friktion-tek

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš

Re: friktion-tek

Příspěvek od Krosmen »

rozebíral sem motor s LM MoS2 a ten motor vevnitř měl všude usazeniny a nánosy kašičky která téměř nešla umýt-motor najeto cca 3000km.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: friktion-tek

Příspěvek od kentoya »

Krosmen píše:rozebíral sem motor s LM MoS2 a ten motor vevnitř měl všude usazeniny a nánosy kašičky která téměř nešla umýt-motor najeto cca 3000km.....


a to jsi nalil so motoru komplet po GO a vyčištěném? má zkušenost je že když to naleju da zadrbanýho motoru, tak to uvolnuje všechen karbon a chce to měnit aby se ten uvolněný karbon a jiné sračky dostaly ven, jinak na mém motoru, který najezdil cca 50 000km jen na MoS2 nebylo zbla nic, krásně stříbrný jako před složením, nepozoroval jsem nějaké zvláštní opotřebení, vše v luxusním stavu, ale jak píšu, ten motor byl v tomto stavu i před složením, takže se nmělo šanci nic uvolnit

a i když se mi podařilo ten olej přehřát, tak jsem ho měnil hned a nic hrudkujícího či cokoliv divného z motoru nelezlo

tím netvrdím že to není možné, jen píšu že má zkušenost je taková že jsem max spokojený

a k té síře jak píše libor, protože jsem něco takového četl, tak jsem provedl zkošku sMoS2 ve své hondě na nákupy kde když jsem ji koupil musely mít nalítáno +-400tkm a nalil jsem do ní MoS2 a 30 000km jsem ho neměnil jen doléval, po koupi když jsem sundal víko ventilů tak byl na všech částech takový zlatavý povlak jaký bývá u Castrolu a nyní tam není, momentálně už mám najeto cca dalších 10 000km na normální 10w40, ale už mám větší písty a jak to klekne udělám si GO a zkontroluji jestli něco zkorodovalo, ale zatím výsledek nevím a jen jsem to zkoušel abych věděl čemu můžu věřit, až rozeberu budu chytřejší
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš

Re: friktion-tek

Příspěvek od Krosmen »

motor byl předtím na kompletní GO a velice pečlivě vyčištěn.Na olej nenajel ani 1000 km .Osobně se mi nikterak ten olej nezamlouvá,všude v motoru kde to jen šlo byly usazeniny.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: friktion-tek

Příspěvek od kentoya »

zajímavá zkušenost, jsem zvědav jestli na ni narazím
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš

Re: friktion-tek

Příspěvek od Krosmen »

nutno ale také podotknout že motor byl poškozen-ztráta chladící kapaliny a něco spadlo do jednoho válce-vydřené stěny,poškozený píst a hlava....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: friktion-tek

Příspěvek od JRD McLAREN »

tak potom je to jasne..

napr chladiaca kvapalina G12 sa z olejom zrazi do takych hrudkovitych ruzovych guliciek..
a z niektorych olejov to vie spravit "huspeninu" ..( a dolitals betmene .. spek )

BTW:
o tom vzniku kyseliny z MoS2 som uz tiez pocul..
a raz som mal v garazi krasne vylesteny motor skody120
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: friktion-tek

Příspěvek od kentoya »

úplně přesně, to už jsem viděl když praskla hlava, že se udělala z tohoto oleje s disperzní přísadou MoS2 kaše
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš

Re: friktion-tek

Příspěvek od Krosmen »

neím hádal bych se ale těsnění pod hlavou bylo poškozené mezi spalovacím prostorem a chladícím kanálkem-tlakovalo to a nepatrně přehřívalo-tlakování způsobovalo ztrátu kapaliny přetlakem na chladiči,olej byl čistý při vylévání...
Nevím je to prostě můj suběktivní názor-to co v motoru zbylo po oleji se mi nelíbilo....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

mikey
Příspěvky: 363
Registrován: 24 kvě 2006 18:59

Re: friktion-tek

Příspěvek od mikey »

taboo otazka pro tebe co si mysli o teto firme a konkretne o tomto produktu lucas Heavy Duty Oil Stabilizer
http://www.lucasoil.co.uk/products.php? ... product=12

dekuju predem za odpoved mate ..)
bmw e 92 335i -dct tranny.
vauxhall astra van 1.7 cdti .

