Karbon v motoru

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

CHUD
Příspěvky: 88
Registrován: 22 úno 2007 09:01
Bydliště: Jižní čechy

Karbon v motoru

Příspěvek od CHUD »

Rozebírám teď pár motorů tak by mě zajímalo jak odstranit nebo rozpustit karbon... jde to nějak amych mechanicky něco neodřel... díky

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Já jsem na to použil barvožrout a docela to funguje. :D
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Karbon v motoru

Příspěvek od JonnY »

taboo na cistenie motora doporucoval paru.
takze poskladat, nastartovat, zohriat na prevadzkovu teplotu, natocit tak 3000rpm a do sania striekat rozprasovacom vodu tak akurat, aby moc neklesali otacky.
v motore sa voda odpari, vznikne para a ta karbon "okuse"
asi by som to nepouzival pri motore s katalyzatorom. to by vsetok karbon ostal v nom.

skus to tu pohladat. par ludi to tu skusalo, a bolo spokojnych.

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Re: Karbon v motoru

Příspěvek od Anděl »

JonnY píše:taboo na cistenie motora doporucoval paru.
takze poskladat, nastartovat, zohriat na prevadzkovu teplotu, natocit tak 3000rpm a do sania striekat rozprasovacom vodu tak akurat, aby moc neklesali otacky.
v motore sa voda odpari, vznikne para a ta karbon "okuse"
asi by som to nepouzival pri motore s katalyzatorom. to by vsetok karbon ostal v nom.

skus to tu pohladat. par ludi to tu skusalo, a bolo spokojnych.


Pokuď ty motory rozebírá, tak tohle není moc dobrá rada. :D
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

fiat12PMR
Příspěvky: 341
Registrován: 29 úno 2008 07:45
Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí

Příspěvek od fiat12PMR »

tetrachlorovy hasici pristroj!!! arva je proti tomu sra*ka
porsche 944

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

já používal na daihatsu polovovač na šrouby nějakou mrdku která je po nastříkání černá... kurňa nádherně to čistilo a v kombinaci s matovací rohoží to šlo nádherně odstranit... pak stačí koupit leštící pastu a bavlněnej kotouček na vrtačku a čupr lesk 8)
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Kury
Příspěvky: 70
Registrován: 14 srp 2006 23:57
Bydliště: Jindřichův Hradec

Příspěvek od Kury »

Kluci mi dost doporučujou Carlan, ale ještě jsem ho nezkoušel.
Škoda 120 1400

Uživatelský avatar
Flinta
Příspěvky: 1975
Registrován: 21 kvě 2006 08:55
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Flinta »

z ventilu sem to odstranil mechanicky... dratenej kotouc na vrtacku 8)
Obrázek

jo a nez sem to rozebral tak se to cistilo tou vodou do toho sani...a ucinek nic moc muzete videt co tam porad zustalo
Naposledy upravil(a) Flinta dne 29 úno 2008 16:10, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Franus
Příspěvky: 210
Registrován: 05 říj 2006 11:22
Bydliště: Kromeriz - Zlin

Příspěvek od Franus »

Mam takovy pocit, ze nekdo na to pouziva roztok z hydroxidu sodneho. (takove kulicky, ktere se pouzivaji na cisteni odpadu)...... Ale at to radeji nekdo potvrdi, nevim jestli se nepletu.

ashitake
Příspěvky: 358
Registrován: 01 led 2008 15:04
Bydliště: Prague

Příspěvek od ashitake »

Zkuste Slick 50 můj učitel co dřív dělal ve výzkumáku tak říkal, že je to opravdu funkční, že po rozebrání se blištil motor jako novej :) 750ml stoji nejakejch 800-900Kč a lije se to s olejem a zabranuje to zrani oleje...
Pracant: Octavia TDI Combi
Závodniko: Cit ZX 120kw

