Cínování svárů
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Cínování svárů
Zkousel sem hledat ale nic k tomuto tematu sem nenasel (mozna spatna klicova slova). Mate s tim nekdo zkusenosti? Doporucovali mi cinovaci pastu, ale tu nemuzu nikde sehnat :/ Dik zareakce
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Nechal sem si vyvarit auto a zavarit stresni okno..takze chci cinem osetrit ty svary. Prej neco podobnyho (mozna presne to) pouzivaji topenari na spojovani medenejch trubek od topeni.Fifi píše:Bohužel žádnou zkušenost nemám,ale zkus hledat pájecí pastu...Určitě je jich více druhů,podle toho na co chceš cín nanést...
Re: Cínování svárů
zkus nejakou klempirskou dilnu...okapy, klimatizace apod...
wheelseller... http://picasaweb.google.com/LukaashCR/Wheels
Mirek-200sx píše:Nechal sem si vyvarit auto a zavarit stresni okno..takze chci cinem osetrit ty svary. Prej neco podobnyho (mozna presne to) pouzivaji topenari na spojovani medenejch trubek od topeni.
Proto píšu více druhů pájecích past,resp. na měď (stačí i kalafuna)je jiná než na hliník nebo ocel. plech nebo existují univerzální atd...Sehnat by jsi to měl v každém lepším elektru (tím nemyslím Datart či ElectroWorld


- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
...se teď dívám,že jsi z Brna,tak se zajdi podívat tady: http://www.gme.cz/index.php?action=deta ... pict=&jaz=
Na prodejně v Brně je jich ještě dost.

Na prodejně v Brně je jich ještě dost.


Teda nevím jestli se nepletu, ale cínování a pájecí pasty jsou úplně na odlišný věci. Cínování se myslím používá pro vyplnění prostorů když se něco naboduje ne ? Pájecí pasty jsou myslím spíš pro napatlání svařovaných ploch nebo míst pro lepší spoj. Ale nerozumím tomu, takže jistej si nejsem.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
přesně tak takže vezme tu pájecí pastu natře snim ty mezery mezi bodama a cínem to "sváří" (zapájí) , udělá mu to rovnej povrch nebude tam muset dávát tolik kitu a navíc má menší šanci že by mu to popraskaloBeaver píše:Teda nevím jestli se nepletu, ale cínování a pájecí pasty jsou úplně na odlišný věci. Cínování se myslím používá pro vyplnění prostorů když se něco naboduje ne ? Pájecí pasty jsou myslím spíš pro napatlání svařovaných ploch nebo míst pro lepší spoj. Ale nerozumím tomu, takže jistej si nejsem.
Re: Cínování svárů
jinak v jednom hodně starym tuningu tohle používali když ukazovali jak se zavařujou( zahlazujou) lišty
vw golf II 1.6 carb.
výškově stavitelnej podvozek
ATS CUP 195/50 R15
<a href="http://pomalu-a-vklidu.wz.cz"> pomalu-a-vklidu </a>
výškově stavitelnej podvozek
ATS CUP 195/50 R15
<a href="http://pomalu-a-vklidu.wz.cz"> pomalu-a-vklidu </a>
Beaver píše:Teda nevím jestli se nepletu, ale cínování a pájecí pasty jsou úplně na odlišný věci. Cínování se myslím používá pro vyplnění prostorů když se něco naboduje ne ? Pájecí pasty jsou myslím spíš pro napatlání svařovaných ploch nebo míst pro lepší spoj. Ale nerozumím tomu, takže jistej si nejsem.
Jedná se o to,že pokud nepoužiješ pájecí kapalinu (resp. pastu) na ocel tak ten cín z toho ocel. plechu sundáš i nehtem a to ještě v případě,že budeš šikovný,v případě opačném tam ten cín ani nenaneseš!Pro Mirkův účel bych volil spíše tu kapalinu než pastu (pasta je v tomto případě nepraktická),kapalinu natře jako barvu jen tam kde bude chtít nanés cín a cín se po tom místě "rozlije" pokud ale natře i místa kde cín nechce,už ho sundá jen broušením... Pleteš si pájení a svařování jako takové...

No já to nikdy nedělal, jen mi přišlo, že tu lidi popisují, že cín se dá nahradit pájecí pastou/kapalinou.Fifi píše:Beaver píše:Teda nevím jestli se nepletu, ale cínování a pájecí pasty jsou úplně na odlišný věci. Cínování se myslím používá pro vyplnění prostorů když se něco naboduje ne ? Pájecí pasty jsou myslím spíš pro napatlání svařovaných ploch nebo míst pro lepší spoj. Ale nerozumím tomu, takže jistej si nejsem.
Jedná se o to,že pokud nepoužiješ pájecí kapalinu (resp. pastu) na ocel tak ten cín z toho ocel. plechu sundáš i nehtem a to ještě v případě,že budeš šikovný,v případě opačném tam ten cín ani nenaneseš!Pro Mirkův účel bych volil spíše tu kapalinu než pastu (pasta je v tomto případě nepraktická),kapalinu natře jako barvu jen tam kde bude chtít nanés cín a cín se po tom místě "rozlije" pokud ale natře i místa kde cín nechce,už ho sundá jen broušením... Pleteš si pájení a svařování jako takové...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Jak jsem hned v prvním příspěvku psal,že nemám žádnou zkušenost tak to není tak úplně pravda,protože pájením jsem už ocel. i pozinkovaný ocel. plech spojoval,pouze jsem nic nedělal co se týče aut.Být tebou,tak si seženu podobné odporové pájedlo jako je na obrázku s tím jsem pracoval já (neměl jsem při pájení problémy a spoj držel...).S horkovzdušnou pistolí jsem tohle ještě nedělal,tak nevím,ale zdá se mi to trochu nepraktyčtější...


