Levné přídavné budíky v ČR - praxe?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
ja_ma
Příspěvky: 86
Registrován: 04 lis 2006 12:05

Příspěvek od ja_ma »

asi tak, ty budiky jsem si tam dal proto abych videl zda je vse OK, pokud budou ukazovat porad stejne tak cert to vem, jak mile zacne ukazovat neco jineho, tak to budu resit, zda je to v budiku, nebo v motoru..
Motor neni nijak upraveny, tak nevim co by se melo stat..

A KDYZ UZ MOTOR KLEKNE, TAK MI ANI BUDIKY ZA 10tis NEPOMUZOU!!!
Toyota Celica turbo4wd

Šíša
Příspěvky: 180
Registrován: 23 srp 2005 23:35

Příspěvek od Šíša »

Budik teploty oleje jsem si s dokoupenou merkou s cidlem na muj motor "povaril" ve vode a zjistenou odchylku od pozadovane hodnoty(u vzduchem chlazeneho motoru) 100stC dohnal trimrem. Dohnala se tim kivka, na tech 100stC to je presne, v "zajmovem rozsahu" 80 - 130stC se pohybuju s presnostido 5stC ... dostacujici

Tlak oleje jsem s cidlem jem nastavil na tu svou pozadovanou hodnotu stejne, tam ale nebyl problem s ruznym vyrobcem, ale s ruznym rozsahem: budik do 600kPa, cidlo 400kPa. Presnost je sice mensi nez u teploty oleje, ale zajmova hodnota(tlak pri cca 2000ot, tocim do 4000ot) mi sedi.

Vesmes jde ale v obou pripadech o doplnkove hodnoty, jen informativni.

Abych nezapomel, budiky i s cidlama dohromady 1800,- komplet :lol:

Rika se: "Mas budiky, mas problem. Nemas budiky, jsi v pohode" :lol:

Uživatelský avatar
ja_ma
Příspěvky: 86
Registrován: 04 lis 2006 12:05

Příspěvek od ja_ma »

Jake pouzivate redukce na cidla? treba tlak oleje.... ja musel koupit redukci, protoze v hlave mam jiny zavit, koupil jsem redukci Y z autodoplnku a nedopadlo to moc dobre.. zitra nahodim fotky.
Toyota Celica turbo4wd

TF
Příspěvky: 101
Registrován: 02 říj 2006 21:30
Bydliště: Západní Čechy

Re: Levné přídavné budíky v ČR - praxe?

Příspěvek od TF »

Originál budík v autě od VDO na teplotu vody je nepřesnej! Měřili jsme to na Golfu 4. Ale možná je to prý i schválně tak nevím.

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU

Re: Levné přídavné budíky v ČR - praxe?

Příspěvek od Idaho »

vetšina nepřesností na originál budícvích v autech je zpusobena umístením cidel. Klasickým příkladem je MK3 supra ( 7M ) kde termostat je v nejvyšším bode chladicí soustavy a v jeho nejvyšším bode je cidlo teploty vody - výsledkem je že vzduchová bublina, která se udelá v tele termostatu zpusobí že termostat se neotevře a motor se přehřívá ( resp termostat se otvírá s velkým zpoždením ) - ale budík teploty vody ukazuje 1/3 - provozní nebo lehce pod provozní teplotu :)

potom lidi proste nedokážou pochopit že supru X-krát převařili když ten budík nic neukazoval a nejsou výjimkou ani případy kdy človek kouká jak voda v chladiči vaří, e sykotem uniká pára a prská voda odevsad ale on tvrdí že to nevaří protože budík není ani v polovine "povolené" stupnice :)

To je tak když nekomu chybí mozek a spolehá se na to co ukazuje budík i když fakta jsou zjevne jiná..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3790
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha

Příspěvek od Ivan »

Já jsem se obloukem vyhnul všem budíkům prodávaných v ČR, protože ani jeden neukazoval reálné hodnoty a ještě hnusně vypadají. A koupil jsem si toto; doufám, že to splní moje očekávání:

Obrázek

mashina
Příspěvky: 46
Registrován: 27 lis 2005 14:50
Bydliště: cb

Příspěvek od mashina »

Ivan píše:Já jsem se obloukem vyhnul všem budíkům prodávaných v ČR, protože ani jeden neukazoval reálné hodnoty a ještě hnusně vypadají. A koupil jsem si toto; doufám, že to splní moje očekávání:

Obrázek
dobra znacka za super cenu. chtel jsem si koupit presne tento mechanickej oil press, pac kdyz uz tahat olej az do kabiny, tak to chce neco kvalitenjsiho

mariS
Příspěvky: 89
Registrován: 27 srp 2008 09:30

Re: Levné přídavné budíky v ČR - praxe?

Příspěvek od mariS »

ja si poridil tyhle:
Obrázek

jsou to Autometer od Summit Racing z USA.. ani nebyly drahy
Ford Escort Mk4
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 72&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
FatalDooM
Příspěvky: 85
Registrován: 28 pro 2006 19:19

Příspěvek od FatalDooM »

mariS: Tak tyhle se mi fakt libi!
Fiat Coupe 2.0 20V Turbo Limited Edition no. 333/1600 @ 1,3 bar (12,5L/100km)
Moje jizda do kopecka: http://www.youtube.com/watch?v=WHspCClyU_U" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
goreff
Příspěvky: 273
Registrován: 30 srp 2007 20:26
Bydliště: zwischen Ol und Pv

Příspěvek od goreff »

já mám tyhle http://www.kmgy.hu/products_combined.htm dizajnově nejsou nic moc,ale mě šlo především o funkčnost,navíc se dají vybrat čidla s většinou běžně používanýma závitama http://www.kmgy.hu/products_senders.htm jinak KMGY je licenční VDO :wink:

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43

Re: Levné přídavné budíky v ČR - praxe?

Příspěvek od semysak »

Goreff: to sou dobry budiky, myslim ze sou to asi jediny budiky co se tu objevily o kterych se vyrobce nestidi publikovat technicke parametry

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3790
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha

Re: Levné přídavné budíky v ČR - praxe?

Příspěvek od Ivan »

Autometer je dobrá volba, nicméně se mi nelíbí designově a nedělají takové rozsahy tlaků, které jsem potřeboval... je na hovno mít stupnici do 5 bar, když mi turbo tlačí třeba jen 1 bar :D

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

já si koupul VDO a maximální spokojenost, jedině vzhled mohl být lepší, ale je nepodstatný, hlavně že ukazují přesně
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

mariS
Příspěvky: 89
Registrován: 27 srp 2008 09:30

Re: Levné přídavné budíky v ČR - praxe?

Příspěvek od mariS »

FatalDooM: me docela taky.. delaji jich celou radu a ruzny designy.. ja hlavne shanel budiky pro tyhle hodnoty a design byl druhoradej

Ivan: Tlak turba je do 2,0 bar.. taky nepocitam ze budu tlacit vic nez 0,8.. ja u Autometer prave nasel velkej seznam ruznych budiku a dokonce i s evropskyma hodnotama.. docela mile me to prekvapilo a ceny priznivy.. myslim ze to nebyla spatna volba
Ford Escort Mk4
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 72&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
FatalDooM
Příspěvky: 85
Registrován: 28 pro 2006 19:19

Re: Levné přídavné budíky v ČR - praxe?

Příspěvek od FatalDooM »

mariS píše:Tlak turba je do 2,0 bar.. taky nepocitam ze budu tlacit vic nez 0,8.. ja u Autometer prave nasel velkej seznam ruznych budiku a dokonce i s evropskyma hodnotama.. docela mile me to prekvapilo a ceny priznivy.. myslim ze to nebyla spatna volba


To ja chci zase foukat trosku vic a bojim bojim ze by mi budik do 1,5baru v budoucnu nestacil :lol: Tak jsem vzal radsi od Autoslyle do 2baru a i kdyz to neni urcite nejaka top kvalita tak ten muj kousek meri presne!
Fiat Coupe 2.0 20V Turbo Limited Edition no. 333/1600 @ 1,3 bar (12,5L/100km)
Moje jizda do kopecka: http://www.youtube.com/watch?v=WHspCClyU_U" onclick="window.open(this.href);return false;

mariS
Příspěvky: 89
Registrován: 27 srp 2008 09:30

Re: Levné přídavné budíky v ČR - praxe?