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Příspěvek od Boháček »

ashitake píše:Zkuste Slick 50 můj učitel co dřív dělal ve výzkumáku tak říkal, že je to opravdu funkční, že po rozebrání se blištil motor jako novej :) 750ml stoji nejakejch 800-900Kč a lije se to s olejem a zabranuje to zrani oleje...


jo, tomu bych věřil
protože po použití tohohle zázraku se ten motor většinou rozloučí, a pak dáš většinu vnitřností novejch,který se ovšem krásně blyštěj :cry:
vzdělání není zárukou inteligence

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Boháček píše:
ashitake píše:Zkuste Slick 50 můj učitel co dřív dělal ve výzkumáku tak říkal, že je to opravdu funkční, že po rozebrání se blištil motor jako novej :) 750ml stoji nejakejch 800-900Kč a lije se to s olejem a zabranuje to zrani oleje...


jo, tomu bych věřil
protože po použití tohohle zázraku se ten motor většinou rozloučí, a pak dáš většinu vnitřností novejch,který se ovšem krásně blyštěj :cry:


8) já skusil podobnej zázrak jednou a skončilo to GO ... Taky jsem jednou použil příměs do oleje a skončilo to ztártou tlaku oleje a opět oblíbená GO :lol:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
AlesShi
Příspěvky: 1647
Registrován: 03 led 2006 22:36
Bydliště: praha

Příspěvek od AlesShi »

proc lejt neco do oleje kdyz se stejne k ventilum nedostane?
máš plnou tašku jó máš?

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41

Příspěvek od honza 2.0 16v »

Kury píše:Kluci mi dost doporučujou Carlan, ale ještě jsem ho nezkoušel.


jojo, ale doporučuju pracovat s ochranjema rukavicema..když jsem pomáhal kámošovi repasovat a čistit jeho eatona od karbonu tak Carlan docela bral...

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

když rozeberu motor do šroubku tak nejdřív blok postříkám nebo potřu štětcem a ovapkuju a potom ho ponořím do lázně kterou trochu předehřeju na 30 až 40 stupnů celsia vytáhnu a opět ovapkuju a okamžitě stříkám nějakým např WD 40, v obou případech jak potírání tak ponoření, používám MILIT autočistič a to samé se všema dílama od hlavy až po šroubky
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
maysner
Příspěvky: 136
Registrován: 30 dub 2006 15:45
Bydliště: Brno

Příspěvek od maysner »

ted sem cistil hlavu. koupil sem v hornbachu nakej cistic motoru a de to s tim nadherne dolu. vsechen ten bordel co tam byl uz neni
BA3 21044 ESPEX line 1.7i, r.v.1996
BA3 21061 БлацкЯцк 1.7i, r.v.1984

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

AlesShi píše:proc lejt neco do oleje kdyz se stejne k ventilum nedostane?


Byl jen příklad funkčnosti zázračnejch přípravků :wink:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
jps
Příspěvky: 136
Registrován: 27 črc 2006 08:54
Bydliště: Praha

Příspěvek od jps »

hihi, rozdíl je ale bordel na povrchu a uvnitř motoru.
:lol:
taky myslim, že přísada do oleje ventily moc neočistí.
zkusil bych tu páru, když už, ale nevím jaké důvody vedou k čistění tebe.

Uživatelský avatar
milonovo
Příspěvky: 992
Registrován: 25 lis 2004 21:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od milonovo »

Podle mě je problém těhle příměsí do oleje v tom,že je každej leje do mrtvýho motoru v domění že má GO za 1000,což je samozřejmě píčovina.Nevěřím v nějaký zázračný účinky těhle lahviček,jako 1600 km bez oleje atd. ale výrobce by byl sám proti sobě,kdyby prodával něco,co by ničilo motory.

HasanZ
Příspěvky: 15
Registrován: 06 říj 2015 22:20

Re: Karbon v motoru

Příspěvek od HasanZ »

docetl jsem se na jednom foru o proplachu motoru (hlavne kanalu), kdy se misto oleje naleje nafta a motor necha 5-10minut nastartovany. mate s tim nekdo zkusenosti nebo to je hovadina?

