OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
H-Vtec
Příspěvky: 681
Registrován: 25 pro 2004 02:24
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od H-Vtec »

cs
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Fiat Panda 1.3T....185Ps.......402m: 12,515s

Uživatelský avatar
H-Vtec
Příspěvky: 681
Registrován: 25 pro 2004 02:24
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od H-Vtec »

etr
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Fiat Panda 1.3T....185Ps.......402m: 12,515s

Uživatelský avatar
reproboy
Příspěvky: 946
Registrován: 20 zář 2006 16:41
Bydliště: Vesnice

Příspěvek od reproboy »

frantiku na tom motoru mas par zasadnich chyb :D abych te trosku napjal :)

Uživatelský avatar
H-Vtec
Příspěvky: 681
Registrován: 25 pro 2004 02:24
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od H-Vtec »

reproboy píše:frantiku na tom motoru mas par zasadnich chyb :D abych te trosku napjal :)


jaky chyby voe :D ja vim je špinavej :lol:
Fiat Panda 1.3T....185Ps.......402m: 12,515s

Uživatelský avatar
DEJF
Příspěvky: 27
Registrován: 14 srp 2006 19:08
Bydliště: taková malá prdel kousek od Berouna

Příspěvek od DEJF »

Anděl píše:
DEJF píše:
Taboo píše:Protoze zadne pistni krouzky 100% netesni, ventilace klikove skrine zabranuje vytvareni pozitivniho tlaku, ktery by pusobil na pisty pri jejich pohybu dolu a zpusoboval tak parazitni ztraty. Vpodstate by melo platit, ze cim vyssi negativni tlak (vacuum) bude v klikove skrini, tim snadneji se pisty budou pohybovat smerem dolu a dojde k zvyseni ucinnosti motoru. Vpodstate to je o pomeru tlaku nad pistem a pod pistem pri jeho pohybu dolu. Drive anebo pozdeji ale problemem nastane odsavani oleje ze sten valcu a ulozeni ventilu (valve stems), takze clovek skonci s kompromisem mezi zvysenou ucinnosti motoru a jeho zivotnosti. Pokud je ventilace klikove skrine malo effektivni, nejenze dochazi k parazitnim ztratam a snizeni vykonu motoru, ale ten nadmerny tlak v klikove skrini muze mit za nasledek protekani oleje pres tesneni klikove hridele do prostoru spojky, netesnici viko ventilu, tesneni vacek, etc. Olej se proste bude tlacit z motoru ven pres cokoliv muze. Oblibenym fenomenem - zejmena u turbo motoru se spatne tesnicimi pistnimi krouzky a neeffektivni ventilaci klikove skrine - je nahle vystreleni merky oleje (oil dipstick) a nasledovny spray oleje z jeho trubky na spodni stranu kapoty. Pokud se ten olej pote dostane na rozpaleny exhaust manifold, tak to muze mit za nasledek pozar motoroveho prostoru... :lol:


díky moc za vyčerpávající odpověď

tzn. že čim víc dokážu z klikové skříně odsát, tak tim líp


Přečti si to ještě jednou a pak si :box: :lol:



:oops:
SEAT TOLEDO 1L1Z2 1.9 TDi PRODÁNO : (

k 01.02.08 najeto krásných 338 926 km

----------------------------------------------------

Honda Integra Type-R DC2 B18C6 : )

Uživatelský avatar
reproboy
Příspěvky: 946
Registrován: 20 zář 2006 16:41
Bydliště: Vesnice

Příspěvek od reproboy »

H-Vtec píše:
jaky chyby voe :D ja vim je špinavej :lol:


špinavej prej :D na to nehraju

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Příspěvek od bóďa »

vytáhnu jedno starý téma... řeším odsávání klikový skříně pomocí kompresoru klimatizace. přívod a vývod vzduchu je aktuálně v předním ventilovym víku, kde je přepážkovej systém pod plechem, kde se má (dle mě) docílit separace oleje. prostor přední a zadní hlavy a klikový skříně je spojen prostorem, kde jsou rozvody. (fotky zde http://1drv.ms/1TdStaq" onclick="window.open(this.href);return false;)

