Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
Nas posledni projekt - Subaru Tribeca 3.6
Udelali jsme economicky Multifuel mode (Benzin 95 + E85)
Na E85 dostali skvely zvyseni vykonu!
Vysledky dal.
Uni-tec.cz Team
Udelali jsme economicky Multifuel mode (Benzin 95 + E85)
Na E85 dostali skvely zvyseni vykonu!
Vysledky dal.
Uni-tec.cz Team
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
Sleduji už vaší několikátou zde představenou úpravu,evidentně vaše jednotka i teorie ladění funguje když výkon jde nahoru.Tak nechápu když jsem četl nedávnou diskuzi zde kde jste byl za špatného.Můžete představit úpravu i nějáké atmosférického motoru s obsahem do 2000ccm?
Otázka na všechny:
Nebo je to tím že u turbo motoru se projeví změna výkonu v desítkách koní nárustu i když jak jsem se dočetl v již zmiňované diskuzi je teorie ladění Clie špatná,díky za osvětu problému každému kdo přispěje.
Otázka na všechny:
Nebo je to tím že u turbo motoru se projeví změna výkonu v desítkách koní nárustu i když jak jsem se dočetl v již zmiňované diskuzi je teorie ladění Clie špatná,díky za osvětu problému každému kdo přispěje.
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
Ladime všechny motory, které mají ECU. Staci zavolatTomGTI píše:..........Můžete představit úpravu i nějáké atmosférického motoru s obsahem do 2000ccm?
Teorie jedna. To proste nepochopení toho, co jsem chtěl říct. To je výsledek mé neznalosti českého jazykaTomGTI píše: ..... teorie ladění Clie špatná
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
Tome islo tu hlavne o to... ze v ceskom jazku komunikovali dvaja ludia, ktorych materinsky jazyk bol uuuplne odlisny...
Clie je z vychodu .. a Taboo je na vychod este viac...
Clieho UNICHIP je v podstate piggyback jednotka...
tu vznikol prvotny problem (v komunikacii), a potom to islo...
co sa tyka toho "ladenia" NA motoru, tak tu sa bez uprav da zvysit vykon pomocou "precipovania" maximalne tak o 5-10%
napr. Felda 1.3MPI 50kW sa dala "naliat softwareom ECU" na cca 55kW... ale u fabricky silnejsich motorov to bude navysenie tak do tych 5%..
proste vyuzijesh rezervu, ktoru si nechal vyrobca, ziadne dva motory niesu rovnake, a tiez ani kvalita paliva nieje vsade rovnaka..
vyrobca musi mat mapu pouzitelnu pre 100tis kusov motorov.. pri "chipovani" sa proste povodna mapa upravi pre jeden konkretny (tvoj) motor.
(..proste pokial nebudes schopny dostat do toho valca viac cerstveho vzduchu, tak sa ti vykon (niako moc) nedvihne)
pri chipovani NA motoru sa vacsinou upravuje mapa predzapalu, pripadne sa zvysuje davka paliva=zvysenie spotreby - co ale potencionalny zakaznik neche/neocakava
v pripade preplnovaneho motoru je to ine, pretoze viesh zvysit plniaci tlak.
Turbo je proste vec, co ti dokaze dotlacit vacsie mnoztvo cerstveho vzduchu do valca, preto je narast vykonu markantnejsi (v zavislosti na zvyseni plniaceho tlaku)
takze uz ked vies "dotlacit viac vzduchu do valca", tak tomu musis pridat aj palivo, no a narast o 30-40 koni je raz-dva
v sucasnosti ale pozorujem, ze sa fabriky uz pri vyrobe brania pripadnemu chiptuningu..
vstrekovace idu pri plnej zatazi na 95% duty cycle..
turbo co tlaci 0.7BARu vie maximalne tlacit 0.75BARu ..na 1.0 ci 1.1 sa nemas sancu dostat...
(teda uz je nutny zasah do komponentov motoru, co nieje taka lacna zalezitost ako by bol chiptuning)
Clie je z vychodu .. a Taboo je na vychod este viac...