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6521
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Karbon v motoru

Příspěvek od Beaver »

Nafta je sice mastná, ale nemaže, takže... :lol:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Karbon v motoru

Příspěvek od JRD McLAREN »

noo..
ono to spravne preplachovadlo za vola " TAZKA NAFTA "
..

petrolej spravi rovnaku sluzbu ... :wink:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6521
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Karbon v motoru

Příspěvek od Beaver »

No na moje turba třeba byl petrolej krátkej a to se v něm koupaly týden :lol:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Karbon v motoru

Příspěvek od JRD McLAREN »

tak hej..

petrolej je vlastne na preplach olejoveho systemu... kedy ho pridas do oleja, pred vymenou
ale nejake tie usadeniny karbonu "z ostatnych casti" to odstrani len velmi tazko ...
(obzvlast, ked to niekedy treba skrabat dole srubovakom ci spachtlou)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6521
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Karbon v motoru

Příspěvek od Beaver »

Podíval bych se na věc možná ještě jinak - pokud je v motoru tolik karbonu, že se to musí nějak složitě odstraňovat, je ten motor spíš zralý na rozebrání a kompletní rebuild nebo na vhození do šrotu, pokud by se to nevyplatilo. Jestliže je zabordelený v kanálech apod. tak to nejspíš majitelé s výměnou oleje moc nepřeháněli a obával bych se o všechno, co se tam tím olejem kdy mazalo. Pokud je zakarbonovaný ve spalovacích prostorech, proplach samozřejmě ničemu nepomůže - tam by mohla zabrat metoda se vstřikováním vody, ale ten karbon se tam zpravidla nevytvoří jen tak ze srandy nýbrž vlivem nějaké poruchy (třeba tečou gufera), takže se zase vracíme k tomu, v jaké kondici ten motor je.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

HasanZ
Příspěvky: 15
Registrován: 06 říj 2015 22:20

Re: Karbon v motoru

Příspěvek od HasanZ »

spodek motoru je bez karbonu. zanesena je lehce hlava.
v motoru je olej 5w40. omylem jsem dolel 1L 10w40 a po ujeti asi 20km se rozsvitila kontrolka mazani. okamzite jsem motor zastavil a po opetovnem nastartovanim bylo vse asi 1km ok. pak se zase rozsvitila. po dalsim nastartovani nebo ponechani otacek na volnobeh kontrolka zhasla, ale ten samy problem se opakoval porad dokola. po vyleti oleje bylo na spodku par usazenin (nejspis karbon), dale jsem rozstrihl olej. filtr. papirova vlozka se drolila (nevim jestli to je normalni pred intervalem vymeny oleje?). na motore nejsou okem znatelne znamky pridreni, tak chci co se da kompletne vycistit a proplachnout, jestli neni jen neco pricpaneho. silikonem se u vany a ventiloveho vika taky nesetrilo :(

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Karbon v motoru

Příspěvek od JRD McLAREN »

tak tu su potom dve moznosti co skusit...

Naliat spravny olej, vymenit filter a jazdit a dufat, ze je vse OK.
Alebo druha moznost, zhodit vanu, zhodit viko, skontrolovat loziska, umyt usadeny karbon,
co je vadne vymenit, naliat novy olej, a jazdit s vedomim, ze urobil maximum co sa dalo.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6521
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Karbon v motoru

Příspěvek od Beaver »

Smíchání 5W40 a 10W40 by rozhodně nemělo působit jako nějaký destruktor motoru. Moderní oleje s tím nemají problém a motory v naprosté většině případů taky ne. Už vůbec by potom taková kombinace neměla "žrát" vložku olejového filtru.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Karbon v motoru

Příspěvek od JRD McLAREN »

no sak prave.
mne skor pride, ze filter uz bol ucpany, a nedokazalo ho pretlacit.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6521
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Karbon v motoru

Příspěvek od Beaver »

To by na druhou stranu měl zafungovat obtok. Ale čert ví, co to je za filtr... :)
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“