žere olej po montáži oct?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od JRD McLAREN »

...hmm..
az si dobre pamatam.... tak 1.8T ma vseobecne problem z karbonom ...
kedze (u starsich vezii) bol problem s nadobkou co je namotovana bloku

stym suvisi aj zachytavanie olejovych par, ci aerosolii ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Juraj »

Yellow01 píše:OCT tohle nemá jak způsobit, ten jen filtruje výpary. Příčinu hledej v něčem jiném.
Zkontroluj to množství oleje v motoru, jestli ti ho tam spíš nepřibylo, protože takhle směs rozhodně nevypadá jako olej. Jestli přibyl, tak bych to viděl na těsnění pod hlavu.

prominte pane, ale to co jste napsal (ta druha cast o pribývábí oleje) je Blbost s velkym B :-)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Gooder
Příspěvky: 2114
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Gooder »

Hledal jsem info i v zahraničí a tahle směs v OCT je asi u 1.8T normální. Jen to množství se mi nelíbí. Našel jsem někoho, kdo měl podobné množství za pár km a zjistili, že to způsobuje zkondenzovaná voda za nižších teplot.

Jinak množství oleje určitě nepřibylo, spíš ubývá. Pravděpodobný zdroj úniku mám, ale teď nedokážu říct, jestli ho ubylo více. Auto je totiž křivě. Každopádně v OCT bude zachyceno minimum oleje.

JRD: Už kdysi jsi zmiňoval tu nádobku. Kde ji prosím Tě najdu? Tohle jsou hadice odvětrání, které u 1.8T jsou. Já OCT napojit místo toho červeného. To červené bylo kdysi pravděpodobně prasklé a bylo nahrazeno hadicí s polovičním průměrem... Původně to červené vede do Y-hadice(jedna větev je víko, druhá větev ta červená) a to vede do ventilu(do něj mám tedy zapojený vývod z OCT), který je napojený na sací hadici. Z bloku motoru vede to koleno, které pokračuje do toho Téčka.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 62
Registrován: 17 bře 2014 19:12
Bydliště: Třeboň

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Yellow01 »

Juraj píše:
Yellow01 píše:OCT tohle nemá jak způsobit, ten jen filtruje výpary. Příčinu hledej v něčem jiném.
Zkontroluj to množství oleje v motoru, jestli ti ho tam spíš nepřibylo, protože takhle směs rozhodně nevypadá jako olej. Jestli přibyl, tak bych to viděl na těsnění pod hlavu.
prominte pane, ale to co jste napsal (ta druha cast o pribývábí oleje) je Blbost s velkym B :-)
Proč? Já to teda beru podle mého starého motoru, ale pokud by mi přibýval olej, tak do něj buď může téct voda skrz děravé těsnění pod hlavu nebo benzín skrz děravou membránu AC pumpy. Samozřejmě tyhle motory jsou někde úplně jinde, ale v principu mi ta možnost přišla stejná. I když je fakt, že na takhle mladým moderním autě je to asi fakt blbost, já to děravý těsnění pod hlavou vždycky viděl na autech, kde bylo těsnění min. 20 let starý ještě z fabriky. :oops:
http://tuning-forum.org/viewtopic.php?f=116&t=117147" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od JRD McLAREN »

ono nie vsetky motory taku plastovu (odlucovaciu) nadobku mali...
..ja v tych vw motoroch zas taky prehlad nemam ...
..
viem len tolko, ze v zime sa v nej nakondenzovala voda...
zamrzala ... a problem bol na svete..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od LJay »

V koncernových motorech se bohužel moc neorientuju, takže to vezmu spíš všeobecně.

Pokud je zachycená kapalina spíš vodová, tak to vypadá, že se ti v OCT zachycují / kondenzují výpary z odvětrání kliky, které by se normálně dostaly do sání a motor by je pak znovu spálil, nebo by ti zkondenzovali v IC případně někde dál po cestě sáním. Tím pádem OCT funguje jak má a je spíš otázka proč se jich tam toho dostane takové množství. Na vině by mohla být chybějící odlučovací nádobka viz. to co psal JRD McLAREN.

Druhým důvodem by mohla být nadměrná úroveň podtlaku na výstupu OCT v případě že by si ho měl zapojený do sání přímo bez toho regulátoru tlaku (modré kolečko na diagramu podtlaků co si přikládal). Pak by mohlo dojít nadměrnému odsávání obsahu z klikového prostoru, který by se zase zachytával v OCT. V tom případě by chtělo změřít tlak v prostoru kliky během jízdy, nebo tam jen prostě vrátit ten regulátor.

