uprava podvozku - info

Nápravy, podvozky, snižování, brzdy, řízení - vše kolem náprav a brzd

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma

Odpovědět
Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od Libor12 »

můžou být jedno i dvoudilne,záleží od velikosti a typu pouzdra a jeho přesahu. Vnější obvod udělej tak aby pouzdro šlo nasunout rukou ale ne úplně volně,vnitřní průměr udělej o 1mm menší než je trubička a vše bude ok.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od bóďa »

nicmene to dvoudilne je asi vhodnejsi z toho důvodu, že nemá šanci vyskočit, že?

myslíš, že ta tuhost okolo 80 shore bude ok? nechci to nijak moc tvrde, ale chci omezit tu "sériovou hybnost" kola v zadním silentbloku ramene
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od Libor12 »

85sh nechávám dělat občas klukům na toyoty dozadu na multilink nápravu a ta náprava je pevnější než s unibally. Takže záleží na tobě. Pokud to není ke sportovním účelům volil bych klidně 70sh. Guma má kolem 50-55.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od bóďa »

ok, moc díky, přesně toto info jsem potřeboval 8)
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kozorozecek »

co si myslite o použiti kloubovych ložisek na viceprvkove zadni hnane naprave??
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kozorozecek »

omlouvam se za předchozi otazku špatne jsem si to tu pročetl.potřebuji poradit nova ramena udelam z chrommolibdenu ale nevim zda použit trubku nebo plnej material co by nato bylo lepši?a držaky na napravnici taky vystužujete nebo nechat origo??
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od Libor12 »

můj původní multilink měl ramena trubka 14mm x 2mm stěna. Nahradil jsem 30mm x 1.5 CrMo. Na nápravnici jsem pouze zesílil uchyceni samotných ramen,a k původním 4 bodům šroubovaných ke karosérií v přicnem směru jsem přidal dva body v podélnem. Ale to záleží na konkrétní aplikací,namáhaní,váze auta atd. Možná jsem to trochu předimenzoval,ale ničemu to nevadí a já mám pocit jistoty,že jsem udělal maximum.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kozorozecek »

asi taky radši zesilim uchyty ramen radši vic než min abych pak nemel pevnejši ramena než uchyty.ja zvažuji material taktež 30prumer ale silu steny 3 nebo 4. ale horni rameno potřebuji udelat vice štelovaci tak nevim zda je vhodne nato použit plny material abych mohl nanem udelat zavity nebo radši udelat zavity a vevařit je do trubky.jakej CrMo jsi použil již zušlechtenej nebo nezušlechtenej nebo jsi pak ješte nechaval zušlechtit??a hlavne kde a jak se necha zušlechtit??
ješte jedna takova otazka na jednu stranu ramene použiju unibal na druhou chci použit klasicky kulovy čep z maleho nakladaku kuli montaži je to dobra volba?
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od Libor12 »

tohle neni moje auto,ale mam to stejně http://imageshack.us/f/69/dsc00569js.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false; http://imageshack.us/f/685/dsc00567yw.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false; http://imageshack.us/photo/my-images/651/191tw.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kozorozecek »

tak přesne takle to chci jen silnejši matroš jelikož je ta naprava hnana a občas to chci vzit i na bok:-)nejakou značku unibalu doporučiš?
převařim i držaky na napravnici a vystužim dvojkou plechem.tak se snad nezabiju jen vcelku velka cena unibalu me desi budu jich potřebovat devet.kluci v servizu už prislibyli pomoc se seřezenim kompletni geometrije.
ted už jen sehnat matroš kterym vařit chrommolibdenove trubky a pote nekoho kdo je zušlechti na vižši pevnost v tahu
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kozorozecek »

a mužou bejt všechna ramena uložena v unibalech??myslim z obou stran nebo se to bude moc hejbat do všech stran??
neni lepši uložit jednu stranu ramene do silonu a druhou do unibalu??
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

RedX
Příspěvky: 48
Registrován: 16 kvě 2010 12:43

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od RedX »

jak jsou na tom (kvalitní) unibally s životností při běžnym silničnim ježdění + samozřejmě nějaká ta porce ostrý jízdy ?

