Koupě auta +/-180k

Pokec nejen o autech...

Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Bohuš, Berry, habitat3, Tommy1978, Kane13, Ritchma

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobek
Příspěvky: 1205
Registrován: 30 led 2012 18:11
Bydliště: Morava

Koupě auta +/-180k

Příspěvek od Bobek »

Pánové prosil bych o radu, co v dnešní době koupit, nároky a požadavky jsou následují:
Benzin - nejedu průměrne 15-20k ročně
Kombi
Manuální převodovka
Tempomat
Výhřev sedaček
Klimatizace
Střešní okno/panorama

Najeto max 150-200tkm, záleží na stavu a servise.
Cena těch zmíněných +/- 180k, dejme tomu nějaký servis.
Renault Laguna III phase 3, Initiale Paris, 110kw
Renault Mégane Grandtour GT, 151kw
Renault Mégane Grandtour GT220 162kw
Opel Vectra B Caravan 92kw

Uživatelský avatar
JOE_Cik
Příspěvky: 4742
Registrován: 17 srp 2008 20:56
Bydliště: Sokolov-Březová
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě auta +/-180k

Příspěvek od JOE_Cik »

logan :)
Renault Clio 1,2 rv 97-plonkovka...SOLD
Renault Clio 1,8 16V-letadlo..SOLD
Renault Clio Sport 172 Ph2 rv02 - hají v garáži
Renault Megane Grandtour 1,5dCi rv18 - family wagen
Fiat Doblo Maxi 1,6 MTJ 120SX rv18 - služební

Uživatelský avatar
Bobek
Příspěvky: 1205
Registrován: 30 led 2012 18:11
Bydliště: Morava

Re: Koupě auta +/-180k

Příspěvek od Bobek »

To si myslím, ze nesplňuje ani jednu podmínku :-D

Co Subaru Legacy s 2.0i do roku 2009?
Renault Laguna III phase 3, Initiale Paris, 110kw
Renault Mégane Grandtour GT, 151kw
Renault Mégane Grandtour GT220 162kw
Opel Vectra B Caravan 92kw

Uživatelský avatar
JOE_Cik
Příspěvky: 4742
Registrován: 17 srp 2008 20:56
Bydliště: Sokolov-Březová
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě auta +/-180k

Příspěvek od JOE_Cik »

prdlajs woe... nesplnuje to jenom ze to nema stresi okno a vyhrev sedacek ... :-D
a mas novy auto nez nejakou vylitanou vránu :-D :-D :-D

http://local.dacia.cz/pdf/ceniky/cenik_logan_mcv.pdf
Renault Clio 1,2 rv 97-plonkovka...SOLD
Renault Clio 1,8 16V-letadlo..SOLD
Renault Clio Sport 172 Ph2 rv02 - hají v garáži
Renault Megane Grandtour 1,5dCi rv18 - family wagen
Fiat Doblo Maxi 1,6 MTJ 120SX rv18 - služební

Uživatelský avatar
pufko
Příspěvky: 719
Registrován: 24 pro 2009 23:17

Re: Koupě auta +/-180k

Příspěvek od pufko »

Bobek píše:To si myslím, ze nesplňuje ani jednu podmínku :-D

Co Subaru Legacy s 2.0i do roku 2009?
Schvalujem, ale nečakaj od toho neajké športové zázraky, toho výkonu tam nie je prebytok - ono je to skôr dialničný hltač kilometrov. Pozor na dvojhmotu, slabina verzií s MT, kombík má redukovanú prevodovku. Budeš riešiť určite lambda sondu (emisie). Vyhnúť sa autám s LPG, kde hrozí že bude treba nastaviť ventilové vôle čo koštuje skoro 1000€
Na komfort sa sťažovať nemôžem, bolo myslené aj na pasažierov vzadu

Hlavne to nie je každodenná nuda čo stojí na každom rohu

Uživatelský avatar
Bobek
Příspěvky: 1205
Registrován: 30 led 2012 18:11
Bydliště: Morava

Re: Koupě auta +/-180k

Příspěvek od Bobek »

Na LPG seru, to mi nesmí do auta stejně jako nafta.

Co nějaké vážnější problémy? Servis?

Líbí se mi i eRko. V ČR není na výběr skoro nic a Německo na tom není o moc líp. No nespěchám na to, uvidíme, třeba se něco naskytne.
Renault Laguna III phase 3, Initiale Paris, 110kw
Renault Mégane Grandtour GT, 151kw
Renault Mégane Grandtour GT220 162kw
Opel Vectra B Caravan 92kw

Uživatelský avatar
pufko
Příspěvky: 719
Registrován: 24 pro 2009 23:17

Re: Koupě auta +/-180k

Příspěvek od pufko »

Čo znamená "R"? Myslíš 2.0R? Pretože 2.0i 101kW sa prestal montovať niekedy v roku 2005/6, po facelifte už iba 2.0R 121kW, posledné ročníky 110kW

