profichip.cz
Poslední návštěva: 22 čer 2018 11:43 Právě je 22 čer 2018 11:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 120 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 07 dub 2016 12:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2079
Bydliště: Středočeský kraj
Jasně, to mi je jasné. Proto mám to čidlo pod filtrem. Spíš to byla reakce na tu část, kde JRD zmiňuje, že teplota oleje může u jednotlivých komponent přesáhnout bezpečnou hranici.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 07 dub 2016 13:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6462
Za normálních podmínek tu hranici nepřesáhne, protože motor je navržený tak, aby ohřev oleje v různých místech (turbo, ložiska, hlava) nebyl tak velký, aby se tam olej začal zapékat nebo přehřívat tak, že přestane úplně mazat (aspoň u normálně navržených motorů, těžko říct jak to má koncern :lol: ). Platí to samozřejmě tehdy, kdy teplota oleje za olejovou pumpou je v normě. Jinak je ale ohřev oleje žádoucí jev, protože olej na spoustě míst v motoru funguje zároveň jako chladivo a proto je potřeba, aby to teplo na sebe převzal a odvedl pryč. JRD možná naznačoval, že čím vyšší jsou ty teploty oleje, tím spíš se olej znehodnocuje na těch kritických místech, kdy do turba vstupuje olej sice ještě s mazací schopností, ale na teplotním limitu a opouští to turbo degradovaný, kdy přišel o část schopností. To i odpovídá tomu schématu, kdy máš "jen vyšší teplotu oleje", ale jde o průměrnou teplotu po smíchání oleje vracejícího se z různých míst. Což je i jeden z důvodů, proč se ten olej mění u namáhaných a upravovaných aut radši častěji.

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 07 dub 2016 13:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2079
Bydliště: Středočeský kraj
1.8T má právě údajně problém s tím zapékáním za turbem. Proto bych rád tu teplotu změřil. Je mi právě jasné, co tím JRD chtěl říci. Z toho důvodu mi nepřijde od věci mít preventivně olejový chladič s termostatickým sandwichem. Jen mi přijde, že otevření při 80°C, jako má Mocal, je docela brzy. Mishimoto má sandwich, který otevírá při 85°C a navíc má i otvor pro sensor.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 07 dub 2016 15:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 03 dub 2013 21:23
Příspěvky: 55
Pokud máš v plánu jízdu na okruhu, tak ten chladič oleje určitě není od věci. Ale zbytečně bych to nepřeháněl s jeho velikostí - některý výrobci udávají na jaký výkon je chladič určený, tak bych vybíral podle toho. Jinak ještě musíš počítat, že u těchto typů adaptérů s termostatem je určitý průtok chladičem i při zavřeným termostatu...

_________________
Clio 172 ph1


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 07 dub 2016 16:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6462
To je taková normální otevírací hodnota u všech. GReddy otevírá při 82 (plus mínus 2 stupně tolerance).

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 07 dub 2016 20:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2079
Bydliště: Středočeský kraj
Flp: A nevíš, který výrobce to tak má? Na stránkách Mocal a Setrab jsem nic o výkonu nenašel. Mám vyhlídnutý jeden Setrab, má 13 řad, jen je delší. Co jsem někde vyčetl, tak 13 řad stačí pro 150ps na okruh nebo 200ps na silnici. Ale myslím si, že se jedná o ty nejužší verze. Já mám 180ps s tím, že v budoucnu bych rád někam k 220-245ps. Jinak co máš na mysli tím, že i při uzavřeném termostatu chladičem nějaký olej protéká? Je to důležité při výběru chladiče, nebo jsi to myslel jen informativně?

