reakce brzdovky s mědí?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma
ehm, to co pise kentoya pravda jednoducho nie je. nie je mozne ochladit povrch telesa pod teplotu prostredia tym ze sa zvysi rychlost prudenia prostredia. prave naopak, vplyvom trenia sa vzdy teplota zvysi, co je nebadatelne pri rychlosti auta, ale napr. povrch nadzvukoveho lietadla sa pri lete vo vyske okolo 15km ohrieva na teplotu takmer 200C. napriek tomu ze teplota prostredia je -80C a rychlost prudenia 2000km/h.
netreba si mylit odber tepla v suvislosti zo zmenou rychlosti prudenia a celkovu teplotu povrchu, ta bude vzdy najviac na teplote prostredia, ale nie menej.
netreba si mylit odber tepla v suvislosti zo zmenou rychlosti prudenia a celkovu teplotu povrchu, ta bude vzdy najviac na teplote prostredia, ale nie menej.
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Anděl: Ty seš asi dost zakomplexovanej ne? Chtěl bys někomu (třeba mně) rozbíjet hubu a těžce pochybuju,že na to máš.Pak se neskutečně škodolibě raduješ,že (zrovna v tomto threadu) Kentoya neměl pravdu. Při tom jsi nebyl schopen vymslet nic novéhé a jen jsi kopíroval příspěvek "Taboo". Přitom podle projektu to vypadalo,že i něco umíš,ale mně takové chování nepřijde jako normální. Možná by ti pomohl nějaký odborník přes hlavu např. psycholog
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Ale jinak k tématu: volal sem na STK, kde mi řekli,že měděný trubky můžou normálně být, ale že jestli chci,tak mi dají číslo na přímo autozkušebnu,tušim DEKRA, do Prahy a tam si mám říct o odborníka na brzdy. Bylo mi sděleno,že to z mědi nemám dělat z toho důvodu,že neznám přesné složení těch trubek,které se koupí právě někde v obchodě a že se mi může stát právě to,co psal Taboo,že se to prostě roztrhne. Poradil,že se přímo na takové účely vyrábí o dodává do servisů a mototechen "uni" pozink trubičky,které sou odzkoušené a schválené ministerstvem, tudíž už je nakoupeno a začalo se s předěláváním.
Takže si to vezmeme od začátku.kucik píše:Anděl: Ty seš asi dost zakomplexovanej ne? Chtěl bys někomu (třeba mně) rozbíjet hubu a těžce pochybuju,že na to máš.Pak se neskutečně škodolibě raduješ,že (zrovna v tomto threadu) Kentoya neměl pravdu. Při tom jsi nebyl schopen vymslet nic novéhé a jen jsi kopíroval příspěvek "Taboo". Přitom podle projektu to vypadalo,že i něco umíš,ale mně takové chování nepřijde jako normální. Možná by ti pomohl nějaký odborník přes hlavu např. psycholog
Ty jsi se zeptal, jestli můžeš použít měděné trubičky pro brzdy. Plno lidí ti tady píše, že je to nebezpečné a že to nemáš dělat. Ty napíšeš, že to stejně uděláš. To že tím budeš ohrožovat ostatní je ti asi jedno. Proto ty silná slova...
A ohledně Kentoya: Napsal jsem mu, že "nemá pravdu" On mi odpověděl se vší slušností, že nemám pravdu já. Bohužel se ale mýlí. Nikdo není všeználek.
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: reakce brzdovky s mědí?
Můžeš mi najít příspěvek,ve kterém jsem napsal,že nejsem ochotný to předělat dokud to na 100% nezjistím a že chci ohrožovat okolí i sebe?
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
Re: reakce brzdovky s mědí?
Tady z toho vyplývá......kucik píše:Můžeš mi najít příspěvek,ve kterém jsem napsal,že nejsem ochotný to předělat dokud to na 100% nezjistím a že chci ohrožovat okolí i sebe?
Tak zjištěno že brzdovka s mědí nereaguje,tudíž tento problém odpadl. Jinak co psal Tabbo,cěřím,že má velké znalosti,ale měděné trubky se dávaly do aut už dřív a problémy s tím nebyly.Změny struktury mědi pochybuju že by se děly v běžných podmínkách,to by musely být teplotní výkyvy ve stovkách stupňů C.Známý to už dělal na mnoha autech a v životě s tím neměl žádný problém.A jinak napředpokládám,že mám tak výkoné auto a tudíž i brzdový systém,aby tam byl problém s tlakem.
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Jenže já nevím, co máš ve své hlavě a co dál napíšeš. Mě z toho prostě vyplynulo, že názor druhých o bezpečnosti je ti u ......kucik píše:Hmm,tak to asi čteš moc drasticky mezi řádky.Určitě nepatřím mezi lidi,kteří se nemají rádi a v dalším příspěvku sem taky napsal,že to ještě budu zjišťovat
Jestli je to tak, jak píšeš teď, tak je to už OK:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: reakce brzdovky s mědí?