Pokud tyhle motory všeobecně trpí třeba na usazování nečistot v IC, nebo zamrzání zkondenzované vody ve vedení, tak bych to tipoval spíš na první uvedenou variantu, která je daná konstrukcí motoru a po instalaci OCT se ti jen projev této kontrukní "vady" přenesl do OCT.
www.jfperformance.cz

Gooder
Příspěvky: 2114
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Gooder »

Odlučovací nádobku můj motor nejspíš nemá. I v tom diagramu výše je vidět, že tam nic není, jen hadice a 2 ventily. Ty hadice na fotce jsou komplet vedení od bloku skoro do toho regulačního ventilu u sání. Oba ventily, tzn. i ten regulační(dokonce jsem kupoval nový), jsem zachoval, takže problém s podtlakem zde nebude. Nejspíš to bude ta poslední možnost, že motory na to trpí a já "problém" pouze posunul do OCT.

Jak jsem zmiňil výše, tak v Anglii zjistili, že pokud je venku chladno, OCT se tímhle plní rychleji. Tak snad je to normální.

Takle to vypadá. Nenapadá mě, kde by tam baňka mohla být. Ale v tomhle PCV systému nidke není. Musela by být ještě před výstupem z kliky.
Modré je původní vedení
Zelené je moje OCT
Červeně jsem škrtnul alternativní hadice, které můj motor nemá
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od LJay »

Zkus zjistit, kam ústí příruby odvětrání na hlavě a bloku. Pokud jdou rovnou do prostoru hlavy / bloku a nejsou před nimi žádný přepážky, tak je dost pravděpodobný, že by problém mohl být způsobený tím.

Navíc pokud si našel informaci o tom, že snižování venkovních teplot ovlivňuje rychlost naplnění OCT, tak to opět směřuje k tomu, že je to vlastnost motoru. Ten OCT odemně je díky filtru ze sintrovanýho bronzu docela dost učinný, tak je možný, že to jen umocňuje množství zachycený kapaliny oproti množství, který na forech uvádějí lidé používající jiný OCT.

Jednoduše by se to dalo otestovat tak, že filtr z OCT vyšroubuješ, najezdíš podobný množství km a pak zkontroluješ kolik se toho tam usadilo. Bez filtru by se množství zachycený kapaliny mělo znatelně snížit.
www.jfperformance.cz

Gooder
Příspěvky: 2114
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Gooder »

Na víko určitě mrknu, budu ho muset stejně sundavat. U toho bloku se to pokusím nějak zjistit. Ale asi to bude vlastnostmi motoru, když podobnou tekutinu z toho dostávají i ostatní. Každopádně ale ten filtřík není všemocný, na výstupní hadici mám pěkné béžové bahno, které bylo i v původních hadicích. Takže tam putuje asi pěkný sajrajt. Fotku jsem vzal z jiných stránek o 1.8T. Vyšroubování toho filtříku vyzkouším. Nejdřív vyzkouším, co vše se tam zachytí teď, když je tepleji.

Tohle je v těch hadicích.
Obrázek

Gooder
Příspěvky: 2114
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Gooder »

Auto jsem poskládal a je mi podezřelé, jak rychle zmizelo cca 300ml oleje(olej dnes na minimu), co jsem před cca 2000km doléval. Naposledy jsem olej kontroloval asi při montáži OCT a a hladina se od dolití o moc nezmenila.

Přijde mi ale divné, aby tohle způsobila montáž OCT, když na jiných 1.8T funguje s použitím stejných věcí. Jen výrobcem OCT je LJay a ne Saikou, všechny ventily jsem zachoval, použil 19mm spojky a 20mm hadice jako ostatní :?

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od LJay »

Co se týká filtrace, tak ta nikdy nebude úplně 100%. Respektive při volbě filtru je třeba brát v potaz i tlakovou ztrátu, která na něm bude. Pokud by se jednalo o nějaký vysokotlaký rozvod, tak ten filtr může být hutnější, ale jelikož tady je jen velmi nízký tlak, tak je prioritou spíš nízká tlaková ztráta na filtru, než co nejúčinnější fitrace. V případě vysoký tlakový ztráty, by totiž filtr mohl působit defakto jako "ucpávka" a motor by se nijak, nebo jen hodně špatně odvětrával.

Ohledně úbytku oleje. Jak dlouho od posledního startu motoru si měřil jeho hladinu? Kolikrát trvá i x hodin, než ti většina oleje steče zpátky do vany. Montáž OCT by mohla spotřebu oleje ovlivnit jedině nepřímo, tím že by při ní došlo k navýšení podtlaku, kterým jsou odsávaný výpary z prostoru kliky a hlavy. Pokud by před přírubami odvětrání na klice a hlavě, nebyly žádný přepážky, tak by se teoreticky mohlo díky vyššímu podtlaku zvýšit i množství nasávanýho rozstříknutého oleje.

