Brzdy

Nápravy, podvozky, snižování, brzdy, řízení - vše kolem náprav a brzd

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma

Odpovědět
Tom_
Moderátor
Příspěvky: 3732
Registrován: 05 srp 2005 14:31
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od Tom_ »

me kotouce a desky TRW ,taky prezily okruh v Brne.Ani sem necekal,ze vydrzi a zatim porad spokojenost.
Audi Coupe Quattro

Kadli
Příspěvky: 20
Registrován: 12 čer 2011 21:28

Re: Brzdy

Příspěvek od Kadli »

Kdyby mel nekdo zajem o EBC, tak je moznost u me. Muzete se ptat na ceny tady v topicu, nebo SZ, nebo na ebc@japoservis.cz

Uživatelský avatar
Bezdak69
Příspěvky: 219
Registrován: 31 led 2009 20:17
Bydliště: Praha - Snina

Re: Brzdy

Příspěvek od Bezdak69 »

precital som si tuna aj v inych vlaknach, o tom ze vrtane a dierovane kotuce maju nizsiu ucinnost.
vedel by niekto odhadnut kolko to moze byt, ak pouzijem rovnaky priemer kotuca ako je original?

ide mi oto ze by som rad zamenil povodne origo predne koruce a dosticky za EBC TurboGroove + EBC RedStuff.

Dierovane/drazkovane kotuce by som chel taktochu koly vzhladu a stylingu :)
Fiat Barchetta LE -1998. 96 kW, objem 1.747, 1.260 kg, 9,6 l na 100 km
Skoda Octavia Super - 1960
Som Amater - ale snazim sa

Tonda-B
Příspěvky: 35
Registrován: 08 črc 2011 14:53

Re: Brzdy

Příspěvek od Tonda-B »

Já si nemyslím, že by měly mít nižší účinnost.
Jde o součinitel tření - ten ovlivňuje jak litina kotouče tak brzdové destičky.
Obojí se na výsledném součiniteli tření podílí.

Když řekneme, že drážkovaný kotouč má menší kontaktní plochu s destičkou než normální (jako bys měl trochu menší průměr kotouče), tak když použiješ destičky s vyšším součinitelem tření než normální, můžeš na tom být v brzdném účinku - při stejném tlaku na pedál - dokonce i o dost líp.

Vrtané a drážkované kotouče jsou příjemné v dešti - jedeš po dálnici, prší, nebrzdíš, kotouče jsou studené a mokré.
Když pak šlápneš na brzdu, máš brzdný účinek o poznání dřív než s normálními kotouči.
Tam než destičky vytlačí vodu z celé plochy kotouče a než začnou brzdit trvá déle.

Uživatelský avatar
Bezdak69
Příspěvky: 219
Registrován: 31 led 2009 20:17
Bydliště: Praha - Snina

Re: Brzdy

Příspěvek od Bezdak69 »

zase sucinitel trenia, ale z toho co som cital tak tie cervene dosticky su o dost tvrdsie a neoppotrebuvavaju sa tak, tym padom si nemyslim ze je to az taky dobry sucinitel.
Skor ked by to bolo, o tom treni, tak mozno by som sa mohol dostat na brzdny ucinok ako mam teraz, to je dierovany kotuc =mensi kotuc, ale lepsie dosticky a trenie = povodny vecsi kotuc s normalnymi dostickamy.

Este otazocka, preco tie kotuce niesu prevrtane napriec? Aby nepraskaly? Tym padom ak kotuc zjazdim do polovice sa to dierovanei strati...
Fiat Barchetta LE -1998. 96 kW, objem 1.747, 1.260 kg, 9,6 l na 100 km
Skoda Octavia Super - 1960
Som Amater - ale snazim sa

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od JRD McLAREN »

daj racej tie drazkovane KOTUCE EBC
a treciu plochu moc riesit nemusis, pri "nasich vykonoch" bude rozdiel zanedbatelny
a pri pouziti dosticiek EBC RED STUFF bude brzdnny ucinok urcite lepsi, nez "seriovky"
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Chevron
Příspěvky: 186
Registrován: 03 říj 2004 13:01
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od Chevron »

Bezdak69 píše:Este otazocka, preco tie kotuce niesu prevrtane napriec? Aby nepraskaly? Tym padom ak kotuc zjazdim do polovice sa to dierovanei strati...
Kotouc ma kdyz je novej tloustku treba 25 mm...kdyz je na vymenu tak ma tloustku treba 23mm... tak proc to vrtat skrz kdyz staci 2 mm ;) ... a ano dela se to kvuli tomu aby nepraskaly...
WWW.CHEVRON-RACING.COM - Tuningové a náhradní díly - velkoobchod, maloobchod, e-shop.

