Kubiho skládačka - Opel Kadett E (1. kolo)

Vyberte nejlepší tuningové auto pro rok 2013

Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Berry, habitat3, Tommy1978, Ritchma

Odpovědět
admin
Administrátor
Příspěvky: 190
Registrován: 26 říj 2012 13:19

Kubiho skládačka - Opel Kadett E (1. kolo)

Příspěvek od admin »

Vůz: Opel Kadett
Model: Kadett E
Soutěžící: Kubi

Kubiho skládačka - Opel Kadett E

>> Hlasujte pro tento vůz >>

Kubiho příběh začíná v roce 2006, kdy si pořídil své první a dodnes hýčkané auto Opel
Kadett. Tenkrát ho vyšel na úctyhodných 18 000 Kč. Jak Kuba říká, auto bylo v plné „palbě“
kromě kůže, klimatizace, elektrického stahování oken, vyhřívaných sedaček, elektrických
zrcátek, ABS, otáčkoměru, litých kol a mlhovek. Byl rád, že auto mělo 4 kola, motor a volant.
Co víc také chtít za pouhých 18.000 Kč.


Vzhledem k tomu, že původním majitelem vozu byl starší pán, je jasné, že pod kapotou
nebyl žádný velkoobjemový motor. Ukrývala se tam klasická 1.3i se 44 kW, se kterou se
sice dalo jezdit za krásných 6,5 litru, ale o nějakém bezpečném předjíždění nemohla být
řeč. Kubi ji rozhodně nešetřil a motor odtušil, že se na něj něco chystá a tak raději odešel do
věčných lovišť
. A odešel rozhodně stylově – zaseklo se olejové čerpadlo. Tím bylo definitivně
rozhodnuto o výměně motoru. Kubi dostal nabídku na dvoulitrový 8V s 85kW,což jak se asi
shodneme, zní podstatně lépe, než původní obyvatel motorového prostoru. Ale protože štěstí
přeje připraveným, přišla další nabídka a to rovnou taková, která se vážně neodmítá. Celý
Kadett i s motorem, který nese označení C20XE - tedy objem 2 litry 16V se 110kW – 150
koní
. Do auta se nějakým zázrakem napasoval celkem bez problému až na příčku předního
čela, která trochu překážela. Proto byl použit menší chladič z 8V. Motor byl navíc osazen
hlavou Cosworth a sáním Power-Cap. To mu přidalo ještě nějakých 6 zaběhnutých
koní. Naštěstí je Kubi profesionál a došlo mu, že výkon je skvělá věc, pokud je ovšem jak ho
zkrotit. Proto byla namontována zadní náprava s kotoučovou brzdou z modelu GSI. Dopředu
pak přišly brzdy Brembo Max a brzdiče od ATE. Ty jsou schovány pod koly značky OZ Turbo
v rozměru 7x15“ obutých do pneumatik 185/45 R15
. Protože tenhle Kadett neměl posilovač,
bylo by vážně trochu náročnější bez něj kola utáhnout. Proto tam byl dodán rovnou z Astry.
Aby auto pořádně sedělo v zatáčkách, byl vyměněn i podvozek. V současné době je
namontována kombinace tlumičů od značky JOM a pružin značky Powertech vpředu. Vzadu
jsou pak doma pružiny Koni. V praxi to znamená snížení 80 mm vpředu a 30 mm vzadu.

Obrázek

Na vůz se následně nastěhovaly další díly z GSi. Byly to nárazníky, těhlice, výfuk, volant,
digitální přístrojovka, mlhovky, olejový chladič a mnoho dalšího
. To je totiž směr, kterým se
Kubi se svým Kadettem ubírá. Jak sám říká, z nudného a úplně obyčejného Kadetta chce
udělat pořádně zrenovované GSi. Zjevně je na zatraceně dobré, ale dlouhé a trnité cestě.
Uvnitř prošly hlavní změnou sedačky. Nově se zde usídlily černé kožené sedáky Recaro
Conolly z verze GSi Champion. K nim je pak laděn celý interiér, který je taktéž celý černý.
Dokonalost sama.

Obrázek

Nakonec jsme zjišťovali, jaké plány má Kuby se svým teď už Kadettem CSi do budoucna.
Rád by pořídil a instaloval nějaký pořádný podvozek, v plánu je dát větší péči sedačkám,
které ji vzhledem ke svému věku už potřebují, chystají se také boční dveřní lišty z 5-ti
dveřového provedení a samozřejmě údržba motoru. Ten, i když má najeto více než 260 tisíc
kilometrů a stále šlape jako hodinky, by přeci jen nějakou tu péči už potřeboval.

Na Kubiho 5-ti dveřovém Kadettu GSi, což už je samo o sobě rarita je stále hodně práce,
ale hrdý majitel se jen tak něčeho nezalekne a i díky svým kamarádům, kteří mu s autem od
začátku pomáhají, jistě dojdou do zdárného konce.

>> Hlasujte pro tento vůz >>



Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Auto roku 2013“