Servis : vyhnúť sa autorizáku pretože by si zaplakal. 2.0R je síce dvojvačka ale to nie je to podstatné. Cena materialu pre rozvody u 2.0i + 2.5i (2.0R má podla mna len dlhší remen) je do 200€ (180€) = 3x kladka + 1x šponovacia kladka + remen + vodná pumpa. Ked pôjdeš do autorizáku, tak tam účtujú iba za samotnú šponovaciu kladku 226€, čiže za sadu rozvodov by si tam nechal skoro 500€ (nechce sa mi otvárať cenník a počítať)

Katalog ND je na opposedforces.com + mám cenník ND, síce z roku 2011, ale tie ceny sú +- to isté

Emisie rieši asi každý majitel Subaru, po zasvietení check engine automaticky vyradí tempomat + stabilizačný systém. Lambda v Subaru (širokopásmová) stojí cca 300€, Denso v autodieloch cca 130€, dbať na to aby mal KAT správnu (vysokú) teplotu = žiadne otrhanie oplechovania, alebo ešte lepšie otrhať a omotoať termopáskou a nahodiť oplechovanie. U lambdy najčastejšie skape výhrev

Potom sem tam klasika náboj kolesa, tlmiče, vybúchané tyčky stabilizátora na prednej náprave, sem tam nejaký silentblok, čapy vydržia veky hlavne spodné sú otočenú gulou nahor, teda ak sa poškodí manžeta tak sa tam nedrží voda a ani tam nepadá bordel. Pri MT spomenutá dvojhmota = nízka výdrž - možná konverzia na jednohmotu, korozia výfuku ale viacmenej len povrchová, ja mám výfuk origo a mám 2005.

Ja to mám cez 5 rokov natočené cez 80tkm

Uživatelský avatar
Bobek
Příspěvky: 1205
Registrován: 30 led 2012 18:11
Bydliště: Morava

Re: Koupě auta +/-180k

Příspěvek od Bobek »

Takže víceméně spotřební věci, to neni zas az tak hrozné.
Ano, myslel jsem 2.0R, ten se mi zamlouvá.

Ale jak tak koukám, tak budu muset slevit z kombi a koupit sedan.
Renault Laguna III phase 3, Initiale Paris, 110kw
Renault Mégane Grandtour GT, 151kw
Renault Mégane Grandtour GT220 162kw
Opel Vectra B Caravan 92kw

Uživatelský avatar
Dacan
Moderátor
Příspěvky: 1528
Registrován: 08 kvě 2010 12:05
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě auta +/-180k

Příspěvek od Dacan »

sry za OT, ale proč proboha stoji nastavení ventilu cca 26000?
pufko píše:
Bobek píše:
Vyhnúť sa autám s LPG, kde hrozí že bude treba nastaviť ventilové vôle čo koštuje skoro 1000€
Já bych koupil zase dacii v LPG :lol:

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Koupě auta +/-180k

Příspěvek od Fifi »

Protože to nemá hydra a když naměříš špatnou vůli, tak musíš dopočítat a objednat správnou podložku a výměna na boxeru co mu trčí hlavy přímo do nosníků (tedy předpokládám)... jestli se on k vůli tomu náhodou i netahá motor ven?
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
pufko
Příspěvky: 719
Registrován: 24 pro 2009 23:17

Re: Koupě auta +/-180k

Příspěvek od pufko »

Tam nie sú ani podložky, ale rovno hrnčeky na mieru a nie je možné z nich ani zbrúsiť. Teda je možné aj brúsiť, ale musí sa brúsiť z vnútra na brúske na gulato, v mieste kde tlačí na ventil a to tiež nie je zadarmo. To už je lacnejšie kúpiť tie hrnčeky. Dá sa to obrúsiť aj z vonku, ale asi by som netužil aby mi to potom prasklo, netuším ako hrubá stena tam je
Obrázek
Jeden ten hrnček stojí 25€ x 16 = 400€ k tomu nejaké tesnenia, zabrúsenie sediel ked to je roztrepané, práca, motor ide samozrejme von a daleko od 1000€ to nebude, keby aj len 800€ tak aj tak je to dosť

2.5i je SOHC a tam sú obyčajné vahadlá kde sa vôla nastavuje pomocou skrutky, úplne primitívny systém ale zohnať Legacy s 2.5i je ťažšie, ten sa montoval hlavne do Outbacku. Ja mám US a tam bola 2.5i základ

Ja sa na spolahlivosť sťažovať nemôžem, jediný krát kedy ma to nechalo bola zdochnutá baterka, inak len tankujem a mením oleje. Lambdu mám už druhú, ale tentoraz som omotal zvody termopáskou, US verzia má KAT príliš vzadu a preto sa horšie udržuje teplota KATu, respektíve dlhšoe trvá jeho nahriatie po štarte. EU verzia ho má pred motorom nech po 30cm, ja ho mám snád až po 1m

