Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Merc4Life
Příspěvky: 10
Registrován: 08 bře 2016 12:18

Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov

Příspěvek od Merc4Life »

Zdravím vás,

rád by som vedel či si niekto dal vyrábať odľahčené komponenty, ako napríklad valce, ojnice, hriadele a celkovo komponenty ktoré prenášajú silu,
ak áno tak čo konkrétne, s akého materiálu a koľko vás to stálo? chcel by som si spraviť predstavu o tom ako sa ceny pohybujú za takéto úpravy,
vďaka

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41

Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov

Příspěvek od honza 2.0 16v »

ojnice od 15000,-
písty od 18000,- (cena závislá na použitejch čepech a pístních kroužcích+ samozřejmě průměru pístu)
vačkové hřídele od 6500,- (na OHV , 4 válcový agregát)
CrMo setrvačník 15000,-
změna zdvihu nadvařením KH a excentrickým přebroušením od 5000,- (zatím se daří měnit zdvih až o 14mm, na úkor životnosti motoru)

vše na 4 válec...

mam tu v okolí 2 výrobce ojnic, 1 z nich dělá i písty, oba dva stavěj soutěžní motory a ještě tu mam dalšího člověka co staví motory, převážně historické

počítej s tím že nákupem dílů to jen začíná..pak tam je s motorem stejně hromada práce a obrábění, která spolyká skoro to samý co investice do dílů..okud opravdu dost "obrbábíš" a šponueš...

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4037
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov

Příspěvek od JRD McLAREN »

no..
taka "kompletna uprava" 4val motoru zacina na 2000euro ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

posero
Příspěvky: 584
Registrován: 02 kvě 2007 12:45

Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov

Příspěvek od posero »

JRD McLAREN píše:no..
taka "kompletna uprava" 4val motoru zacina na 2000euro ...
to opravdu začíná :lol:
přitom za ty peníze se dá předvést spousta parády
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4037
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov

Příspěvek od JRD McLAREN »

no sak zacnime teda "len" nakupom dielov, na volaky "16ventil"

piesty 500
ojnice 400
vacky 500
zotrvacnik 250
spojka 250
tes.pod hlavu 50-200
loziska 250
stifty 200-250
ventily 200 (ak vieme ake)
pruziny (+misky+voditka) 80-150 + 100 + 80-140

...ceny prac .... ? :? :? :?
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41

Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov

Příspěvek od honza 2.0 16v »

jo, klikovky za tím v mým okolí nikdo nevyrábí, ale co mam vysledovaný na moje agregáty tak ještě dodám, že cenově začínaj od 40000,- czk...

seriovou novou sice člověk sežene od 25000,- což je i tak dobrá cena (kovaná, "Cross drilled"), ale nemá 8 vývažků, který nekteří opěvují :) a nejde tam pracovat se zdvihem..jako u zakázkový...


jo a třeba sada ojničních šroubů..

ARP od 2000,- czk/sada
Pankl od 500,- kus :)

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6520
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov

Příspěvek od Beaver »

Klikovky dělal svého času Engitec.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Merc4Life
Příspěvky: 10
Registrován: 08 bře 2016 12:18

Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov

Příspěvek od Merc4Life »

super, díky za info,
na začiatok dobré, ešte teda by ma zaujímalo s akých materiálov to je pri tých cenách a čo sa váhy týka tak o koľko sú ľahšie tie komponenty ako sériové?
je mi jasné že to nie sú lacné záležitosti, ja mám takú filozofiu že miesto kupovania nového auta za xxx desiatok tisíc eur sa viac oplatí si kúpiť staršie auto,
nejaký dobrý ale lacný základ a ten ďalej zušľachťovať...
menil už niekto kardán? a podobne?
tak teda píšte ďalej svoje skúsenosti,
vďaka

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4037
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov

Příspěvek od JRD McLAREN »

Merc4Life píše:na začiatok dobré, ešte teda by ma zaujímalo s akých materiálov to je pri tých cenách a čo sa váhy týka tak o koľko sú ľahšie tie komponenty ako sériové?
TOTO JE UPLNE ZLE POSTAVENA OTAZKA .... :roll:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Merc4Life
Příspěvky: 10
Registrován: 08 bře 2016 12:18

Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov

Příspěvek od Merc4Life »

a dôvod?

Uživatelský avatar
pufko
Příspěvky: 719
Registrován: 24 pro 2009 23:17

Re: Tuning N/A motorov - zákazková výroba dielov

Příspěvek od pufko »

Budeš si tie diely vyrábať sám že sa pýtaš na material? On ten material aj treba dodatočne zušlachtiť aby mal také vlastnosti ako sa u neho očakáva, cementovanie, nitridovanie, kalenie, popúšťanie.
Aká bude hmotnosť? No taká aký výkon potrebuješ prenášať, čiže rozhodne to nemusí byť vždy o ušetrení hmotnosti.

Podla mna ideš na to z úplne opačného konca.
Ked sa chceš zabávať po večeroch, tak sa vyser na špekulovanie ako vyrábať performance diely, ale hladaj si trebárs starú Imprezu GT, čo je velmi rozumný základ ak kúpiš verziu kde je closed deck engine. Úpravami z toho dostaneš velmi slušný výkon a po finančnej stránke to nebude tak nákladné ako zákazkovo vyrábať diely na niečo na čo sa normálne nevyrábajú. Ked budeš stavať motor pre Imprezu tak môžeš čerpať skúsenosti z iných stavieb a nie ísť cestou na slepo, pretože by si staval niečo kde je minimum skúseností

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“