Uživatelský avatar
Sova
Příspěvky: 3475
Registrován: 07 lis 2006 04:03
Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen

Re: friktion-tek

Příspěvek od Sova »

Taboo píše:Spousta z prvku pouzivanych v tech olejovych prisadach ma samozrejme priznivy dopad na snizeni treni a opotrebeni komponentu motoru, ale pouze v pripade ucinne aplikace behem vyrobniho processu (napriklad za pouziti velice vysokeho podtlaku a teplot pod -200*C), ne pouhym nalitim tech prisad do uz slozeneho motoru. Jak uz bylo zmineno, napriklad PTFE se tavi o temer 600*F vyse, nez prumerny olej bezne vubec dosahuje. MoS2 napriklad v Liqui Moly si zachovava sve mazaci charakteristiky a stabilitu az do nejakych 660*F. Vyfukove plyny ve valcich treba turbo motoru maji ale teplotu o 1000*F vyssi. Ono to je jako se nekomu snazit namluvit, ze vynalezl kostku ledu, ktera se nerozpusti ve varici vode. S vyjimkou NASA studie, ktera neshledala zadny priznivy dopad pouziti tech olejovych prisad, do dnesni doby neexistuje jediny nezvratny dukaz v podobe objektivnich dat o jejich ucinnosti.




Beaver píše:Zjednodusim to - ten efekt, co nabizi ty pripravky, nelze jen tak docilit pri beznem honeni olejove naplne skrz kanalky motoru. Je to podobne, jak bys chtel z ocelove panve udelat teflonovou tak, ze na ni nalijes nejaky pripravek z lahvicky a protrepes. Takto to delat nelze, je potreba nejaky vyrobni postup, ktery je nutne dodrzet, aby se panev teflonem potahla a to navic rovnomerne. Zrovna prisady s PTFE (teflonem) jsou vtipna zalezitost uz jen proto, ze kdo si nekdy skrabnul teflonovou panev, tak vi, ze je to velmi snadne. A pri predstave, co by tako vrstva delala, kdyz ji budou drasat pistni krouzky... :D


Takže u přípravků jako Ceratec apod. nelze objektivně říct, že jsou k něčemu dobré jestli sem to pochopil...(I když se smazanými taboovi příspěvky to teda není moc jednoduché...)

Jak si teda vysvětlujete, že lidé si pochvalují klidnější a vyrovnanější běh motoru?

Placebo??
Cléon & Fonte

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: friktion-tek

Příspěvek od kentoya »

chlor
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: friktion-tek

Příspěvek od JRD McLAREN »

ale ani ten "chlor" nevydrzi byt naviazany v tych olejovych prisadach vecne..

casom sa z neho stane nieco ako kyselina chlorovodikova...
(uz som videl krasne vylestene motory z vnutra, na miestach kde by malo byt honovanie)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Sova
Příspěvky: 3475
Registrován: 07 lis 2006 04:03
Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen

Re: friktion-tek

Příspěvek od Sova »

takže za tišší chod motoru muže v těch přípravcích chlor?
Cléon & Fonte

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: friktion-tek

Příspěvek od JRD McLAREN »

aj..

v podstate motor s novym olejom, je tizssi, nez motor s olejom pred vymenou..

Vacsina toho "hluku" sa siri cez ventilovy rozvod, vahadla/dvihatka a pod.
Aditiva na baze chloru, maju tentenciu "viazat sa na kov" teda olejovy film lepsie drzi.. a je kvalitnejsi.
(takze na tej vacke sa udrzi lepsie = lepsie vymedzenie voli = tissi chod)

Problem je ale ten, ze ten olej casom degraduje, ako kazdy iny, ale chor potom vytvara rozne ine korozivne zluceniny,
co ti mozu "odpisat" motor, pokial by si zanedbal jeho vcasnu vymenu.
(cize ak za rok najazdis cca 8tkm, a povies si, ze sak mam vymenny interval 15tkm a az potom ho vymenim)
(tak za tie dva roky to uz moze byt neskoro, lebo tomu oleju nerobi dobre caste zahrievanie chladnutie, kratke trasy a pod)

Preto sa olej s aditivami na baze chloru bezne prestal pouzivat, a nedoporucuje sa..
(si to neviem predstavit pri loglajfoch)
EDITED: plati to aj pre oleje MoS2
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Sova
Příspěvky: 3475
Registrován: 07 lis 2006 04:03
Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen

Re: friktion-tek

Příspěvek od Sova »

co to je MoS2?
A Ceratec je na bázi chlóru?
Cléon & Fonte

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: friktion-tek

Příspěvek od kentoya »

MoS2, molybden sulfid, používá se v různých povolovačích na šrouby, a jako první jej do motorového oleje použily za druhé světové angláni, protože při průstřelu olejové vany na spitfiru, tento ještě chvilku dokázal letěl s motorem, než se zadřel, ideální přísada pro snížení tření, akorát je potřeba ji co půl roku měnit nebo po ujetí max 10 000km, já to používám už 12 let, olej měním co 5 000km, a když ho potom rozebírám je stále čistý, bez jakýchkoliv disperzních usazenin

při zkoušce na voze objem 3l 6v do véčka, kde se nechal zmrazit blok a vrtání se udělalo o 0,015menší než předepisoval výrobce, při použití normálního oleje (mobil) se motor přehříval zvýšeným třením, při použití oleje s MoS2 šlape jako hodinky, a tlaky má vyšší jak by měl mít v serii

zatím jsem neviděl že by olej s MoS2 jakkoliv poškodil motor, ale asi 10x o tom slyšel, takže pro jistotu, přestože nemám negativní zkušenost, tak ho měním častěji a při ceně cca 120kč/litr je to stále nejlevnější olej pro auta se kterýma jezdím

jinak u většiny prdítek které jsem vlastnil (honda, sunny) či vlastním (micra), při použití MoS2 se mi díky nižšímu tření zvedne maximálka tak o cca 10%

další ideální použití, je, pokud motor ztratí komprese vlivem připečených pístních kruhů v pístu, stačí použít tento olej s MoS2 a většinou během prvních 100km se kroužky uvolní

jinak ještě osvědčenější a údajně lepší jsou oleje s nitridem boru, ale jelikož je nepoužívám, a reklamám moc nevěřím, proto píšu údajně, vlastní zkušenost nemám, a i kdyby tu polovina fora tvrdila že MoS2 je naprd, já mám svoje zkušenosti, které nikomu nenutím, akorát se jimi řídím a používá tento olej x desítek lidí s motorama nad 250hp vím i o motorech nad 600hp až 900hp, kde majitelé jiný olej nepoužijí, jelikož mají podobné poznatky

tolik si myslím že by k oleji s MoS2 stačilo, více hledat na google
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Sova
Příspěvky: 3475
Registrován: 07 lis 2006 04:03
Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen

Re: friktion-tek

Příspěvek od Sova »

a ceratec je MoS2?nebo je to PTFE?

k čemu google když máme tuningforum :D

chtělo by to příspěvek typu:

a) ceratec je na hovno
b) ceratec je dobrej kup ho!

:lol:

a jak poznám že olej má MoS2?
Cléon & Fonte

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: friktion-tek

Příspěvek od kentoya »

MoS2 poznáš, že je to tam napsaný
a pokud mě pamět neklame, tak klasické oleje s MoS2 dělá jen fuchs a liqui molly
jako samotná přísada snad není

a cokoliv co se snažíš koupit jako přísdu do oleje, kdyby to bylo tak dobrý, už to tam výrobci olejů dávno serou
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Sova
Příspěvky: 3475
Registrován: 07 lis 2006 04:03
Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen

Re: friktion-tek

Příspěvek od Sova »

kentoya píše:MoS2 poznáš, že je to tam napsaný
a pokud mě pamět neklame, tak klasické oleje s MoS2 dělá jen fuchs a liqui molly
jako samotná přísada snad není

a cokoliv co se snažíš koupit jako přísdu do oleje, kdyby to bylo tak dobrý, už to tam výrobci olejů dávno serou
Ty tedy doporučuješ oleje s MoS2
Třeba ten Fuchs Titan?
Nebo kupuješ Liqui Moly?
Cléon & Fonte

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: friktion-tek

Příspěvek od kony5 »

taky jsem měl Liqui moly MOS2 a motor vevnitř kompletně zas*aný - nejvíce hlava - jakoby usazeniny a to je to jen daily...
jinak do všech aut leju ten FUch TITAN CFE mc (mos2) a stím spokojenost 8) a usazeniny žádné ...a v sudu je za super cenu...