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 12:14, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kony5 »

http://www.rallybazar.sk/index.php?opti ... 9&Itemid=1" onclick="window.open(this.href);return false; tohle sem nahodou našel na netu.. vypadáto ná upravu podvozku D2 na plnění dusíkem... na MX motorce jsem měl klasiku zadní centrální tlumič s nádobkou a dusíkem a ten tam měl (při repasi sem zjistil) dusík zvlášt oddělený od olejové náplně (dusík kvuli roztažnosti plynu - dřívější podoby měli klasický autoventilek a tlumičě měli tuhost tlumení podle tlaku v něm ale to byl jiný princip ) na tomhle dusíku který tam byl přes "dělicí příčku - polštář" olej jakoby dotlumoval....nemá někdo zkušenosti z touhle úpravou? předpokládám že tlumič rozdělal a nějakou přepážku tam udělal nebo tam jen tak napustil dusík??? to asi ne.. Nemá někdo rozkreslený D2 tlumič? díky..

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kony5 »

no když už tak přiložím rovnou druhý dotaz.
Taboo bude snad vědět na eclipse AWD 1G zadní náprava .. uvažuju o výrobě těch spodních ramen (příčných) z crmo trubky s zavítem (kvuli nastavení délky) na jedné straně v uchycení nápravnice klasické uložení v powerflex silentbloku. a v uložení ramene kde je seriově kulový čep bych dal unibal který bych šroubem prošrouboval přes tu kužolovou díru a dotáhl ( případně díru převrtal a udělal menší vložku) ... pokud by to šlo mohl bych použít např tento unibal? http://www.eshop-loziska.cz/kloubove-hl ... -sa-16-t-k" onclick="window.open(this.href);return false; ... potřebuju kvůli snížení doladit odklon kola takže jestli to udělat takhle a nebo nechat puvodní uchycení kuloveho čepu bez unibalu?

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kozorozecek »

ja prave zvažuji že ke kolu bych dal kulove čepy z nejake dodavky a k napravnici unibal samo že je chci zakritovat.
jen přemejšlim jak jednoduše převrtat valcovou diru na kuželovou vhodnou na kulak.
s životnosti (pokud budou zakrytovany )bych to typoval omalonko menši než je životnost kulovych čepu.
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kony5 »

v těch nových tramvajích jsou na dveřích hodně pěkné kulové čepy jsem si všiml 8) :D ...já se chci pro jistotu co nejvic kulaku zbavit aby mi neulítlo kolo...moc jim nevěřím

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kozorozecek »

no ja prave cele kolo budu mit držene jenom na kulakach proto chci vetši prumer nejakou 18 nebo 20
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od JRD McLAREN »

kozorozecek píše:....jen přemejšlim jak jednoduše převrtat valcovou diru na kuželovou vhodnou na kulak.....
Přílohy
DSCN1784.JPG
DSCN1784.JPG (185.57 KiB) Zobrazeno 3181 x
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kony5 »

JRD :přesně tohle mám ale nenapadlo by mně stím dělat kužel 8) 8) já stím zahlubuju díry....
kozorozecek: no pokud máš celé kolo jen na kulových čepech tak bych to předělal na unibaly..pokud máš unibal a máš dostatečně velke podložky a "uletí ti" tak ti v tom oku pořád drži...pokud ti uletí jeden kulák tak ti pak uletí všechny a bez kola se jede blbě... :D .... moje náprava má hlavní rameno v dostatečně silném uložení v silentbloku (nahradího silon-nebo dural) ale zbyle 2 ramena taky na kulových čepech + to trochu drží tlumič... ale koukal sem a všechny trochu závodni auta maj unibaly .... ještě nějak poladit přední MC phersny tam ten jeden kulový čep mně dost děsí..ale možná jen všechno zbytečně předimenzovávám...

Uživatelský avatar
menyjak
Příspěvky: 144
Registrován: 14 bře 2011 18:12
Bydliště: Český Krumlov

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od menyjak »

kony5 píše:http://www.rallybazar.sk/index.php?opti ... 9&Itemid=1 tohle sem nahodou našel na netu.. vypadáto ná upravu podvozku D2 na plnění dusíkem... na MX motorce jsem měl klasiku zadní centrální tlumič s nádobkou a dusíkem a ten tam měl (při repasi sem zjistil) dusík zvlášt oddělený od olejové náplně (dusík kvuli roztažnosti plynu - dřívější podoby měli klasický autoventilek a tlumičě měli tuhost tlumení podle tlaku v něm ale to byl jiný princip ) na tomhle dusíku který tam byl přes "dělicí příčku - polštář" olej jakoby dotlumoval....nemá někdo zkušenosti z touhle úpravou? předpokládám že tlumič rozdělal a nějakou přepážku tam udělal nebo tam jen tak napustil dusík??? to asi ne.. Nemá někdo rozkreslený D2 tlumič? díky..
jsou 2 druhy tlumičů,kapalinový a plyno-kapalinový.do kapalinovýho dodat dusík nejde.tlumič je jinak řešenej.
Mitsubishi Colt 2.0 4G63
Mitsubishi Colt Gti -->>project 4G63T AWD
Mitsubishi Eclipse 1G LPG - daily car

