FUNKCE TURBA

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

leon4x4 píše:
kentoya píše:ad leon

Jen takový příklad. Sám jsem ti v Přerově vysvětlil a ukázal, že když se směs obohatí - čímž klesne EGT - tak se ti turbo roztáčí dřív. Podle teorie o teple předaném turbu by to ale bylo naopak ne ?

nejsem si zcela jist ale není to tím, že pokud obohatíš směs, zmenší se objem a teplota plynů, díky nedokonalému hoření, ale zároven stoupne tlak?
díky za odpověd


Chtěl jsem tím říct, že zvýšená teplota EGT ti turbo dřív neroztočí.

To co se stane když obohatíš směs je:
1) EGT klesne
2) Směs ve válcích hoří pomaleji
3) z motoru při stejných otáčkách a plnícím tlaku vychází více spalin, tedy rychleji roste tlak splodin mezi motorem a turbem a to je pak nuceno točit se rychleji aby splodiny měly šanci odejít.

To je to jak tomu rozumím já. Možná se pletu, ale v praxi to tak funguje a je mi v podstatě jedno jestli si to jen špatně vysvětluji nebo jestli mám pravdu. Hlavně že vím co mám dělat abych dosáhl toho co chci.


jde totiž o to a díky tomu co jsi napsal už tomu nerozumím vůbec, že pokud chci rychlejší nástup turba, tak se právě směs ochuzuje a posouvá předstih k pozdějšímu zapálení, beru to podle výpisu z mapování řídících jednotek, tak proto jsem se ptal, protože mi to vůbec nejde do palice, ale jestli to funguje tak to ně¨jak bude a já tomu nedokážu porozumět jo a tím že se směs ochudí tak stoupne teplota, v praxi to funguje a tak jsem to napsal tomu rozumím já, ale je možné že fungují oba principy, jen jsem se s tvým prozatím nesetkal ( to že jsem se nesetkal neznamená že to nefunguje) jinak dík za odpověd zatím si budu číst co napíšou ostatní
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od kentoya »

MarauderZ28 píše:for kentoya - tys neoponoval tys psal jen svoje nepodložený úvahy ...


nepodložené papírem, podložené zkušenostmi, jen neznám všechny souvislosti, jinak znám hodně lidí co z papíru vyčtou ledacos a v praxi jsou nepoužitelní, takže proto mě tvoje papírové úvahy připadaly nepodložené jen proto že to někdo napsal a může být študovanej ten někdo jak chce, darwinova teorie taky neplatí, pluto není planeta, a napsáno to bylo sto let, takže asi tak, a pokud by všichni věřily jen tomu co je na papíře tak by se na nic nového nepřišlo, a není nad to tvrdit tvůj nynější případ že je to kinetická energie, protože to všichni píšou, potom k tomu dodat že je to přeměněná kinetická energie tuším z tepla a tlaku a přitom o tom vědět velký kulový, to je můj názor na to co jsi prezentoval v tomhle threadu, ale jestli ti to ostatní žerou aji s fusaklema, je to jejich problém, podle mě jsi něco přečetl, prezentoval něco co někdo napsal a sám si z toho nedokážeš vyvodit žádný závěr, a jestli se tě to co jsem napsal dotklo tak se ti omlouvám do hlavy ti nevidím, je to jen můj názor a nemám potřebu se z tebou hádat, protože jsem ti několikrát ukázal, (v tomhle threadu) že sám dokážeš napsat pitomost, ale to dokážu i já, a právě proto jsem na začátku psaní uvedl že nejsem v tomhle profík a psal jsem proto abych se dověděl více
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od MarauderZ28 »

nepodložené papírem, podložené zkušenostmi

sám si tvrdil, že až tak hluboký znalosti o tom nemáš, sorry, ale pro mě má určitě váhu někdo kdo to vyučuje a živý se tím ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

já ti to neberu, ale pokud si osobně něco přečtu např že vačka bude 284 bude mít oproti vačce 264 takový průběh tak se tomu snažím porozumět a třeba to i vyzkouším, abych to pochopil, to že to někdo napíše je důležité, to že si to přečtu je také důležité, ale prostě to chci pochopit a to se mi nejlépe daří praxí a já jsem spíš praktik a ty asi (nehledj v tom urážení) teoretik, tot celé, mě prostě nestačí napsat, že je to kinetická energie tot vše, nic víc v tom nehledej
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6521
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od Beaver »

mrazik píše:
Beaver píše:
OXiDE.cz píše:...Turbo bude fungovat i na studenej vzduch - pokud mu dodáme potřebnou kinetickou energii...


A jak ? Nejakym jinym turbem mu tam budes foukat dostatecnej tlak vzduchu ? :lol: Prave proto, ze to je tepelny stroj mu staci dodat ty horke spaliny a turbo uz to premeni na nejakou tu praci.