Clieho UNICHIP je v podstate piggyback jednotka...
tu vznikol prvotny problem (v komunikacii), a potom to islo...
co sa tyka toho "ladenia" NA motoru, tak tu sa bez uprav da zvysit vykon pomocou "precipovania" maximalne tak o 5-10%
napr. Felda 1.3MPI 50kW sa dala "naliat softwareom ECU" na cca 55kW... ale u fabricky silnejsich motorov to bude navysenie tak do tych 5%..
proste vyuzijesh rezervu, ktoru si nechal vyrobca, ziadne dva motory niesu rovnake, a tiez ani kvalita paliva nieje vsade rovnaka..
vyrobca musi mat mapu pouzitelnu pre 100tis kusov motorov.. pri "chipovani" sa proste povodna mapa upravi pre jeden konkretny (tvoj) motor.
(..proste pokial nebudes schopny dostat do toho valca viac cerstveho vzduchu, tak sa ti vykon (niako moc) nedvihne)
pri chipovani NA motoru sa vacsinou upravuje mapa predzapalu, pripadne sa zvysuje davka paliva=zvysenie spotreby - co ale potencionalny zakaznik neche/neocakava
v pripade preplnovaneho motoru je to ine, pretoze viesh zvysit plniaci tlak.
Turbo je proste vec, co ti dokaze dotlacit vacsie mnoztvo cerstveho vzduchu do valca, preto je narast vykonu markantnejsi (v zavislosti na zvyseni plniaceho tlaku)
takze uz ked vies "dotlacit viac vzduchu do valca", tak tomu musis pridat aj palivo, no a narast o 30-40 koni je raz-dva
v sucasnosti ale pozorujem, ze sa fabriky uz pri vyrobe brania pripadnemu chiptuningu..
vstrekovace idu pri plnej zatazi na 95% duty cycle..
turbo co tlaci 0.7BARu vie maximalne tlacit 0.75BARu ..na 1.0 ci 1.1 sa nemas sancu dostat...
(teda uz je nutny zasah do komponentov motoru, co nieje taka lacna zalezitost ako by bol chiptuning)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
To Clie:
som si v popise "Comments" vsimol "ON FLYWHEEL" ... ???
ale pokial viem, tak v pripade merania na valcovej brzde by malo byt uvedene " ON WHEELS" ..
..alebo sa mylim ..??
som si v popise "Comments" vsimol "ON FLYWHEEL" ... ???
ale pokial viem, tak v pripade merania na valcovej brzde by malo byt uvedene " ON WHEELS" ..
..alebo sa mylim ..??
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
To spravne "on flywheel"
Našel jsem ztrátový činitel na Tribecu a prepočítal
Našel jsem ztrátový činitel na Tribecu a prepočítal
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
..tak potom OK ..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
JRD McLAREN:Díky tak něják jsem to pochopil,spíš mě jde o to že clie tady napsal nějáké informace ohledně ''teorie funkce motoru'' tak jestli to je tedy napsané správně když ještě neumí dobře česky,jestli s toho něco pochopím a něco se dozvím pro mě jako začátečníka který má auto z program. jednotkou a chtěl by eventuálně zkusit něco vytvořit na E85.Ještě jsem si všimnul že ve více tématech jsou příspěvky Taboo smazany,komunikoval jsem s ním ohledně mé mapy motoru a říkal že se na to podívá a pošle mě jeho úpravu na zkoušku,byl velice ochotný,teďka už nereaguje na SZ tak jestli někdo neví co se stalo,díky.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
s Taboo sa stalo to, ze odisiel ..a uz sem nepride...
podobne je to s viacerimi ludmi... ja sem chodim tiez len zoz zotrvacnosti,
pretoze sa tu uz asi moc vela novych veci nedozviem... (pre mna novych)
kde a co Clie pisal neviem.. necital som .. asi som to prehliadol...
(aj ked viem ze tu bol nejaky FLAME medzi Taboo a Clie)
podobne je to s viacerimi ludmi... ja sem chodim tiez len zoz zotrvacnosti,
pretoze sa tu uz asi moc vela novych veci nedozviem... (pre mna novych)
kde a co Clie pisal neviem.. necital som .. asi som to prehliadol...
(aj ked viem ze tu bol nejaky FLAME medzi Taboo a Clie)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
Chování je velmi neslušné a nesprávné.
Zadne příspěvky v tématu, jenom kritika.
Přestože jsem přesvědčen, že ten chlap se dobře vyzna v motorech.
Zadne příspěvky v tématu, jenom kritika.
