Cínování svárů

Plasty, spoilery, čirá optika, neony, zadní lapmy, křídla a tak dále, to najdete v této kategorii.

Moderátoři: Fáboš, Jardafox

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mirek-200sx
Příspěvky: 858
Registrován: 18 kvě 2006 16:42
Bydliště: Brno

Cínování svárů

Příspěvek od Mirek-200sx »

Zkousel sem hledat ale nic k tomuto tematu sem nenasel (mozna spatna klicova slova). Mate s tim nekdo zkusenosti? Doporucovali mi cinovaci pastu, ale tu nemuzu nikde sehnat :/ Dik zareakce

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Fifi »

Bohužel žádnou zkušenost nemám,ale zkus hledat pájecí pastu... :wink: Určitě je jich více druhů,podle toho na co chceš cín nanést...

Uživatelský avatar
Mirek-200sx
Příspěvky: 858
Registrován: 18 kvě 2006 16:42
Bydliště: Brno

Příspěvek od Mirek-200sx »

Fifi píše:Bohužel žádnou zkušenost nemám,ale zkus hledat pájecí pastu... :wink: Určitě je jich více druhů,podle toho na co chceš cín nanést...
Nechal sem si vyvarit auto a zavarit stresni okno..takze chci cinem osetrit ty svary. Prej neco podobnyho (mozna presne to) pouzivaji topenari na spojovani medenejch trubek od topeni.

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: Cínování svárů

Příspěvek od Lukaash »

zkus nejakou klempirskou dilnu...okapy, klimatizace apod...

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Fifi »

Mirek-200sx píše:Nechal sem si vyvarit auto a zavarit stresni okno..takze chci cinem osetrit ty svary. Prej neco podobnyho (mozna presne to) pouzivaji topenari na spojovani medenejch trubek od topeni.


Proto píšu více druhů pájecích past,resp. na měď (stačí i kalafuna)je jiná než na hliník nebo ocel. plech nebo existují univerzální atd...Sehnat by jsi to měl v každém lepším elektru (tím nemyslím Datart či ElectroWorld :D ) Pro tvůj účel (žádné elektro pájení) bych použil spíše pájecí kapalinu,stačí ji štětečkem nanést na svár a pak už ti cín drží...Nějakou vhodnou najdeš třeba zde: www.hadex.cz sekce Pájecí technika, chemie - chemikálie Jak je na tom Borax vs. ocel. plech nevím,tak ti ho nedoporučuju... :wink:

Uživatelský avatar
Mirek-200sx
Příspěvky: 858
Registrován: 18 kvě 2006 16:42
Bydliště: Brno

Příspěvek od Mirek-200sx »

napsal sem do toho hadexu, uvidime jestli neco poradi...kazdopadne dik moc

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Fifi »

...se teď dívám,že jsi z Brna,tak se zajdi podívat tady: http://www.gme.cz/index.php?action=deta ... pict=&jaz=
Na prodejně v Brně je jich ještě dost. :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Teda nevím jestli se nepletu, ale cínování a pájecí pasty jsou úplně na odlišný věci. Cínování se myslím používá pro vyplnění prostorů když se něco naboduje ne ? Pájecí pasty jsou myslím spíš pro napatlání svařovaných ploch nebo míst pro lepší spoj. Ale nerozumím tomu, takže jistej si nejsem.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

mcsow
Příspěvky: 190
Registrován: 29 kvě 2006 20:20
Bydliště: žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mcsow »

Beaver píše:Teda nevím jestli se nepletu, ale cínování a pájecí pasty jsou úplně na odlišný věci. Cínování se myslím používá pro vyplnění prostorů když se něco naboduje ne ? Pájecí pasty jsou myslím spíš pro napatlání svařovaných ploch nebo míst pro lepší spoj. Ale nerozumím tomu, takže jistej si nejsem.
přesně tak takže vezme tu pájecí pastu natře snim ty mezery mezi bodama a cínem to "sváří" (zapájí) , udělá mu to rovnej povrch nebude tam muset dávát tolik kitu a navíc má menší šanci že by mu to popraskalo

mcsow
Příspěvky: 190
Registrován: 29 kvě 2006 20:20
Bydliště: žatec
Kontaktovat uživatele:

Re: Cínování svárů

Příspěvek od mcsow »

jinak v jednom hodně starym tuningu tohle používali když ukazovali jak se zavařujou( zahlazujou) lišty
vw golf II 1.6 carb.
výškově stavitelnej podvozek
ATS CUP 195/50 R15
<a href="http://pomalu-a-vklidu.wz.cz"> pomalu-a-vklidu </a>

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Fifi »

Beaver píše:Teda nevím jestli se nepletu, ale cínování a pájecí pasty jsou úplně na odlišný věci. Cínování se myslím používá pro vyplnění prostorů když se něco naboduje ne ? Pájecí pasty jsou myslím spíš pro napatlání svařovaných ploch nebo míst pro lepší spoj. Ale nerozumím tomu, takže jistej si nejsem.


