profichip.cz
Poslední návštěva: 22 čer 2018 11:59 Právě je 22 čer 2018 12:00

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 120 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 14 říj 2015 11:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2079
Bydliště: Středočeský kraj
Už delší sobu mě zajímá, co si mám představit pod pojmem provozní teplota oleje. Mám budík od PLX s čidlem ve výpustným šroubu ve vaně (a nemám spodní kryt motoru). V létě se tam teplota pohybuje mezi 90-105°C. V zimě to je horší, to mám problém vůbec přelézt 80°C, za deště ani nemluvě, to se to klidně pohybuje i kolem 70-75°C.

Auto začínám vytáčet po cca 80°C. Je mi jasné, že v motoru je teplota ještě vyšší. I tak mi to přijde nízká teplota, ale na druhou stranu si říkám, že když se to v zimě pohybuje pod 80°C i po 30km, tak by neměl být snad problém i kolem těch 70°C? A pokud v zimě jedu z kopce se zařazenou rychlostí, tak to dost rychle klesá z 80°C.

Čidlo ve vaně není ideální, to vím, ale moc jiných možností nemám.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 14 říj 2015 12:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6462
Gooder píše:
Už delší sobu mě zajímá, co si mám představit pod pojmem provozní teplota oleje. Mám budík od PLX s čidlem ve výpustným šroubu ve vaně (a nemám spodní kryt motoru). V létě se tam teplota pohybuje mezi 90-105°C. V zimě to je horší, to mám problém vůbec přelézt 80°C, za deště ani nemluvě, to se to klidně pohybuje i kolem 70-75°C.

Auto začínám vytáčet po cca 80°C. Je mi jasné, že v motoru je teplota ještě vyšší. I tak mi to přijde nízká teplota, ale na druhou stranu si říkám, že když se to v zimě pohybuje pod 80°C i po 30km, tak by neměl být snad problém i kolem těch 70°C? A pokud v zimě jedu z kopce se zařazenou rychlostí, tak to dost rychle klesá z 80°C.

Čidlo ve vaně není ideální, to vím, ale moc jiných možností nemám.


Motor potřebuje správnou teplotu oleje, tj. teplotu oleje co do motoru vstupuje. V tomhle ohledu je měření ve vaně v pořádku, bohužel na houby je to ochlazování vany, takže ty informace stojí za prd - což sám víš. Mnohem lepší je dát mezikus pod olejový filtr a čidlo našroubovat do něj. Ideální teplota je lehce nad 100°, protože to se z něj vypařuje voda. Cca 110° by tak mělo být v normálu když se auto ohřeje a jede. Při zátěži pak teplota samozřejmě většinou roste.

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 14 říj 2015 13:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2079
Bydliště: Středočeský kraj
Tohle jsou teploty při běžné jízdě, všechno vzdálenosti kolem 30km. V zimě ale ta teplota ani na delších trasách neroste, prostě se pohybuje kolem 75-80°C a to mi přijde hrozně málo i na to, že to je ve vaně.

Ten adaptér pod filtr jsem zvažoval, ale četl jsem, že prý zase tak dobře netěsní. A ani nevím, jestli bych tam čidlo od PLX (VDO) dostal, protože nad olejovým filtrem/držákem je zaslepený závit (momentálně tam mám měřený tlak oleje), na něj jsem koupil redukci na 1/8NPT, ale to čidlo má tu "tyčku" tlustou a dlouhou a nedostanu ji do té redukce.

Jedná se o koncernový 1.8T, který má problémy s chlazením oleje (proto přecházím z 5W40 na 5W50), proto mi přijde divné, abych v zimě nedostal olej na provozní teplotu. Jinak teplotu na těch 70°C dostanu v zimě během 10km, v létě to mám za 5km. Zase se mi ale nechce věřit, že mezi teplotou oleje v motoru a teplotou mého čidla ve vaně může být rozdíl 20-30°C. Tlak oleje (budík AEM) na volnoběh je ale po těch 70°C na 1.7 baru, při těch 85-90°C ho mám na 1.5 baru.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 14 říj 2015 15:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6462
Problém s tou vanou se má tak, že teplota oleje ve vaně je reálně vyšší, než je teplota té vany, která je neustále ochlazovaná na velké ploše prouděním vzduchu - v zimě navíc dost výrazně vlivem nízkých teplot. To čidlo ve vaně sedí v závitu, tím pádem je ochlazováno spolu s materiálem vany. Kdyby ukazovalo o nějakých 10°C míň i za normálních okolností, vůbec bych se nedivil.

