profichip.cz
Poslední návštěva: 22 čer 2018 11:53 Právě je 22 čer 2018 11:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 120 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 26 říj 2015 22:59 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2269
Bydliště: Dobříš
Ja jsem navíc přesvědčen o tom,ze olej mezi plochy loziska dostává hlavně samotna rotace klikove hřídele- tedy odstřediva síla.

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Nitrous oxide systémy


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 27 říj 2015 06:25 
Offline

Registrován: 12 led 2006 11:57
Příspěvky: 256
Beaver píše:
No nemyslím si, že nízkootáčkový parní stroj s obrovskýma ložiskama je přesně to správné srovnávání pro spalovací motor :D Navíc by bylo logičtější, pokud by výrobci motorů tím pádem spíš ten systém řešili tak, aby v něm odpory nebyly, nemyslíš? :wink: Další věc - pokud nebudeš mít tlak, nebudou ti fungovat např. taky ostřiky dna pístů.

Libor12 píše:
kvůli boostu a nos se zvětšují hlavně ring gap kroužků,o ložiscích jsem nic takového neslyšel ani nepraktikoval

Není to vysloveně nutnost, ale je to možnost jak motor udělat "bezpečnější". Zvětšíš mírně vůle a použiješ adekvátní olej s tím, že klika má víc prostoru - průhyby kliky nebo dočasné protahování ojnic vlivem odstředivé síly v úvratích.[/quote

to ze nemyslis mi je uz teraz jasne, avsak bez ohladu na pomalost tvojho chapania su loziska mazane prietokom oleja a nie tlakom. zbytocne sa do toho zamotavas a pises len dalsie nezmysly.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 27 říj 2015 08:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6462
Pokud to chceš řešit na úrovni slovíčkaření, tak ložiska nejsou mazané průtokem ale přítomností oleje :lol: Průtok je samozřejmě nutný, jelikož olej by se jinak rychle v ložisku přehřál. Podle toho co uvádíš je teda naprosto nesmyslné provozovat ty olejové pumpy s nastaveným 5bar hraničního tlaku. Proč tam teda není nastaveno aby to dávalo 1 bar? Jak sám uvádíš, tak tlak vznikne "restrikcí", tj. rveš tam nějaké množství oleje co stejně nemá šanci skrz to místo protéct za daný čas. Proč se teda namáhat a nastavovat tak vysoké tlaky obtoku?

Nebudu se zbytečně hádat - v motoru prostě POTŘEBUJEŠ TLAK OLEJE. Pokud ty si myslíš že ne, jezdi bez tlaku, uvidíme jak daleko dojedeš.

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 27 říj 2015 22:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3929
Rozpravka na dobru noc....

(Libore diky, ja som to nevedel najst)

https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=17028

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 28 říj 2015 07:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
Oddeleni pohyblivych komponentu (v nasem pripade klikove hridele, ojnic, vackovych hrideli anebo hridele turba) se deje pomoci viskozity maziva. Pokud je viskozita maziva natolik nizka, ze pod zatezi dochazi k jeho vytlacovani z lozisek a ztencovani jeho vrstvy, tak se budto musi pouzit mazivo vyssi viskozity anebo anebo tlak, ktery mazivu nizsi viskozity napomaha. Prutok maziva zajistuje pouze odvod tepla a patricne chlazeni lozisek a pohyblivych komponentu. V pripade nizkootackovych (30-50 RPM) parnich stroju, kde odpadaji znacne odstredive sily ojnic byl v minulosti pouzivan zvireci tuk a v dnesni dobe olej vysoke viskozity, ktery je z lozisek obtizne vytlacit. Ten prutok, ktery udajne oddeluje pohyblive komponenty tam naprosto chybel a nadale i chybi (anebo je velice maly), coz se casto odrazelo v nedostatecnem odvodu tepla a nutnosti chlazeni lozisek vodou. Prihlednout se da take napriklad k lubrikaci treba lozisek kol a vsemoznych ulozeni komponentu podvozku, kde take jakykoliv prutok maziva naprosto chybi a proto je nutne pouzit mazivo vysoke viskozity. Samozrejme, olej nizsi viskozity by v techto spojenich nevydrzel.
Vpodstate se da tvrdit, ze cim nizsi viskozita oleje v motoru a cim vyssi zatez (ktera se snazi olej z lozisek pohyblivych komponentu vytlacit), tim vyssiho tlaku (ktery kompenzuje za nizkou viskozitu oleje) musi byt progresivne pouzito, coz se v pripade spalovacich motoru deje exklusivne na zaklade RPM. Jelikoz se vzrustajici zatezi a RPM motoru jsou kladeny soucasne take vyssi naroky na odvod tepla a chlazeni pohyblivych komponentu, tak je take se zvysujicim se tlakem zadouci i vyssi prutok oleje. Tlak oleje je proste KOMPENZACE za jeho nutnou nizsi viskozitu nutnou k dosazeni jeho patricneho prutoku a odvodu tepla. Jednoduse, tlak a prutok oleje jdou ruku v ruce. Absence patricneho tlaku snizuje tloustku olejove vrstvy, absence patricneho prutoku zase odvod tepla a chlazeni lozisek a pohyblivych komponentu.