Jedná se o to,že pokud nepoužiješ pájecí kapalinu (resp. pastu) na ocel tak ten cín z toho ocel. plechu sundáš i nehtem a to ještě v případě,že budeš šikovný,v případě opačném tam ten cín ani nenaneseš!Pro Mirkův účel bych volil spíše tu kapalinu než pastu (pasta je v tomto případě nepraktická),kapalinu natře jako barvu jen tam kde bude chtít nanés cín a cín se po tom místě "rozlije" pokud ale natře i místa kde cín nechce,už ho sundá jen broušením... Pleteš si pájení a svařování jako takové... :wink:

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Fifi píše:
Beaver píše:Teda nevím jestli se nepletu, ale cínování a pájecí pasty jsou úplně na odlišný věci. Cínování se myslím používá pro vyplnění prostorů když se něco naboduje ne ? Pájecí pasty jsou myslím spíš pro napatlání svařovaných ploch nebo míst pro lepší spoj. Ale nerozumím tomu, takže jistej si nejsem.


Jedná se o to,že pokud nepoužiješ pájecí kapalinu (resp. pastu) na ocel tak ten cín z toho ocel. plechu sundáš i nehtem a to ještě v případě,že budeš šikovný,v případě opačném tam ten cín ani nenaneseš!Pro Mirkův účel bych volil spíše tu kapalinu než pastu (pasta je v tomto případě nepraktická),kapalinu natře jako barvu jen tam kde bude chtít nanés cín a cín se po tom místě "rozlije" pokud ale natře i místa kde cín nechce,už ho sundá jen broušením... Pleteš si pájení a svařování jako takové... :wink:
No já to nikdy nedělal, jen mi přišlo, že tu lidi popisují, že cín se dá nahradit pájecí pastou/kapalinou.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Fifi »

Beaver píše:No já to nikdy nedělal, jen mi přišlo, že tu lidi popisují, že cín se dá nahradit pájecí pastou/kapalinou.


To určitě ne,pasta nebo kapalina je takový "zprostředkovatel" tohoto procesu bez kterého to prostě nefunguje. Tak jsme se nakonec pochopili! :D :wink:

Uživatelský avatar
Mirek-200sx
Příspěvky: 858
Registrován: 18 kvě 2006 16:42
Bydliště: Brno

Příspěvek od Mirek-200sx »

Dik moc..mrknu tam v patek...mimochodem...na tu kapalinu mi bude stacit horkovzdusna pistole na svarovani plastu atd , nebo si mam sehnat neco jineho?

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Fifi »

Jak jsem hned v prvním příspěvku psal,že nemám žádnou zkušenost tak to není tak úplně pravda,protože pájením jsem už ocel. i pozinkovaný ocel. plech spojoval,pouze jsem nic nedělal co se týče aut.Být tebou,tak si seženu podobné odporové pájedlo jako je na obrázku s tím jsem pracoval já (neměl jsem při pájení problémy a spoj držel...).S horkovzdušnou pistolí jsem tohle ještě nedělal,tak nevím,ale zdá se mi to trochu nepraktyčtější...

Obrázek

Uživatelský avatar
Dejv
Příspěvky: 1152
Registrován: 18 úno 2005 14:42
Bydliště: Hradecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Cínování svárů

Příspěvek od Dejv »

potřebuješ pořádnou pájku..jako je tady na obrázku, tu leptací kapalinu+ cín na ocel....nelze použít klasický cín kterým spojuješ kabely. ten na ocel má větší teplotu tání, a jiný složení ;-) btw. cínování sem již dlouho neviděl...a. vlasdtně sem ani neslyšel že by to ještě někdo dělal....dnes se všechno kituje....i klasický veteráni který se výhradně jenom cínovali, bo kit ještě neexistoval :-)
.....::::Š110R::::......74
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej

Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Cínování svárů

Příspěvek od Fifi »

Dejv píše:potřebuješ pořádnou pájku..jako je tady na obrázku, tu leptací kapalinu+ cín na ocel....nelze použít klasický cín kterým spojuješ kabely. ten na ocel má větší teplotu tání, a jiný složení ;-) btw. cínování sem již dlouho neviděl...a. vlasdtně sem ani neslyšel že by to ještě někdo dělal....dnes se všechno kituje....i klasický veteráni který se výhradně jenom cínovali, bo kit ještě neexistoval :-)


No ony se ty cíny liší poměrem olova ty pro elektro účely ho musí mít co nejméně,naopak ty pro "okapové" použití ho můsí mít více,protože to olovo právě ovlivňuje teplotu tání a chování... Je dobře,že jsi to ale připoměl,já to sice bral jako samozřejmost ale tady nikdy nevíš... :D Jo a promiň za slovičkaření,ale leptací kapalina se používá na něco jiného,tak aď si to tady někdo nepoplete... :wink:

Uživatelský avatar
Škoda Octavia Tuning
Příspěvky: 66
Registrován: 15 bře 2006 23:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Škoda Octavia Tuning »

Tady máš návod i s fotografiemi jak cínovat: http://www.skodaoctavia.cz/Exteriernavody/cinovani.htm
:?:
www.skodaoctavia.cz - Novinky ze světa škodovek, www.fabiaauto.cz - Vše o Škodě Fabii

Uživatelský avatar
Mirek-200sx
Příspěvky: 858
Registrován: 18 kvě 2006 16:42
Bydliště: Brno

Příspěvek od Mirek-200sx »

Škoda Octavia Tuning píše:Tady máš návod i s fotografiemi jak cínovat: http://www.skodaoctavia.cz/Exteriernavody/cinovani.htm
:?:
jj na ten sem koukal...bohuzel sem nikde nesehnal tu pastu. Sehnal jsem jen tuhle pajeci kapalinu
Obrázek

Uživatelský avatar
Madmax
Příspěvky: 235
Registrován: 28 lis 2005 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Cínování svárů

Příspěvek od Madmax »

Myslim si že cínování je už dnes zastaralá procedůra.
WWW.TUNING-MOTO.CZ - tuning, styling, performance, anarchie

Uživatelský avatar
remix
Příspěvky: 9275
Registrován: 05 srp 2004 01:35
Bydliště: Moravian-Silesian region

Re: Cínování svárů

Příspěvek od remix »

Možná zastaralá, ale stále asi kvalitní, když při renovaci veteránů borci cínují ;-)
..:: MB C-Klasse ::..
..:: Škodovka vMPi ::..
..:: Kawa Z750 ::..

Uživatelský avatar
Mirek-200sx
Příspěvky: 858
Registrován: 18 kvě 2006 16:42
Bydliště: Brno

Re: Cínování svárů

Příspěvek od Mirek-200sx »

Madmax píše:Myslim si že cínování je už dnes zastaralá procedůra.
Myslim si ze nejde o stari, ale o efekt...

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Fifi »

Mirek-200sx píše:...Sehnal jsem jen tuhle pajeci kapalinu
Obrázek
...a v čem je problém? Nejde Ti to s ní? Máš ten cín "na okapy" (s větším množstvím olova) ?

Uživatelský avatar
Madmax
Příspěvky: 235
Registrován: 28 lis 2005 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Cínování svárů

Příspěvek od Madmax »

Mirek-200sx píše:
Madmax píše:Myslim si že cínování je už dnes zastaralá procedůra.
Myslim si ze nejde o stari, ale o efekt...
Sem to asi napsal špatně. Spíš překonaná metoda.
WWW.TUNING-MOTO.CZ - tuning, styling, performance, anarchie

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

Překonaná metoda? Hmmmmm tak schválně mi navrhni metodu která po vyvářce ty plechy ochrání. Pixla s názvem Body 999 je sice fajn,ale mou důvěru to nemá teda. Mám veterána a nevím co s new svárama teď v zimě - stojí venku. :twisted: Cínování považuji za poměrně dobrou metodu,maximálně ještě to nechat galvanicky nebo žárově pozinkovat,ale odstrojovat komplet káru není kde. Hmmmm Máš nápad? Sem s ním. 8) :lol:
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Uživatelský avatar
Madmax
Příspěvky: 235
Registrován: 28 lis 2005 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Cínování svárů

Příspěvek od Madmax »

Hele já nikomu nic nenutim. Dělej si co chceš. Mě je to celkem jedno. Já na servisu Bory999 normálně používám a neni žádnej problem. Nebo se koukni na stránky formy A.C.I a koukni na výrobky firmy Roberlo. Ty používám taky.

Ale každopádně renovovat veterána a nechávat ho venku v zimě ???????????
WWW.TUNING-MOTO.CZ - tuning, styling, performance, anarchie

New_Zulu
Příspěvky: 146
Registrován: 04 bře 2005 15:58
Bydliště: Neratovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Cínování svárů

Příspěvek od New_Zulu »

jestli není pozdě: tohle jsem našel, je to kopletní postup i s obrázky a v češtině :-)) http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=15803
Honda Civic 5D 6g. 1.6i ES "Angličan" :-)

Uživatelský avatar
Alik
Příspěvky: 1130
Registrován: 29 dub 2006 18:45
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alik »

Mirek-200sx píše:
Škoda Octavia Tuning píše:Tady máš návod i s fotografiemi jak cínovat: http://www.skodaoctavia.cz/Exteriernavody/cinovani.htm
:?:
jj na ten sem koukal...bohuzel sem nikde nesehnal tu pastu. Sehnal jsem jen tuhle pajeci kapalinu
Obrázek
kdyz si ji nesehnal tak ja jako stavebni klempir a karosar pouzivam kyselinu solnou... 8) stoji asi 1L-90kc :)
Mitsubishi Galant VR4 150Kw++
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Exteriér - styling a elektronika“