1) stačí původní "přepážkový separátor" oleje nebo mám ještě nainstalovat nádobku s drátěnkou? (souvísí s otázkou 3) )
2) nechat přívod vzduchu originálně z filtrboxu nebo dát na samostatný filtr, aby přívod "neužíral" vzduch ve filtrboxu turbům? nevím, jak silný podtlak dokáže kompresor klimatizace vytvořit
3) kam s ním? myšleno kam s tlakovým vývodem z kompresoru? rovnou do výfuku? přes nádobku s drátěnkou? neumím si představit podíl směsi oleje/benzínu/vody ve vzduchu, který z kompresoru půjde. nerad bych, aby nějak smrděl olej z výfuku
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6520
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Příspěvek od Beaver »

Tomu nerozumím. Jako že klimakompresor už nebude mít na starosti chladivo a místo toho bude furt tahat vzduch z PCV? Proboha proč? :?
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2286
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Příspěvek od Libor12 »

Beaver píše: Proboha proč? :?
Už jsme zase na tuning fóru takže ten hlavní důvod je snížení parazitních ztrát - zvýšení výkonu až o 5%,stačí zajít o stránku zpět a číst co tu Taboo napsal. Další benefit je snížení napětí v oblasti pístních kroužků - snížení tření,zvýšení kompresního tlaku,lepší cirkulace oleje,zlepšení mazání a taky snížení kontaminace oleje - kvalita,prodloužení intervalu výměny. Fungovalo mi to na age víc jak 3roky a i přes pohon kompresoru,byl zprůměrovaný zisk 4koně. Taboo konkrétně doporučoval ac kompresor York 210,ale pokud tvůj vůz disponuje továrním pístovým,není důvod jej měnit a nebo si koupit pumpu přímo k tomu vyráběnou http://www.gzmotorsports.com/" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.moroso.com/eb/catalog/naviga ... =main.menu" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6520
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Příspěvek od Beaver »

Zdá se mi to hodně na hraně... ty klimakompresory nejsou asi moc stavěné na přečerpávání vzduchu, nýbrž chladiva. Sice ten vzduch asi obsahuje určitou měrou právě olej, takže nějak mazat to kompresor asi bude, nicméně obavy bych měl nejspíš stejně. 5% zisku výkonu je velice blízko taky chybě měření plus jak bylo zmíněno dřív, je to kompromisní s ohledem na životnost motoru - možná když potřebuješ každého koně, který může rozhodovat o případném vítězství, tak to asi za úvahu stojí, ale zrovna Bóďův Safrane není úplně typické závodní auto :D Sice bych to zkusit mohl taky, protože jako jeden z mála lidí mám tovární Mk3 bez klimatizace, zatímco zakoupený 1JZ je z auta co klimu mělo, takže mi tam visí kompresor, nicméně pořád mi přijde jako lepší varianta zachovat fungující stock PCV systém, maximálně do něj jen vřadit OCC s dostatečnýma průměrama vstupu/výstupu aby případný odsávaný olej nebordelil přední turbo. V rámci snížení parazitní ztráty tak spíš ten kompresor vyhodím - on kromě toho parazitování na řemenu totiž i něco váží, rozhodně o dost víc, než ten odsávač od Moroso.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2286
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Příspěvek od Libor12 »

Kompresor je prostě kompresor a je víceméně jedno jestli byl určen pro klima v autě nebo do ledničky a je jedno jestli čerpá chladivo nebo jen mastný vzduch. Chybu měření jsem samozřejmě započítal. Pokud to s podtlakem nepřeženeš tak to má jen samá pozitiva. Vím že to není argument (zvlášt teď :lol: ) ,ale VW :lol: to na těch litrových turboeconoboxech používá ne kvuli výkonu,ale kvůli eko a prodloužení intervalu výměny oleje na 30k.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6520
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Příspěvek od Beaver »

No počkej, však klima v autě má speciálně kvůli úniku kontrolní spínač, který při poklesu tlaku klimakompresor odstaví. Co je mi známo, tak je to z toho důvodu, že by se jinak zadřel.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2286
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Příspěvek od Libor12 »

Ano přesně tak. Je to proto,ze na chladivo r134a je navázán olej,který slouží k mazání kompresoru. Není chladivo,není mazání a kompresor se zadre. V nasem případě kdy ho použijeme k odsávání klikove skříně chladivo nahradí dostatečně olejove výpary.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Flp
Příspěvky: 56
Registrován: 03 dub 2013 22:23

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Příspěvek od Flp »

