Přestavby N/A na turbo

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Fifi »

Ahoj, jo, je použitý, v inzerátu bylo 8000kč, ale podařilo se mi ho "stáhnout" na ?000kč už po telefonu a na místě by taky asi šel ještě dolů, ale měl to cca 20km na místo setkání, tak jsem si řekl, když byl ochotný cestovat, tak to nechám tak jak to je, ale možná to byla chyba, protože jen co jsem apexi vytáhl z krabice uviděl jsem ze zadní strany přinýtovaný hliníkový držák, řekl jsem si tady něco nehraje, původní majitel měl apexi "rozlousklou", jinak by to nešlo při nýtovat, no nic, šli jsme to vyzkoušet, připojili jsme to tedy na baterku a já zkusil funkci tlačítek atd..., Vypadá, že funguje, ale opticky vypadala dost zašle a navíc byla ulepená od sekundového lepidla, dokonce i u ovládacích tlačítek otisk prstu ze sekunďáku, doma mi to došlo, jsou ulámané některé pacičky (vyřešil sekunďákem na několika místech po obvodu) a chybí dva šroubky, navíc, když jsem to "rozlouskával", tak byl k obalu nechtíc přilepen i kabel vedoucí do displeje, nastoupil tedy žiletkový nůž a chvíle strachu, naštěstí dopadlo vše dobře a já se vydal na leštění, tempo na staré laky hadřík a cca 2hod poctivého leštění a obal vypadá jako nový (po sekunďáku ani stopy většina šrámů taky zmizela), zatím to vypadá tak, že když dodám ty dva šroubečky tak bude apexi držet dostatečně po kupě, takže takové "dodělej doma", ale ani se nezlobím, teď už by to nikdo nepoznal...
Naposledy upravil(a) Fifi dne 07 pro 2009 17:22, celkem upraveno 1 x.
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Libor12 »

No jelikož ten motor má na atmosféru velice konzervativní předstih. V 1000rpm 10-18st a ve 3000 skoro 50st s tím že je tam ještě 20% detonacní korekce tak mu jde hlavně o to aby uhlídal směs a mělo by to s rozumným plnícím tlakem fungovat. Jinak elviiis,idaho tam 1 apexi ma skladem.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od elviiis »

mno to jo ale ja uz nalil za tento mesic do te potvory valku... mno jeste si to rozmyslim :lol:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Fifi »

To Libor12: Jak to víš? Já mám doma pár databází jako např. eTech a takové detaily tam teda rozhodně nevyčtu, odkud bereš tak specifické informace? Jo a ještě jsem se chtěl zeptat na konkrétní zapojení apexi k mému motoru, v autodatech jsem se díval na schéma zapojení seriové jednotky a pak jsem se koukl na schéma co je v papírech od apexi no a třeba pro klapku má apexi pouze jeden drát, já mám ale elektronický plyn a do klapky jde tedy jen svazek drátů a nevím z kterého konkrétně signál brát u ostatního jsem na tom bohužel podobně, uměl by jsi poradit? prozatím mi stačí odpověď ano / ne . Díky. Jinak, podle eTechu mám vysokoimpedanční vstřiky kolikátky to jsou nevím, ale opíšu číslo a najdu na netu, chtěl jsem se ale zaptat, jestli by šlo použít nízkoimpedanční vstřiky a odpor "dohnat" výkonově adekvátním keramickým rezistorem v serii? Mám tušení, že jsem to viděl na foto nějaké hondy (něco co připomínalo rezistory stažené páskou k pal. liště).