Riešil som zhoretú reguláciu ventilátora kúrenia - oprava jeden MOSFET za 10€ a potom už len spotrebák

Inak sedan nemá sklápatelné sedačky vzadu, iba tunel, ja by som bral kombíka, ale sedan ktorý sa mne naskytol bol za takú cenu že nebolo nad čím rozmýšlať, chalan ho trochu obúchal, ale na SK došlo z Prahy po svojich

Uživatelský avatar
Bobek
Příspěvky: 1205
Registrován: 30 led 2012 18:11
Bydliště: Morava

Re: Koupě auta +/-180k

Příspěvek od Bobek »

Ještě se nabízí accord :)
Renault Laguna III phase 3, Initiale Paris, 110kw
Renault Mégane Grandtour GT, 151kw
Renault Mégane Grandtour GT220 162kw
Opel Vectra B Caravan 92kw

Uživatelský avatar
pufko
Příspěvky: 719
Registrován: 24 pro 2009 23:17

Re: Koupě auta +/-180k

Příspěvek od pufko »

Tiež som zvažoval Accord 7g (tu sa kombík nejak nevydaril aspon z môjho pohladu), ale u mna nakoniec vypadol lebo 4x4 malo dosť velkú prioritu a nechcel som nič koncernové, taktiež BMW a Mercedes a tým sa výber riadne zužil, lebo rozhodne som netúžil vlastniť nejaký "off" alebo SUV. Napadá má už len Alfa 156/159 s Q4

Finálny výber bolo teda XC70 vs Legacy/Outback, ked že Volvo má ten pohon asi tak spolahlivý že viac nefunguje ako funguje tak volba bola jasná. Už sa len čakalo na to čo sa objaví

Čo sa týka ešte toho motora u Legacy, tak neváhal by som nad 2.5i má to lepší krúťak a je ten motor primitívnejší, spotreba rovnaká. Síce 2.5i potiahne olej, ale to by sa malo týkať skôr modelov do faceliftu, teda 2.5i 121kW to množstvo je závislé od toho ako sa jazdí a aký olej sa použije, pri odporúčanom 5W30 aby človek nosil 4l bandasku, príručka nemá problém ani s 10W50, tak že lejem 5W40 aj ked na leto by s prehladom stačil nejaký 10W a spotreba oleja je v norme.

Ako žerie olej Accord netuším, ale myslím že tiež bere, asi ako každá Honda - mal som kedysi aj Civic 6g

forty-one
Příspěvky: 1
Registrován: 14 dub 2008 17:21

Re: Koupě auta +/-180k

Příspěvek od forty-one »

Ja som sa pri kupe auta tiez rozhodoval medzi Accordom 7g 2,4 i-Vtec a Legacy 2,0R, takze sa vyjadrim.
Povodne som chcel kombik a kedze Honda v kombiku vyzera tak ako vyzera, najprv som sa pozeral po Legacy.
Co sa tyka jazdnych vlastnosti, tak parada, hned ma oslovilo... Ale dynamicky som od toho cakal viac, tento vysokootackovy boxer by sa mi hodil skor do niecoho lahsieho, a pravdepodobne mu dost ubera aj stala stvorkola. V nizkych otackach to auto podla mojho nazoru fakt nefunguje, vo vysokych zvuk fajn, ale nejake tie koniky by to urcite chcelo. Neviem ako je na tom 2,5l motor, ten som uz neskusal.
Co sa accordu tyka, najst pekne combi s 2,4-kou a manualom je takmer nemozne, najst pekny sedan s 2,4-kou v normalnej cene a manualom minimalne tazke :( automatov je vsade dost,ale je to lenive a ja automaty fakt nemam rad. Nakoniec som od kombika upustil a ked sa naskytol sedan za par supov,vobec som nevahal.
Dynamicky oproti subaru, uplne niekde inde. 2,4 i-vtec ma variabilne casovanie sacej aj vyfukovej vacky + klasicky V-tec k tomu, to znamena asi tolko, ze ide pekne odspodu, (pri honde necakane prekvapenie) :D medzi 3 - 6000 uplne super a niekde tam sa zopne v-tec,auto dostane druhy dych, no uz pri 7200 ho zastavi v rozlete obmedzovac... takze povedal by som, ze tiez je to auto skor na take svizne jazdenie, ako na nejaku ostru sportovu jazdu. Aj ked skrina je vyskladana velmi zaujimavo a 3. 4. 5. a 6. kvalt su relativne blizko.
No a este dam aj udaj o spotrebe aby sa nepovedalo... V meste mam osobne okolo 9,5-11 , vacsinou sa samozrejme vsade ponahlam :D a pomaly fakt nechodim, dovolenku v chorvatsku po dialnici priemerne 140-150 tachometrovych na tempomate sme mali za nejakych 8 litrov.
A este k tomu oleju, ano je to honda a chodi aj na olej :D

Odpovědět

Zpět na „Pokec“