Beaver: O zadření toho klimakompresoru bych se bál v poslední řadě. Já jsem tenhle systém testoval na předchozím autě a měl jsem problém, že mi kompresor vysával moc oleje z motoru a to jsem odsával přes originální separátor ve víku ventilů.. Při tom testování mi přišlo, že to opravdu mělo pozitivní vliv na výkon. Nakonec jsem se na to ale vykašlal, protože byla někde netěsnost a i při vytvoření hodně malýho podtlaku to začalo hrozně pronikavě pískat :D
Clio 172 ph1

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2286
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Příspěvek od Libor12 »

Flp: Jak už jsem psal jinde. Neustále se tady vymýšlí jak za pět stovek získat sto koní :lol: ale když tu předhodíš řešení,kde s investicí pouze pár hadic a větší plechovky získáš tím co už na tom autě je zisk až 5%,tak ti na tom budou hledat mouchy. :lol: Přitom to funguje víc jak 40let v různých variantách. Samozřejmě to prověří stav motoru a jeho těsnění a to tady majitelé aut co mají v motoru kompresní tlaky jako v pneumatikách a oleje to žere 1:1 s benzínem nezajímá. :lol: Tradiční řešení tuningu je v těchto končinách odstranění celého systému. :lol: Odlehčím auto o 15kg? Možná. Nezískám tím prakticky nic,stačí mín natankovat. :lol: Já odsával přes víko ventilů a origo separátor a ještě přes dodatečný OCC s tím že ten spodní vývod na vypouštění byl trvale spojen zase s klikovou skříní. Když si to náhodou cuclo tak se to hned vrátilo přes OCC do oběhu. Tuším honda má to PCV takto řešené,ale bez kompresoru.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6520
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Příspěvek od Beaver »

Flp píše:...O zadření toho klimakompresoru bych se bál v poslední řadě...
No mě se ta varianta vůbec nelíbí, protože když to nepojede, tak to pro změnu v tom PCV systému udělá špunt (?). A vyražený gufero na klice se mi pak nejeví jako ideální scénář. Pokud by to mělo jen samý pozitiva, tak bych to uvítal jako zajímavou možnost, jak využít ten (pro mě jinak nadbytečný, když klimu stejně nemám a nikdy jsem neměl) kompresor pro nějaký zisk výkonu. Ale s ohledem na možná negativa se mi to tak sluníčkově nejeví :) Navíc se pořád bavíme "až o X procentech", tj. stejně tak to může být ve výsledku jedno procento a poznám prd :mrgreen:
Libor12 píše:Samozřejmě to prověří stav motoru a jeho těsnění a to tady majitelé aut co mají v motoru kompresní tlaky jako v pneumatikách a oleje to žere 1:1 s benzínem nezajímá. :lol: Tradiční řešení tuningu je v těchto končinách odstranění celého systému.
Nevím na koho konkrétně narážíš, ale na mě teda asi těžko - do motoru jde komplet nová sada těsnění, s kompresema není problém, olej to určitě 1:1 nežere a navíc nemám "celý systém", protože tam nikdy nebyl.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Flp
Příspěvky: 56
Registrován: 03 dub 2013 22:23

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Příspěvek od Flp »

Beaver píše: No mě se ta varianta vůbec nelíbí, protože když to nepojede, tak to pro změnu v tom PCV systému udělá špunt (?).
Já měl ještě jeden vývod z víka přes jednoduchý jednosměrný ventil, takže pokud byl kompresor vypnutý, tak se odvětrávalo přes ventil a po zapnutí kompresoru se ventil uzavřel a šlo to jenom přes kompresor.
Nejhorší je na tom jak píše Libor, že všechny těsnění musí být v super stavu. Mě sice všechno těsnilo v pořádku (nikde žádný únik oleje), ale podtlak to prostě nezvládalo. Ale když už někdo vyhazuje klimu, tak podle mě není problém vyzkoušet, jak na to jeho motor reaguje..
Clio 172 ph1