Co se tyka "idealni" provozni teploty oleje, rozmezi mezi 80-100*C se odrazi v nejvyssi zivotnosti motoru. Vsude nad 100*C pote zacne zivotnost motoru neumerne klesat coby dusledek teplot dosahovanych v kritickych bodech motoru jako lozisek klikove hridele, ojnic, sten valcu a pistnich krouzku (kde je i pri tech 100*C oleje ve vane dosahovano teplot oleje v oblasti 150*, nad kterou pote zacne dochazet k rozkladu jeho prisad).
Kdyz uz jsme u tech prisad a ktera trida oleje je "nejlepsi" anebo "lepsi" nez ta anebo ona, tak je potreba se divat na tridu oleje podobne jako na pneumatiky. Zimni pneumatiky budou v zime lepsi nez celorocni a letni, letni pneumatiky v lete zase lepsi nez zimni a celorocni. Nejlepsi trida oleje je proto ta, ktera je adekvatni pro dane podminky a obsahuje nejmene prisad - coz znamena olej toho nejnizsiho tepelneho rozmezi. Cim vyssi tepelne rozmezi olej ma, tim vice prisad (stabilizatoru a modifikatoru) - ktere se jako prvni zacnou rozkladat a menit v bahno - obsahuje. Pro nazornost, 10W30 obsahuje mene prisad nez 10W40 a 10W40 mene nez 10W50, etc. Coby priklad vzhledem k rocnim obdobim a vykyvum teplot se da pouzit treba 10W30 na jare, 15W40 v lete, opet 10W30 na podzim a 5W30 v zime. Samozrejme, to je pouze priklad. V nekterych "teplych" statech se da jezdit pouze na dve tridy cely rok, treba 10W30 a 15W40, nekde treba i na tu samou tridu po cely rok.
10W50 ma sve opodstatneni pouze ve vzduchem chlazenych motorech (napriklad Porsche) anebo vodou chlazenych upravenych motorech vyssiho nez tovarniho vykonu provozovanych za vysokych teplot a podminek s vysokymi teplotnimi vykyvy (kde by treba 20W50 nebyl dostatecny) a v zadnem pripade neni nijak "lepsi" nez 10W40 (ktery by v danych podminkach svym tepelnym rozmezim jinak plne vystacoval). Ve SKUTECNYCH zavodnich vozech, ktere nekdo tyra po cele hodiny nekde na okruhu je ve vetsine pripadu dobrou volbou kvalitni 20W50. Pokud ma nekdo skutecnou potrebu pro 10W50, tak ma v prvni rade potrebu pro chladic oleje a vice effektivni chladici system. Jen pro zajimavost, u motoru vozu Formula 1 je vyber oleje tak specificky, ze neni dan pouze provoznimi podminkami, ale je nasledovne formulovan pro kazdy motor indivdualne.

:wink:

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 28 říj 2015 11:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6462
A mě bude říkat, že nemyslím spek I když uznávám, že jsem podcenil viskozitu a její roli víc přisuzoval tlaku, za což se viskozitě omlouvám :mrgreen: Jak vidno tak platí, co jsem psal - příliš nízký tlak oleje bude záhuba motoru, nestačí jen o něco vyšší než je nutný pro proudění oleje skrz kanály a ložiska. Navíc by nefungovaly ty zmíněné ostřiky na chlazení dna pístů (sice někdo je ruší právě ve prospěch mazání ložisek, ale zmiňuju to kvůli principu jejich funkce).