Příspěvek od mariS »

FatalDooM: jenze Autometer dela budiky i do 3baru;) delaji toho fakt mraky.. staci zadat design budiku, elektricky nebo mechanicky, rozmery a dalsi ptakoviny
http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?N=400442
ja tlakuju N/A motor a nechci ho hned odpalit takze radej min dokud nebude slapat jak ma.. u turbomotoru muzes tlacit skoro 1,2 baru aniz by se s motorem muselo cokoli delat ale to samozrejme neni vzdy pravda a je lepsi dat ARP srouby atd. atd.... to je zas jiny tema
Ford Escort Mk4
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 72&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU

Re: Levné přídavné budíky v ČR - praxe?

Příspěvek od Idaho »

mariS píše:FatalDooM: jenze Autometer dela budiky i do 3baru;) delaji toho fakt mraky.. staci zadat design budiku, elektricky nebo mechanicky, rozmery a dalsi ptakoviny
http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?N=400442
ja tlakuju N/A motor a nechci ho hned odpalit takze radej min dokud nebude slapat jak ma.. u turbomotoru muzes tlacit skoro 1,2 baru aniz by se s motorem muselo cokoli delat ale to samozrejme neni vzdy pravda a je lepsi dat ARP srouby atd. atd.... to je zas jiny tema


znam dost turbomotoru co tlacej už v serii přes 2bary :) takže než vypustíš příste neco takového tak radsi specifikuj konkrétní auto nebo radsi nepis vubec nic, prootže je tu fura "inteligentu" co začnou tvá slovy vydávat za 100%realitu a používat dále a fámy už se šíří :)
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44

Příspěvek od tom28 »

Pokud scháníš budíky a nejsi ještě rozhodnut, a nepotřebuješ fungl, tak zkus kouknout po budíkách z audi 80 z těch starých kupátek. Jsou to orig VDO.
Jsou zabudovené ve středovém tunelu. A je tam teplota oleje, tlak oleje a voltmetr. Sehnal jsem je i z čidlama za 6 kil. Což je GOOD! Když spočítáš, co by tě stáli někde v shopu?

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU

Příspěvek od Idaho »

tom28 píše:Pokud scháníš budíky a nejsi ještě rozhodnut, a nepotřebuješ fungl, tak zkus kouknout po budíkách z audi 80 z těch starých kupátek. Jsou to orig VDO.
Jsou zabudovené ve středovém tunelu. A je tam teplota oleje, tlak oleje a voltmetr. Sehnal jsem je i z čidlama za 6 kil. Což je GOOD! Když spočítáš, co by tě stáli někde v shopu?


To je dobrej tip, dají se sehnat i nové - vyrábí to Deffi jako kit pro DIN :) moc hezké a šikovné..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

mariS
Příspěvky: 89
Registrován: 27 srp 2008 09:30

Re: Levné přídavné budíky v ČR - praxe?

Příspěvek od mariS »

Idaho.. sorry, mas pravdu, ja to bral ke svymu (Escort RS Turbo) kde v origu je preplnovana 1,6 a tyhle motory s upravenyma mapama zvladaji 1,2 baru celkem v pohode bez zasahu do mechanickych dilu.. a priznavam ze jsou motory ktery muzou tlacit v zakladu daleko vic
Ford Escort Mk4
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 72&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU

Re: Levné přídavné budíky v ČR - praxe?