To elviiiss: Idaho Ti jistě udělá výhodnou nabídku, stejně jako mě, já ji ale (možná bohužel) nevyužil...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

tsin
Příspěvky: 413
Registrován: 15 čer 2006 19:22

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od tsin »

u vetsiny piggin muzes vstriky zamenit bez problemu
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od elviiis »

jjj ale napred se musim rozhodnout jestli si vystacim ze seriovou jednotkou a apexi tudiz jen dochytam lehce chyby seriove jednotky a vyuziju potencil vstřiku a smirim se s map senzorem a nebo pujdu do programovatelne jednotky...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

tsin
Příspěvky: 413
Registrován: 15 čer 2006 19:22

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od tsin »

a u SA jednotky bys snad nechtel MAP nebo jak si to myslel?
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Libor12 »

Jak to vím? No tyhle informace obsahuje většina profesionálních programu pro diagnostiku. Jelikož se autodiagnostikou "trochu" okrajově zabývám,tak pro většinu aut všech značek od roku 1996 mám tyto údaje. Také jsem se trochu zabýval to čemu se říká reverse engineering takže mám i od pár jednotek fuel&ignition mapy. Při jejich studiu k dalším úpravám jsem dospěl k názoru,že než ztrácet čas s úpravou sériové,protože tam je vždy vše přizpůsobeno jedinému cíli a tím není výkon ale emise,daleko sofistikovanějším řešením je plněprogramovatelná jednotka. Z hlavy zapojení toho Apexi nevím ale můžu se podívat pokud budu mít chvíli. Elviiis to myslel asi tak že jeho motor má v současné době MAF klapku a chtěl ji nahradit MAP a standalone. V jeho případě toyota těžce "ujela" při tvorbě map.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Fifi »

Ahoj, tak já tady to zapojení hodím, je to univerzální zapojení pro auta s map snímačem, pak tam ještě byly uni zapojení pro auta s ostatními snímači a v-tec, konkrétní zapojení jsou v manuálu pouze pro japonce... Pak jsem tady hodil i zapojení seriové jednotky s popisem atd., jsou to screeny z eTechu, tak to doufám sedí...

http://img24.imageshack.us/gal.php?g=za ... afcneo.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Jinak váš názor na ty vstřiky se sériově zapojenými rezistory? To, že to můžu zaměnit se mi nezdá, protože pokud několikanásobně snížím odpor, tak několikanásobně stoupne proud a já nepotřebuju odpálit jednotku, navíc si jen matně vzpomínám (tuším), že způsob ovládání nízko a vysokoimpedančních vstřiků se asi trochu liší a tou piggy přeci způsob ovládání nezměním, změním (dám) impulz jednotce kdy a na jak dlouho je otevřít, takže kdoví...?
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od kentoya »

s těma vstřikama opatrně, skoro ve všech případech je základní rozdíl u vysoko a nízkoimpedančních vstřiků v době nutné pro otevření vstřiku, nízkoimpedanční reagují rychleji, rozdíl pokud si to dobře pamatuji je okolo půl milisec v rychlejším nástupu, a jelikož se doba nutná k otevření počítá do celkové doby tak je potřeba ji trochu poopravit
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Fifi »

Pokud by byl problém pouze v délce reakce vstřikovače, tak to by snad mělo jít "dorovnat" tím apexem, ne? Já se spíše bojím, co na to řekne jednotka a jestli v ní něco neodpálím (zvýšená proudová náročnost)... Otázka ale zněla jestli je možné provozovat nízkoinpedanční vstřiky s odporem v serii tak abych tím simuloval vysokoimpedanční vstřik (na který je ECU "zvyklá") nebo je to blbost?
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od kentoya »

zapojit to jde, už jsem to tak řešil u bluebirda kde byl původně motor s vysokoimpedančníma vstřikama a dal jsem nízko + odpor, a zpočátku jsem jezdil na seriovou jednotku nastavenou na atmo tlak, po zajetí jsem zavřel klapku actuatoru u turba a vyměnil za jednotku která byla pro turbo a nízkoodporové vstřiky, z vysoko na nízko je to jednodušší maximálně bude bohatá směs, opačně to nemusí bez úpravy udržet volnoběh a směs bude chudší bez korekce
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Fifi »