Jen pro info, většinou se uvádí, že bezpečná hladina podtlaku v prostoru kliky je cca. 15Hg (-0,5bar), pak může dojít k odsávání oleje z ložisek.
www.jfperformance.cz

Gooder
Příspěvky: 2114
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Gooder »

To mi je jasné, že by to bylo na úkor ostatních věcí, spíš mě jen překvapilo, co vše v tom motoru je, že to projde i přes filtr. Část svinstva zůstala i v OCT. Původní hadice toho byly plné. Ve středu přehodím příruby a umístím OCT lépe, abych zkrátil to vedení, jak jsme se bavili.

Jinak motor neběžel od pátku, takže tím to nebylo. Zase kdyby byl olej odsávaný, zachytil by se v OCT, ne? Nebo alespoň jeho část. V té kapalině je ale minimum oleje. Olej má 6000km, čili je černý. Najedu víc km a uvidím, jak se to bude vyvíjet.

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od LJay »

Gooder píše:Zase kdyby byl olej odsávaný, zachytil by se v OCT, ne? Nebo alespoň jeho část. V té kapalině je ale minimum oleje. Olej má 6000km, čili je černý. Najedu víc km a uvidím, jak se to bude vyvíjet.
Jj s největší pravděpodobností by ten olej zůstal zachycený v OCT. Jak píšeš, nejlepší bude když to trochu víc otestuješ. Zapamatuj si kolik oleje je teď v motoru, vyprázdni OCT, najeď tak 500km a všechno zkontroluj. Tak získáš nejlepší referenci. Z toho co popisuješ mi příjde, že ten motor trpí na dost silný blow by, který následně kondenzuje po cestě do OCT, nebo pak v něm.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6521
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Beaver »

Je to VW, se s tím smiř :lol: Pokud mizí olej a v OCT se nevyskytuje, tak gufera nebo olejový těsnění turba KO (nebo i kroužky).
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Gooder
Příspěvky: 2114
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Gooder »

LJay: Vyzkouším a dám vědět. Snad to bude jen souhra náhod.

Beaver: Tak na takovéhle mizení oleje se zvyká blbě :-D Si tak říkám, není divné, aby Tebou popisované možnosti způsobila montáž OCT? Přece to není tak velká změna pro motor.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6521
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Beaver »

Gooder píše:není divné, aby Tebou popisované možnosti způsobila montáž OCT? Přece to není tak velká změna pro motor.
Za předpokladu, že OCC není restrikce (ucpe se nebo má nesmyslně malé průměry pro napojení hadic), tak by neměla páchat žádné zlo. Pokud restriktivní je, navyšuje se tlak v klikové skříni a ten následně chce nějak tu skříň opustit. Nejslabší místo bývají gufera kliky, ale to bys poznal asi velice rychle, min. by ti tekl olej z motoru zepředu nebo zezadu.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Gooder
Příspěvky: 2114
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Gooder »

Určitě není restriktivní. Hladinu budu kontrolovat a hadice mají průměr jako originální hadice. Takže můžu být v klidu alespoň ohledně tohohle :D Olej dolévám, co auto mám. Podezření mám na těsnění napínáku vačkového řetězu a na těsnění pod víkem. V těchto místech mám vše poblité od oleje. Díly téměř všechny připravené mám, jen mít odvahu :lol:

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Buď v klidu, těsnění pod víkem je banalita, hlavně dotáhnout na správný moment a bude to cajk. A kdybys to stejně náhodou posral, tak to holt bude jenom téct :D
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Gooder
Příspěvky: 2114
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Gooder »

To banalita je, ale mám špatný ten napínák a řetěz mi nejspíš mlátí o víko, takže mě čeká výměna řetězu a napínáku a kvůli řetězu musím sahat i na rozvody a ty jsem ani neměnil nikdy :lol:

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od JRD McLAREN »

tam to tece aj na kamaratovej ibize...
jak snim cez tyzden budem, tak pozriem co ma za bordel v odvetrani on. ... :roll:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Gooder
Příspěvky: 2114
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Gooder »

Včera s OCT najeto 42km, po dnešním zkontrolování bylo na dně cca 3mm vody.