jezdit s dieselem je jako být gay, je to čím dál běžnější ale nikdy to nebude dobré :P

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kony5 »

menyjak já vím to sem se snažil popsat v přispěvku tím jsem myslel ten polštař .. ale D2 sem plynokapalinové nikdy nenašel takže to frajer asi předělal a to by mně zajímalo právě jak...

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 12:14, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kony5 »

perfektní díky moc taboo na tebe jsem spoléhal 8) .. takže ramena mám udělat rovně? já mám ty vrchní ramena asi ve 120 ° uhlu.. a je tedy lepší použít klasický kulový čep nebo unibal??

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 12:15, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kony5 »

Diky taboo.. ramena jsem už podle tvoje návrhu vyztužil ,k uzavření jsem použil rovnoramenný L profil který sem směrem dovnitř dovařil do těch ramen a pevnost je opravdu dostatečná, tak stejně i ty spodní + překrytí pásovinou (a díra na stabilizator)... místo ovládání natáčení zadní nápravy jsem to puvodní uchycení pístnice nahradil trubkou a prošrouboval..hlavní ramena v uchycení nápravnice jsem taky udělal napevno místo toho puvodního silentbloku uvnitř.. uchycení diffu k zadní nápravnici mám na 4 šroubech .nápravnici mám v předním uchycení v duralových pouzdrech..uchyty v karoserii jsem zpevnil přeplatováním a provařením těch děr a celkově kastli pobodoval ve všech dostupnmých spojích.. taky jsem udělal rozpěru mezi zadni domky tlumiču která je zároven jako rám prošroubovaná s s tou zadní příčkou co drží zadní diff v karoserii a taky jsem ji ještě ukotvil místo zadních sedaček ... ze spodu mám vplánu udělat rám ke spojení všech 4 uchycení napravnici a zároven to ukotvím do dalších 2 děr "mezi puvodními uchyceními" které sem v kastli připravil...ty vrchní rameny si udělam nastavitelné .. co udělat s přední nápravou ? příjde mi to tam dost slabé hlavně uchycení spodního silentbloku motoru na te příčcce kterou drží nápravnice a její 2 podelné vzpěry..

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kozorozecek »

takže použiti unibalu u napravnice vypada že je dobre a kulaky u kola taktež spodni rameno zustane origoš jen vyztužene a na oba konce
dam misto silenbloku kloubova ložiska zakrytuji manžetama.nappravnici přidelam ke kastly přes silonovy valec.
jen ten kužel na kulak nevim jak udelat frezkou do fortunky to asi nebude idealni přemejšlim že si necham nabrousit přimo nato frezu
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kony5 »

kozorozecek: tohle bude na delší obrabění než jen na frezku nejlepe to dodělat výstružníkem...být tebou předal bych to někomu do nástrojárny...taky když něco potřebuju přesně (např vystružit uložení svislých čepu po nalisovaní bronzových vložek - je tam taky kužel) ... a udělali mi to přesně podle potřeby na desitinu...pokud jsi z oblasti severní moravy můžu ti předat kontakt na člověka který by ti možná dokázal poradit...nebo skus použít kulový čep který má uchycení bez kuželu 8) takové přesně mají vw/audi/ skoda superb --> je to rejdový čep řízení je docela dost silní a je v uložení válcový kvůli nastavení Skřivce na geometrii
http://www.e-cat.cz/p-3171912/sortiment ... =neplacene" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kozorozecek »

ja jsem nastrojař:-) sice delam formy ale todle bych mel zmaknout bez problemu taky jen mit nato nastroj:-) a ten necham udelat teda pokud opravdu existuji kulaky bez kuželu tak použiji je :-)ja se přiznam že jsem se snima nesetkal
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od JRD McLAREN »

kup si na favorita spodny gulak
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a brzdy“