VW Caddy - Snad nepřijde dřevomorka (1. kolo)

Vyberte nejlepší tuningové auto pro rok 2013

Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Berry, habitat3, Tommy1978, Ritchma

Odpovědět
admin
Administrátor
Příspěvky: 190
Registrován: 26 říj 2012 13:19

VW Caddy - Snad nepřijde dřevomorka (1. kolo)

Příspěvek od admin »

Vůz: VW Caddy
Model: Caddy Mk1
Soutěžící: Milan

VW Caddy - Snad nepřijde dřevomorka

>> Hlasujte pro tento vůz >>

Jedničkový Volkswagen Caddy s datem výroby 1991, nemusí být nutně prohnilým „krámem“,
který čeká na sešrotování. Na druhou stranu, kdo by čekal, že to bude ještě plně funkční a
navíc skvěle vyladěný pracant?


Volkswagen Caddy byl vždy v hledáčku tunerů, kteří umí vytřískat svižnost a eleganci tam,
kde má být hlína od brambor
. Každá životní etapa nějak začíná. Milan si Caddyho přivezl
s nástavbou, takže auto vypadalo skoro jako zmrzlinářské. Hned po příjezdu domů proto
musela nástavba pryč. Stačily k tomu jen dvě věci. Kamarád a velké kladivo.

Obrázek

Udělat z pracanta krásku na čtyřech kolech je závazek na celý život. Když vůz vyjel v roce
1991 z výrobní linky, byl to ještě poctivý kus plechu připravený pro tvrdou práci. A právě
ta těžká práce a zub času udělaly své. Co nebylo zrezlé nebo pomačkané, bylo alespoň
odřené.
Caddy proto musel na kompletní renovaci, jejíž součástí byl samozřejmě i zbrusu
nový lak celého vozu. Spousta vadných dílů, na které se při renovaci narazilo, čekala
výměna za nové a originální. Nicméně všechno originální nezůstalo. Zadní čelo korby totiž
bylo vyřezáno ze smrkového dřeva
, na kterém je vyfrézován nápis Volkswagen. Neskutečné
a stylové. J Dřevěná je pak i podlaha korby. Samozřejmě byl na všechny dřevěné plochy
v několika vrstvách nanesen speciální lak, který zamezí tomu, aby nasáklo vodou. Sám
majitel to popsal tak, že se potřeboval vyhnout tomu, aby mu na zadku vyrostl smrk.

Obrázek

Při kompletaci bylo odstraněno pár zbytečných plastů a blatníky dostaly lehké rozšíření,
aby se vešla široká retro kola. Byly použity převařené plechy o šířce 7,5 palce pro zadek
a 9 palců pro předek
, osazené nízkoprofilovými pneumatikami v rozměru 195/45 R14. A
protože doba velí snižovat, i Caddy putoval trochu k zemi. Nikdo z techniků ve VW jistě
nepředpokládal, že bude mít někdo zájem snižovat vůz určený pro tahání těžkých nákladů
,
kde je každý centimetr vítaný. Na zadní nápravě jsou listová péra a i ti nejlevnější výrobci
sportovních podvozků nenabízí levnější řešení, než to v řádu desítek tisíc. Milan se rozhodl
zadní nápravu řešit tzv. “samodomo”. Nějaký ten centimetr se podařilo ubrat, ale Milan ještě
stále není spokojen. Přední tlumiče a pružiny vyměnil za dobře dostupné a stavitelné, které
jsou původně určeny na VW Golf Mk1.

Obrázek

Druhou největší perličkou po použitém dřevu byl motor. Z výroby byl Caddy osazen naftovým
motorem o objemu 1,6 litru o „závratném“ výkonu 40kW. V dobře, kdy si ho Milan pořídil, měl
najeto neskutečných 585 000 km
. Ale dýchavičný diesel bez turba nenadchne ani neurazí.
Chtělo to změnu nebo aspoň turbo. Ideálně kombinaci obojího. Výběr padl na konstrukčně
novější 1,9TD s výkonem 55kW
, který se montoval do vozů Volkswagen Golf III. Motor
samozřejmě nepasoval, takže s tím bylo opravdu hodně práce a detailního ladění v garáži.
Pár hodin se protáhlo na dny a dny na týdny, až motor konečně padnul na své místo.

Pokud hledáte hifi zástavbu, pak hledáte marně. Obyčejné rádio na kazety musí postačit.
V interiéru se následně dodělávaly jen detaily. Nové jsou koberce a stropnice, jinak je vše
původní.

>> Hlasujte pro tento vůz >>



Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Auto roku 2013“