Škoda Fabia RS - Holub

Vyberte nejlepší tuningové auto pro rok 2013

Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Berry, habitat3, Tommy1978, Ritchma

Odpovědět
admin
Administrátor
Příspěvky: 190
Registrován: 26 říj 2012 13:19

Škoda Fabia RS - Holub

Příspěvek od admin »

Vůz: Škoda Fabia RS
Soutěžící: Tholis
Motor: 1,9TDI 96kw

Škoda Fabia RS - Holub

---------------------------
Hlasujte pro tento vůz
---------------------------

I když vám o jednotlivých autech povídáme my sami, tentokráte jsme nechali vyprávět přímo
majitele. Od nás by asi všechny podstatné a zajímavé informace nevyzněly tak, jako od Tholise.


Náš společný příběh začíná před čtyřmi lety, kdy jsem Fábii tehdy ještě jako červenou papričku
dotáhl od seriózního pána z Prahy. Auto dostalo od bývalého majitele do vínku, poškrábaný
přední nárazník a tuningové zadní lampy, které vypadaly jako bonboniéra. Každopádně to hlavní
Fabie splňovala, a tím byl sériový software a až na ta světla, sériový stav. Netrvalo dlouho, a už
při cestě domů se projevila první závada. Ozvalo se nepříjemné klepání přední nápravy. Nakonec
se z nevinného klepání stala kompletní výměna všech čepů a silentbloků. Když už se leželo pod
autem, tak se vyměnil olej, všechny filtry a nalakovali se veškeré poškrábané a poškozené díly.
Posléze se celé auto kompletně rozleštilo a pořídily se sériové FL lampy. Z auta byla najednou
krásná sériovka. Ale semínko úprav v hlavě klíčilo a klíčilo...:).

Skromné začátky ETAPA I
Nejdříve jsem sbíral informace, rozkoukával jsem se, nabíral odvahu a pomalu zjišťoval,
jakým směrem se vydat. S každou informací se plán úprav zvětšoval a zvětšoval. Začalo to
podvozkem, protože základ FRS nebyl ten pravý. Proto se pořídil úplně nový od HP-Sporting.
Doplnil jsem ho o silentbloky ze SEATu Ibiza Cupra. Auto jakž takž sedělo a s tím šla nahoru
i cestovní rychlost. Rozhodl jsem se proto pro instalaci větších, jednopístkových brzdičů pro
312mm kotouč. V první vlně vzal za své i malinkatý intercooler, který v podběhu svou úlohu
plnil tak tak, takže jsem tedy pořídil FMIC set od Forge Motorsport. Motoru se tak v parných
dnech ulevilo. Auto dostalo do vínku i novou spojku s dvouhmotou a s obložením HDS.

Obrázek

Samozřejmostí pak bylo jak hardwarové, tak softwarové odstranění EGR ventilu. Po čase se
bohužel odporoučelo řízení, a tak se rovnou koupilo celé nové i s posilovačem.

Obrázek

Pomalu pokračujeme ETAPA II
Druhá etapa je už takové zbláznění a možná zbytečné investování peněz do kusu plechu, ale
cesta je kolikrát cíl. Brzdy ze Superba nestačily, nedosáhl jsem kýženého efektu, a protože
mi kamarád výhodně nabídl 4pístkové brzdiče ze SEATu Ibiza Cupra, včetně super destiček
Ferodo DS 2500 a kotoučů Zimmerman OZ-Formula, volba výměny byla jasná. Neváhal jsem
ani vteřinu. Brzdy pásli skvěle a auto brzdí fantasticky. Na stole v garáži už čekají na montáž
zadní chlazené brzdiče z O1RS. Rád bych je osadil deskami Ferodo DS 2500 nebo nižší řadou s
kotouči Zimmerman.

Obrázek

V první etapě jsem měl dojem, že podvozek postačuje a že není důvod změny, jenže ten pocit se
po čase změnil. Kamarád náhodou prodával něco, co mě nasadilo brouka do hlavy. Riskl jsem
výměnu obyčejného sportingu, za podvozek určený pro rallye. Značku podvozku jsem udržel
a to HP-Sporting. Po osazení se auto začalo chovat mnohem lépe a bylo cítit, že jsem zase o
dva kroky dál. Brzdy a podvozek již byly perfektní, ale co dál? Auto jsem odvezl na brzdu a
při změření výkonu jsem dosáhl hodnot 106 kW a 295Nm při sériovém softwaru. To co mě
nepotěšilo, byla teplota nasávané směsi. Je čas opět provést změnu Intercooleru na IC od firmy
THS. Navíc se k němu vyrobilo hliníkové vedení s hadicemi od Silicon Hoses. Věřím, že se
opět někam posuneme. Ohledně stylingu nezůstal kámen na kameni. Proběhl celolak do šedé
barvy, disky se vyměnily za Ronaly z Leonu Cupra, na zimu jsem pak pořídil disky z Audi TT.
Letní sada Ronalů šla do křiklavě žluté a spolu s lakem jsem dal nové znaky pokliček. Dále se
pak chystají nové znaky na masku a na kufr. Zakoupil jsem potahy od firmy MAD a interiér je
díky nim hned praktičtější. Nesmím opomenout poslední drobnosti jako je velké pravé vyhřívané
zrcátko, střešní lišty a maska v laku. Brzdiče a ramena byla nalakována spolu s karosérií.


Obrázek

Etapa III:
Další postup je ve hvězdách, ale v hlavě mi vrtá spousta plánů, na které asi nikdy nebudou
peníze. Rád bych vyměnil turbo za lepší s ozančením 1756VK. Výfuk snad jednou nahradí
nerez výfuk od společnosti Custom nebo Miltek. Určitě by se hodila rozpěra nad tlumiče (možná
spíš kvůli stylingu) a stabilizátor zadní nápravy. Bohužel se časem nevyhnu repasování 6Q
převodovky. Můj cíl je dosáhnout alespoň na 230 koní. Co se týče karoserie, tak už zbývá doladit
jen detaily, ale čekám mně lak na celém podvozku. Disky na zimu nastříkám do modré šmoulí.:)

Rád bych pořídil nějaké hezké sedačky, ale teď si jdu vsadit, abych na to měl co nejdříve.


---------------------------
Hlasujte pro tento vůz
---------------------------

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Odpovědět

Zpět na „Auto roku 2013“