Tak to by bylo dobře, protože uvažuju nad origo vstřikama z ca18det (370ccm) ty by mi svou kapacitou bohatě dostačovaly a pokud by stačilo jim předřadit odpor, tak bych se asi vlezl do 1000kč (čerpám z cen na fóru 200sx.cz) což by bylo super (pokud by pasovaly) ! Na korekci paliva bude (je) ten apex... Takže to neřeším, spíše jsem měl strach o seriovou jednotku... Ještě někdo nějaké zkušenosti? Jinak při opačném přechodu tedy z nízko na vysoko by měl stačit odpor paralelně, tedy pokud se tam nejedná ještě o něco jiného než je odpor...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od kentoya »

za ten 1000 ti k těm vstřikům přidám ten odpor pro všechny 4 vstřiky a bude taky z 200 sx
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Fifi »

Hmm, ale vzhledem k tomu, že nechodíš na poštu, tak bych si pro to musel zajet a to by jsi musel slevit :D Ne, teď vážně, až bude někdy venku hezky, tak si opíšu číslo ze seriového vstřiku a zjistím jakou má kapacitu, třeba zjistím, že budou serie stačit (moc tomu ale nevěřím) a když tak dám poptávku na 200sx fórum, případně Ti napíšu... Spíše by se mi teď hodilo, kdyby mi někdo jeden vstřik půjčil, abych zjistil co bude potřeba upravit nebo vyměnit (gumičky atd...). Zatím jen teoretizuji... :wink:
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od PJ »

elviiis:muzes o tom rebicu napsat vic nebo jestli sou nekde podrobnejsi informace v cestine?
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od elviiis »

tak to ti nereknu nemel jsem s nim zatim to docineni jen jsem o nem uvazoval... a v cestine to bude asi problem...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Idaho »

ad vstřiky .. apexi neo o kterém ted mluvíte neumí řídit vstřiky, ty i nadále řídí ECU ale podle informací které ji podstrčí AFC takže vímena nizkoimpedancní / vysokoimpedancní bude problematická. co se týče rezistoru, funguje to, často se to používá al ena rovinu je lepší sehnat vstřiky se správným prutokem a odporem než to řesit takto.
jak už tu tuším kentoya zmínil prblém muže nastat s rychlostí vstřiku práve ve chvíli kdy je i nadále ovládá seriová ecu - ona muže ve svém SW počítat práve s tou reakční dobou a na tu dobu ten ws bude stavený..

elviiis - mám tu skladem jak apexi neo tak ViPec a nekteré haltechy, takže stačí zavolat a nejak se domluvíme...
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Fifi »

Ahoj, v rámci mého plánu "přestavby za pochodu" kdy se snažím, aby auto stálo co nejkratší dobu v kuse jsem trochu začal přemýšlet nad jinými vstřiky a map senzorem v době, kdy bude auto ještě N/A. Jde o to, že sériový map je jen do 100kPa (atmosférický tlak) a proto je nepoužitelný, mám tady ale i map do 255kPa který má stejné výstupní napětí při 255kPa jako sériový při 100kPa, pří 100kPa má ten nový cca 2,44x menší napětí než sériový, takže bych si se sériovými vstřiky totálně rozhodil směs, jde o to, že bych současně s výměnou map senzoru, který sériové jednotce "kecá" 2,44x směrem dolů a tím pádem by sériové vstřiky dávaly (podle mě teda) 2,44x méně paliva, vyměním i je (ty sériové vstřiky) za vstřiky s cca 2,31x větší kapacitou a tím doufám dostatečně "doženu" to, o co mě připravil nový map a budu moci zatím jezdit jako N/A i bez Apexu a jakéhokoli lazení atd. s tím, že už to bude připraveno (viz má první věta). Co vy na to? Je to blbost a přemýšlím "z cesty" nebo to není až tak nereálné? Díky za postřehy, názory, kritiku...