Příspěvek od Idaho »

mariS píše:Idaho.. sorry, mas pravdu, ja to bral ke svymu (Escort RS Turbo) kde v origu je preplnovana 1,6 a tyhle motory s upravenyma mapama zvladaji 1,2 baru celkem v pohode bez zasahu do mechanickych dilu.. a priznavam ze jsou motory ktery muzou tlacit v zakladu daleko vic


Taky sorry, už chápu jak sji to myslel ..
psal jsi u torbomotoru, tak automaticky předpokládám "originál" turbomotor, nikoliv překopávané NA :)
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

mariS
Příspěvky: 89
Registrován: 27 srp 2008 09:30

Příspěvek od mariS »

Idaho, v pohode
ono je to slozitejsi, ja tu hodnotu vzal tak nejak k orginalnimu Escortu RST (1,6 8v Turbo)
ale ted skladam N/A motor s turbem.. nejakym "zahadnym" zpusobem (asi mou blbosti) mi praskl blok na puvodnim "turbomotoru" takze ted skladam 1,8 16v fordi Zetec 130hp v N/A ale davam na nej turbo z puvodniho (nizsi komprese, vetsi vstriky, megasquirt, nizklej plnici tlak do nejakych 0,8baru postupne, blablabla..) to ted neni dulezity

ale priznavam, ze sem napsal blbost ze kazdej "turbomotor" zvlada 1,2 baru v zakladu celkem prijatelne coz NENI PRAVDA, muze zvladnout i vic nebo nezvladne ani tolik podle kazdyho jednotlivyho turbomotoru a podle zakladniho plniciho tlaku kterej je nastavenej vyrobcem.. takze tohle tema tady nebudu rozebirat aby to nebylo zavadejici.. sam se rad nechavam priucit

zaverem jen: slo o budiky od Autometer a ty se proste delaji s ruznyma rozsahama a ruznyma jednotkama takze da se rict ze si skoro kazdej prijde na sve.. pokud ovsem budou stacit designem
Ford Escort Mk4
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 72&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2286
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Příspěvek od Libor12 »

A co tato firma? http://www.plxdevices.com Jsou dobré?

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3790
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha

Příspěvek od Ivan »

Tak tady máte pro inspiraci moje Stewart Warner:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

mariS
Příspěvky: 89
Registrován: 27 srp 2008 09:30

Re: Levné přídavné budíky v ČR - praxe?

Příspěvek od mariS »

vypadaji fakt super.. jak sou v noci videt ty rucicky? na te prvni fotce nejsou vubec videt
Ford Escort Mk4
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 72&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3790
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha

Re: Levné přídavné budíky v ČR - praxe?

Příspěvek od Ivan »

mariS píše:vypadaji fakt super.. jak sou v noci videt ty rucicky? na te prvni fotce nejsou vubec videt


V noci to není žádná sláva, to je asi jediné, co bych budíkům vytknul...

mariS
Příspěvky: 89
Registrován: 27 srp 2008 09:30

Re: Levné přídavné budíky v ČR - praxe?

Příspěvek od mariS »

to je skoda.. ale v noci to stejne asi nehonis jak nadmutou kozu na nejakych ilegalnich zavodech, ne? :-D
Ford Escort Mk4
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 72&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3790
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha

Re: Levné přídavné budíky v ČR - praxe?

Příspěvek od Ivan »

mariS píše:to je skoda.. ale v noci to stejne asi nehonis jak nadmutou kozu na nejakych ilegalnich zavodech, ne? :-D


Ne, jenom na D1 :D

mariS
Příspěvky: 89
Registrován: 27 srp 2008 09:30

Příspěvek od mariS »

D1? myslis nasi smrti a nebezpecim proslavenou highway aneb tankodrom? chudak auto :wink:
Ford Escort Mk4
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 72&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Hondzik
Příspěvky: 561
Registrován: 03 úno 2006 23:30
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Hondzik »

jsa odpůrcem jakýhokoliv vrtání do palubky atd, existuje něco menšího než 52mm budíky? Ideál tak 30mm+/-. Je to na starou alfu, takže žádný bílý, divoce podsvícený prasečiny, prostě klasika budík, ale malej. Vyndám popelník, bo ho nepotřebuju a místo něj přijde destička a do ní budíčky. Budu rád za každou radu
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa romeo 155 V6 by Engstler
Espasitel

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“