Beaver: To já si právě všiml, že většina jich otvírá kolem těch 80°C. Jen mi to přišlo brzy, ale dobře :D


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 08 dub 2016 08:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 03 dub 2013 21:23
Příspěvky: 55
Setrab má ty výkony uvedený třeba tady: http://www.setrabusa.com/products/oilco ... index.html
S tím termostatem jsem to myslel spíš informativně, zase tolik oleje při zavřeným stavu nepropustí. Nevím proč se dělá tohle řešení, ale výhoda je že se chladič odvzdušní hned a nemusí se čekat až sepne termostat.
Včera jsem zkoušel ten chladič na cliu (13-row mocal s termostatem na 2.0l NA, teplotu měřím budíkem STACK s krokovým motorkem a čidlo je umístěný na druhým adaptéru). Na 80°C se to ohřívá stejně rychle. Při normální klidný jízdě se to bez chladiče drželo na 90°C a teď s chladičem na cca 85°C. Při ostřejší jízdě po okresce jsem měl bez chladiče cca 110°C a s chladičem kolem 90°C. Hlavně jsem zvědavý na účinnost na okruhu, protože v Mostě po 2 kolech jsem se dostal na 135°C a musel jsem dávat chladící kolo.

_________________
Clio 172 ph1


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 08 dub 2016 10:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2079
Bydliště: Středočeský kraj
Super, děkuju, na US stránky mě nenapadlo mrknout. Ten, který mám vybraný, tak tam zrovna není, je přesně mezi. Takže teoreticky by měl bý pro 200-220ps. Na serii to bohatě stačí (180ps) a pro tu úpravu (220-240ps) to bude asi na hraně, ale asi ho zkusím vzít.

Ještě k tomu, že přes ten chladič jde stále ten olej. Není to proto, aby tam třeba ten olej nestál, aby stále cirkuloval?

Koukám, že ten chladič to hodně zredukoval a teploty máš +/- stejné, jako mám já.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 10 dub 2016 12:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 03 dub 2013 21:23
Příspěvky: 55
Kdyby pak ten menší chladič nestačil, tak je tu ještě možnost výroby nějakého tunelu, který zvýší průtok vzduchu chladičem a tím i jeho účinnost.
Nebo je tu ještě možnost použit rovnou větší chladič a dokud budeš na sériovým výkonu, tak jeho část překrýt kartonem (jako se to dělá v případě nefunkčního termostatu v zimě :D ). Ale myslím že by měl stačit i ten co si vybral. Taky hodně záleží na umístění chladiče - u předchozího auta (Alfa 145) jsem taky dodělával chladič oleje a tam nebyla možnost umístění před chladič (málo místa na hadice), takže jsem ho umístil před pravé kolo a vzduch tam proudil jenom pomocí díry od mlhovky a nebylo to úplně ideální.

_________________
Clio 172 ph1


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 18 dub 2016 22:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2079
Bydliště: Středočeský kraj
Ty máš ten adaptér s termostatem taky od Mocalu? Pořád zvažuju, jaký vybrat. U toho Mocalu bych musel kupovat redukce na závity D-10. Na FMIC.PL mají již s těmito závity: http://fmic.cz/adaptery-pod-filtr/1054- ... tatem.html Vím, že FMIC není záruka kvality, ale říkám si, kde by tu mohl vzniknout problém. Maximálně tak nekvalitní termostat, ne?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 19 dub 2016 16:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 03 dub 2013 21:23
Příspěvky: 55
jj, mám adaptér s termostatem od Mocal. Bral jsem kit přímo na moje auto, protože se mi právě nechtělo řešit různý závity, délky hadic atd.
http://www.ebay.com/itm/121385787851?_t ... EBIDX%3AIT
Nevím na jaký auto to přesně máš, ale na některý koncernový 1.8t tam má taky kity..

_________________
Clio 172 ph1


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 19 dub 2016 20:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2079
Bydliště: Středočeský kraj
Tak to tam taky koupím tu sadu a Setrab zkusím prodat. Cenově mě vyjde levněji koupit celý kit, když jsem na to koukal :lol:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 11 bře 2017 12:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 dub 2008 21:22
Příspěvky: 245
Čím nejlépe zatěsnit čidlo na olej v tom mezikusu pod filtr, stačí ta teflonka nebo raději nějaký tmel či lepidlo? :?:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 11 bře 2017 12:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3929
cidlo ma aky zavit ..??
Konus, alebo nejaka metrika ..??

Na konus ked tak trochu lepidla ci farby na zavaity,
pripadne trocha tej teflonovej pasky...

Na metricky ci "G" zavit by mala ist tesniaca podlozka na rovne plochy ..
med ci hlinik...