Co se týká mezikusu, tak tam holt musíš vybrat takový, který bude mít závit vhodný pro tvoje čidlo - u mě neřeším, zatím co jsem narazil na díry a čidla, tak se to svorně drží rozměru 1/8PT. Což bohužel není shodný závit s 1/8NPT (viz obrázek, NPT nalevo, Japonské PT napravo), takže např. GReddy mezikus by ti nepomohl. Takže optimální řešení bych u tebe viděl koupit sandwich se správným rozměrem šroubu pro upevnění na blok plus závit na čidlo v rozměru 1/8NPT abys nemusel blbnout s redukcema. Co se týká těsnění, tak to je o tom, jestli koupíš úplně noname mezikus od Číňana nebo nějakou ověřenou značku - např. Mocal (https://www.merlinmotorsport.co.uk/p/mocal-billet-sandwich-plate-for-sender-fitment-m-tgasp200x). Pokud by ti překážel nějaký velký senzor tlaku co tam už máš, je případně možnost ho vymontovat a dát místo něj 10cm opletené tlakové hadice a čidlo našroubovat do ní jako do "prodlužovačky".

Obrázek

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 14 říj 2015 15:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 12 pro 2005 19:05
Příspěvky: 2336
Bydliště: Kutná Hora
už jsem taky zjistil, že teplota ve vaně je blbost :) hodně nízká a "neaktuální". jestli máš snímač ve výpustnym šroubu, tak by se dal použít někde na bloku motoru, protože je docela pravděpodobný, že na motoru najdeš záslepku na olej, která bude stejná, jako je výpušťák na vaně. tak by šlo čidlo šoupnout tam :wink:

_________________
3x Renault Safrane Hartge Biturbo


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 14 říj 2015 16:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2079
Bydliště: Středočeský kraj
bóďa: Bohužel o takové záslepce nevím, vím akorát o té na držáku olejového filtru. Ale zkusím projet nákres v katalogu dílů, jestli tam něco neobjevím :)

Beaver: Tak to jsem netušil, že to dělá až tolik jen samotná vana. Na Merlin (a na J W Racing) jsem koukal už na budíky Stack. Zvažuju, že AEM tlak oleje vyměním za tlak oleje od Stack, pak dokoupím tlak turba a s PLX se uvidí, jestli nechám, nebo vyměním za Stack. Oba tlaky bych bral mechanické, ta cena tam je hodně zajímavá, navíc se mi líbí vzhledově. Každopádně děkuji za zkušenost se sandwitchem, alespoň vím, že funguje.

Edit: V týdnu mě čeká výměna oleje, tak rovnou bych tam loupnul ten adaptér, co říkáte na adaptér Prosport? S budíky Prosport měl Idaho dobré zkušenosti.
http://www.escape6.cz/prosport-adapter- ... -id196968/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 14 říj 2015 17:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6462
Ten Prosport má těsnění řešené stejně jako Mocal, nemusela by to být špatná volba. Jinak já nakonec mezikus pod filtr právě nepoužiju, filtr se bude s novým motorem měnit už tak dost na hovno a mezikus by to jen zhoršil, naštěstí mám možnost to pořešit alternativně. Samotný filtr ve finále dost možná někam přestěhuju pomocí relokačního kitu, ale to už je spíš offtopic :)

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 14 říj 2015 17:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2079
Bydliště: Středočeský kraj
Tak ono mám docela problém teď měnit filtr kvůli ventilátorům a hadicím :D

Možná zítra sjedu pro ten Prosport a zkusím to 8)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 14 říj 2015 19:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6462
No já to budu asi časem řešit GREX/GReddy kitem, jeden díl se namontuje místo filtru, do druhé zašroubuješ potom ten filtr. Uchytit to jde na nějaké přístupnější místo, takže si pak člověk nemusí třikrát zlomit ruku, aby se k filtru dostal :D Samozřejmě ten kit můžeš dodatečně posadit na ten sandwich plate co už budeš mít, nebo koupit kit rovnou, některé mají právě rovnou díru na čidlo. Další možnost je koupit sandwich s termostatem a chladičem oleje, tam taky díra pro čidlo bývá už nachystaná.