Edit: To opravdu nikdo ani netušíte?
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
ladis.biker
Příspěvky: 119
Registrován: 23 bře 2007 22:11
Bydliště: Nový Bydžov
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od ladis.biker »

Fifi píše:Spíše by se mi teď hodilo, kdyby mi někdo jeden vstřik půjčil, abych zjistil co bude potřeba upravit nebo vyměnit (gumičky atd...). Zatím jen teoretizuji... :wink:
Plánuji taky použít vstřiky z CA18DET. oproti původním bosch vstřikům mají menší průměr u lišty. na spodek vstřiku jsem si vytočil redukci přesně do mojí hlavy:
http://i303.photobucket.com/albums/nn13 ... CT0223.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i303.photobucket.com/albums/nn13 ... CT0410.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Pokud budeš chtít nějaké info o rozměrech vstřiku, tak dej vědět a já ho změřím.
http://www.falcon-racing.cz - Měření výkonu
http://www.facebook.com/pages/Falcon-Ra ... 5952217077
Ford Sierra 2,0 Turbo 150kw, 290Nm

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Fifi »

Pěkné, hlavně když máš přístup k soustruhu... Zatím to nespěchá, ale až to budu řešit, tak se prostřednictvím fóra ozvu, jsem totiž ve stádiu kdy si můžu vybírat co dělat dřív, protože toho zatím moc hotového nemám, pouze finálně zapojený a umístěný Apex, vlastnoručně vypilovanou přírubu k motoru, nakoupená kolena, IC a turbo mi leží ve sklepě atd, takže to ještě potrvá...

Jinak tady můj origo vstřikovač (vypadá celkem atypicky), jelikož se ale vyskytla neočekávaná událost, tak jsem to musel poskládat a proto jsem nezměřil vůbec nic, tak snad příště. Zjistil jsem ale asi "nemilou" věc, palivová lišta má pouze vstup paliva a žádnou vracečku s regulátorem a tak předpokládám, že je regulátor tlaku přímo v čerpadle v nádrži, takže tam žádný progresivní regulátor asi nezapojím a budu se muset spoléhat na sériový i s čerpadlem (podle čísla by mělo být shodné s calibrou turbo, omegou mv6 atd., takže předpokládám, že bude dostačovat).

Obrázek
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Libor12 »

Není tam žádný regulátor. Jen tlakový snímac a jednotka řídí výkon čerpadla regulací napětí mezi 10.7-13.5V.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Fifi »

Díky za vysvětlení, mohl by jsi ještě napsat jestli je to spíše výhoda, nevýhoda nebo je to jedno? V mém případě samozřejmě... Díky.
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Libor12 »

Já nevím. Pokud mám relevantní informace tak při studeném startu jednotka tvého auta používá simultánní vstřikování a posléze přechází k sekvenčnímu. Kontrola napětí plně podléhá ecu. Takže záleží na tom jak výkonné čerpadlo je aby potom dokázalo zvýšit tlak po tom co začne foukat turbo a ta by měla být v poměru 1:1,tedy nárůst o jednotku tlaku v sacím potrubí by se měl kompenzovat o stejnou hodnotu nárůstem tlaku paliva.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

JirkaToksa
Příspěvky: 4
Registrován: 24 čer 2009 10:39

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od JirkaToksa »

Je někdo schopen zvýšit výkon 3.2 V6 155kW motoru od OPELu (Vectra C)?
Pokud vím, existovala verze OPC s tuším 167kW lišící se ostrou vačkou a také myslím existoval kit s kompresorem.
Ví někdo, kde to sehnat? Nemusí nutně jít o nové zboží, ani to auto není nové :-)
Umí někdo další úpravy takových benzínových atmosférických motorů?