U palivového vedení je to taky špatné? Bezpečnost a tak
Naposledy upravil(a) kucik dne 15 lis 2008 00:12, celkem upraveno 2 x.
kentoya včera přijel pozdě
proč jsem to napsal jak jsem to napsal, někdy před deseti lety jsem na netu četl článek o velmi rychlém ochlazení roztaveného kovu, díky kterému je možné změnit strukturu toho kovu tak, že je průhledný, že je k tomu potřeba nějakého chladícího média, a že se ten kov leje na roztočený válec, byla to nějaká studijní práce, a ten člověk co to psal, tam měl i další kraviny ohledně teplotní výměny, a tření, vysvětloval tam proč jsou možné kroupy v létě, proč když je venkovní teplota +2 a rozejedeš se s autem tak kapky na skle zamrzají a takový podobný věci, další bylo že se zvyšujícím tlakem se zvyšuje teplota, a když se tlak snižuje tak jde i teplota dolů, pokud jsem to pochopil dobře, tak při podtlaku je možné dosáhnout teploty nižší jak teploty okolí, bylo toho na 10 stran, byly tam nějaký vzorečky a bůhvíco, a já si z toho zapamatoval, že je teoreticky možné, za určitých okolností, hustota, tlak, vlhkost, proudění vzduchu dosáhnout nižší teploty jak teploty okolí až o 30 stupnů, jestli to co jsem četl je pravda, nebo není nevím, pokud je tu fyzik který napíše, že není, tak bud to špatně napsal a nebo já to špatně pochopil, ale neměl jsem tím na mysli efekt kdy je venku 5 pod nulou a když na tebe svítí slunce je ti přijatelně a když fouká vítr, tak klepeš kosu
takže jestli jsem na základě toho co jsem si kdysi přečetl, napsal kravinu, tak se omlouvám, nejsem fyzik, ale připadalo mi to co psal a jak to vysvětloval tehdy celkem logické, tak nevím
proč jsem to napsal jak jsem to napsal, někdy před deseti lety jsem na netu četl článek o velmi rychlém ochlazení roztaveného kovu, díky kterému je možné změnit strukturu toho kovu tak, že je průhledný, že je k tomu potřeba nějakého chladícího média, a že se ten kov leje na roztočený válec, byla to nějaká studijní práce, a ten člověk co to psal, tam měl i další kraviny ohledně teplotní výměny, a tření, vysvětloval tam proč jsou možné kroupy v létě, proč když je venkovní teplota +2 a rozejedeš se s autem tak kapky na skle zamrzají a takový podobný věci, další bylo že se zvyšujícím tlakem se zvyšuje teplota, a když se tlak snižuje tak jde i teplota dolů, pokud jsem to pochopil dobře, tak při podtlaku je možné dosáhnout teploty nižší jak teploty okolí, bylo toho na 10 stran, byly tam nějaký vzorečky a bůhvíco, a já si z toho zapamatoval, že je teoreticky možné, za určitých okolností, hustota, tlak, vlhkost, proudění vzduchu dosáhnout nižší teploty jak teploty okolí až o 30 stupnů, jestli to co jsem četl je pravda, nebo není nevím, pokud je tu fyzik který napíše, že není, tak bud to špatně napsal a nebo já to špatně pochopil, ale neměl jsem tím na mysli efekt kdy je venku 5 pod nulou a když na tebe svítí slunce je ti přijatelně a když fouká vítr, tak klepeš kosu
takže jestli jsem na základě toho co jsem si kdysi přečetl, napsal kravinu, tak se omlouvám, nejsem fyzik, ale připadalo mi to co psal a jak to vysvětloval tehdy celkem logické, tak nevím
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
A ohledně Kentoya: Napsal jsem mu, že "nemá pravdu" On mi odpověděl se vší slušností, že nemám pravdu já. Bohužel se ale mýlí. Nikdo není všeználek.
[/quote]
já jsem ti nenapsal že nemáš pravdu, já jsem jen napsal že jsi to špatně přečetl, co jsem napsal já, že já jsem nenapsal, že u nás někdy bylo 50 pod nulou, asi tolik
jinak si pamatuji -35, ale stejně by mě zajímalo, jestli opravdu není možné teplotu snížit než je teplota okolí, jak je to s těma kroupama a tak
ale klid vzdávám se, tohle není moje silná stránka
[/quote]
já jsem ti nenapsal že nemáš pravdu, já jsem jen napsal že jsi to špatně přečetl, co jsem napsal já, že já jsem nenapsal, že u nás někdy bylo 50 pod nulou, asi tolik
jinak si pamatuji -35, ale stejně by mě zajímalo, jestli opravdu není možné teplotu snížit než je teplota okolí, jak je to s těma kroupama a tak
ale klid vzdávám se, tohle není moje silná stránka
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
Co na to říci, snad jen....... (nemyslím to urážlivě)
http://www.youtube.com/watch?v=rjmmjXGwarU
Dnes večer na ČT1.
http://www.youtube.com/watch?v=rjmmjXGwarU
Dnes večer na ČT1.