Přestože jsem přesvědčen, že ten chlap se dobře vyzna v motorech.
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
Je fakt ze vznikal úplně zbytečný flame mezi tabem a clie. Oba dělalí trošku odlišné věci a taboo je tak trošku samorost, co si budem povídat že. Nejednou taky na spoustu lidí machroval...
Spousta lidí piggyback jednotky odsuzuje. Já si myslím že to není špatná volba do auta které nemá nějak nesmyslně upravený motor a nežene za nesmysl číslama.
Nevim jestli je CLie Láďa tady od nás kterej má Focuse RS a jezdí k nám pro díly ale kluci z unitecu už pár aut odladili a evidentně to funguje. Láďa navíc pracoval pár let u VW motorsports v Německu takže asi ví co dělá.
Spousta lidí piggyback jednotky odsuzuje. Já si myslím že to není špatná volba do auta které nemá nějak nesmyslně upravený motor a nežene za nesmysl číslama.
Nevim jestli je CLie Láďa tady od nás kterej má Focuse RS a jezdí k nám pro díly ale kluci z unitecu už pár aut odladili a evidentně to funguje. Láďa navíc pracoval pár let u VW motorsports v Německu takže asi ví co dělá.
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
je mnoho ladičů, kteří mají svou pravdu.... asi tak za mě... přijdeš za jedním řekne ti , nebo rovnou ukáže nějakej postup jdeš za druhým a ten postup toho první označí za pomatenost, přitom výsledek obou dvou naprosto srovnatelnej... nakonec to jak moc se ten či onen mýlí je spolehlivost agregátu při danejch podmínkách použití...
mimochodem koukám na tu alfu 156 2.5V6 .. to byla verze ještě s řj u nohou spolujezdce (euro 2)?
mimochodem koukám na tu alfu 156 2.5V6 .. to byla verze ještě s řj u nohou spolujezdce (euro 2)?
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
Ano, ale tam uz jine vacky.honza 2.0 16v píše: koukám na tu alfu 156 2.5V6 .. to byla verze ještě s řj u nohou spolujezdce (euro 2)?
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
Tak to je smůla že odešel Taboo zrovna teďka,potřeboval jsem poradit od něj s tou mapou
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
Naladit motor přes internet, jsem neumimTomGTI píše:poradit s tou mapou
Nechápu, jak to lze udělat.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
a nejen to. Toyota už začala od letošního roku do svých ECU implementovat 64bit matematicky model reálného otáčení motoru s osciloskopickou kontrolou akčních členů a na základě kontroly odezvy pak provádí korekce. V samém základu je tím plně znemožněn jakýkoli neoprávněný zásah do ecu-sw nebo přidání piggyback. Představeno to bylo loni a jak to tak vypadá,ma to takový úspěch že od příštího roku do toho půjde i koncern vw a stane se to součástí OBD2,EOBD. Stručně a jasně řečeno"konec čiptuningu v čechách"JRD McLAREN píše:
v sucasnosti ale pozorujem, ze sa fabriky uz pri vyrobe brania pripadnemu chiptuningu..
vstrekovace idu pri plnej zatazi na 95% duty cycle..
turbo co tlaci 0.7BARu vie maximalne tlacit 0.75BARu ..na 1.0 ci 1.1 sa nemas sancu dostat...