Obrázek

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 14 říj 2015 19:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3929
zrovna sa budem v takom jednom AGU vrtat...
a uz pri letmom pohlade na hlavu valcov som usudil..
ze do nej asi narvtam par direk ... :wink:

cidlo by snad slo nasrubovat niekde do bloku ...
ci do nejakej "zatky" na olejovom cerpadle ..

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 16 říj 2015 08:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2079
Bydliště: Středočeský kraj
Asi to vyřeším tímto: http://www.42draftdesigns.com/VW-Oil-Pr ... p_314.html
Ten relokační kit k filtru je šikovný, u nás jsem koukal nějaké taky mají, zase vymýšlet kam jinam to dát atd... Primárně mi jde o ty čidla, tak se mi bude hodit spíš jen to přemístění toho OEM senzoru.

Jinak do kolika otáček se dá jezdit s nezahřátým olejem? Já vyjedu a hned jedu do cca 1km dlouhého kopce s docela velkým stoupáním. Pokud jedu po rovině, tak přes 2100ot nejdu, dokud se to nezahřeje, jenže s těmi kopci je problém :D


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 16 říj 2015 09:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6462
Ten kit z odkazu je v podstatě to co jsem už psal - pověsíš čidlo tlaku za ocásek :lol: Já na 1JZ to musím řešit stejně, protože motor má jen spínač nízkého tlaku a já tam chci dát snímač tlaku z původního motoru aby mi fungoval měřák na palubce, ten je ale fyzicky větší a jelikož je tam zrovna na motoru servo, tak by se nevešel. Hadička to elegantně řeší.

S kopcem to mám mimochodem stejně (myslím že to bude tak o 100m výš na jednom km) - otáčky plus mínus mezi 2-3 tisícema, ono je spíš hlavní jet tak, aby motor neměl ty otáčky zase moc nízké, protože při podtáčení vytlačuješ z ložisek olej taky. Ideální je před odjetím nechat pár minut motor blafat, olej se sice nezahřeje na provozní teplotu, ale mírně ohřát se stihne a to stačí na to, aby bez potíží mazal motor bez nějaké výraznější zátěže (tj. ta klidná jízda abys ho dostal na tu provozní teplotu).

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 16 říj 2015 09:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3929
http://195.28.90.62/dohc/c20xe/DSCN2065.JPG
http://195.28.90.62/dohc/c20xe/DSCN2066.JPG

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 16 říj 2015 10:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6462
Docela divoké řešení :D

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 16 říj 2015 10:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2079
Bydliště: Středočeský kraj
Takové zjednodušené to Tvé :D Nebo je tohle to, co jsi měl na mysli Ty? Finančně to vyjde na stejno, jako ten "můj" kit. Tohle bych měl hlavně hned :D
http://www.highperformanceparts.cz/exte ... -d08.32601
http://www.highperformanceparts.cz/exte ... -d10.55608

To mně je právě jasné, že nízké otáčky nejsou moc dobré, proto nevím, jak jet. Navíc často jedu neplánovaně, takže zahřívání na volnoběh moc v úvahu nepřipadá. Takže vytočení na 2500ot snad motor přežije :D

JRD: To je něco podobného na způsob toho od Draft 42?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 16 říj 2015 10:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6462
No ty vole, HPP, High Price Parts :lol: To jsou beztak ty z eBay akorát za trojnásobnou cenu :lol: Každopádně k tomu nedávají za ty prachy ani hadice, takže ideálka :kladivo:

http://www.ebay.com/itm/ALUMINUM-OIL-FILTER-RELOCATION-MALE-FITTING-ADAPTER-KIT-3-4X16-AND-20X1-5-SILVER-/151177517424?hash=item2332e1d970:m:m4B1TAEa0OeD6t5MfsJcd_w&vxp=mtr

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 16 říj 2015 11:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2079
Bydliště: Středočeský kraj
Já myslel, že poznámka 1x relokační kit obsahuje i hadice :lol:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 16 říj 2015 11:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6462
No tak v to doufej, neobtěžovali se tam dát fotku, kde by ty hadice byly. Přitom držák a fitinky jako obsah balení uvádí extra, stejně jako těsnění... :?