Tak tohle je hláška století. A jak to přemění ? jak to lopatky turba přemění ? Doku nebude kinetická energie, nebudou se lopatky turba točit.
Dovolím si sem dát odkaz, který snad otevře všem odpůrcům kinetické energie - http://cs.wikipedia.org/wiki/Spalovac%C ... rb%C3%ADna
Ocituji nejdůležitější část : ,,Energie získaná spálením paliva se přemění hlavně na tepelnou a kinetickou energii spalin. Na lopatkách turbíny se část energie spalin přemění na mechanickou tím, že roztáčí rotor turbíny. Část vytvořené mechanické energie se odvede hřídelem, část se použije na pohon turbokompresoru. Přebytečná část zůstává ve formě tepelné a kinetické energie spalin."
Doufám, že tohle je snad konec dohadům.


Takze naposled - kineticka energie sice vznikne, ale jejim zakladem je ta teplota a tlak vyfukovych plynu. Nebo jinak - pokud tam nebude to turbo a nebude vznikat "oblast vysokeho a nizkeho tlaku" - pred a za turbem - tak budou ty spaliny normalne prochazet vyfukem a rozpinat se v nem aniz by k necemy prispely a to teplo prijde nazmar. Pokud si porovnas kolik spalin jde z vyfuku u NA motoru a u turba (a to jeste pred turbem, rovnou z hlavy), bude to plus minus stejny a ani v jednom pripade nezpozorujes nejakou brutalni kinetickou energii plynu, ktera by byla schopna neco roztocit - mozna tak ten lehkej papirovej vetrnik.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
mrazik
Příspěvky: 40
Registrován: 18 úno 2004 09:46
Bydliště: Jesenice

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od mrazik »

Beaver ty ses taky peknej vetrnicek
Ford Escort 1.6 16V - 1993

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina

Příspěvek od tomoking »

leon4x4 píše:
kentoya píše:ad leon

Jen takový příklad. Sám jsem ti v Přerově vysvětlil a ukázal, že když se směs obohatí - čímž klesne EGT - tak se ti turbo roztáčí dřív. Podle teorie o teple předaném turbu by to ale bylo naopak ne ?

nejsem si zcela jist ale není to tím, že pokud obohatíš směs, zmenší se objem a teplota plynů, díky nedokonalému hoření, ale zároven stoupne tlak?
díky za odpověd


Chtěl jsem tím říct, že zvýšená teplota EGT ti turbo dřív neroztočí.

To co se stane když obohatíš směs je:
1) EGT klesne
2) Směs ve válcích hoří pomaleji
3) z motoru při stejných otáčkách a plnícím tlaku vychází více spalin, tedy rychleji roste tlak splodin mezi motorem a turbem a to je pak nuceno točit se rychleji aby splodiny měly šanci odejít.

To je to jak tomu rozumím já. Možná se pletu, ale v praxi to tak funguje a je mi v podstatě jedno jestli si to jen špatně vysvětluji nebo jestli mám pravdu. Hlavně že vím co mám dělat abych dosáhl toho co chci.



souhlasim s tim ve 100% .... naroste tlak a ten je hrozne dulezity

chci jeste pripomenout , ze zaklady termodynamiky rikaji jasne .... naroste li tlak , snizi se obem a naroste i teplota
Naposledy upravil(a) tomoking dne 20 úno 2007 23:17, celkem upraveno 1 x.
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6521
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od Beaver »

mrazik píše:Beaver ty ses taky peknej vetrnicek


V kolika oturbenych autech uz ses hrabal ? :wink:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od tomoking »

MarauderZ28 píše:tomoking - proč tedy kdekoli kam se podíváš to popisujou tak jak sem napsal, to jsou všechny ty doktoři z kateder takový idioti, že píšou kinetická energie a přitom to není pravda ???



rikam jen, ze to neni kineticka energie, kterou zpusobuje vratny pohyb pistu ve valcich motoru.

Kineticka energie , ktera roztaci turbinu vznika diky konstrukci turbodmychadla az v nem samotnem .....
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

tomoking píše:
leon4x4 píše:
kentoya píše:ad leon

Jen takový příklad. Sám jsem ti v Přerově vysvětlil a ukázal, že když se směs obohatí - čímž klesne EGT - tak se ti turbo roztáčí dřív. Podle teorie o teple předaném turbu by to ale bylo naopak ne ?

nejsem si zcela jist ale není to tím, že pokud obohatíš směs, zmenší se objem a teplota plynů, díky nedokonalému hoření, ale zároven stoupne tlak?
díky za odpověd


Chtěl jsem tím říct, že zvýšená teplota EGT ti turbo dřív neroztočí.

To co se stane když obohatíš směs je:
1) EGT klesne
2) Směs ve válcích hoří pomaleji
3) z motoru při stejných otáčkách a plnícím tlaku vychází více spalin, tedy rychleji roste tlak splodin mezi motorem a turbem a to je pak nuceno točit se rychleji aby splodiny měly šanci odejít.