Re: Cínování svárů
potřebuješ pořádnou pájku..jako je tady na obrázku, tu leptací kapalinu+ cín na ocel....nelze použít klasický cín kterým spojuješ kabely. ten na ocel má větší teplotu tání, a jiný složení
btw. cínování sem již dlouho neviděl...a. vlasdtně sem ani neslyšel že by to ještě někdo dělal....dnes se všechno kituje....i klasický veteráni který se výhradně jenom cínovali, bo kit ještě neexistoval 


.....::::Š110R::::......74
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej
Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej
Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!
Re: Cínování svárů
Dejv píše:potřebuješ pořádnou pájku..jako je tady na obrázku, tu leptací kapalinu+ cín na ocel....nelze použít klasický cín kterým spojuješ kabely. ten na ocel má větší teplotu tání, a jiný složeníbtw. cínování sem již dlouho neviděl...a. vlasdtně sem ani neslyšel že by to ještě někdo dělal....dnes se všechno kituje....i klasický veteráni který se výhradně jenom cínovali, bo kit ještě neexistoval
No ony se ty cíny liší poměrem olova ty pro elektro účely ho musí mít co nejméně,naopak ty pro "okapové" použití ho můsí mít více,protože to olovo právě ovlivňuje teplotu tání a chování... Je dobře,že jsi to ale připoměl,já to sice bral jako samozřejmost ale tady nikdy nevíš...


- Škoda Octavia Tuning
- Příspěvky: 66
- Registrován: 15 bře 2006 23:27
- Kontaktovat uživatele:
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
jj na ten sem koukal...bohuzel sem nikde nesehnal tu pastu. Sehnal jsem jen tuhle pajeci kapalinuŠkoda Octavia Tuning píše:Tady máš návod i s fotografiemi jak cínovat: http://www.skodaoctavia.cz/Exteriernavody/cinovani.htm

Re: Cínování svárů
Myslim si že cínování je už dnes zastaralá procedůra.
WWW.TUNING-MOTO.CZ - tuning, styling, performance, anarchie
Re: Cínování svárů
Možná zastaralá, ale stále asi kvalitní, když při renovaci veteránů borci cínují 

..:: MB C-Klasse ::..
..:: Škodovka vMPi ::..
..:: Kawa Z750 ::..
..:: Škodovka vMPi ::..
..:: Kawa Z750 ::..
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Re: Cínování svárů
Myslim si ze nejde o stari, ale o efekt...Madmax píše:Myslim si že cínování je už dnes zastaralá procedůra.
Re: Cínování svárů
Sem to asi napsal špatně. Spíš překonaná metoda.Mirek-200sx píše:Myslim si ze nejde o stari, ale o efekt...Madmax píše:Myslim si že cínování je už dnes zastaralá procedůra.
WWW.TUNING-MOTO.CZ - tuning, styling, performance, anarchie
Překonaná metoda? Hmmmmm tak schválně mi navrhni metodu která po vyvářce ty plechy ochrání. Pixla s názvem Body 999 je sice fajn,ale mou důvěru to nemá teda. Mám veterána a nevím co s new svárama teď v zimě - stojí venku.
Cínování považuji za poměrně dobrou metodu,maximálně ještě to nechat galvanicky nebo žárově pozinkovat,ale odstrojovat komplet káru není kde. Hmmmm Máš nápad? Sem s ním.




BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Re: Cínování svárů
Hele já nikomu nic nenutim. Dělej si co chceš. Mě je to celkem jedno. Já na servisu Bory999 normálně používám a neni žádnej problem. Nebo se koukni na stránky formy A.C.I a koukni na výrobky firmy Roberlo. Ty používám taky.
Ale každopádně renovovat veterána a nechávat ho venku v zimě ???????????
Ale každopádně renovovat veterána a nechávat ho venku v zimě ???????????
WWW.TUNING-MOTO.CZ - tuning, styling, performance, anarchie
Re: Cínování svárů
jestli není pozdě: tohle jsem našel, je to kopletní postup i s obrázky a v češtině
) http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=15803

Honda Civic 5D 6g. 1.6i ES "Angličan" 

kdyz si ji nesehnal tak ja jako stavebni klempir a karosar pouzivam kyselinu solnou...Mirek-200sx píše:jj na ten sem koukal...bohuzel sem nikde nesehnal tu pastu. Sehnal jsem jen tuhle pajeci kapalinuŠkoda Octavia Tuning píše:Tady máš návod i s fotografiemi jak cínovat: http://www.skodaoctavia.cz/Exteriernavody/cinovani.htm