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Příspěvek od bóďa »

hoši je sice hezký, že se tu rozjela taková vášnivá debata, ale co takhle mi zodpovědět ty 3 otázky? :) pořád nejsem moudřejší
Libor12 píše:Já odsával přes víko ventilů a origo separátor a ještě přes dodatečný OCC s tím že ten spodní vývod na vypouštění byl trvale spojen zase s klikovou skříní. Když si to náhodou cuclo tak se to hned vrátilo přes OCC do oběhu. Tuším honda má to PCV takto řešené,ale bez kompresoru.
nikdy jsem na ničem OCT neměl, ale mám takovej pocit, že jeho obsah není zrovna něco, čím bych chtěl mazat motor a turba. není to tak, že je to emulze olej + voda + trochu benzín? tedy to co se snažím dostat pryč tam zase vrátím...? a ještě k tomu rovnou do oleje?
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Příspěvek od Taboo »

bóďa píše:kam s ním? myšleno kam s tlakovým vývodem z kompresoru?
I presto ze odvetravani klikove skrine pres viko (anebo vika) ventilu je naprosto bezne, efektivnejsi zpusob (z duvodu rychlejsiho navratu oleje do vany a potrebne lubrikace kompresoru klimatizace) je odsavani primo u zdroje blow-by - pomoci nekolika trubic (spojenych zvenci do manifoldu) umistenych (dostatecne vysoko nad hladinou oleje) v samotne olejove vane. Vyvod kompresoru pote ved do dvetrane OCC a jeji vypust pres elektricky ovladany "purge" ventil (treba automaticky otevreny po zastaveni spojky kompresoru) zpet do vany. Co se tyka ovladani a regulace, pouzij svou vynalezavost ( = vse od tlakovych spinacu automaticky zapinajicich a odpojovacich spojku kompresoru + manualni override az po manualni anebo elektricky ventil a tlakovy spinac anebo PWM solenoid na vstupu vika ventilu), tech zpusobu tam je nekonecna rada. Samozrejme nezapomen na budik podtlaku a vhodny fail/safe system.
Beaver píše:nicméně pořád mi přijde jako lepší varianta zachovat fungující stock PCV systém, maximálně do něj jen vřadit OCC s dostatečnýma průměrama vstupu/výstupu
Takze tvrdis, ze tou "lepsi" variantou je pretlak v klikove skrini, zvysene parazitni ztraty a znecisteny olej splodinami blow-by, ktery si hleda cestu ven pres tesneni klikove hridele, olejove vany, vika ventilu, etc.? On PCV ventil je totiz pod tlakem turba (respektivne tlakem v sacim manifoldu) trvale zavreny a k ventilaci klikove skrine dochazi pote pouze pres vstup vika ventilu (ktery pote slouzi coby vystup), ktery je dimenzovan s ohledem na tovarni tlak turba - a proto take pouze urcity objem blow-by, ktery se neumerne zvysuje s kazdym PSI tlaku turba. A ne, zadna OCC a vetsi hadice ti nepomohou, protoze i kdyby jsi odstranil viko ventilu uplne, tak jsi stale limitovan velikosti kanalu navratu oleje bloku a atmosferickym tlakem - a jedinym moznym resenim vedoucim ke zvyseni prutoku je zvyseni rozdilu tlaku ( = pouziti nizsiho, nez atmosferickeho tlaku = podtlaku), coz je take duvod, proc je vstup do vika ventilu vetsinou napojen mezi air filtr a vstup turba.

Ja skutecne te tve potrebe "argumentovat jen aby se argumentovalo" nejak nerozumim - a zvlaste kdyz argumentujes o necem, s cim nemas absolutne zadne prakticke zkusenosti zatimco cele tisice lidi pouzivaji podtlakove pumpy s prokazatelne pozitivnimi vysledky uz polovinu stoleti - takze co se tobe libi anebo nelibi, jevi anebo nejevi a zda anebo nezda bude vzhledem k jejich osobnim zkusenostem nejspis naprosto nepodstatne...
Kompresory klimatizace se v uspesne pouzivaji nejen k evakuaci klikove skrine, ale v off-road komunite take coby on-board air kompresory schopne pohanet vsemozne pneumaticke naradi anebo nahustit treba 48" pneumatiky.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2286
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Příspěvek od Libor12 »

A protože já SZ čtu :) tak odpovím ale zde na otázku "kde se vezme ten výkon?" Nevím jak jednodušeji to vysvělit,je to jak kolovrátek. Tím že se pod pístem vytvoří vacuum,sníží se parazitní ztráty které nemusí motor přetlačovat. Ono to není vůbec zanedbatelná ztrata. Pro představu - toto je sklenářská přísavka - průměrem 90mm odpovídá cca ploše pístu běžného 2.0 motoru
Obrázek
Podtlak který se tam vytvoří odpovídá zhruba -15kPa pod okolní barometrický tlak a ta přísavka udrží 50kg. Snížením tlaku na stejnou hodnotu při podobné ploše se dá říct že ten běžný 2.0 motor má o 200kg méně prace je roztáčet a to je ten výkonový zisk.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

kart-tom
Příspěvky: 58
Registrován: 22 lis 2013 18:05
Bydliště: skoro Hradec Králové