To je to jak tomu rozumím já. Možná se pletu, ale v praxi to tak funguje a je mi v podstatě jedno jestli si to jen špatně vysvětluji nebo jestli mám pravdu. Hlavně že vím co mám dělat abych dosáhl toho co chci.



souhlasim s tim ve 100% .... naroste tlak a ten je hrozne dulezity

chci jeste pripomenout , ze zaklady termodynamiky rikaji jasne .... naroste li tlak , snizi se obem a naroste i teplota


jenže on psal že teplota klesne, a protože teplota a tlak jsou celkem pokud vím provázaný (ale nevím všechno) tak jsem se zeptal, že pokud se teplota a objem jestli se zvýší tlak a to mi nejde dohromady

a ještě jedna maličkost, tohle už mi z palice vypadlo ale teplota a teplo jsou dvě rozdílné věci to je jasné,ale opět se ptám, takže pokud však je nižší teplota výfukových plynů, může být turbu předáno více měrného tepla aby se víc točilo turbo ? domnívám se že ano, jen nevidím souvislosti (za tímhle není hádanka, je to jen asi moje blbá doměnka)
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

tomoking píše:
leon4x4 píše:
kentoya píše:ad leon

Jen takový příklad. Sám jsem ti v Přerově vysvětlil a ukázal, že když se směs obohatí - čímž klesne EGT - tak se ti turbo roztáčí dřív. Podle teorie o teple předaném turbu by to ale bylo naopak ne ?

nejsem si zcela jist ale není to tím, že pokud obohatíš směs, zmenší se objem a teplota plynů, díky nedokonalému hoření, ale zároven stoupne tlak?
díky za odpověd


Chtěl jsem tím říct, že zvýšená teplota EGT ti turbo dřív neroztočí.

To co se stane když obohatíš směs je:
1) EGT klesne
2) Směs ve válcích hoří pomaleji
3) z motoru při stejných otáčkách a plnícím tlaku vychází více spalin, tedy rychleji roste tlak splodin mezi motorem a turbem a to je pak nuceno točit se rychleji aby splodiny měly šanci odejít.

To je to jak tomu rozumím já. Možná se pletu, ale v praxi to tak funguje a je mi v podstatě jedno jestli si to jen špatně vysvětluji nebo jestli mám pravdu. Hlavně že vím co mám dělat abych dosáhl toho co chci.



souhlasim s tim ve 100% .... naroste tlak a ten je hrozne dulezity

chci jeste pripomenout , ze zaklady termodynamiky rikaji jasne .... naroste li tlak , snizi se obem a naroste i teplota


jenže on psal že teplota klesne, a protože teplota a tlak jsou celkem pokud vím provázaný (ale nevím všechno) tak jsem se zeptal, že pokud se teplota a objem jestli se zvýší tlak a to mi nejde dohromady

a ještě jedna maličkost, tohle už mi z palice vypadlo ale teplota a teplo jsou dvě rozdílné věci to je jasné,ale opět se ptám, takže pokud však je nižší teplota výfukových plynů, může být turbu předáno více měrného tepla aby se víc točilo turbo ? domnívám se že ano, jen nevidím souvislosti (za tímhle není hádanka, je to jen asi moje blbá doměnka)
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham

Příspěvek od Alfoun »

Ja nevim,ye vas to jeste bavi. Kolikrat uz tu bylo receno jak to funguje a stejne se tu najde par exotu,kteri maj "potrebu". Tomokingovo vykladu musi rozumet i totalni idiot. ALe to nejduleziyejsi a jak to chapu ja sem napsal leon4x4. Hlavni je pochopit to jak funguje motor. Cim vice se do motoru paliva dostane tim vetsi vykon bude podavat. Nejvic energie se ziska tim,ze palivo hori. Pokud se do motoru dostane malo paliva tak smes se vzduchem se spali rychleji,vytvori se vetsi teplota,ale objem tech spalin bude podstane mensi nez u bohate smesi,pri ktere se snizuje teplota primo ve valci a tim padem pomalejsimu horeni(delsi dobe spalovani),ktere produkuje vice energie.Vznika vetsi objem vyfukovych plynu a tim padem i vetsi tlak pred turbinou,ktera temto plynum klade prekazku(odpor). Sice jsem tu opakoval to couz tu bylo napsano,ale napsal jsem to tak jak to chapu ja.
Pokud ucpete vyfuk a ten pokud bude nekde deravy tak uslysite zvuk,ktery produkuje zvysujici se tlak v potrubi. Podle meho je to tlak....To,ze motor produkuje teplo neznamena to,ze turbinu pohani to nejdulezitejsi a tim je teplo. Nejdulezitejsi je to,ze se plyny rozpinaji.Cim bohatsi smes tim vice energie pro expanzi plynu,krera trva delsi dobu. Vetsi objem plynu produkuje vyssi tlak a to je duvod toho,ze se turbina roztoci drive a tim padem se bude tocit rychleji....Timto nechci rict,ze horke plyny nemaji kinetickou energii. :D
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44

Příspěvek od tom28 »

A dokolečka dokola budem všichni inženýři :lol:

Uživatelský avatar
Mike Mad
Moderátor
Příspěvky: 2347
Registrován: 11 kvě 2004 10:59
Bydliště: Sleepy Hollow - Dux

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od Mike Mad »

sleduju tohle tema a jako jedine rozumne reseni vidim LOCK. kazdy kdo si to bude chtit precist, ma moznost udelat si obrazek z toho co je tu jiz napsano. dalsi diskuse povede jen k dalsim hadkam a prebijeni teorie teorii nekoho jineho, az z toho bude nakonec gulas ze se v tom nikdo nevyzna.

