Přestavby N/A na turbo

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od kozorozecek »

zdravim potřebuji trošku ujasnit jednu info kterou jsem nedavno vyslechl jedna se oto že přeplnovany motor nepotřebuje ostre vačky pro honeni vykonu ba naopak co si otom myslite?jelikož jsem byl rozhodnut vačky nechat upravit tak me to trošku překvapilo.dal me zajima na mem motoru se nastavuje vačka sacich ventylu tlakem oleje u dosti motoru vidam pevne svavitelna kola je lepši nastavovani vyřadit??
a dale hlavne jak postupovat při uprave te vačky na muj motor jsem nenašl nikoho kdo by je nabizel tak ani nevim s jakou ostrosti začit nebo od čeho se opichnout.
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

no je pravda, ze na preplnovavanom motore tu vacku moc ostru nepotrebujes,...
jedna sa teda o prekrytie ventilov..

stavitelne kolo vacky (vanos) casom mozes kludne uviest do provozu..

ale viac ti hadam poradia ludia, co tu maju vysavace...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od kentoya »

někde okolo 270 stupnú je max pro turbo, pak je problém s překrytím, ale 240- 264stupnů celkem ideál
u turba je důležitější zdvih, pevnější pružiny, a dobrá volumetrikam a samo že vhodné turbo
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od kozorozecek »

takže neco pravdy natom je že pokud jsou hodne ostre vačky tak turbo to tlači vic do vejfuku než do valcu no když se nadtim zamyslim tak je to i logicke.ma tedy cenu vubec neco delat s vačkama?a nebo zkusim nechat udelat obe 270 a vyzkoušim přebrušovat na ostřejši pak mužu když už bude navařeno .a co ta stavitelna rozvodova kola?ume by to bylo dosti naročne mam rozvod řetezem takže to neni tak jedoduche na rozebirku.
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Alfoun »

Jak velky intercooler si mam na R32(VR6) poridit? Nechce se mi kupovat zbytecne velky neb to z mistem kam by se dal namontit u Corrada neni vubec snadne.
Da se to nakym zpusobem odhadnout a nebo spocitat?
V planu mam tlacit neco kolem 0.4-0.6bar.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od kentoya »

na 0,5 bar snad ani není potřeba, nebo přesněji, pokud tlačím jen 0,5 bar, tak IC nepoužívám
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Alfoun »

Nebudu snizovat kompresi tak nechci moc riskovat.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2286
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Libor12 »

vzorec pro výpočet velikosti neznám,ale třeba toyota používá pro2.0 motor 0.6bar ic o velikosti plochy 30x30cm,takze 15x60 nebo podobný bude pro tebe dostačující. Myslím že nepoužit žádný je kontraproduktivní. I při nízkém tlaku a vyšší venkovní teplotě je turbo schopné ohřát vzduch i na 160st,proč se tedy připravovat o výkonový zisk v podobě nízké hustoty vzduchu??
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Stanley
Příspěvky: 890
Registrován: 05 bře 2010 17:58

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Stanley »

IC si urcite dat musis i kdyz tlacis treba jen 0,5b protoze doufam ze nechces riskovat zbytecne motor.. nejde jen o vykon ale i o bezpecnost. Stavet na seriovych strevech muzes i do vyssich levelu jen je treba to poradne promyslet a pouzivat spravne komponenty.

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od kentoya »

netrvrdím že to je či není kontraproduktivní, a ani netvrdím že se dávat nemusí, jen číkám že do 0,5 bar ho nedávám, a na mě 1,8 s vyšší kompresí jsem na cca180 - 200hp a u předokolky kde je horší podvozek a nic moc trakce mi tento výkon stačí a nepotřebuji ho dále navyšovat, ale vše je víceméně o tom co od auta požaduje a potom se dá říct, je to pro tebe či není kontraproduktivní, či musíš, nebo nemusíš, já nemusím a přestože je to kontraproduktivní, není to potřeba u mě
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od honza 2.0 16v »

vačky na turbo(přeplňovanej motor) klidně...

na sací stranu můžeš dát prakticky cokoliv, na vejfukovou spíš trochu mírnější, zde je rozhodující zdvih kolem HU- neměl by bejt moc velkej (u NA motorů je zdvih v HU i 5mm) u turbomotoru na výfukový straně do těch 1,5mm (časteji spíš do 1mm)... laicky popsáno-malej zdvih zamezuje vyfouknutí čerstvý směsy do vejfuku...což je jeden z více efektů menší vačky na vejfuku u turbíny...

co tu třeba laděj kluci na una T tak jsou vačky s časováním kolem 290, ale zdvih na sání 11mm na vejfuku 10, spíš méně. o zdvizích v HU ale nemám info,..