EBC BRAKES - LOWTEC - NOVITEC - PIPERCROSS - POWERFLEX - RAGAZZON - SUPERSPRINT

mariS
Příspěvky: 89
Registrován: 27 srp 2008 09:30

Re: Brzdy

Příspěvek od mariS »

na zadku mam derovany Zimmermanny 280mm z Mondea V6.. byly zadarmo, jinak bych taky resil plny :-) trmeny jsou zadni z Escorta RS2000 upraveny na siroky kotouce a Compbrake mechanicky trmeny na rucku
Obrázek
Obrázek

na predek se chystaji EBC 324mm s dulkama a drazkama z Focusu RS.. vypadaji stejne jako vrtany ale neni to skrz, takze se praskani nebojim.. staly jen postovny z Anglie a to byly v podstate nejety.. majitel uz je nepotreboval :-) trmeny jsou Porsche 944 Turbo, ale lepsi by asi byly primo z Focusu RS
Obrázek

samozrejme nerezem opleteny teflonovy brzdovy hadicky a regulatory brzdnyho ucinku na zadek
Obrázek
Obrázek

ubrzdi to malyho staryho Escorta z roku 87? :-) je to dobrej setup?
Ford Escort Mk4
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 72&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
cr4sh3r
Příspěvky: 182
Registrován: 27 bře 2007 00:40

Re: Brzdy

Příspěvek od cr4sh3r »

Ubrzdit ubrzdí 8) , spíš to bude mít problém roztočit :lol:
Ford Mondeo ST220

mariS
Příspěvky: 89
Registrován: 27 srp 2008 09:30

Re: Brzdy

Příspěvek od mariS »

no.. je v tom 130konova 1,8 16v, na kterou snad jednou dodelam turbo, takze na roztaceni bude vykonu dost :lol: zas tak uplne obycejnej Escort to neni, ale nejakej rok asi jeste hotovej nebude :-)
Ford Escort Mk4
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 72&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Libang
Příspěvky: 223
Registrován: 30 lis 2008 18:07
Bydliště: VWelké Meziříčí

Re: Brzdy

Příspěvek od Libang »

Zdravim všechny , koupil jsem 4pistkove třmeny z Tatry T613 , chtel bych se zeptat jestli na nich neco nechybi ? zda se mi ze tam maji jeste byt trubicky mezi 2pistky a jakoby 2 pistky na druhe strane třmenu ? daji se kdyztak nekde sehnat popr nechat vyrobit?
pujdou na auto viz podpis na kotouce 280mm popr mozna nejake vetsi jestli zjistim ktere by se daly pouzit
diky moc za odpoved

PS: pokud jsem to dal do spatne sekce tak se predem omlouvam :P
Přílohy
10881646.jpg
10881646.jpg (36.02 KiB) Zobrazeno 2958 x
10881646d.jpg
10881646d.jpg (42.42 KiB) Zobrazeno 2958 x

tom406
Příspěvky: 574
Registrován: 12 čer 2007 17:00
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od tom406 »

http://406.nolimit.cz/zakazkova-repase-brzdicu" onclick="window.open(this.href);return false;
IMG_3028.JPG
IMG_3028.JPG (71.42 KiB) Zobrazeno 2947 x

Uživatelský avatar
Stanley
Příspěvky: 890
Registrován: 05 bře 2010 17:58

Re: Brzdy

Příspěvek od Stanley »

Tak já tu taky přidám svoje pecky :D Foceno mobilem a upraveno teď na rychlo..
Přílohy
Wilwood 2.jpg
Wilwood 2.jpg (224.25 KiB) Zobrazeno 2943 x
Wilwood.jpg
Wilwood.jpg (240.58 KiB) Zobrazeno 2943 x

Uživatelský avatar
Libang
Příspěvky: 223
Registrován: 30 lis 2008 18:07
Bydliště: VWelké Meziříčí

Re: Brzdy

Příspěvek od Libang »

poradi nekdo ? otazka o 2 prispevky výš

tom406
Příspěvky: 574
Registrován: 12 čer 2007 17:00
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od tom406 »

Libang píše:poradi nekdo ? otazka o 2 prispevky výš
ty myslíš trubka co propojí brzdovku mezi dvěma půlkama brzdiče? pokud tam není tak je to propojenu vnitřkem tedy když rozpůlíš brzdič tak tam bude kanálek s kroužkovým těsněním.Snad jsi myslel toto

http://406.nolimit.cz/image/17252716" onclick="window.open(this.href);return false; tady vidíš ty spojovaci kanálky

mates7
Příspěvky: 7
Registrován: 01 bře 2007 20:07
Bydliště: Praha

Re: Brzdy

Příspěvek od mates7 »