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
kentoya:
To s tím průhledným kovem je velice zajímavé, samotného by mě zajímal ten článek. Voda když se vypařuje nebo odpařuje tak odebírá teplo z okolí, takhle nějak třeba fungují ostřiky IC u turbomoturů, ideální v lete, člověk si chce vychladit piti, tak zamota lahev do mokreho rucniku,vynda z okenka jedouciho auta..... S rostoucím tlakem roste bod varu viz papinuj hrnec, s klesajícím tlakem klesa teplota varu. Když dáš vodu do vakua tak žačne hned vřít a po chvíli zmrzne. U výškových balonů, kde člověk neměl pořádny oblek tak se mu uvařila krev.
Já taky nejsme fyzik a termo jsem nikdy moc nerozumněl.
To s tím průhledným kovem je velice zajímavé, samotného by mě zajímal ten článek. Voda když se vypařuje nebo odpařuje tak odebírá teplo z okolí, takhle nějak třeba fungují ostřiky IC u turbomoturů, ideální v lete, člověk si chce vychladit piti, tak zamota lahev do mokreho rucniku,vynda z okenka jedouciho auta..... S rostoucím tlakem roste bod varu viz papinuj hrnec, s klesajícím tlakem klesa teplota varu. Když dáš vodu do vakua tak žačne hned vřít a po chvíli zmrzne. U výškových balonů, kde člověk neměl pořádny oblek tak se mu uvařila krev.
Já taky nejsme fyzik a termo jsem nikdy moc nerozumněl.
0-100 km/h....dobrej čas
100-0 km/h....ještě lepší
100-0 km/h....ještě lepší
já v tomhle taky celkem lítám, jen jsem napsal něco co jsem si myslel že jsem si dobře zapamatoval, a taky proto se nehádám, že to prostě nevím, jen si to myslím, že jsem si to zapamatoval
v tom článku o tom kovu, bylo, že největší problém je vytvořit nějaký větší plát, protože díky tomu rychlému chlazení se to musí (ten roztavený kov) nalít na nějaký rotační nesmysl a jsou z něj pouze průhledné kapky, je to dlouho co jsem to četl, a nevím jestli je to pravda, jestli to opravdu jde, ale jak na něco takového narazím, hned to postnu
v tom článku o tom kovu, bylo, že největší problém je vytvořit nějaký větší plát, protože díky tomu rychlému chlazení se to musí (ten roztavený kov) nalít na nějaký rotační nesmysl a jsou z něj pouze průhledné kapky, je to dlouho co jsem to četl, a nevím jestli je to pravda, jestli to opravdu jde, ale jak na něco takového narazím, hned to postnu
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: reakce brzdovky s mědí?
Zdravím,
tak mi to nedá a když vidím že Vás to snad opravdu zajímá tak musím napsat malé vysvětlení. Upozorňuji že doluju informace z paměti, takže záruční doba je již prošlá.
Ad. ochlazování:
To, že voda na větru může zmrznout při +2 stupních nebo že je vám na větru zima (wind chill) je dáno vlastností které se říká skupenské teplo varu. Obecně mají všechny látky dvě skupenská tepla, varu a tání. O co jde vysvětlím na tání, je to snažší na představení:
Takže když dodáváme pevné látce teplo (=energii), poroste její teplota až k bodu teploty tání. Pokud budeme dodávat energii dále, teplota se už nebude měnit, ale látka postupně začne měnit skupenství. Teplo se spotřebuje na rozbití krystalických (či jiných) vazeb v pevné struktuře látky a ta se změní na kapalnou. Při procesu vypaření (a varu) probíhá to samé – mění se vazby mezi molekulami látky z „kapalných“ vazeb na vazby plynné (tzn. žádné).
Jak to souvisí s mrznutím kapek na skle a s wind chill? Molekuly vzduchu které proudí kolem kapek na skle nebo mikroskopických kapek na Vaší kůži se mohou s molekulami vody v těchto kapkách srazit tak (ne)vhodně, že je odtrhnou od kapky. Ovšem z pohledu kapky vody se taková utržená molekula vypařila, uvařila. A protože termodynamiku neoblafneme, z kapky ubude teplo odpovídající skupenskému teplu varu jedné molekuly vody a kapka se trochu ochladí. Když molekul odtrhnete dost, kapka zmrzne. Pochopitelně pokud jsou vazby v látce dostatečně silné, molekula vzduchu v žádném případě molekulu látky neodtrhne – plechová karoserie se Vám vlivem proudění vzduchu ochlazovat nebude (ani nebude ubývat).