8)
Volkswagen Jetta Mk2 Coupe US&A 2.0 16V ABF ... reconstruction
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53

Příspěvek od leon4x4 »

kentoya píše:
leon4x4 píše:
kentoya píše:ad leon

Jen takový příklad. Sám jsem ti v Přerově vysvětlil a ukázal, že když se směs obohatí - čímž klesne EGT - tak se ti turbo roztáčí dřív. Podle teorie o teple předaném turbu by to ale bylo naopak ne ?

nejsem si zcela jist ale není to tím, že pokud obohatíš směs, zmenší se objem a teplota plynů, díky nedokonalému hoření, ale zároven stoupne tlak?
díky za odpověd


Chtěl jsem tím říct, že zvýšená teplota EGT ti turbo dřív neroztočí.

To co se stane když obohatíš směs je:
1) EGT klesne
2) Směs ve válcích hoří pomaleji
3) z motoru při stejných otáčkách a plnícím tlaku vychází více spalin, tedy rychleji roste tlak splodin mezi motorem a turbem a to je pak nuceno točit se rychleji aby splodiny měly šanci odejít.

To je to jak tomu rozumím já. Možná se pletu, ale v praxi to tak funguje a je mi v podstatě jedno jestli si to jen špatně vysvětluji nebo jestli mám pravdu. Hlavně že vím co mám dělat abych dosáhl toho co chci.


jde totiž o to a díky tomu co jsi napsal už tomu nerozumím vůbec, že pokud chci rychlejší nástup turba, tak se právě směs ochuzuje a posouvá předstih k pozdějšímu zapálení, beru to podle výpisu z mapování řídících jednotek, tak proto jsem se ptal, protože mi to vůbec nejde do palice, ale jestli to funguje tak to ně¨jak bude a já tomu nedokážu porozumět jo a tím že se směs ochudí tak stoupne teplota, v praxi to funguje a tak jsem to napsal tomu rozumím já, ale je možné že fungují oba principy, jen jsem se s tvým prozatím nesetkal ( to že jsem se nesetkal neznamená že to nefunguje) jinak dík za odpověd zatím si budu číst co napíšou ostatní


řekl bych že si jen pleteš dvě věci
to co jsem teď popisoval já jen zlepšuje nástup turba a to pokud roztáčíš motor od nízkých otáček, tam díky více splodinám dojde k roztočení tlaku turba na například 1BAR třeba místo při 3000ot už při 2800otáčkách
Pro dosažení maximálního výkonu je třeba opravdu dát větší předstih a chudší směs (než je sériová hodnota), opět příklad motor při 1,5BAR a 3st předstihu bude pravděpodobně dělat měnší výkon než při 1,3BAR a 15stupňů předstihu
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53

Příspěvek od leon4x4 »

kentoya píše:
tomoking píše:
leon4x4 píše:
kentoya píše:ad leon

Jen takový příklad. Sám jsem ti v Přerově vysvětlil a ukázal, že když se směs obohatí - čímž klesne EGT - tak se ti turbo roztáčí dřív. Podle teorie o teple předaném turbu by to ale bylo naopak ne ?

nejsem si zcela jist ale není to tím, že pokud obohatíš směs, zmenší se objem a teplota plynů, díky nedokonalému hoření, ale zároven stoupne tlak?
díky za odpověd


Chtěl jsem tím říct, že zvýšená teplota EGT ti turbo dřív neroztočí.

To co se stane když obohatíš směs je:
1) EGT klesne
2) Směs ve válcích hoří pomaleji
3) z motoru při stejných otáčkách a plnícím tlaku vychází více spalin, tedy rychleji roste tlak splodin mezi motorem a turbem a to je pak nuceno točit se rychleji aby splodiny měly šanci odejít.

To je to jak tomu rozumím já. Možná se pletu, ale v praxi to tak funguje a je mi v podstatě jedno jestli si to jen špatně vysvětluji nebo jestli mám pravdu. Hlavně že vím co mám dělat abych dosáhl toho co chci.



souhlasim s tim ve 100% .... naroste tlak a ten je hrozne dulezity

chci jeste pripomenout , ze zaklady termodynamiky rikaji jasne .... naroste li tlak , snizi se obem a naroste i teplota


jenže on psal že teplota klesne, a protože teplota a tlak jsou celkem pokud vím provázaný (ale nevím všechno) tak jsem se zeptal, že pokud se teplota a objem jestli se zvýší tlak a to mi nejde dohromady

a ještě jedna maličkost, tohle už mi z palice vypadlo ale teplota a teplo jsou dvě rozdílné věci to je jasné,ale opět se ptám, takže pokud však je nižší teplota výfukových plynů, může být turbu předáno více měrného tepla aby se víc točilo turbo ? domnívám se že ano, jen nevidím souvislosti (za tímhle není hádanka, je to jen asi moje blbá doměnka)


Bohužel opět drobná nepozornost. Teplota spalin klesne, ale ne kvůli turbu, ale kvůli menší teplotě spalování při bohatší směsy.