Bohuš
Moderátor
Příspěvky: 708
Registrován: 30 kvě 2011 09:11

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Bohuš »

Téma promazáno od OT.Jestli to chcete ještě někdo řešit tak můžete zde : viewtopic.php?f=20&t=106488

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od kozorozecek »

pustil jsem se do stavby turbosvodu jen pro ujišteni vstup do dmichadla je rozdelen do dvou komor
jaka dvojice ma do jake komory přijit??ma to byt jako je to na obrazku??
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

no podla mna.. zalezi na "fire-order" ..
teda aby do komor isli plyny na striedacku..

ak palish 1342 tak by to mohlo byt I.-1;4 II.-2;3

EDITED:
ale na nejsom jeden stych, co by mal vysavac..
takze to ber s rezervou, neviem o ake turbo sa jedna
a mozno je to jedno...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od kozorozecek »

jj maš pravdu je to tak stačilo se jen nadtim zamyslet
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

ludvik2
Příspěvky: 39
Registrován: 21 zář 2011 18:09
Bydliště: západní čechy

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od ludvik2 »

Já to napálil jak to vyšlo(hlavně vešlo) a foukám 300PS :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od kozorozecek »

no doufam že me se to povede trošku profesionalneji ale hlavne že to plni učel:-D
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od honza 2.0 16v »

jak už psal JRD... podle pořadí zapalování 1-4 a 2-3

to na fotce je dobrej kolchoz... :mavani: na rozchození nějaký stavby určitě dobrý,ale s tímhle pod kapotou bych žít nemohl.. :D

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od blázen »

hlavně toho tepla co se ztratí,než to doletí k turbu ..tohle je hrozný :D
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6521
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Beaver »

Tak jsou i delší varianty... :wink:

Obrázek
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

ludvik2
Příspěvky: 39
Registrován: 21 zář 2011 18:09
Bydliště: západní čechy

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od ludvik2 »

:D tak tohle byla varianta před 4 rokama :D a taky to fungovalo.Ono v P205 moc místa neni,tam něco vymejšlet se moc nedá,hlavně hlava má na výfuku 8 samostatných kanálů :D ještě na tom jsou dvě vrstvy termoizolační pásky :D jinak by se mi to propálilo až k botám :D

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od bóďa »

necemu podobnemu jsem se docela divil, kdyz jsem nekde koukal na IS-F predelany na twinturbo, ze maj taky turba az pred koncovkama... a pak jsem koukal, ze to uz udelalo docela dost tuneru, tak mě napadá, jak hodně znatelný to má vlastně nevýhody? když uvažuju ztrátu energie odevzdanym teplem, než to k těm turbům dojde, potom to, že potrubí musí být dokonale těsné a turboefekt způsobený dlouhou vzdáleností (výfuku i sání) mezi motorem a turby...? hadice na mazíní a vodu už jsou jenom taková třeštička na dortu.. spíš by mě zajímal vliv na funkčnost, protože podle mě to musí mít docela znatelnej vliv..?
Obrázek
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od kony5 »

mně by zajímalo co říká to turbo na rozžhavení a pak náhle schlazení třeba v kaluži..... měl sem v ruce jedno kompletně rezavé a přesto funčni turbo - odpadávali z něj kusy zrezleho železa ... dojelo na to že zarezl čep obtokové klapky...a taky bylo umístěno dost dole bez naležiteho krytí...

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od blázen »

popraská,co jinýho.. takovýhle řešení ,co je na fotce,patří do sekce styling,protože mi přijde asi nejhorší vůbec možný..

termopásky měl už asi málo,tak to omotal tam,kde už to přijde studený.. protože dál pod autem,už by to nebylo vidět :lol:
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6521
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Beaver »

Mimochodem, vodou chlazeny turba se tam nedavaji, takze se tahne "jenom" olej a vzduch, citlive na spinu to je samozrejme mimoradne a lag taky velkej, vetsinou se to osazuje na velke motory, ktere objemem kompenzuji tu prodlevu, nez turba nafouka cele vedeni. Mirnou kompenzaci je, ze to uz nepotrebuje zadne IC :D Ale ze by to bylo nejak dobry reseni, to samozrejme neplati.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od kentoya »

honza 2.0 16v píše:vačky na turbo(přeplňovanej motor) klidně...

