Vzduchové filtry

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Velbloud
Příspěvky: 2230
Registrován: 01 dub 2004 17:03
Bydliště: Praha

Příspěvek od Velbloud »

myslím ten co se prodává pod názvem "type R" made in china ;o)))

Obrázek

a jinak tady je recenze z TM

Obrázek

já všeobecně mám dobrou zkušenost s "levnejma neznačkovejma" filtrama.. přítulce jsem koupil na aukru ten co je výše za 250 a jak si motůrek jen chrochtá ;o)
Obrázek Corsa B Sport 1.4 16V (X14XE) - Hyundai Getz 1.5 16V CRDI VGT Champion

Velbloud
Příspěvky: 2230
Registrován: 01 dub 2004 17:03
Bydliště: Praha

Příspěvek od Velbloud »

Ritchma píše:
Teď je otázka jestli má taky nějaký slušný filtrační schopnosti krom toho že je propustnej :lol:


mno.. to je opravdu otázka ;o)) zatím jsem na něm najel cca 10 tis.. a v pohodě ;o)
Obrázek Corsa B Sport 1.4 16V (X14XE) - Hyundai Getz 1.5 16V CRDI VGT Champion

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

jo jo to je on. Ale já když jej kupoval tak to byla jen simota bez toho type R :lol:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

já s tou simotou najezdil cca 50tis km a v poho. Motor měl 200tis když jsem to prodával a krom 2zdvihátek jen šepotal. Jinak já používám od žambocha OTTO Racing a jsu spokojen mněl jsem i styl shelby na karbcovém mitsu (krásný zvuk rychlejší reakce za plynem - z neznámého důvodu se ozíval z fitru razonančně jako tam cinkali plechy ale nic necinkalo znělo to dost super) , na nissanu 200sx taky a super bez problému. Teď mám na daihatsu taky ale né bavlněný ale s nylonových oček. má ostřejší zvuk než bavlněnej a hlavně se suprově udržuje (filt mám na turbu a mám tam jen koleno směrem do nárazníku).
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
krulis
Příspěvky: 1279
Registrován: 09 kvě 2005 13:32
Bydliště: 82°12'N 23°59'E

Příspěvek od krulis »

elviiis píše:já s tou simotou najezdil cca 50tis km a v poho. Motor měl 200tis když jsem to prodával a krom 2zdvihátek jen šepotal. Jinak já používám od žambocha OTTO Racing a jsu spokojen mněl jsem i styl shelby na karbcovém mitsu (krásný zvuk rychlejší reakce za plynem - z neznámého důvodu se ozíval z fitru razonančně jako tam cinkali plechy ale nic necinkalo znělo to dost super) , na nissanu 200sx taky a super bez problému. Teď mám na daihatsu taky ale né bavlněný ale s nylonových oček. má ostřejší zvuk než bavlněnej a hlavně se suprově udržuje (filt mám na turbu a mám tam jen koleno směrem do nárazníku).
ja zapojil filtr eufab a i pri volnobehu je slyset syceni.. celkem hlasite jelikoz je to slyset i pres zvuk motoru ale zase to neni nic strasnyho .. nevim jestli je to normalni stav ja kten filtr nasava nebo je treba zasratej.. nebo jina chyba
| http://krulis.net | dneska jsem vyskočil z auta, padl přímo na hlavu a odrazil se deset metrů vysoko, osedlal létajícího koně a proletěl jsem se pod karlovým mostem, nevím o ničem vyjímečným co by se dnes stalo....