Ad průhledné železo:
Železo (budu tomu říkat železo, i když všichni víme že je to ocel ) je neprůhledné proto, že je krystalické. Stejně tak mléčné sklo je krystalické, zatímco běžné průhledné sklo je amorfní. Jak vznikne rozdíl? Krystalická struktura vzniká při chladnutí látky z tekutého do pevného skupenství. Na to, aby v látce vznikly krystaly je potřeba čas. Pokud látku ochladíte dostatečně prudce, krystaly nestihnou vzniknout a látka zůstane amorfní. Bohužel, krystaly železa se tvoří extrémně rychle - odtud to lití na kruh atd. ve snaze ochladit ho dost rychle aby krystaly nestihly vzniknout.
Proč se s tím srát? Nevýhodou krystalické struktury je to, že je z větší části tvořená poruchami. Krásně úhledná kubická krystalická struktura železa ve skutečnosti vypadá spíš jako ementál. Pokud se podaří odstranit krystalickou strukturu, odstraníme i poruchy. Amorfní železo může být údajně až 1500x pevnější než krystalické. Ovšem nevím o tom, že by se někomu podařilo vyrobit víc něž tenoučký pásek.
Tak co, zajímalo Vás to až tak moc?
tak mi to nedá a když vidím že Vás to snad opravdu zajímá tak musím napsat malé vysvětlení. Upozorňuji že doluju informace z paměti, takže záruční doba je již prošlá.
Ad. ochlazování:
To, že voda na větru může zmrznout při +2 stupních nebo že je vám na větru zima (wind chill) je dáno vlastností které se říká skupenské teplo varu. Obecně mají všechny látky dvě skupenská tepla, varu a tání. O co jde vysvětlím na tání, je to snažší na představení:
Takže když dodáváme pevné látce teplo (=energii), poroste její teplota až k bodu teploty tání. Pokud budeme dodávat energii dále, teplota se už nebude měnit, ale látka postupně začne měnit skupenství. Teplo se spotřebuje na rozbití krystalických (či jiných) vazeb v pevné struktuře látky a ta se změní na kapalnou. Při procesu vypaření (a varu) probíhá to samé – mění se vazby mezi molekulami látky z „kapalných“ vazeb na vazby plynné (tzn. žádné).
Jak to souvisí s mrznutím kapek na skle a s wind chill? Molekuly vzduchu které proudí kolem kapek na skle nebo mikroskopických kapek na Vaší kůži se mohou s molekulami vody v těchto kapkách srazit tak (ne)vhodně, že je odtrhnou od kapky. Ovšem z pohledu kapky vody se taková utržená molekula vypařila, uvařila. A protože termodynamiku neoblafneme, z kapky ubude teplo odpovídající skupenskému teplu varu jedné molekuly vody a kapka se trochu ochladí. Když molekul odtrhnete dost, kapka zmrzne. Pochopitelně pokud jsou vazby v látce dostatečně silné, molekula vzduchu v žádném případě molekulu látky neodtrhne – plechová karoserie se Vám vlivem proudění vzduchu ochlazovat nebude (ani nebude ubývat).
Ad průhledné železo:
Železo (budu tomu říkat železo, i když všichni víme že je to ocel ) je neprůhledné proto, že je krystalické. Stejně tak mléčné sklo je krystalické, zatímco běžné průhledné sklo je amorfní. Jak vznikne rozdíl? Krystalická struktura vzniká při chladnutí látky z tekutého do pevného skupenství. Na to, aby v látce vznikly krystaly je potřeba čas. Pokud látku ochladíte dostatečně prudce, krystaly nestihnou vzniknout a látka zůstane amorfní. Bohužel, krystaly železa se tvoří extrémně rychle - odtud to lití na kruh atd. ve snaze ochladit ho dost rychle aby krystaly nestihly vzniknout.
Proč se s tím srát? Nevýhodou krystalické struktury je to, že je z větší části tvořená poruchami. Krásně úhledná kubická krystalická struktura železa ve skutečnosti vypadá spíš jako ementál. Pokud se podaří odstranit krystalickou strukturu, odstraníme i poruchy. Amorfní železo může být údajně až 1500x pevnější než krystalické. Ovšem nevím o tom, že by se někomu podařilo vyrobit víc něž tenoučký pásek.
Tak co, zajímalo Vás to až tak moc?
BMW e39 '02