Taboovi tímto děkuji za potvrzení, že úplně blbej nejsem (i když nějaké ty nepřesnosti se holt najdou,... co už nadělám) :D

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 28 říj 2015 13:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3929
Příloha:
vutbr_parametry_kluznych_lozisk.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 28 říj 2015 15:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 22 říj 2013 16:21
Příspěvky: 3841
Ostřik dna pístů zdaleka není u aut běžná záležitost ;-)

_________________
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 28 říj 2015 17:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 09 říj 2005 11:41
Příspěvky: 1518
s tím ostřikem dna pístu, že není zcela běžnej bych byl opatrnej... nikdy jsem neměl auto který by ho nemělo..ať již tryskou z bloku, nebo kanálem a "tryskou" v ojnici u hlavního ložiska..

minimálně to teda je "specialitka" italskejch aut..sám ostřik tryskou z bloku ruším (vzhledem ke spolehlivosti trysky - protože jetá většinou protejká a způsobuje problémy s nízkým tlakem na volnoběh což má za následek sežraný vačky, problémy s mazáním na nejvzdálennějším klikovém/ojničním ložisku..)

. když je možnost nainstaluju trysku, která funguje z hlavního ložiska a problémy s nízkým tlakem tak jako origo tryska v bloku, na hlavní mazací galerii, nezpůsobuje...

k tématu : sám se snažím držet teplotu v rozmězí 80-100° pokud teplota leze přes (110°C se dá ještě tolerovat u 5W50 co jezdím), zvolním a jdu zjistit problém (listí v chobotu před oil chladičem, rozdrbanej plastovej podběh nalapenej na chladiči..)..dokud není alespoň 60°C na oleji (resp. na volnoběh nepadá tlak oleje někam ke 2-3 barům) nešlapu brutálně na plyn... redukční ventil je sice konstrukčně jednoduchej (pružinka, píst v nějakým kanálu), ale někdy se rád zasekne... takže když tomu naložím za studena, kdy je i na volnoběh tlak kolem 5-6 bar redukčák povolí a může zůstat viset, což se pak projeví na tom, že po ohřátí jaksi není tlak oleje... jeden motor jsem takto popravil a od tý doby si to sakra hlídám...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 28 říj 2015 20:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
LiberaleMiguel2 píše:
Ostřik dna pístů zdaleka není u aut běžná záležitost ;-)

Asi tak "nebezna" jako turba. Neexistuje jediny predni vyrobce (a to vcetne Hyundai), ktery by ostrik dna pistu v urcitych (zejmena turbo, ale v mnoha pripadech i nekterych N/A) motorech nepouzival - od GM pres Volvo az po Hondu, Toyotu, Mitsu, Subaru, etc., takze ona to naprosto bezna zalezitost nejspis bude.

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 28 říj 2015 22:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 22 říj 2013 16:21
Příspěvky: 3841
Ano, v určitých, ale z daleka ne u všech, jak by to mohlo od Bobra vyznít. A turba kdysi taky nebyly zcela běžné ;-)

_________________
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 29 říj 2015 00:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6462
Jo, asi tak před rokem 1980 nebyly turba zcela běžné. Staly se ale běžnými (což není to samé jako "většinou používanými") dřív, než pako jako ty vylezlo na svět. To samé platí i pro ostřik dna pístů olejem, nezávisle na tom co ty si myslíš nebo jak na tebe působí to, co jsem napsal. Tomuto tématu nejlíp prospěješ tak, že se tu nebudeš vůbec vyjadřovat, protože tvoje (ne)znalosti jsou všeobecně známá věc :wink:

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 29 říj 2015 02:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
Beaver píše:
........

+1 8)

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 29 říj 2015 22:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2079
Bydliště: Středočeský kraj
Ani jsem nečekal, že tu vznikne až tak obsáhlá a zajímavá debata 8)

Dneska jsem jel cca 30km okresky a 20km dálnice (venku kolem 9°C). Na okreskách se mi olej držel kolem těch 92-97°C, na dálnici vylezl při 130km/h na maximum 106°C (vše hodnoty z čidla v sandwich - ale při jízdě se zařazenou rychlostí bez plynu se docela rychle ochlazuje olej). Dle slov honzy a Tabooa jsou to hodnoty relativně v normě pokud chápu správně. Ovšem kvůli velkému teplotnímu rozmezí 5W50 bude asi lepší přejít zpět na 5W40 a přidat chladič oleje?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 29 říj 2015 23:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3929
kludne aj 10W40 by to znieslo....
neviem ake velke mrazy byvaju u vas cez zimu, ale od doby co mam "olej-budik", kde vidim aj teplotu aj tlak, tak pri -15stC som nepozoroval sebemensi problem
pri pouziti oleja s viskozitou 10W40...

aj pri nizkych teplotach mam na studenom motore tlak oleja "okolo" 5 BAR a opotrebenbie na loziskach nebadatelne..
(raz za rok, pred sezonou, kontrolujem ojnicne loziska pri "jarnej vymene oleja")

mozno by pri tvojom motore bolo dobre "len tak zo zvedavosti" zmerat aj teplotu oleja "vytekajuceho" z turba ...