(teda uz je nutny zasah do komponentov motoru, co nieje taka lacna zalezitost ako by bol chiptuning)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
Nové motory od VW, Forda etc 150-170 koní s 1 litru. Myslím, že tam není nic tuningovat fyzickými překážkami.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
to je ok. Ale budu chtít auto provozovat na e85 nebo n/a přestavět na turbo a mam smůlu. Nepůjde to ani změnou sw ani žádnou přídavnou elektronikou. Prostě pak už budou jen dvě možnosti. 1. Nechat auto tak jak je - cíl výrobce automobilu. 2. Celé řízení motoru vyhodit a použít standalone ecu.Clie píše:Nové motory od VW, Forda etc 150-170 koní s 1 litru. Myslím, že tam není nic tuningovat fyzickými překážkami.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
Doufam, že tunery v průběhu jednoho roku bude nalézt řešení
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
asi to nebude ani za rok ani za dva. I "dvorní" úpravce toyoty - TRD nabízející různé racing díly a kompresorove kity včetně továrního reflash ecu pomocí toyota tech stream system bylo možné změnit jakoukoli mapu v ecu s OBD2. Pro modelové ročníky 2011 a dál už tato úprava neexistuje tak jako i jiní výrobci piggy back ecu toyotu vyškrtli ze seznamu.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
bylo zajímavé vyzkoušet, pokusit se dát Unichip na takovou systému
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
Clie píše:Nové motory od VW, Forda etc 150-170 koní s 1 litru. Myslím, že tam není nic tuningovat fyzickými překážkami.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
Mas (mam) pravduLibor12 píše:Clie píše:Nové motory od VW, Forda etc 150-170 koní s 1 litru. Myslím, že tam není nic tuningovat fyzickými překážkami.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
já zkusil fic od AEM. Nulový výsledek,ani jsem nenastartoval.Clie píše:bylo zajímavé vyzkoušet, pokusit se dát Unichip na takovou systému
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
Proc ne zkusit s Unichipem? Čiste pro experimentu.Libor12 píše: já zkusil fic od AEM. Nulový výsledek,ani jsem nenastartoval.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
no ono kedysi som sa ucil ze ECU je Engine Control Unit
posledne som na skoneni pocuval o Emission Control Unit
pripadne "novinka" ECM - Emission Control Management
proste to je cele o tom, aby motory produkovali co mozno najmenej emisii, teda fabrika musi vyrobit/montovat taketo systemy
a su nuteny vyrobit to tak, aby zasah do systemu (= zvysenie produkcie emisii) nebol mozny...
posledne som na skoneni pocuval o Emission Control Unit
pripadne "novinka" ECM - Emission Control Management
proste to je cele o tom, aby motory produkovali co mozno najmenej emisii, teda fabrika musi vyrobit/montovat taketo systemy
a su nuteny vyrobit to tak, aby zasah do systemu (= zvysenie produkcie emisii) nebol mozny...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
Při instalaci Unichip žádný vliv na emise a ekologických norem.
V normálním režimu, nemáme zasahovat do činnosti sondy lambda. Neměňte palivové mapy v "closeloop", jen predstih.
Tim padem na vsech autach po nasei prace muzete jit na STK klidne.
V normálním režimu, nemáme zasahovat do činnosti sondy lambda. Neměňte palivové mapy v "closeloop", jen predstih.
Tim padem na vsech autach po nasei prace muzete jit na STK klidne.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
a teď clie nemluvís pravdu! Předstih na emise samozřejmě vliv má,a je jedno jestli v close nebo open loop. Čím blíž k optimálnímu bodu zapálení směsi,tím vyšší je výkon,ale samozřejmě také emise. Tovární naladění je kompromisem obou věci a samozrejme spousty dalších. Proto je tu snaha o uvedení E85 do technickeho prukazu,aby taky jako E85 použili emisní normu k měření. To už by pak žadna uprava stk - emisemi neprošla.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
Tady nešlo o žádné ladění po internetu ale o nějákou radu na již vytvořenou a odbržděnou mapu.Clie píše:Naladit motor přes internet, jsem neumimTomGTI píše:poradit s tou mapou
Nechápu, jak to lze udělat.
Jinak Clie ladění po internetu normálně funguje,ještě máte hodně jak zdokonalit váš Unchip
Re: Subaru Tribeca +UNICHIP Multifuel
Souhlasím.Libor12 píše:a teď clie nemluvís pravdu! Předstih na emise samozřejmě vliv má,a je jedno jestli v close nebo open loop. Čím blíž k optimálnímu bodu zapálení směsi,tím vyšší je výkon,ale samozřejmě také emise. Tovární naladění je kompromisem obou věci a samozrejme spousty dalších. Proto je tu snaha o uvedení E85 do technickeho prukazu,aby taky jako E85 použili emisní normu k měření. To už by pak žadna uprava stk - emisemi neprošla.
Emise NOX se výrazně zvýší, se vedsim predsihem.
Vliv zapalování na emisí CO v bohaté směsi je mnohem více než v chudých.
S cílem neutralizovat toxicitu výfukových plynů se katalyzátorem je nutné směsi (lambda = 1), takže může vést predstih brát jako kritérium optimalizace.
S Unichipem všechny hodnoty (90% pripadu) stále v přijatelných mezích pro průchod STK.