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Příspěvek od kart-tom »

Kdyz je to tak vyhodne proc se to nepouziva na dnesnich zavodnich motorech
V rally to neni urcite v okruhach se nepohybuji tak nevim
Neni nahodou zisk vykonu dost podobny vykonu potrebnym k pohonu toho kompresoru

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Příspěvek od Taboo »

kart-tom píše:Kdyz je to tak vyhodne proc se to nepouziva na dnesnich zavodnich motorech
Ale pouziva (a to nejen v zavodnich motorech doslova v kazdem odvetvi motorsportu, ale take v zavodnich motorech letadel a lodi) - coby kombinace dry sump systemu.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2286
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Příspěvek od Libor12 »

Ha,Taboo byl rychlejší :) jen doplním ze u dry sump systému je to vacuum jedna z věcí aby olej nepěnil. Zde řešíme tu věc, ze někdo má na voze klimatizaci a v ramci tzv tuningu ji odstraní a my ho nabádáme k tomu,ze kdyz uz tam ten kompresor je,tak at ho take patřičně využije.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4037
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

ja si spravim odvetranie do vyfuku ..a basta... :roll:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6520
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Příspěvek od Beaver »

Taboo píše:Takze tvrdis, ze tou "lepsi" variantou je pretlak v klikove skrini, zvysene parazitni ztraty a znecisteny olej splodinami blow-by, ktery si hleda cestu ven pres tesneni klikove hridele, olejove vany, vika ventilu, etc.? On PCV ventil je totiz pod tlakem turba (respektivne tlakem v sacim manifoldu) trvale zavreny a k ventilaci klikove skrine dochazi pote pouze pres vstup vika ventilu (ktery pote slouzi coby vystup), ktery je dimenzovan s ohledem na tovarni tlak turba - a proto take pouze urcity objem blow-by, ktery se neumerne zvysuje s kazdym PSI tlaku turba. A ne, zadna OCC a vetsi hadice ti nepomohou, protoze i kdyby jsi odstranil viko ventilu uplne, tak jsi stale limitovan velikosti kanalu navratu oleje bloku a atmosferickym tlakem - a jedinym moznym resenim vedoucim ke zvyseni prutoku je zvyseni rozdilu tlaku ( = pouziti nizsiho, nez atmosferickeho tlaku = podtlaku), coz je take duvod, proc je vstup do vika ventilu vetsinou napojen mezi air filtr a vstup turba.
Když ty to popisuješ tak dramaticky, jako by celý ten systém měl pomalu vybuchnout hned, jak nastartuju a nebo zvýším plnící tlak :D Možná u 1JZ/2JZ ty průměry odvětrání nejsou až tak malé, protože spousta lidí provozuje značné plnící tlaky a nepůsobí to potíže. Použitím OCC neočekávám, že bych to nějak zlepšil co se týká odvětrávací schopnosti, beru to jen jako dodatečný olejový separátor. Hadice jsem zmiňoval jen s ohledem na to, že by neměly být menší než stock (což bylo kdysi kdesi zmíněno i tebou, pokud se nepletu).
Taboo píše:Ja skutecne te tve potrebe "argumentovat jen aby se argumentovalo" nejak nerozumim - a zvlaste kdyz argumentujes o necem, s cim nemas absolutne zadne prakticke zkusenosti zatimco cele tisice lidi pouzivaji podtlakove pumpy s prokazatelne pozitivnimi vysledky uz polovinu stoleti - takze co se tobe libi anebo nelibi, jevi anebo nejevi a zda anebo nezda bude vzhledem k jejich osobnim zkusenostem nejspis naprosto nepodstatne...
Kompresory klimatizace se v uspesne pouzivaji nejen k evakuaci klikove skrine, ale v off-road komunite take coby on-board air kompresory schopne pohanet vsemozne pneumaticke naradi anebo nahustit treba 48" pneumatiky.
Neargumentuju jen aby se argumentovalo, snažím se najít zdůvodnění, proč se vrhat do takové konverze. Tisíce lidí to možná používají, ale zmiňováno to zrovna moc není (co se týká užití A/C kompresoru na odtah z klikové skříně), doteď jsem na to nikde nenarazil, takže logicky to ve mě působí nějaké pochybnosti. I velké množství lidí se Suprama v US A/C kompresor spíš sundává (a k tomu i servo), není to tedy jen fenomén hloupých evropanů :lol: Zatím si například nedovedu moc představit, jak takovou věc "naladit" - jestli to má mít nějakou formu restriktoru aby to nebylo schopné odsávat nadměrným způsobem nebo spíš podtlakový spínač, co by ten kompresor odpojoval v případě příliš vysokého podtlaku. I to, že s tím nemám zkušenosti, je jeden z argumentů, proč na to případně tzv. "hodit bobek" a ten nadbytečný (aspoň u mě) kompresor prostě vyhodit (když na to přijde, vrátit se tam dá vždycky).
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Příspěvek od Taboo »