EDITED:
"bezne pouzivane" teplotne cidla maju toleranciu/presnost merania do cca +/- 3stC

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 29 říj 2015 23:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6462
10W a 15W oleje se používaly už v dobách totality, auta tu na ně jezdily roky a bez problémů. U 15W je hraniční teplota pro přečerpání -25 °C a u 10W je to -30 °C. Přiznejme si, že když jsou u nás mrazy, leze to většinou lehce pod nulu a když je -15 °C tak už je fakt hodně zima. Těch -25 °C bývá málokdy. Takže i tyhle oleje dají zimu bez nějakých problémů - což mimochodem dokazuje i fakt, že Favorita s minerálem 15W30 jsem při -20 °C nastartoval taky :D

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 30 říj 2015 00:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 čer 2012 10:30
Příspěvky: 376
K tomu mazáni...

Na dnešních motorech používá varibabilní průtok olejového čerpadla (co vím tak už nějakou dobu používá Hyundai/kia, GM a určitě i další)
Je to odůvodněno tím, že je potřeba snížit tření a tím zvýšit efektivitu motoru (udajně až o 5%) = nižší emise..
Zajímalo by mě, jak moc velký vliv může mít tenhle systém vliv na životnost motoru, a třeba i náchylnost na použitý olej, přece jen je to nastavování řízeno tlakem oleje...

A ještě drobnost, někde jsem zaslechl/četl že pokud v motoru s hydraulickým vymezováním ventilových vůlí vyměníme hydrauliku za manuální nastavování (podložkami či jinak napevno seřiditelným systémem) tak se zvýší efektivita toho motoru (jak moc už nevím)
myslím, že se zmenší tlak na vačku (hlavně v místech kde nemačká ventil) a tím i tření.

_________________
Soob 900NG B204l 136kw (zatím)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 30 říj 2015 21:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2079
Bydliště: Středočeský kraj
JRD: No loni u nás bylo maximálně asi -10°C. Na příští výměnu pořídím opět 5W40 a uvidím, jak se budou pohybovat teploty (dnes 50km a teplota oleje vylezla na 100°C po jízdě do kopce, jinak kolem těch 95°C). Jinak je mi jasné, že čidlo nemá 100% přesnost.

Pokud bych kupoval ten chladič, máte někdo zkušenosti s chladiči od fmic.pl (fmic.cz)? Mají je za poloviční ceny oproti Mocal a Setrab. Sandwich k chladiči bych asi vzal s termostatem, bez něj to podle mě nemá moc smysl (ale nemají výstupy pro čidla).


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 30 říj 2015 23:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3929
pokial mas teplotu oleja pri zatazi cca 100stC, tak je nezmysel riesit chladic...

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 31 říj 2015 00:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6462
Jinak FMIC.PL/CZ v podstatě Čína. Nechali si toho vyrobit kvanta, takže jim tam už fabrika vyrazí jejich vlastní logo, ale kvalitativně to nebude o nic lepší než Mishimoto. Kup si Earl's, jejich rebrandované chladiče a hadice se používají např. v GReddy/GREX kitech a nestojí to zas tak strašný prachy. Na druhou stranu jak tu padlo - pokud ti to neleze přes 100 °C, tak dodatečný chladič bez termostatu bude katastrofa a s termostatem nejspíš zbytečnost.

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 31 říj 2015 00:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2079
Bydliště: Středočeský kraj
Proto píšu, že uvidím na jaké teploty se dostanu, až přejdu zpět na 5W40, popřípadě na těch 10W40. Tohle jsou teploty s tou 50kou, která tam je týden. Je mi jasné, že na tyhle teploty by to bylo zbytečné ;)

Zatím jsem spíš jen předběžně sondoval, na co bych případně měl koukat. A ty Earl's už mají zajímavější ceny, děkuji 8)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 31 říj 2015 00:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 22 říj 2013 16:21
Příspěvky: 3841
Na dílech z FMIC.pl jezdí půlka Polska, včetně profi drifterů, dragstrů apod aut s výkony přes 1000hp. Jen tak pro info.....