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 16 říj 2015 11:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3929
ja som zobral kus hliniku..
porezal, navrtal par dier, par zavitov.

jedine co som musel kupit, bol ten prietokovy srub a tes.podlozky.

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 16 říj 2015 14:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2079
Bydliště: Středočeský kraj
Beaver: Nedivil bych se, kdyby to tam nebylo. Pak ale postrádá smysl tohle prodávat, když to tam není, ne? Schválně se zeptám :D

JRD: To od 42 Draft mě napadlo taky nějak vyrobit, jenže ty možnosti nemám a nechat to někde dělat, tak budu podle mě na podobné ceně tamtoho.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 16 říj 2015 14:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6462
No za předpokladu že to prodávají jako UNI kit může být myšlenka ta, že hadice si k tomu koupíš na míru podle toho, kam to chceš umístit.

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 16 říj 2015 15:05 
Offline

Registrován: 12 led 2006 11:57
Příspěvky: 256
prevadzkova teplota oleja je dana jeho viskozitnou triedou, inak povedane prevadzkova teplota oleja je taka, pri ktorej ma idealnu cerpatelnost a zaroven nie je prekrocena max. teplota dana vyrobcom oleja. existuje pekna tabulka viskozitnych tried a teploty pre idealnu cerpatelnost. len tak z hlavy, pre 40 je to okolo 100st, 50 okolo 115st a 60 vyse 120st. ak nema olej adekvatnu teplotu, nemaze ako ma. teplota pod 80st pre olej 40+ znamena ze nema prevadzkovu teplotu.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 16 říj 2015 21:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2079
Bydliště: Středočeský kraj
To je suprová myšlenka za ty prachy :D

Každopádně jsem koukal, že 1.8T si s tím relokačním kitem filtru moc nerozumí, co jsem se dočetl. Relokační kit senzoru mi vlastně je taky k ničemu, protože to čidlo do něj stejně nedostanu a sandwich mi posune filtr tak, že budu mít problém ho vyndat :lol:

Konkrétně mám tohle čidlo VDO: http://i.ebayimg.com/00/s/MTYwMFgxNjAw/ ... 4/$_35.JPG
Do této redukce ho nedostanu, závit M10 je moc malý a ta tyčinka se do něj nevejde: https://www.pegasusautoracing.com/Images/L/AM2265.JPG
Takže mě ještě napadlo zkusit koupit tuhle redukci: http://highperformanceparts.cz/admin/up ... _31833.jpg Obojí má závity 1/8 NPT čili z vrchu bych tam mohl dát to VDO teploty a z boku čidlo tlaku. Jde jen o to, jestli mi čidlo tlaku nezaleze moc do toho adaptéru, abych tam protáhnul to teplotní VDO.

raddy: No docela dlouho jsem se rozhodoval, jestli 5W40 nebo 5W50. Na tu 50 najdu dobrý reference, ale zase ji někdo nedoporučuje no. Dle některých je too heavy.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 16 říj 2015 21:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3929
ja si aj tak myslim, ze navsteva dobreho zeleziarstva by vyriesila tvoj problem..

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 16 říj 2015 22:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6462
Já ti nechci kazit radost, ale teplotní čidlo by mělo čouhat někam, kde to je průtokové, jinak bude ukazovat nesmysly. U tlakových čidel to je jedno, to můžeš dát klidně do slepé odbočky, protože tlak v kapalině je na všech místech stejný (science, bitch ! :D ).