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Příspěvek od Ritchma »

No já když koupil simota kit sání tak ten filtr co k tomu byl jsem daroval protože bych ho jinak vyhodil jaká to byla hrůza. Mam simota + KN, když nic jinýho tak KN je taková jistota 8)
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

no já měl taky eufab a šel hned do hajzlu já ho dostal jinak bych ho nekoupil byl prej do 150KW dal jsem ho na daihatsu a a zabylo to tak 30koní. nepochopil jsem tak jsem ho hodil do popelnice. Ale sičení může být vlastnost motoru kterou filtr akorát zvýrazní.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Black Racer
Příspěvky: 88
Registrován: 28 pro 2005 16:08

Příspěvek od Black Racer »

mám vložku Green v origo airboxu a náporové sání trubou přímo do průduchu v nárazníku a pohoda :wink:

Uživatelský avatar
jogin3
Příspěvky: 28
Registrován: 23 dub 2007 17:21

Příspěvek od jogin3 »

No ja si objednal taky vlozku green, a dam to do toho boxu, ale mam tam sice sani ze predu ale je to vedeny tou rourou od toho umelyho deklu az do filtru, nechapu proc to neudelali rovnou kdyz ten filtr je u toho asi vzdalenej 20Cm a musej to tahat po celym aute :x
Byl p306 1,8 16V vyroba 99

JE VOLVO V40 2.0T vyroba 6m99
kuze, vyhrev sed., plna palba. Sem zatim nadsene spokojen. Zihadlo jako prase.)

D3mon3k-CZ
Příspěvky: 27
Registrován: 23 bře 2007 17:00

Re: vzduchovy filtr

Příspěvek od D3mon3k-CZ »

nekde uz sme se ptal ale jeste mi to vrta hlavou, musim zavolat taky prodejcum ale mam taky zajem o otevreny sani, ale neni misto v motoru, takze by byl tam kde je tedka airbox, mam motor 1,8T, nekdo mi rkekl ze kdyz to budee sat teplej vzduch tak ztratim treba 20koni, je to pravada? pac pak nekdo taky rikal ze kdyz mam turbo musim mit intercooler a tudiz je mi fuk jakej vzduch to saje a vykon ztratit nemuzu , mh ? dikes za radu

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Mno dobře si zmínil že máš Ic ochaluješ ním ohřáty vzduch s turba. 20koní určo nestratíš neboj ale platí jedno čím chladnější vzduch nasaješ tím méně ho turbo ohřeje a tím chladnější půjde do motoru. Ale asi bys to vůbec nepoznal takžedej tam sportovní filtr co nejlépe jej odstiň a přiveď mu okolní vzduch a pak se vrhni na instalaci velkého IC.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3790
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha

Příspěvek od Ivan »

Ála píše:a takhle vypada na tigre :D

Obrázek


Tak přesně takhle prosím NE !!!!

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Ivan píše:Tak přesně takhle prosím NE !!!!


Jó no. Takhle si sice filtr vezme spoustu vzduchu ale kuewsky teplého. Takže to koně spíše stratilo.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
krulis
Příspěvky: 1279
Registrován: 09 kvě 2005 13:32
Bydliště: 82°12'N 23°59'E

Příspěvek od krulis »

ja ho dotahl co nejdal od motoru jakoby na puvodni sani airboxu, ktery je vyvedeny pod naraznik na omak ruky je tam nejchladnejsi vzduch, ale nevim cim to jeste odstinit... jakym matrosem a taky mam eufab tudiz bych mel koupit zrejme neco lepsiho ze jo
| http://krulis.net | dneska jsem vyskočil z auta, padl přímo na hlavu a odrazil se deset metrů vysoko, osedlal létajícího koně a proletěl jsem se pod karlovým mostem, nevím o ničem vyjímečným co by se dnes stalo....