_________________
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 31 říj 2015 07:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 kvě 2009 22:17
Příspěvky: 377
To že něco dělají v Polsku neznamená, že to je v pořádku.
Naopak bych se tomu velkým obloukem vyhnul...

A abych nebyl jen OT: I na OIII 2.0TDI se na dálnici běžně dostávám ke 120°C, takže teploty okolo 100 bych vůbec neřešil.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 31 říj 2015 10:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
Beaver píše:
Jinak FMIC.PL/CZ v podstatě Čína. Nechali si toho vyrobit kvanta, takže jim tam už fabrika vyrazí jejich vlastní logo, ale kvalitativně to nebude o nic lepší než Mishimoto.

Ja chtel videl s jakymi zazraky pulka Polska vcetne profi drifteru a aut s vykony pres 1000HP udajne jezdi - a ne ze to je "vpodstate Cina" a "o nic lepsi nez Mishimoto", ono to totiz je Made in China Mishimoto :wink: .

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 01 lis 2015 19:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 22 říj 2013 16:21
Příspěvky: 3841
Taboo: tak třeba tady https://www.facebook.com/KarolinaPilarc ... l/?fref=ts nebo tady https://www.facebook.com/Bartosz-Stolar ... 6/?fref=ts
Bartosz tam má přes 1100 koní 8)

_________________
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 05 dub 2016 19:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2079
Bydliště: Středočeský kraj
Tak v motoru je už 5W40 a ty teploty rostou docela rychle. Dnes při normální jízdě v Praze jsem byl přes 100°C, při stání cca 3 minuty to mělo myslím 107°C. Takže asi zvážím ten chladič. Když vezmu adaptér s termostatem, tak předpokládám, že větší velikost nevadí, když si to termostat ohlídá.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 06 dub 2016 15:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 03 dub 2013 21:23
Příspěvky: 55
Taková teplota není ještě nic hroznýho a plno sériových aut co znám jí dosahuje při běžný klidný jízdě. Pokud to máš jako auto na běžný ježdění tak bych chladič oleje neřešil.
Na druhou stranu pokud máš v plánu nějaké jízdy na okruhu (nebo jiné situace, kde jezdíš delší dobu před omezovačem), tak je chladič oleje s termostatem určitě dobrá věc a doporučoval bych ho.
Já teď jdu zrovna instalovat chladič oleje na clio, protože jezdím často na okruh a po dvou ostrých kolech v Mostě je teplota oleje na 135°C..

_________________
Clio 172 ph1


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 06 dub 2016 20:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3929
dnesne oleje, zlozene z velkej casti z mineralnych olejov a prisad na baze esterov, + + + + ++
su do cca 125-130 stC stale bezpecne pre pouzitie v "beznom motore" ..

celkova teplota olejovej naplne ale este stale nemusi znamenat,
ze teplota oleja prechadzajuceho jednotlivymi komponentami neprekracuje "bezpecnu/unosnu" hranicu

a stale plati, ze cim vyssia je jeho pracovna teplota, tym rychlesie degraduje ...

ja osobne by som teplotu oleja "okolo 120-130stC" pri plnej zatazi nepovazoval za "vysoku" ...
samozrejme, hodnota 115stC je mi na pohlad prijemnejsia...

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 07 dub 2016 02:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2079
Bydliště: Středočeský kraj
Já teplotu měřím pod olejovým filtrem a věřím, že za turbem bude dosahovat větších teplot (tam jsem ještě teplotu neměřil). Okruh plánuju navštívit, takže tam by se hodil podle mě. Teplotu oleje v zátěži vyzkoušenou nemám, ale můžu to zkusit na dálnici při svižnější jízdě, kam až se dostanu. Tohle jsou teploty při běžné jízdě při dodržování rychlosti za teplot teď na jaře.

Samozřejmě auto na tenhle typ oleje najezdilo xx tisíc km a olej se měnil později, než měním já. A nejsem jediný, takže to nějak funguje, jen mi to přišlo jako užitečná úprava.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 07 dub 2016 10:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6462
Teplota oleje za turbem tě v zásadě zajímat moc nemusí. Olej tam samozřejmě bude ohřátý, ale jde odtokem do vany, kde se zase míchá se zbytkem náplně. Pro tebe je podstatné, jestli má správnou provozní teplotu olej, který olejová pumpa právě hrne do motoru.

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 120 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot], Google Adsense [Bot], uldy a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Originál a repas turbo
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO
Zpracování osobních údajů