Jinak na to čidlo teploty oleje existuje ještě jedna metoda, ale navrhuju to až jako poslední možnost, protože je dost humpolácká. Navrtat dírku do olejového filtru, říznout závit a čidlo vrazit přímo do filtru. Pochopitelně je potřeba to opakovat při každé výměně filtru. Je to prasárna, ale jde to tak udělat taky spek

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 16 říj 2015 23:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3929
mne okolo toho cidla toho moc neprudi ...
a aj tak ukazuje spravne ...
hmm cim to je .. .. :mrgreen:

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 17 říj 2015 08:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2007 19:26
Příspěvky: 271
Bydliště: zwischen Ol und Pv
nevím jestli se můžu zapojit do diskuze, abych nebyl zdejším chytrákům za vola, že :lol: ...ale k věci: na nebožtíkovy jsem použil budíky a čidla od maďarského výrobce KMGY http://www.kmgy.hu/ ...mohl jsem si vybrat rozsah třeba baroskopu, nebo teplotního čidla, jejich metrický! závit a k nim i odpovídající budík...dizajn nic moc, ovšem funkce dokonalá...cena, na rozdíl od sedmibarevných čínských blikátek čtvrtinová :lol: :lol: :lol:
Obrázek

...by mě zajímalo jak je tlustý plech olejového filtru, že se dá do něj vyřezat závit a následně namontovat čidlo :( :lol:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 17 říj 2015 09:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2079
Bydliště: Středočeský kraj
Beaver: Průtokově by to čidlo mohlo měřit pouze v tom sandwichi. Na to abych vrtal do motoru koule nemám a o žádných přístupných zátkách na motoru nevím, kromě té M10. No a ten nápad s tím filtrem asi ne :D

JRD: Nějak mě nenapadá, po čem se poohlédnout v železářství. Napadá mě akorát delší redukce M10x1 na 1/8NPT, popřípadě vyrobit něco, jako jsi dělal Ty.

goreff: Taková možnost je suprová, jen bych chtěl dizajn, který by se více hodil do auta. Proto mě napadly ty mechanické Stack, tlak turba a oleje za kus kolem 2000Kč. Současné PLX je šikovné, že do něj můžu napojit další moduly senzorů, jenže současný kurz je nic moc a cenově to potom už není úplně ono. Navíc tlak turba mi přijde lepší analogový.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 17 říj 2015 09:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3929
Gooder píše:
JRD: Nějak mě nenapadá, po čem se poohlédnout v železářství. Napadá mě akorát delší redukce M10x1 na 1/8NPT, popřípadě vyrobit něco, jako jsi dělal Ty.

Zavit 1/8NPT a M10x1 su si velmi pribuzne, a na tych par zavitov co ma cidlo, "to tam pojde nakrutit aj silou"
Dalej v zeleziarsve by mohli mat kopec predlzeni na "vodarenske" G1/8" co je tiez dost pribuzne uz spominanym zavitom.
a zavitove ocko ci zavitnuk M10x1 nieje tak velka financna polozka, naviac take zavity su pouzite aj na brzdovych valcoch/trubkach.
(co by mohol byt dalsi darca materialu na vyrobu redukcie/predlzenia/medzikusu)

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 17 říj 2015 10:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6462
JRD McLAREN píše:
mne okolo toho cidla toho moc neprudi ...
a aj tak ukazuje spravne ...
hmm cim to je .. .. :mrgreen:


Ono se to asi za nějakou dobu ohřeje i ochladí na to, co má olej v motoru, ale bude tam podle mě dost zpoždění. Pokud jsi s tím spokojený, tak proč by ne, ale já bych to takhle určitě nechtěl... :(

goreff píše:
...by mě zajímalo jak je tlustý plech olejového filtru, že se dá do něj vyřezat závit a následně namontovat čidlo :( :lol:


No není to samozřejmě žádné terno, v zásadě řezání závitu si člověk může odpustit (ono to stejně udělá spíš prostě jen díru správné velikosti) a nechat čidlo ať si řízne samo. A jak jsem psal, je to prasárna a sám bych to nepoužil :mrgreen: Znám ovšem člověka, co to tak dělá už roky a nemá problém :wink:

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 120 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Originál a repas turbo
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO
Zpracování osobních údajů