Ale opravdu, nerejte do věcí kterým nerozumíte a pochopte to raději ve vztahu : "Co mám udělat abych docílil toho co chci" .... to je důležitější. Zabejvat se věcmi jako je sklatba molekul nebo hranice vesmíru mi nepřijde moc relevantní. Člověk to nemůže vidět na vlastní oči, nedá se to chytit do ruky a na chleba to taky namazat nejde. Přeci jen mne takový věci nechávají chladným, protože s tím stejnak nic nezmůžu :wink:
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od leon4x4 »

Mike Mad píše:sleduju tohle tema a jako jedine rozumne reseni vidim LOCK. kazdy kdo si to bude chtit precist, ma moznost udelat si obrazek z toho co je tu jiz napsano. dalsi diskuse povede jen k dalsim hadkam a prebijeni teorie teorii nekoho jineho, az z toho bude nakonec gulas ze se v tom nikdo nevyzna.

8)


Majky ty se taky někam zamkni :P

Když se neprobíraj tanga, bokovky, modrý žárovičky nebo podložky pod SPZ tak to není "Tuning-forum téma" :?

Fakt by jsi mne dojmul :lol:
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

leon4x4 píše:
kentoya píše:
leon4x4 píše:
kentoya píše:ad leon

Jen takový příklad. Sám jsem ti v Přerově vysvětlil a ukázal, že když se směs obohatí - čímž klesne EGT - tak se ti turbo roztáčí dřív. Podle teorie o teple předaném turbu by to ale bylo naopak ne ?

nejsem si zcela jist ale není to tím, že pokud obohatíš směs, zmenší se objem a teplota plynů, díky nedokonalému hoření, ale zároven stoupne tlak?
díky za odpověd


Chtěl jsem tím říct, že zvýšená teplota EGT ti turbo dřív neroztočí.

To co se stane když obohatíš směs je:
1) EGT klesne
2) Směs ve válcích hoří pomaleji
3) z motoru při stejných otáčkách a plnícím tlaku vychází více spalin, tedy rychleji roste tlak splodin mezi motorem a turbem a to je pak nuceno točit se rychleji aby splodiny měly šanci odejít.

To je to jak tomu rozumím já. Možná se pletu, ale v praxi to tak funguje a je mi v podstatě jedno jestli si to jen špatně vysvětluji nebo jestli mám pravdu. Hlavně že vím co mám dělat abych dosáhl toho co chci.


jde totiž o to a díky tomu co jsi napsal už tomu nerozumím vůbec, že pokud chci rychlejší nástup turba, tak se právě směs ochuzuje a posouvá předstih k pozdějšímu zapálení, beru to podle výpisu z mapování řídících jednotek, tak proto jsem se ptal, protože mi to vůbec nejde do palice, ale jestli to funguje tak to ně¨jak bude a já tomu nedokážu porozumět jo a tím že se směs ochudí tak stoupne teplota, v praxi to funguje a tak jsem to napsal tomu rozumím já, ale je možné že fungují oba principy, jen jsem se s tvým prozatím nesetkal ( to že jsem se nesetkal neznamená že to nefunguje) jinak dík za odpověd zatím si budu číst co napíšou ostatní


řekl bych že si jen pleteš dvě věci
to co jsem teď popisoval já jen zlepšuje nástup turba a to pokud roztáčíš motor od nízkých otáček, tam díky více splodinám dojde k roztočení tlaku turba na například 1BAR třeba místo při 3000ot už při 2800otáčkách
Pro dosažení maximálního výkonu je třeba opravdu dát větší předstih a chudší směs (než je sériová hodnota), opět příklad motor při 1,5BAR a 3st předstihu bude pravděpodobně dělat měnší výkon než při 1,3BAR a 15stupňů předstihu


pozdější zapálení bylo myšleno místo 15 ti předstihu, zapálí až při 3, a podle výše uvedeného Pro dosažení maximálního výkonu je třeba opravdu dát větší předstih a chudší směs (než je sériová hodnota), opět příklad motor při 1,5BAR a 3st předstihu bude pravděpodobně dělat měnší výkon než při 1,3BAR a 15stupňů předstihu bych to tipl výkonově právě naopak (s určitostí při stejném tlaku turba, těch 0,2 bar užmůže být dost velký rozdíl na nárůst výkonu), menší předstih = lepší práce turba, a ptám se právě proto, abych věděl až to budu chtít použít

jinak dík za odpovědi zatím končím než se to co potřebuji doučím z praxe, teorie bylo akorát
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Mike Mad
Moderátor
Příspěvky: 2347
Registrován: 11 kvě 2004 10:59
Bydliště: Sleepy Hollow - Dux

Re: FUNKCE TURBA

Příspěvek od Mike Mad »

leon4x4 píše:Majky ty se taky někam zamkni :P
Když se neprobíraj tanga, bokovky, modrý žárovičky nebo podložky pod SPZ tak to není "Tuning-forum téma" :?
Fakt by jsi mne dojmul :lol:

:shutup: Karle uz mlcim. Kdyby tady byli jen takovyhle temata o necem, tak sem max spokojen. Novy prispevky v Tuningu mam rano precteny za 5 minut (3 minuty z toho jsou temata o ladenym vyfuku na TDI). Ale tohle tema uz je spis gulas a kdyz si to prijde precist nekdo, kdo nevi ze tenhle a tenhle clovek tomu rozumi a tenhle patla blbosti z hladu, tak si z toho tematu neodnese ani zbla informaci. :twisted:

btw> dorazis na sraz stary party TF? Melo by to byt v ramci srazu v Milovicich 8)
Volkswagen Jetta Mk2 Coupe US&A 2.0 16V ABF ... reconstruction
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53

Příspěvek od leon4x4 »

No Milovice jsem tak nějak zabojkotoval, nenechám ze sebe dělat blbce. No mohl bych třeba dorazit čistě na pokec, nebo exhibičně, ale závod mne stejnak vyhrát nenechaj ani kdybych byl o 5 vteřin rychlejší. Ani jsem zatím neprohlížel termíny. Zatím kontroluju stavební deník a průběh stavby a v mezičase scháním káru na D1.