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Fifi »

Ahoj, momentálně řeším přívod oleje k turbu, co se týče mechanické stránky tak nemám problém, turbo má přívod oleje průtočným šroubem a olej z bloku budu brát taky skrz průtočný šroub, proto mám ve výrobě zadanou pancéřovanou hadici s armovanými banjo koncovkami na každé straně. Průtočný šroub co se šroubuje do turba v sobě má 3 otvory o prum. cca 4mm a nevím, jestli je turbo dále vybaveno nějakým restriktorem, proto mě napadlo, že bych jako restriktor použil průtočný šroub co půjde do bloku, ten budu vyrábět sám a proto si vlastně můžu zvolit jakýkoli průměr kanálu v něm, problém je ten, že nevím z čeho vycházet, když se jedná o motor, kde turbo nikdy nebylo (z16xe a KKK K16), někde jsem četl, že se to pohybuje od 0.8-1.6mm, potom mě trochu trápí vzdálenost restriktoru (v mém případě průtočného šroubu) od turba, nebude vadit, když za ním bude přes metr dlouhá hadice s prum. 8mm (před prvním startem bych ji naplnil olejem, aby turbo nešlo na sucho než by se hadice přes restriktor naplnila)? Je tu někdo kdo ví víc? Díky.
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

tsin
Příspěvky: 413
Registrován: 15 čer 2006 19:22

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od tsin »

jestli to jeste nemas nijak zapocaty tak neber olej z bloku ale z redukce pod filtr aby ti tam sel vycistenej olej..
za restriktor nemuzes dat metr dlouhou hadici, to by potom uz nefungovalo jako restriktor, ten musi byt umisten primo na vstupu do turba
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Fifi »

Té čistoty oleje bych se možná nebál, vím, že už tu někdo dříve psal, že i některá auta v sérii mají olej do turba přivedený aniž by prošel filtrem (pouze sítkem v sacím koši), taky je možnost přídavného filtru, ale to by vycházelo dráž než ta redukce, ale jak jsem psal toho se zatím nebojím (třeba to ale po třetí repasi přehodnotím :lol: ). Co se týče umístění restriktoru, tak tedy vyrobím průtočný šroub i k turbu (jako restrikci), ovšem pořád nevím, jaký prum. zvolit abych to nezadřel nebo neprotlačil gufera? (motor i turbo v předchozím postu)
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Idaho »

Fifi píše:...ad restriktor...

restriktor má více duvodu, nejen že snižuje množství oleje proudícího do turbíny ( a tím i jeho tlak ) ale také napomáhá rozstřiku oleje po komoře v turbu. skus si nasimulovast jak se chová zahradní hadice uzavřená restriktorem a podívej jak se s rostoucím tlkame vody mení rozstřik vody z té trysky..

restriktor umisti na vstup oleje do turba, ideálně když uvyrobíš restriktor a následne ho "plácneš"mezi turbo a prutokovej sroub.

nejaké restrikotry tu mám nadelané do zásoby akorát nevím jaké máš šroubení na turbu ideální by bylo pokud bys to nemel daleko se stavit a vyzkoušíme, případne mohu nechat na zakázku vyrobit - už s tím máme zkušenosti.
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Fifi »

Díky za nabídku, ale do Dobříše (usuzuji z toho co máš v "podpisu") to mám přes celou republiku (Ostrava), takže ji nevyužiji...

Co se týče šroubení, tak teď ze mě žádné značení nevypadne, pouze prum. 12mm, ale stoupání nebo jestli je vůbec metrický, tak to bohužel teď nevím. Píšeš, že bych ten restriktor měl umístit mezi turbo a průtočný šroub k vůli rozstřiku atd., tak mě napadá, vidíš problém v tom, kdybych podle origo průtočného šroubu koupil normální (plný) a ten převrtal na průtočný s tou vyjímkou, že by "kanál" vrtaný axiálně (rovnoběžně s osou šroubu) měl už průměr restriktoru a konec šroubu bych třeba ještě upravil "zafrézováním" větším vrtákem do tvaru kužele nebo něco takového, myslíš, že by to mohlo fungovat? Případně by jsi mohl nějaký restriktor vyfotit, třeba se budu jeho tvarem inspirovat...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“