Uživatelský avatar
maRkus
Příspěvky: 5343
Registrován: 15 zář 2006 13:08
Bydliště: Praha 13

Re: friktion-tek

Příspěvek od maRkus »

panove muzu se "prisrat".... motor 1,6 16v 92kw, polo 2001 gti.... motor ma hlavu po G.o. novy saly na klice, novy pistni krouzky, vsechny tesneni novy, vse seriove dily, neslo o zvedani vykonu jen dostat motor do top stavu.....

na jakej olej jezdit ? myslim znacku a presny typ... tabulkove se tam ma lejt 5w30 az 10w40 pry podle najezdu kilometru... motor pri vyndani mel najeto cca 180t km...

otazka zni... pomuze nejaky konkretni typ oleje zamezit opotrebeni motoru a udrzet ho v co nejdelsi dobe v dobre kondici ?

auto je na denni jezdeni, dlouhe i prevazne kratsi trasy, 90% casu mesto.
AUTOSERVIS, PNEUSERVIS, AUTOSKLO, RYCHLOSERVIS, mechanické práce, klempířina, lakovaní, odtah vozidel. (Praha 5) - SZ nebo 603 909 767, http://www.freshlak.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
SubTera
Příspěvky: 3289
Registrován: 21 čer 2008 00:46
Bydliště: Slaný

Re: friktion-tek

Příspěvek od SubTera »

kentoya: co rikas na kombinaci standardniho oleje Liqui Moly (Synthoil) a spolecne s nim prisadu MoS2 Liqui Moly s pomerem do 3%? Popr. jaky ty doporucis k 4 litrovy naplni pomer? Motor je sotva zajety a olej je menen nekolikrat rocne (3-4x, jak to vyjde, nikdy ne pres 10tkm). Popr. pridal bys prisadu i s jinym olejem na bazi HC Syntezy? (Motul 8100, Mobil Synt-S resp. 3000, Helix Ultra Extra, vse 5W40).

markus: 5w40 - Sunoco Syntoro Gold, Q8 Formula Excel, Elf Excellium LDX, Agip Extra HTS...cenove velmi dostupny, osvedceny a kvalitni oleje.
Naposledy upravil(a) SubTera dne 19 čer 2012 02:43, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Sova
Příspěvky: 3475
Registrován: 07 lis 2006 04:03
Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen

Re: friktion-tek

Příspěvek od Sova »

Co když mi ty zázračné sračky ucpou olejový filtr :D ?

ať je to chlor, mikrokeramika, teflon, MoS2...poslední dve hodiny sem se tomu na internetu věnoval a co sem přečetl, tak nabývám pocitu, že to jsou sračky co do oleje nepatří...

Zástupce firmy DuPont J. F. Imbalzano vydal oficiální prohlášení: „Teflon ve formě přísady do olejů není vhodný pro spalovací motory“

Zajímala by mě třeba nějaká studie, kde je prokázano že MoS2 snižuje tření.
Cléon & Fonte

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: friktion-tek

Příspěvek od kentoya »

ad subtera
na zajetí nikdy MoS2 nepoužívám díky nižšímu tření, tam dávám co nejlevnější olej a měním ho po 100km včetně s filtrem, at mám klid, že všechen bordel co zůstal v motoru je ve fitru a ten vyhazuji, olej obyč proto, abych strhnul hrany po honování a zůstaly krásné drážky
po 100km jezdím jen MoS2, osobně používám liqui molly, protože kousek ode mě je prodejce, kdyby prodával fuchs beru fuchs, je to v podstatě jedno
osobně to neředím a osobně nevidím důvod používat oleje na bázi hc syntézy, protože hc syntéza, pokud mě pamět neklame, je odborné slovíčkaření, aby se dobře prodal co nejdráž minerální olej, tak se vyrobí hc syntézou a máme hned 5w40 za těžké kačky, ale už je to dlouho co jsem četl několik studií o olejích
ad sova
někde na netu právě tabulka je
a je tam porovnání běžných olejů, potom MoS2
taky esterové oleje
a oleje s nitridem boru

nejlépe vychází ty nitridy (jsou drahé)
poté esterové a oleje s MoS2, kdy ovšem esterové stojí 6x více jako MoS2 (nepočítám esterové oleje, kde je esteru nula celá prd prd a prodávají se zase co nejdráž, jako hc syntéza)
a teprve potom jsou ve tření běžné oleje které vychází cenově jako MoS2