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Mno to že mne eufab ubral tak 30% výkonu ještě neznamená že to bě ubere taky. Ale odstínit to stačí plechem. nebo plastem. S plastem se pracuje lépe a odstíní ti to lépe.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
JouiCZ
Příspěvky: 1171
Registrován: 28 lis 2006 05:40

Příspěvek od JouiCZ »

mno dal jsem filtr do auta..vzduchový..hmm vyndal jsem jen vrchní kryt originálního boxu s vložkou..na to jsem položil sportovní..tím si myslím,že přísun vzduchu by mohl být pro začátek dostačující.Přívod vzduchu je původní trubkou od přední masky avšak nemám to odkrytováno od tepla motoru..čtu tady,že to hodně pomůže.
Další otázka je co se týká čidel..mám tam jen jedno,vypadá to na teplotní čidlo..musí tam být??Co když tam nebude??
No a taky proč studený,proč né vlažný vzduch do přívodu??
kopil jsme si noname ale né takový s tou síťkou,je celý pěkně udělaný..
Jsem laik
Díky :D
člen http://www.tth.gzk.cz
člen http://www.toyotaclub.cz
1,9dci 88kw MeganeII

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

čím studenější tím lepší jelikož bude obsahovat více kyslíku který lépe hoří a taky proto že čím je směs těžší tím větší máš výkon a studený vzduch je těžší než teplý.

Jinak nejlépe je udělat si z platu nějaký odstínění od motoru a plast můžeš použít i na výrobu nějakého svodu chladného vzduchu např z nárazníku apd.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
JouiCZ
Příspěvky: 1171
Registrován: 28 lis 2006 05:40

Příspěvek od JouiCZ »

hmm aha díky..takže pěkně studený,ale tím by se měla zvýšit i spotřeba ne?

A taky jak je to s těma čidly..mám sice jen jedno(konusovité asi pro teplotu přívodu vzduchu) ale i tak bude asi hrát velkou roli..nebo je to skoro zbytečné? :?
člen http://www.tth.gzk.cz
člen http://www.toyotaclub.cz
1,9dci 88kw MeganeII

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6521
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Spotřeba se vlivem filtru nijak nezvýší - palivo se dávkuje podle množství vzduchu co projde do motoru a toto množství filtr nijak nezmění. Pokud bude sát studenější vzduch, bude tento obsahovat ve stejném objemu víc kyslíku díky větší hustotě.

Čidla je potřeba zachovat, jinak může dávat ECU více nebo méně špatnou směs a tím ovlivňovat výkon. Všechny čidla zapíchaný do airboxu je dobrý přemístit hned za filtr.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
JouiCZ
Příspěvky: 1171
Registrován: 28 lis 2006 05:40

Příspěvek od JouiCZ »

Aha..no taky jsem si na to koupil kousek trubky,abych to ml do čeho namontovat,jelikož se mě nechtělo vrtat originální gumu.

Taky mě bylo řečeno, že nerez trubka se nemá používat, prý je o tom všude psáno a raději se má používat duralová trubka(prý nejlépe) nebo jiný trubka z jiného materiálu,ale nikoli nerez.....co je na tom pravdy???

Snad se neptám hloupě a nebude to prospěšné jen mě:)
člen http://www.tth.gzk.cz
člen http://www.toyotaclub.cz
1,9dci 88kw MeganeII

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6521
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

V tom pripade nevim, proc ma hafo lidi potrubi od mezichladice do sani z nerezu :D Hlinik se mozna dokonce naopak rychlejc ohriva, na druhou stranu je lehci. Ale pro tvoji aplikaci to neni az tak podstatne.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Nerez má horší vodívé vlastnosti než nerez tudíž jak napslal beaver se hliník ohřeje rychleji. U atmosfér ale lze použít i plastovou trubku která je izolant a tudíž odolává ještě lépe.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
JouiCZ
Příspěvky: 1171
Registrován: 28 lis 2006 05:40

Příspěvek od JouiCZ »

Taky jsem se koukal že u většiny aut je originální potrubí z plastu..po jízdě v takovém horku je však vše rozpáleno..takže se ai divím jak to může fungovat,když v sérii je filtr celkem neefektivní a ktomu tam jde zřejmě teplý vzduch..
he
No moje použití kovu je prozatím minimální.koupil jsem si kousek trubky(původně jsem chtěl nerez,ale nakonec dural) který budu používat jako mezikus pro navrtání dírky a umístění čidla.

