k motoru:
vačka - tam potřebuješ vždy minimální kompresi, ne horší než s původní vačkou ..
spočti si komprensí poměr v moměntě kdy zavírá sací ventil se seriovou vačkou a ten by měl bejt minimálně stejnej i pro lepší vačku -z toho dopočítáš i snížení hlavy - dobrej úpravce tyto čísla dodá (min. KP, načasování, vůle)
k vačce určitě soft -je třeba jinej předstih, jinak palivo a hlavně jinak řízení volnoběhu jinak to bude neštěstí a vačka nevyužitá...
pružiny-pokud nejdeš po vačce s extrémníma parametrama, není třeba řešit.. strop pro seriový pružiny je kolem 7mm zdvihu na vačce, víc hrozí kolize závitů pružiny a její prasknutí (v případě nepodkládanejch pružin když ej "přitvrzuješ") ..většina přebrus vaček (či novejch brusů na seriovým odlitku/výkovku) ale nedosahuje takovej parametrů,aby si pružiny musel řešit -i tka pro rozumný chování motoru a udržení nákladů co nejníž vačku max 278° se zdvihem 6.8mm ..to seženeš kolem 2000,- (novej brus plný kulatiny pro lovení opravdu posledních Nm a kW stojí kolem 8000,-)
dal bych komplet- vačka-hlava-soft+ spasovat sací a výfukové svody ... když hlavu budeš nechávat dělat tak udělat buď sedla na kulato, nebo min. 3 úhlový s úpravou spalováku (viz kniha úpravy škoda fav.fel atd..)..
ono největší potenciál má dobře udělaná hlava (spalováky, sedla, kanály + upravený sací a výfukový svody), rozumně zvedlá komprese a pak na tom v budoucnu můžeš stavět dál se softem a vačkou...
brzdy:
na závodní feldě - rallyekross/vrchy (motor 1.4OHV - elektronický zapalko IMFsoft, 45 webery vačka 297/303 a 7,5mm zdvihy na vačce - na brzdě 150koní)
Jezdíme vzadu VW golf kotouče (což je plug&play) a vpředu seriový třmeny kde jsou trochu zfrézovaný desky (směs DS2500), a je v nich rozšířená drážka pro kotouč, kterej pochází z una turbo (240mmx22mm,+ lehce upravený díry pro kolový šrouby aby šli na rozteč 4X100.) ten je vnitřně chlazenej a není třeba dírkování - to je tu diskutovaný a s chlazením (a už vůbec s váhou -minimální úspora v řádu gramů) nemá co společnýho, jedinej historickej důvod je odvod plynů vznikajicích při ohřevu destiček ze starejch, dnes již zakázanejch materiálů... jelikož to dobře vypadá, tak se to nabízí a prodává, ale v motorsportu na vrcholný úrovni nepoužívá

..pokud chci kotouč odlehčit, řeším dvoudílnej, plovoucí kotouč s duralovou nábou...