někde je i studie těch friction teků a bishopů a bůhví čeho, kde je víceméně jasně řečeno, že to tam může nalít jen osoba s nižším qvíqvé, ale že je to dobrá ojebávka před prodejem auta aby se motor ztišil a auto dobře prodalo, a že když někdo tyhle sračky chce používat, tak jedině do motorů na běžné závodění, kde se motor stejně rozebere, tam se opravdu sníží tření, a protože jde motor po závodě na menší go, kde se vše vyčistí, nedojde k rozkladu chloru

prostě je toho plnej net, kdysi jsem nad tím strávil mnoho času, a dnes už se mi to hledat nechce

třeba tuším k tomu bishopu je kdesi taková srandička, že to nějakej alá horst předváděl na tření, jak je nízké oproti běžnému oleji, ale to samé dokázal šampon se zinkem na těch kuličkách

ale to jen tak na okraj, nikomu mos nenutím, jen ho používám asi 9 let a mé zkušenosti jsou více než pozitivní, a když mi na bluebirdu vytekl olej přes prasklé čidlo, tak jsem na mos dojel v koloně ještě dva kilometry, abych se z uzavřeného jízdního pruhu dostal na odstavné parkoviště a nebrzdil dopravu, než se motor začal přidírat, pokud má někdo tohle zkusit s běžným olejem, že ho vypustí a kolik najede, nebráním nikomu, tipuji max 500m
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
SubTera
Příspěvky: 3289
Registrován: 21 čer 2008 00:46
Bydliště: Slaný

Re: friktion-tek

Příspěvek od SubTera »

kentoya: tim sotva zajety jsem myslel motor s najezdem 70tkm za dva roky :lol:
vim, co znamena HC synteza, ale kdyz se podivas do sortimentu oleju 5W40, tak API SL aby clovek pohledal, to splnuje ten ELF a minimum dalsich a zbytek uz jsou "moderni" HC s API SM ci dokonce SN. Proto se mi zatim zda shudnejsi pouzivat nejaky SLko a pridavat MoS2 - mj. ta lahvicka vyjde na ctyri pouziti pri doporuceny koncentraci.

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: friktion-tek

Příspěvek od kentoya »

pokud to bereš takhle tak no problem, já myslel že jsi narazil na špičkový olej dělaný hc syntezou (jako předražený)
v podstatě je to asi jedno, zatím jsem však nezkoušel olej s mos2 nechat v motoru déle jak půl roku, tak nevím
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
SubTera
Příspěvky: 3289
Registrován: 21 čer 2008 00:46
Bydliště: Slaný

Re: friktion-tek

Příspěvek od SubTera »

Pul roku u me znamenaji dve vymeny, takze to resit nemusim. Otazka je, jestli pri dalsi vymene nedat min MoS2 vzhledem k nejakymu procentu usazenin. Predpokladam totiz, ze pri servisni prohlidce rozhodne nevypusti celou napln (odsavacku tam spis maji na ozdobu). Nicmene ti diky za info.

Uživatelský avatar
maRkus
Příspěvky: 5343
Registrován: 15 zář 2006 13:08
Bydliště: Praha 13

Re: friktion-tek

Příspěvek od maRkus »

co je spatne na odsavacce ???? :?
AUTOSERVIS, PNEUSERVIS, AUTOSKLO, RYCHLOSERVIS, mechanické práce, klempířina, lakovaní, odtah vozidel. (Praha 5) - SZ nebo 603 909 767, http://www.freshlak.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
SubTera
Příspěvky: 3289
Registrován: 21 čer 2008 00:46
Bydliště: Slaný

Re: friktion-tek

Příspěvek od SubTera »

Tak si to zkus precist znovu 8) spatne na ni neni nic, jen ji moc nepouzivaj.

Uživatelský avatar
maRkus
Příspěvky: 5343
Registrován: 15 zář 2006 13:08
Bydliště: Praha 13

Re: friktion-tek

Příspěvek od maRkus »

u nas od ty doby co je odsavacka sem vanu nevidel... menime olej venku pred dilnou... jen obcas panove od forda, opla a spol maj uzasnej smysl pro humor a hlavolamy a obcas se dostat k filtru je prdel :lol:
AUTOSERVIS, PNEUSERVIS, AUTOSKLO, RYCHLOSERVIS, mechanické práce, klempířina, lakovaní, odtah vozidel. (Praha 5) - SZ nebo 603 909 767, http://www.freshlak.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“