Libang: Jestli myslíš propojení jednotlivejch půlek třmenu, tak kanály jsou uvnitř, takže žádný propojovací trubičky jako na Brembo třmenech nejsou potřeba. Pokud myslíš to, že jsou tam dva vstupy na brzdový hadice, tak vyřešit propojkama, kde je sehnat ale neporadím.. takhle ty propojky vypadají na 4p třmeny z Rapida/Š130
Přílohy
8_578_148135__2011-05-23_01-26-28_28.jpg
8_578_148135__2011-05-23_01-26-28_28.jpg (28.8 KiB) Zobrazeno 2871 x

Uživatelský avatar
r.oman
Příspěvky: 2
Registrován: 29 srp 2011 17:20

Re: Brzdy

Příspěvek od r.oman »

Zdravim, poradil by mi někdo prosím co je špatně? Koupil sem si jetej brzdovej set D2 Racing, 8pistek, 330 kotouče) a přijde mi že mi to stále nebrzdí tak jak bych si představoval... Nevim jestli pomůžou desky, nebo třeba vyměnit kotouče (snad nebude třeba, jsou sakra mastny)
Pak bych se chtěl zeptat, jdou plovoucí kotouče zvlnit? Chovaj se dost zvláštně, jednou při brzdění vibruje volant, jindy zas ne.
No a nakonec ty fleky viz foto... :shock:
Přílohy
IMG_5640.JPG
IMG_5640.JPG (111.18 KiB) Zobrazeno 2818 x
IMG_5641.JPG
IMG_5641.JPG (109.36 KiB) Zobrazeno 2818 x

Uživatelský avatar
cr4sh3r
Příspěvky: 182
Registrován: 27 bře 2007 00:40

Re: Brzdy

Příspěvek od cr4sh3r »

Není to obrys připečené desky?
Ford Mondeo ST220

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: Brzdy

Příspěvek od kony5 »

nevim jestli myslíš ty modre fleky na kotouči ale jestli jo tak to dělá mastný kotouč. kotouč odmastíš nebo stočíš a tím srovnáš, a desky bych vyměnil, pokud se jendou zamastí muže vnich ta mastnota zustat ..

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od JRD McLAREN »

kontaktuj pana Mariana Kabrta, ten ti s tymi kotucmi D2Racing poradi...
myslim ze niekde na jeho stranke ktosi popisoval podobny problem..
a riesilo sa to novymi kotucmi, (teda len tej trecej plochy, disky ostavali)

EDITED: tuto to je...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
r.oman
Příspěvky: 2
Registrován: 29 srp 2011 17:20

Re: Brzdy

Příspěvek od r.oman »

Díky za vaše postřehy... Asi bych zkusil zatím variantu levnější. U MD nové rotory vycházejí na 4000 za kus, tak asi koupím nejdřív pořádné destičky, kotouče odmastím a uvidim co to udělá.
Nebo jiné tipy uvítám... Např. kde by mi rotory levně a kvalitně přebrousily.
Díky, R.

tom406
Příspěvky: 574
Registrován: 12 čer 2007 17:00
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od tom406 »

žádná mastnota to není tedy určitě né na kotouči. Ten kotouč dostal řádnou sadu a pak přirezla deska. Jestli po tvé jízdě je tam stále otlak desky tak jsi 100% ani neprohřál brzdy. Jeď kilem a dobrzdi na max. ato tak 4x za sebou potom stále jezdi a dobržďuj zlehka až se žíhání znovu ojede a hlavně až se kotouč jízdou ochladí. Pokud se kotouč chová nestandartně a vibruje to tak na to je fígl - pokud jsou kotouče s plovoucím uložením ta k mohou být rozvlněné a přidrhlé nebo spíš přirezlé v uložení. Jsou dvě varianty. Jedna že zezadu do těch oříšků nastříkáš WD40 a pak gumovou palicí rozklepeš kotouč radiálně i axiálně a projedeš to dle mého popisu viz. výše. Druhá je že ten kotouč komplet rozebereš a řádně vyčistíš oříšky a vybrání v kotouči a dosedací plochu mezi rotorem a duralovým středem. Poté to složíš ale nasucho!!!! nic nemazat jen použít lepidlo na závity na ty šroubky. Desky jsou problém protože pokud je nemáš od novoty tak jsou buď špatně zajeté nebo je v nich zapečená mastnota případně rez od častého stání. Když kotouč častěji rezne než brzdí tak se hlavně navlhlá rez vtírá do desky a pokud je už toto moc tak je deska nanic. Kotouče ti případně udělá p. Kábrt který má výkresy na tyto kotouče a garantuju ti že jeho kotouč je daleko lepší a kvalitnější než originál. Mám jeho kotouče na impreze tak vím co píšu.