2kentoya: Předstih nemá vliv na roztáčení turba, předstih neovlivňuje množství spalin ani příliš jejich teplotu. Předstih jen určuje při jakém natočení kliky dojde k maximální expanzi při výbuchu. No jak říkáš, rád ti to předvedu vše v praxi. Stačí říct, že máš buď Mitsu či Subo ročník 2000+ s OBDII nebo jakékoliv auto s plně programovatelnou řídící jednotkou (Motec, Aem, Haltech atd...) a můžeš si mne najmout. Všechno ti ukážu, vysvětlím, naladíme co půjde...... zklamaný nebudeš.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Placenta
Příspěvky: 281
Registrován: 03 lis 2004 17:51

Příspěvek od Placenta »

leon4x4 píše:No Milovice jsem tak nějak zabojkotoval, nenechám ze sebe dělat blbce. No mohl bych třeba dorazit čistě na pokec, nebo exhibičně, ale závod mne stejnak vyhrát nenechaj ani kdybych byl o 5 vteřin rychlejší. Ani jsem zatím neprohlížel termíny. Zatím kontroluju stavební deník a průběh stavby a v mezičase scháním káru na D1.

2kentoya: Předstih nemá vliv na roztáčení turba, předstih neovlivňuje množství spalin ani příliš jejich teplotu. Předstih jen určuje při jakém natočení kliky dojde k maximální expanzi při výbuchu. No jak říkáš, rád ti to předvedu vše v praxi. Stačí říct, že máš buď Mitsu či Subo ročník 2000+ s OBDII nebo jakékoliv auto s plně programovatelnou řídící jednotkou (Motec, Aem, Haltech atd...) a můžeš si mne najmout. Všechno ti ukážu, vysvětlím, naladíme co půjde...... zklamaný nebudeš.


doporucuju 8)
http://www.drag-tuning-club.com/
Obrázek
1.4 XSi - Rally
3.0 TT VR- Drag

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53

Příspěvek od leon4x4 »

2 Placenta: Jak fungují tvé turba? Už jsou na cestě z jůEsEj ? Aby jsme to stihli do sezóny doladit. Vzhledem k počasí na to můžem vlítnout asi už dost brzo a na koulaudaci musíš už dorazit Mitsinou
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

raddy
Příspěvky: 267
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

leon4x4 píše:2kentoya: Předstih nemá vliv na roztáčení turba, předstih neovlivňuje množství spalin ani příliš jejich teplotu. Předstih jen určuje při jakém natočení kliky dojde k maximální expanzi při výbuchu. No jak říkáš, rád ti to předvedu vše v praxi. Stačí říct, že máš buď Mitsu či Subo ročník 2000+ s OBDII nebo jakékoliv auto s plně programovatelnou řídící jednotkou (Motec, Aem, Haltech atd...) a můžeš si mne najmout. Všechno ti ukážu, vysvětlím, naladíme co půjde...... zklamaný nebudeš.


Predstih ma velky a zasadny vplyv na roztacanie turba, ak sa bavime o nabehu turba. Nakoniec ALS nie je nic ine len extremne posunuty predstih a bohatsia zmes. To je ale extremny pripad.
Predstih velmi vyrazne ovplyvnuje teplotu vyfukovych plynov. Predstih (predzapal) urcuje, pri akom natoceni klukovky dojde k zapaleniu a tym je dane pri akom kompresnom tlaku dojde k horeniu zmesi. To ma velky vplyv na vykon motora a teplotu vyf. plynov. Predstih sa ladi podla merania vykonu a teploty vyf. plynov. Prilis skory predstih (horenie pri vysokom kompresnom tlaku) sposobuje detoncie. Detonacie su sposobene TEPLOTOU pri horeni, ktora je vysoka kvoli PREDSTIHU (v tomto pripade).
Prilis neskory (maly) predstih zvysuje velmi vyznamne teplotu vyfukovych plynov, pretoze zmes hori pri otvoreni vyf. ventilov.
Pri pouziti relativne velkeho turba pre dany motor sa jeho nabeh urychluje zmensenim predstihu (vyfukove plyny maju vyssiu teplotu=energiu, pretoze vyf. ventily sa otvoria skor od zapalenia zmesi) a ochudobnenim zmesi=teplota horenia je vyssia.

V pripade potreby mozem sluzit obrazockami map pre seriove a vacsie turbo, samozrejme len pre 200sx...

Tot zaklady ladenia turbomotorov.