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 11 bře 2017 15:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 dub 2008 21:22
Příspěvky: 245
Čidlo je nějaké klasické 1/8NPT s asi teda metrickým takže se zkusím poptat po tom těsnění někde, díky.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 11 bře 2017 20:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3929
..aaaaaaa 1/8NPT neni konus .. tak nahodou ..??

EDITED:
tieto americke normy moc dobre neovladam.. :mrgreen:

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 11 bře 2017 20:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2011 20:37
Příspěvky: 2117
1/8NPT je konus... staci lepidlo na zavity teflonku tam nedavej nebo to pretahnes a neco praskne..

_________________
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 12 bře 2017 07:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 dub 2008 21:22
Příspěvky: 245
Aha já se v tom moc nevyznám :oops:
je to tohle..


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 12 bře 2017 21:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6462
Mezikus Čína, ne? Teflon by mohl pomoct, ale s ohledem na tlak oleje a možné následky by bylo lepší vrazit tam trochu Loctite na zalepení, bude to spolehlivější. Rozebrat to na druhou stranu potom už nebude prdel :lol:

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 13 bře 2017 20:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 dub 2008 21:22
Příspěvky: 245
jj a dám tam to lepidlo na závity a gumové těsnění, snad hokus pokus vyjde :?:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 14 bře 2017 07:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 17 srp 2004 08:01
Příspěvky: 6462
Bohužel jak zmíníš, že ti netěsní závit, co má těsnit sám o sobě z principu, tak je jasný, že to je Čína... Nedávno si někdo stěžoval, že mu chčije už ten samotný mezikus, tak pozor na to.

_________________
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
Toyota Supra 3.0 turbo (172 kW/350 Nm) -> 2.5 twin turbo (in progress)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 14 bře 2017 11:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 dub 2008 21:22
Příspěvky: 245
Zatím sem to neměl na autě, ale moc tomu nevěřím tak to raději pojistím hned a pokud to bude téct tak holt banán :D

edit: ...tak nakonec nic neteče :?:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 06 led 2018 20:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2079
Bydliště: Středočeský kraj
Nemáte někdo možnost zjistit požadovaný tlak oleje pro příčný 1.8T? Všude se uvádí hodnota ve 3000 ot/min 3.5-4.5 baru při teplotě oleje 80°C, ovšem to je hodnota pro podélný motor, který by měl mít o cca 0,5l menší olejovou náplň (později ale byl do podélných motorů montován olejový filtr, který pojmul více oleje). Říkám si, jestli příčný motor nebude mít požadovaný tlak trochu vyšší.

Mně se totiž pohybuje tlak oleje při 80°C ve 3000 kolem 5.4 baru, což mi přijde docela vysoké. Navíc mám přídavný olejový chladič, který mi navýšil olejovou náplň o 0,5l, tak by mi to mělo tlak ještě trochu snížit. Myslel jsem, že používám špatný olej (Millers 5W40), zkoušel jsem pak 0W40 a momentálně mám esterový 0W30 s tlakem 5.4.

Střídání viskozit jsem zkoušel na základě zahraničních článků ohledně oleje v 1.8T, kde jsem zjistil, že asi původně byl do motoru zamýšlen olej 0W30 a 0W40 (podle staré normy). 0W z důvodů snad ložisek v turbu. S tím 0W30 dosahuji nejstabilnějších teplot. Obě xW40 bez problémů dosahovaly i 100°C, u 0W30 se musím snažit i se zakrytým chladičem, abych se dostal na 100°C. Není ani tak náchylný na brždění motorem z kopce, teplota neklesá o tolik.

Jinak co byste doporučili za další olej (zvažuju Redline, Millers CFS a 300V) - 0W30, 5W30, 0W40, 5W40? V USA jezdí převážně 0W30 a 0W40 (podle staré normy), v Evropě zase 5W30 a 5W40.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 06 led 2018 21:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3929
..mnozstvo olejovej naplne ...a ani ulozenie motora...
podla mna na to nema vplyv ... :roll:

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 07 led 2018 00:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2079
Bydliště: Středočeský kraj
S tím uložením motoru jsi mě nepochopil. Tam jsem nemyslel, že uložení motoru má vliv na tlak. Jen jsem uváděl, že podélný má menší olejovou náplň. Když se zamyslím nad tím množstvím kapaliny, tak je pravda, že jsem napsal blbost... :oops:

V tom případě mám o cca 1 bar vyšší tlak oleje, než by měl být. Měřeno budíkem od AEM, což si myslím je budík, který by mohl mít nějakou vypovídající hodnotu. V manuálu píší, že olej má mít provozní teplotu (80°C), já tedy provozní teplotu mám spíš 95°C, ale ani při 95°C se nedostanu pod 5,2 baru.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 07 led 2018 06:27 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2269
Bydliště: Dobříš
Kde ten tlak měříš? Tam co je origo čidlo nebo v nějakém přídavném sendviči?