Gooder
Příspěvky: 2114
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Gooder »

Včera proběhla kontrola OCT po najetí cca 500km. V OCT byly cca 2mm kapaliny, už měla i větší viskozitu. Před najetím těchto km jsem OCT přemístil k tlumiči. Co jsem se bavil s LJayem, tak jsem tím umístil OCT asi do nevyššího bodu v celé systému odvětrání, čímž nejspíš došlo k tomu, že se vysrážená voda nedostane do OCT. Takže snad je vše vyřešené a zároveň chci Ljayovi poděkovat 8)

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6521
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Beaver »

Gooder píše:...nejspíš došlo k tomu, že se vysrážená voda nedostane do OCT...
Takže zůstává ve vaně a míchá se s olejem ? :D
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2286
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Libor12 »

Já bych se spíš zeptal - je vůbec nutné nějaké OCT používat? Princip PCV je přeci zlikvidovat to co ze sebe za správné teploty vypaří olej a nezvyšovat emisní zátěž. To co by normálně prolítlo spalovacím procesem zůstane v nějaké bandasce a co s obsahem udělá majitel? Ekologicky zlikviduje? Jedna kapka oleje znehodnotí 300l vody. Proč přidávat nejaké zařízení do systému který funguje?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Svobda
Příspěvky: 183
Registrován: 10 pro 2009 00:06
Bydliště: KV kraj

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Svobda »

Taky mi to prijde prehnane jak tam vsichni cpou a nekteri si stim zadelavaji akorat na problem asi je to modni :D
stavitelné podvozky www.DGR-PODVOZKY.cz
DOVOZ-ODTAH-OPRAVY aut

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6521
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Beaver »

V tomhle ohledu souhlas, není vůbec nutné ji tam dávat. Ilustrační foto 2JZ-GTE s výkonem přes 1000 koní a odvětráním klasicky před turbo pro odtah blow-by zplodin podtlakem. OCT tam vůbec není a funguje to :)

Obrázek
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od LJay »

U dobře fungujícího PCV systému na NA motoru si myslím, že je použítí přídavnýho OCT spíš otázkou preferencí, protože tam je daleko menší možnost kondenzace výparů po cestě do spalovacího prostoru.

U FI motorů je ale možnost kondenzace výparů po cestě daleko větší. Hlavně díky IC kde dochází ke značný změnám v průřezů vedení a teplotě proudících plynů. IC tak defakto "nechtěně" zastává funkci sekundárního OCT. Po nějaký době se pak musí čistit a jeho obsahu se člověk musí zbavit stejně jako obsahu OCT. Montáží přídavnýho OCT se prostě jen přesune většinová čast kondenzačního děje z IC do OCT, který je oproti IC podstatně snažší vyčistit. To bych viděl jako hlavní přínos OCT.

Co se týká ekologické stránky věci, tak tady nedokážu posoudit co zatěžuje přírodu víc, jestli spalování, nebo separace a následná likvidace (tady bude hodně záležet na způsobu jejího provedení).
www.jfperformance.cz

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od kony5 »

K oct je treba poridit kamna na olej :D :D o

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2286
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Libor12 »

Tu poznámku o ekologii prosím s rezervou,oleje sice likviduji nasběrném místě,ale jinak se s emisemi nijak nezaobírám. Já ten sajrajt potřebuji k mazání kompresoru asistovaného podtlaku ve skříni. :) ale pokud už bych prahnul po tom abych měl čisté potrubí tak bych to řešil tak aby to zustalo uvnitř motoru. Jako toto http://www.grimmspeed.com/air-oil-separ ... i-lgt-fxt/" onclick="window.open(this.href);return false; tady už je kopie pro hyundai za čtvrtinu ceny http://www.ebay.com/itm/Hyundai-Veloste ... 2518.l4276" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Gooder
Příspěvky: 2114
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: žere olej po montáži oct?

Příspěvek od Gooder »

Moje problémy s OCT pokračují i nadále. Jakmile klesly teploty, tak se OCT opět začalo plnit vodou. Po diskuzi s LJayem jsem OCT umístil vedle hlavy, aby se OCT tak rychle neochlazovalo. Ovšem po ujetí cca 100 km se opět začalo OCT plnit vodou, ale co je horší, zase se mi blowby vrací do olejové vany. Filtr v OCT je vyčištěný, hadice nejsou nikde skřípnuté, průměry hadic jsou stejně velké jako originální. Systém je víceméně zachovaný a je přidané jen OCT. Akorát je odtraněná větev vedoucí do sacích svodů s PCV ventilem.

Viz obrázek zde. Mám odstraněný ten zelený ventil a fialovou větev, jinak to vypadá totožně s tím, že mezi regulačním ventilem na sací hadici a spojením odvětrání kliky a víka mám dané OCT.

Obrázek

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“