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

leon4x4 píše:No Milovice jsem tak nějak zabojkotoval, nenechám ze sebe dělat blbce. No mohl bych třeba dorazit čistě na pokec, nebo exhibičně, ale závod mne stejnak vyhrát nenechaj ani kdybych byl o 5 vteřin rychlejší. Ani jsem zatím neprohlížel termíny. Zatím kontroluju stavební deník a průběh stavby a v mezičase scháním káru na D1.

2kentoya: Předstih nemá vliv na roztáčení turba, předstih neovlivňuje množství spalin ani příliš jejich teplotu. Předstih jen určuje při jakém natočení kliky dojde k maximální expanzi při výbuchu. No jak říkáš, rád ti to předvedu vše v praxi. Stačí říct, že máš buď Mitsu či Subo ročník 2000+ s OBDII nebo jakékoliv auto s plně programovatelnou řídící jednotkou (Motec, Aem, Haltech atd...) a můžeš si mne najmout. Všechno ti ukážu, vysvětlím, naladíme co půjde...... zklamaný nebudeš.


bohužel tyto auta nevlastním, ale díky za nabídku, jinak pokud vím tak u turbo map se posouvá předstih na pozdější, právě kvůli roztáčení turba, ale je možné, že to může být jak říkáš, takovej profík abych řekl že to tak není nejsem
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

raddy
Příspěvky: 267
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

predstih sa posuva v oblasti nabehu turba, potom sa vrati na povodne hodnoty a vo vysokych otackach/tlaku znova klesa, tak aby bol za hranicou detonacii a v oblasti bezpecnej EGT.

len zmenou predstihu sa dosiahne zmena vykonu na turbo motore v oblasti radovo desiatky percent. Na to vsak musia byt dodrzane limit detonacii (oktanove cislo paliva) a teploty EGT (bohatost zmesi, tepota zmesi v sani atd).
Narast vykonu vplyvom zmeny predzapalu (a zachovani tlaku turba) je vyrazny hlavne pri pouziti vstrekovania vody.

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53

Příspěvek od leon4x4 »

Ale blbost.

U ALS se nedává vlastně už předstih ale "zástih" nebo jak by se dalo říci negativnímu předstihu. Je to proto aby se mohlo stát na plném plynu a udrželi se přednastavené otáčky. Normálně když dupneš na plyn tak letí otáčky motoru nahoru a omezovač otáček znamená že se u sériového auta přeruší dodávka paliva. Dále se dá omezení otáček dosáhnout přerušením zapalování a benzín který se nezapálí v motoru pak bouchne mezi hlavou a turbem (tedy ve svodech) a díky tomu roztáčí turbo. No a další možností je retardovat předstih aby se motor nechtěl roztáčet a ten pozdní zážeh ho vlastně brzdí, ale turbo se veselo točí jako o život. :wink:
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

raddy
Příspěvky: 267
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

co knkretne je blbost. ze som na miesto "zastihu" napisal predstih? kazdy kdo vie o com je rec, vie ze je to stale extremne posunuty predstih, ci je pozitivny alebo negativny, zauzivalo sa oznacenie predstih. Ale ano, moze byt za uvratou, cize potom sa oznacuje ATDC, nie BTDC, stale je to vsak predstih :wink:

a vlastne si len inymi slovami napisal o als este raz to iste, co som napisal ja (retardacie-posunutie predstihu atd).

ak si myslel ze je blbost toto:

predstih sa posuva v oblasti nabehu turba, potom sa vrati na povodne hodnoty a vo vysokych otackach/tlaku znova klesa, tak aby bol za hranicou detonacii a v oblasti bezpecnej EGT.

len zmenou predstihu sa dosiahne zmena vykonu na turbo motore v oblasti radovo desiatky percent. Na to vsak musia byt dodrzane limit detonacii (oktanove cislo paliva) a teploty EGT (bohatost zmesi, tepota zmesi v sani atd).
Narast vykonu vplyvom zmeny predzapalu (a zachovani tlaku turba) je vyrazny hlavne pri pouziti vstrekovania vody.

tak to samozrejme blbost nie je, je to fakt.

Ale teda neviem co si tym "Ale blbost" myslel. Ak napises konkretny argument, tak to bude viac pochopitelne a zrozumitelne.

raddy
Příspěvky: 267
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

a k tomu predstihu: slovo predstih oznacuje fakt, ze od vzniku iskry po zapalenie zmesi ubehne urcity cas. Tento cas je viac menej rovnaky, meni sa len cas kedy pride iskra. Tato udalost (vznik iskry) moze nastat pred hornou uvratou (BTDC), v hornej uvrati (TDC) alebo za hornou uvratou (ATDC). Stale vsak plati, ze najprv pride iskra a potom sa zapali zmes, takze je to vzdy predstih. Slovo zastih vo mne logicky evokuje fakt, ze najprv nastane zapalenie zmesi a a z potom pride iskra....

Zmenou hodnoty predstihu (teda v akej polohe pohybu klukovky pride iskra) sa meni efektivny kompresny pomer pri zapaleni zmesi a tym padom to ma velky vlyv na vykon a EGT.