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Nitrous oxide systémy


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 07 led 2018 08:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2079
Bydliště: Středočeský kraj
Měřím ho v servisním portu, tzn. v držáku olejového filtru. Teplotu oleje měřím v sendviči, pod ním pak mám termostatický sendvič na olejový chladič a pak olejový filtr. Viz zátka č. 10, č. 16 je seriové čidlo tlaku http://i.imgur.com/g33LK.png


Co jsem ještě zjistil, tak v rámci zaznamenávání tlaků různých viskozit mě překvapilo, že tlak oleje se nějak neliší ani mezi 0W30 a 5W50.

Edit: Zkouším sehnat manuály Haynes a Bentley, jestli se nedozvím něco víc. Ještě jsem našel manuál pro servisy a tam zmiňují jen tlak při 2000, navíc ho měří v místě, kde je jinak čidlo tlaku. Měl jsem za to, že k tomu slouží právě ten servisní port. Ale předpokládám, že tam snad takový rozdíl už nebude. Při těch 2000 se mi ale stejně tlak pohybuje kolem 4,8 baru.

Příloha:
olej.png


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 07 led 2018 17:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 09 říj 2005 11:41
Příspěvky: 1518
ten tlak při 3000 co jsi sem dal platí pro většinu motorů.. ne jen od VW... nejen pro 1.8T (i u fiatů to mam v manuálech taky 3,5-4,5bar...)

množství oleje, sklon motoru na to vůbec nemá vliv... pokud ano, je blbě hladina (odkrejvá sací koš) a nevhodnej sací koš (nebo ruplý sací potrubí) a vana a bere to vzduch

vysokej tlak by měl řešit redukčák...

buď bych koupil nějakej budík a nějakej metr hadice se šroubením v servisu hydrauliky a přesnost ověřill, nebo provnal vícero budíků... někdy kombinace budíků a čidel stejného výrobce dokáže udělat rozdíl - kdysi jsme takhle laboroval s budíkem teploty a dokázal zjistit, že tam je rozptyl až 20°C při různý kombinaci čidlo/budík...

osobně preferuju mechanický budíky...přestože mi míří teplej olej do ksiftu :)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 07 led 2018 18:11 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2269
Bydliště: Dobříš
No mne napadnul právě regulátor tlaku oleje jestli náhodou není zaseknutý....

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Nitrous oxide systémy


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Provozní teplota oleje
PříspěvekNapsal: 07 led 2018 21:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 zář 2011 19:48
Příspěvky: 2079
Bydliště: Středočeský kraj
honza: A jaký je běžný tlak při 2000? Manuál Škodovky totiž zmiňuje 4,5 baru. Při 3000 by měl být potom vyšší. Ty 3000 a 4,5 baru jsem vyčetl na jednom fóru, ale spíš budu věřit manuálu od koncernu. Potom by ten tlak byl vyšší o cca 0,3 baru.

Ohledně čidel a budíků - tahle sestava čidla a budíku je přímo od AEM, to jsem si sám nesestavoval. Můžu zkusit sehnat mechanický Stack, případně mám možnost stejný AEM (elektronika), kdybych měl čidlo v háji. Nebo kdybyste věděli o někom, kdo v ČR prodává PLX, tak by se mi hodil modul na tlak (opět elektronika).

Libor: Předpokládám, že jen vyndám tu pružinku s válečkem a vyčistím to, že?

Edit: Možná bude opravdu problém v umístění čidla. Našel jsem nějakou zmínku o tom, že čidlo se musí dát k sériovému (bohužel dotyčný nezmiňuje motor).


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 120 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Originál a repas turbo
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO
Zpracování osobních údajů