Jo ještě vytáhni desky a šlápni na pedál abys měl jistotu že stejně vylezou všechny pístky v brzdiči.

http://www.406.nolimit.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

http://406.nolimit.cz/image/16692207" onclick="window.open(this.href);return false; - MD components rotor

F.i.s.h.men
Příspěvky: 104
Registrován: 13 led 2008 09:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od F.i.s.h.men »

Zrovna včera tomu bylo co jsem četl hodnocení práce pana Kábrta na AK

http://audiklub.cz/forum/prispevek/7539 ... ts-p-kabrt" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od JRD McLAREN »

no ja teda nechcem nikoho hajit ani hanit..
ale kupit si na "ostrejsie auto" ..hentie "ECO" kotuce..
ja osobne by som si to nedal ani na kolobezku..

je sice pravda ze brzdy co mam som nestihol ani poriadne vyskusat..
ba ani zabehnut.. musim ale konstatovat ze teda moc nebrzdili...
hoci konstrukcne je plavajuci kotuc podla mojho nazoru kvalitny, a brzdic tiez nevyzera
z pohladu konstruktera najhorsie..

ja zase poznam dost vela ludi, co nadavaju na D2 Racng brzdy..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

tom406
Příspěvky: 574
Registrován: 12 čer 2007 17:00
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od tom406 »

No to je fakt smůla. Mě dělá kotouče na zakázku do několika dnů bez zálohy a to bez nějaké známosti tak nevím. Asi se to bere podle ksichtu či co. To si každý musí přebrat sám


toto jsem už jednou viděl a příčina byla že třmen nešel na kotouč v ose ale lehce šikmo a při razantním sevření se kotouč odlomí jelikož se v třmenu páčí. No a při této konstrukci kotouče se ani nedivím- taky bych to nepoužil ani za nic

Uživatelský avatar
tragicomix
Příspěvky: 815
Registrován: 24 pro 2009 08:18
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od tragicomix »

JRD McLAREN píše:ja zase poznam dost vela ludi, co nadavaju na D2 Racng brzdy..
ja spis neznam nikoho kdo je s nima spokojeny :)
www.plasti-dip-it.cz / http://www.facebook.com/PlastiDipIt

TEKUTÁ FÓLIE “ aplikování odstranitelné matné barvy “

tom406
Příspěvky: 574
Registrován: 12 čer 2007 17:00
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od tom406 »

tragicomix píše:
JRD McLAREN píše:ja zase poznam dost vela ludi, co nadavaju na D2 Racng brzdy..
ja spis neznam nikoho kdo je s nima spokojeny :)
vidíš a to já zas 2 x evo10 a 4 subara :D je na to názorů spousta ale co je fakt tak že D2 má opravdu mizernou povrchovou úpravu. Jinak je to funkční ale BREMBO to bohužel není o tom žádná

Uživatelský avatar
HmerX
Příspěvky: 24
Registrován: 15 zář 2011 12:58
Bydliště: Letovice

Re: Brzdy

Příspěvek od HmerX »

Mám dotaz: přestavuju brzdy, budu tam dávat 4-pístky Brembo z BMW 7 a chci vědět, jakou silou můžu brzdiče utáhnout když jsou z nějaké slitiny hliníku .. nebo co ...
Ford Mondeo 2,5 V6 hatchback r.v. 98
Ford Puma 1,7 16v cupe r.v. 98

tom406
Příspěvky: 574
Registrován: 12 čer 2007 17:00
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od tom406 »

HmerX píše:Mám dotaz: přestavuju brzdy, budu tam dávat 4-pístky Brembo z BMW 7 a chci vědět, jakou silou můžu brzdiče utáhnout když jsou z nějaké slitiny hliníku .. nebo co ...
Teď nechápu co utáhnout? Myslíš ty půlky brzdiče? Pokud jo a je tam šroub M12 tak kapka lepidla na závity a 80Nm. To stejné pro uchycení k těhlici

Uživatelský avatar
HmerX
Příspěvky: 24
Registrován: 15 zář 2011 12:58
Bydliště: Letovice

Re: Brzdy

Příspěvek od HmerX »

myslím uchycení celého brzdiče na těhlicu ... díky :rock: teď ještě jak poznat 80 Nm když nemám momentový klíč ...
Ford Mondeo 2,5 V6 hatchback r.v. 98
Ford Puma 1,7 16v cupe r.v. 98

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a brzdy“