na sací stranu můžeš dát prakticky cokoliv, na vejfukovou spíš trochu mírnější, zde je rozhodující zdvih kolem HU- neměl by bejt moc velkej (u NA motorů je zdvih v HU i 5mm) u turbomotoru na výfukový straně do těch 1,5mm (časteji spíš do 1mm)... laicky popsáno-malej zdvih zamezuje vyfouknutí čerstvý směsy do vejfuku...což je jeden z více efektů menší vačky na vejfuku u turbíny...

co tu třeba laděj kluci na una T tak jsou vačky s časováním kolem 290, ale zdvih na sání 11mm na vejfuku 10, spíš méně. o zdvizích v HU ale nemám info,..


chlape nevím, v serii u turbomotorů většinou vídávám sací vačku s nižším zdvihem a méně ostrou, důležitější je výplach, turbo směs natlačí, a u turbín je důležitější než ostrost právě zdvih (ono v podstatě u všech motorů, ale stále je otázka kompromisů..............................
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od honza 2.0 16v »

vídávám sací vačku s nižším zdvihem a méně ostrou,

v porovnání s čím?

s atmosferickou verzí motoru to v 99% případů platí ( to krom 5válce ve fiatu coupe, kde je zdvih o 1mm větší - běžně to je spíš naopak, o 1mm menší zdvih a o cca 10-20°kratší doba otevření ), ale u turbomotorů a tomu co nabízej výrobci vaček to Tvoje tvrzení dost silně odporuje...

většina low cost úprav navíc spočívá v použití amosferický vačky na sání a ponechání seriového výfuku... zvětšíš dobu otevření, a zvih, čímš zlepšíš plnící účinnost...
opravdu to funguje, i při seriovým plnícím tlaku maximálně lehké korekci tlaku paliva se běžně dá získat příjemnejch 15PS navíc a hlavně ten motor ožije na vršku...


ten malej zdvih na vejfuku a hlavně kolem HU (atmosferický motory maj v serii kolem 1-1,5 mmm upravený i 6mm v HU, přičemž turbomotory maj zdvih na vejfuku v HU do 1,5mm , hlavně kvůli tomu aby ti všechno co tan postíš sací stranou nevyletělo hned do vejfuku)

jediný auta kdy sem zažil menší vačku na sání než na vejfuku jsou VW 16V atmosférický 1.8my se 129PS... a tady to bylo jen a jen kvůli emisím... protože původní 137PS varianta nesplňovala nový emisní normy.. tak se tam prdla jiná vačka, elektronika a katík...

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od kozorozecek »

možna začatečnicka otazka ale stupne na vačce jak se ma meřit ?na samotne vačce kdy pozoruji kdy se my začne sdvyhat vačka nebo
na hlave kdy mi začne otevirat ventyl??co je lepši nebo dle čeho se řidit??
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od honza 2.0 16v »

v prizmatu, nebo mezi hroty a hodinky, palec vačky natočíš někam mimo hrot hodinek, palec hodinek dáš na záklandí kružnici, na úhloměru si nastavíš 0 a otáčíš vačkou+ měříš zdvih a zapisuješ hodnoty... ideální kroky jsou kolem 5°....

To změříš úhel od 0 k 0 (myšleno zdvih) , můžeš ale měřit i od 1mm k 1mm což je to co udávají někteří výrobci vaček, mnoho výrobců, protože na této hodnotě už není vliv náběhových ramp

- některý civilní vačky -třeba z fiatu tipo 2.0 16v 107kw má od 0,8mm po 0,8mm dobu otevření 240°... jakmile ale jedeš od 0mm k 0mm naměříš 300° na 300° .. což máš náběhovou rampu dlouhou 30°... ano jako prevence hluku z rozvodů to je dobrý.. pro soutěžní účely nepoužitelný, tam se používaj rampy kolem 15°...

sám mám vačky 300/288 od 0 k 0 na 1mm maj ale parametry 260/254 což je oproti serii nahoře uvedený cca +20°... ale maj o dost kratší rampy...

bavím se teda o mechanicky vymezovanejch vůlích, ne o hydroštelech...

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od kozorozecek »

jak meřit vim ten postup znam ale nevim prave čim se teda řidit jestli čistou mirou z vačky nebo mirou jak ty řikaš od 1mm (což zřejme simuluje ventilovou vuli) zjednodušene když pujdu do kramu řeknu že chci vačky 270° tak jestli chci vačku stema stupnema přimo na vačce nebo na ventylu .přiznam se doposud jsem to neřešil vzal jsem doporučenou vačku a šel jsem.takže ted ani nevim jakou jsem veskutečnosti použival vačku
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“