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53

Příspěvek od leon4x4 »

Předstih se udává ve stupních a to právě před horní úvratí. Jde o vyjádření úhlu před horní úvratím kde se nachází píst v době kdy dojde k zážehu jiskry. Po zapálení směsy dochází k postupnému prohořívání oběmu spalovacího prostoru a v určitý okamžik dojde k maximální expanzi a to je přesně okamžik když je potřeba neefektivněji proměnit energii vzniklou výbuchem na kynetickou energii.
Předstih je klíčový parametr co se týká výkonu, ovšem ne klíčový co se týká teploty výfukových splodin, alespoň ne v nějakém rozumném rozptylu. Samozřejmně, že předstih 45° nebo -15° už má vliv znatelný. Naopak tím že se zvětšuje předstih zvětšuje se i výkon motoru a díky tomu že motor nepracuje příliš efektivně mění se i více energie na teplo a tak se při větším výkonu motor víc hřeje.
Skutečným problémem, ale zůstavají dva faktory to je detonační limit a rychlost hoření. Pokud je směs tak bohatá a předstih tak malý, tak sice teplota ve válcích není vysoká, zato teplota ve svodech a turbu značně roste a to je dáno tím, že směs prostě nestihla schořet ve válci, ale dohořívá ještě ve svodech a to je nežádoucí a zásadní chyba která může dost rychle vézt k poškození motoru či turba.
Ano se vzrůstající teplotou roste také pravděpodobnost zamozápalu, tedy detonace.


Ale psal jsi že "Predstih ma velky a zasadny vplyv na roztacanie turba" a to je prostě kravina. Náběh turba se nedá ovlivnit faktorem který nemění množství vzduchu a paliva. Náběh turba jde ovlivnit geometrií vaček, jde ovlivnit obohacení směsy, jde ovlivnit natočení vačky (pokud je tam Mivec, V-Tec nebo Vanos apod.) ale s předstihem to nemá nic společného.(nebo jen neznatelně málo)


Důležité poučení: nevytrhuj jednotlivé věci ze souvislostí. Nesnaž se zakrývat problémy jedné hodnoty přenastavením jiné. Postupuj od věcí které ovlivňují ostatní parametry hodně k věcem které další parametry ovlivňují méně.

Postup zkušeného ladiče je vždy stejný. Nejprve dostat všechny vstupní veličiny do rozumných hodnot a pak se vždy dostanou i výstupní hodnoty na správné úrovně. Pokud ne, je něco hodně špatně a nedá se to zamaskovat bohatou směsí, jiným předstihem či větším turbem.


Něuč ftáka ľetať :lol:
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

raddy
Příspěvky: 267
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

leon4x4 píše:Ale psal jsi že "Predstih ma velky a zasadny vplyv na roztacanie turba" a to je prostě kravina. Náběh turba se nedá ovlivnit faktorem který nemění množství vzduchu a paliva. Náběh turba jde ovlivnit geometrií vaček, jde ovlivnit obohacení směsy, jde ovlivnit natočení vačky (pokud je tam Mivec, V-Tec nebo Vanos apod.) ale s předstihem to nemá nic společného.(nebo jen neznatelně málo)


Důležité poučení: nevytrhuj jednotlivé věci ze souvislostí. Nesnaž se zakrývat problémy jedné hodnoty přenastavením jiné. Postupuj od věcí které ovlivňují ostatní parametry hodně k věcem které další parametry ovlivňují méně.



stojim si za tym co som napisal. nabeh turba sa da ovplyvnit (a aj sa ovplyvnuje) predstihom, kedze predstih ovplyvnuje teplotu horenia, teplotu vyfukovych plynov. presvedc ma argumentami ze to tak nie je.
Vplyv predstihu na EGT je zasadny. Rozdiel 10st moze znamenat taky narast tepoty spalovania (a tym padom aj EGT), ze vzniknu detonacie.
Prave ty vytrhavas veliciny z kontextu, pretoze tvrdis ze predstih nema vpyv na teplotu spalovnia, co je nezmysel. Ja sa snazin vysvetlit vztah medzi predstihom, spalovanim, teplotou EGT a nabehom turba ako komplexny vztah, ty vsak tvrdis opak.

tvoja veta:
Naopak tím že se zvětšuje předstih zvětšuje se i výkon motoru a díky tomu že motor nepracuje příliš efektivně mění se i více energie na teplo a tak se při větším výkonu motor víc hřeje.

je to hlupost, pretoze:
zvacsenim predstihu nastane spalovanie pri VYSSEJ efektivnej kompresii (pokial nenastane spalovania pred TDC, co je ale nezmysel) a vdaka tomu motor pracuje EFEKTIVNEJSIE a preto je vykon vyssi, spolu s teplotou pri spalovani. Efektivita spalovacieho procesu RASTIE s kompresiou, pretoze sa zapali viac stlacena zmes, co finalne znamena vyssi vykon pri vyssej teplote. Pises ze sa efektivita znizi, ale vykon sa zvysi, hlupost.
Tvoje zavery ohladom predzapalu su chybne.


Inak si rad precitam tvoje argumenty, preco by to malo byt inak.
Len poznamenam, ze viem o com pisem, zaoberam sa ladenim ECU pre ca18det motory.

Len pripomeniem, ze hovorim o casovani zapalenia, nie o casovani rozvodov.
Dakujem

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“