Zdravím všechny odborníky,
naskytla se mi možnost a koupil jsem z Itálie auto na ND. Auto mělo mít mimojine i kované písty.
Motor jsem rozebral a písty s ojnicemi vytáhl, písty jsou na první pohled odlišné od sériových a jsou odlišné i od kovaných pístu na trhu. Takže usuzují že jde o zakázkové vyrobené písty ( písty nemají žádné počínání číslo)
Moje otázka tedy je zda jde u těchto pístu nějak spolehlivě a nedestruktivne zjistit zda jsou opravdu kované a případně co by mohly vydržet. Jedná se o písty na Punto GT turbo.
Jak poznat zda jsou písty opravdu kované?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- Eclesia
- Příspěvky: 47
- Registrován: 04 srp 2007 15:09
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
Jak poznat zda jsou písty opravdu kované?
Fiat Punto GT 1.4i.e Turbo
Re: Jak poznat zda jsou písty opravdu kované?
Jiste. Kazdy zkuseny stavitel motoru rozezna kovane pisty od odlivanych behem dvou sekund. Odlivane pisty maji uvnitr znamky po spojeni forem, vyssi uroven porovitosti a nedokonalosti. Kovane pisty maji jeich vnitrni povrch hladky, bez jakekoliv porovitosti. Taktez se da pohledem urcit postup vyroby, odlivane pisty se nedaji do jejich vnitrnich tvaru kovanim vetsinou vytvorit. Pokud tady das obrazky tech pistu (zevnitr), tak ti mohu s urcitosti rici jestli se jedna o kovane anebo odlivane pisty.
IQ stylingem nenahradis.
- Eclesia
- Příspěvky: 47
- Registrován: 04 srp 2007 15:09
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak poznat zda jsou písty opravdu kované?
http://eclesia.rajce.idnes.cz/pisty/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moc díky za cenné rady.Tady jsou fotky, podlé toho co jsi psal jsem vydedukoval že jsou opravdu kované.
Druhá věc co mě zarazila je to že jsou to "Tčkové" písty , měl jsem zato že se používají pouze u atmosfericky plněných motoru.
Moc díky za cenné rady.Tady jsou fotky, podlé toho co jsi psal jsem vydedukoval že jsou opravdu kované.
Druhá věc co mě zarazila je to že jsou to "Tčkové" písty , měl jsem zato že se používají pouze u atmosfericky plněných motoru.
Fiat Punto GT 1.4i.e Turbo
Re: Jak poznat zda jsou písty opravdu kované?
Ano . To vnitrni "die" (Google mne to nechtela prelozit do cestiny, ale je to proste ten kus, ktery pomoci hydraulickeho pressu vyrazi ten vnitrek toho pistu zatimco napechuje material do koruny [anebo snad hlavy] a sten pistu) je vzdy navrzen tak, aby se z dutiny toho pistu dal vzdy po vyrazeni vytahnout. U litych pistu se naopak pouziva piskovy kus ve tvaru te vnitrni dutiny, ktery se po odliti jen rozdroli a z te dutiny vysype (a neda se z nich vetsinou jen vytahnout jako to "die" hydraulizkeho pressu).Eclesia píše:Tady jsou fotky, podlé toho co jsi psal jsem vydedukoval že jsou opravdu kované.
Z tech obrazku je take zrejme, ze se skutecne jedna o zakazkove pisty, jejichz design by zadna automobilka v zadnem pripade v beznem produkcnim motoru (s vyjimkou snad jen nejakych skutecne high-performance exotickych motoru) z duvodu zivotnosti nepouzila.
IQ stylingem nenahradis.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak poznat zda jsou písty opravdu kované?
...pekny pist ...
To Taboo:
to slovo ktore hladas, mozno nema v cestine alebo slovencine adekvatny jednoslovny vyraz..
mohlo by to byt:
násada lisu
čap lisu
trň lisu
sedlo lisu (i ked toto je skor ta spodna cast)
..a pod. ..
ak neakeho strojara napadne ten spravny vyraz, tak sem snim ..
(mne nieco beha hlavou, ale ani za boha si spomenut)
EDITED:
este ma napadli slovo ako: úderník
To Taboo:
to slovo ktore hladas, mozno nema v cestine alebo slovencine adekvatny jednoslovny vyraz..
mohlo by to byt:
násada lisu
čap lisu
trň lisu
sedlo lisu (i ked toto je skor ta spodna cast)
..a pod. ..
ak neakeho strojara napadne ten spravny vyraz, tak sem snim ..
(mne nieco beha hlavou, ale ani za boha si spomenut)
EDITED:
este ma napadli slovo ako: úderník
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- Eclesia
- Příspěvky: 47
- Registrován: 04 srp 2007 15:09
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak poznat zda jsou písty opravdu kované?
To "die" by měla mít český ekvivalent tzv. zápustka(spodní trn kovacího lisu).Taboo píše:Ano . To vnitrni "die" (Google mne to nechtela prelozit do cestiny, ale je to proste ten kus, ktery pomoci hydraulickeho pressu vyrazi ten vnitrek toho pistu zatimco napechuje material do koruny [anebo snad hlavy] a sten pistu) je vzdy navrzen tak, aby se z dutiny toho pistu dal vzdy po vyrazeni vytahnout. U litych pistu se naopak pouziva piskovy kus ve tvaru te vnitrni dutiny, ktery se po odliti jen rozdroli a z te dutiny vysype (a neda se z nich vetsinou jen vytahnout jako to "die" hydraulizkeho pressu).Eclesia píše:Tady jsou fotky, podlé toho co jsi psal jsem vydedukoval že jsou opravdu kované.
Z tech obrazku je take zrejme, ze se skutecne jedna o zakazkove pisty, jejichz design by zadna automobilka v zadnem pripade v beznem produkcnim motoru (s vyjimkou snad jen nejakych skutecne high-performance exotickych motoru) z duvodu zivotnosti nepouzila.
S tím že ty písty nevydží 200-300 tisíc km jsem smířený auto bude spíše na občasné vyblbnutí
Fiat Punto GT 1.4i.e Turbo
Re: Jak poznat zda jsou písty opravdu kované?
Dekuji , pridam ty vyrazy do sveho technickeho slovniku .
IQ stylingem nenahradis.
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak poznat zda jsou písty opravdu kované?
jelikož mam 1.5 km k člověku co vyrábí kované písty a ojnice (resp. obrábí z předkovaných), tak názvosloví toho co tvoří tu dutinu je trn
ad k tématu.. pokud to je z IT tak designově jsou podobný tomu co v minulosti dělalo CPS -Pistoni-Speciali http://www.pistonispeciali.com/EN/cars.htm#.WLhWNzh4SyA" onclick="window.open(this.href);return false;
dnes už dělaj písty trochu jinak a v porovnání s tím co je na trhu patřej k tomu dražšímu (resp. za sadu do coupe 2l 16V chtěli 35000,-, což v porovnání s woesnerem je 2x tolik..)
ad k tématu.. pokud to je z IT tak designově jsou podobný tomu co v minulosti dělalo CPS -Pistoni-Speciali http://www.pistonispeciali.com/EN/cars.htm#.WLhWNzh4SyA" onclick="window.open(this.href);return false;
dnes už dělaj písty trochu jinak a v porovnání s tím co je na trhu patřej k tomu dražšímu (resp. za sadu do coupe 2l 16V chtěli 35000,-, což v porovnání s woesnerem je 2x tolik..)