To horko je ale ubíjející,tak se mě nic nechce :D
člen http://www.tth.gzk.cz
člen http://www.toyotaclub.cz
1,9dci 88kw MeganeII

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Z duralem se ti bude snadněji pracovat. Pak ale hlavně vymysli přívod chladného vzduchu a odstínění. Já to většinou řeším výroby odstí'novací ohrádky s plechu nebo plastu (kvalitního plastu) a ten mi zároveň slouží jako držák filtr a k filtru přivedu vzduch z nárazníku pružným hliníkovým kolenem (hadicí) je to tuším komínařská pomůcka jmenuje se to semiflex a stojí to pár korun mněli by to mít i v železářství. Je to lehké jako papír a krásně pružné je to takovej vlnovec.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Fireblaid
Příspěvky: 7
Registrován: 16 črc 2007 23:18
Bydliště: Cítov city

Příspěvek od Fireblaid »

mám jeden dotaz..... jsou na autech nějaké restrikce? přiškrcené sání apod..... od známého jsem se dozvěděl že by měl mít můj pežot takto uškrcené sání.... je to pravda(to zúžení sem tam opravdu našel) dá se očekávat nějaký nárůst?

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

je to možné. Např honda civic 1996 až 1999 a její motor 1.4i se dělá s výkonem 55KW a 66KW jedinej rozdíl je v tom že za klapkou v sání má 55KW verze silonový kroužek který zužuje průměr. A proto ten ůbytek výkonu po vandání ma motor opět nazpět 66KW. Ovšem je otázka jestli u jiných aut ení i upravená jednotka aby mněla méně výkonu. Tyto ůpravy děljí automobilky proto protože v některý zemích jsou pojistky podle výkonu a pro ně nemá smysl dělat nějaké drahé ůpravy kvůli legislativě. Tka tam prostě dají restriktor.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
JouiCZ
Příspěvky: 1171
Registrován: 28 lis 2006 05:40

Příspěvek od JouiCZ »

tak to io...trubku najdu v obi dokonce a železářství mám pod nosem,takže i tam. By mě zajímalo ještě jaký plech by byl na odstínění vhodný.
Pozink?Ocel?Nerez?
:?
člen http://www.tth.gzk.cz
člen http://www.toyotaclub.cz
1,9dci 88kw MeganeII

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Fifi »

By mě zajímalo ještě jaký plech by byl na odstínění vhodný.
Pozink?Ocel?Nerez?
:?


Pozink = pozinkovaná ocel (povrchová úprava proti korozi)

Možná by nebyl špatný hliník, který má dobrý odvod tepla a používá se na pasivní chladiče v el.technice... Na druhou stranu, když se dá použít i plast, tak to nebude tak kritické a vybral bych to co se mi povrchem líbí... :wink:
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
infinity
Příspěvky: 246
Registrován: 11 bře 2007 20:55
Bydliště: Sev. Morava

Příspěvek od infinity »

Zdar lidi,
Potrebuju cistici sadu na filtr, mam injen...v dobrem pomeru cena/kvalita. kdyby nekdo o necem slusnem vedel, budu rad. Diky
2.0 Integra Type-R DC2 powered @ http://www.breker.cz - EBC brakes, Buddy Club, Hard Race, Blox, Energy Susp., Megan Racing, Hawk,...
http://www.bc-racing.cz - sportovní a závodní podvozky

Uživatelský avatar
JouiCZ
Příspěvky: 1171
Registrován: 28 lis 2006 05:40

Příspěvek od JouiCZ »

čistící sady od greenu prý nejsou špatné,ale taky tomu odpovídá cena :-/
člen http://www.tth.gzk.cz
člen http://www.toyotaclub.cz
1,9dci 88kw MeganeII

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“