kart-tom píše:Neni nahodou zisk vykonu dost podobny vykonu potrebnym k pohonu toho kompresoru
Nahodou neni:

Preplnovane motory typicky dosahuji vyssich vykonovych zisku, ale i tech 4%+ dosazenych pouhou eliminaci pretlaku v klikove skrini stoji za zvazeni.
Beaver píše:Neargumentuju jen aby se argumentovalo, snažím se najít zdůvodnění, proč se vrhat do takové konverze.
Jak uz bylo zmineno, tech prinosu tam je cela rada - od zvyseni zivotnosti oleje a jeho rychlejsiho navratu do vany az po vyssi tesneni pistnich krouzku, snizeni blow-by a odporu vzduchu, ktery pisty museji prekonavat na ceste dolu, eliminaci typickeho PCV systemu (ktery pres PCV ventil nasava do motoru horkou olejovou mlhu zanasejici ventily, pisty a pistni krouzky), etc. A to vse - v pripade ze motor uz je vybaven A/C kompresorem, ktery jeho vlastnik k nicemu nepouziva - za doslova nulovou (anebo velice nizkou) investici. Spise by bylo tezke najit zduvodneni proc se o tu konverzi (ktera se tam nabizi doslova na taliri) a jeji nesporne prinosy zamerne pripravit.
IQ stylingem nenahradis.

kart-tom
Příspěvky: 58
Registrován: 22 lis 2013 18:05
Bydliště: skoro Hradec Králové

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Příspěvek od kart-tom »

Rally auta kategorie wrc r5 s2000 maji odvetrani klikove skrine klasicky do zachytne nadobky.
A jeste mam jeden dotaz chapu ze pri pohybu pistu dolu my rozdil tlaku samozrejme pomuze ale pri kompresi my podtlak pod pistem zrovna moc nepomaha ne

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4037
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Příspěvek od JRD McLAREN »

..stale ide o hustotu "vzduchu" ..v klukovej skrini...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Příspěvek od Taboo »

kart-tom píše:Rally auta kategorie wrc r5 s2000 maji odvetrani klikove skrine klasicky do zachytne nadobky.
A zadne z nich nepouzivaji dry sump systemy?
kart-tom píše:A jeste mam jeden dotaz chapu ze pri pohybu pistu dolu my rozdil tlaku samozrejme pomuze ale pri kompresi my podtlak pod pistem zrovna moc nepomaha ne
Pokud vezmeme typicky I4 motor, nejaky mozny prinos pretlaku pusobici na jeden pist (napriklad #1) behem komprese a jeho pohybu nahoru ocividne neprevysuje prinos podtlaku pusobici na dva pisty (#2 a #3) na jejich ceste dolu. #4 pist je v te fazi ve vyfukovem cyklu s otevrenymi ventily, takze tam neni prinos pretlaku zadny anebo jen velice mizivy. Jednoduse, pocet pistu majici prinos z podtlaku je vyssi, nez pocet pistu majici pripadny prinos z predtlaku. Ten prinos neni dan jen samotnym podtlakem a nizsim odporem vzduchu pri pohybu pistu dolu, ale take faktem, ze dochazi k vyssimu tesneni pistnich krouzku, nizsimu blow-by a vice efektivni premene chemicke energie paliva na mechanickou praci (v nasem priklade #2) pistu v "power" cyklu na jeho ceste dolu, ktera nahrazuje (a nejspis i znacne prevysuje) mozny prinos pretlaku pusobici na #1 pri jeho pohybu nahoru behem jeho kompresniho cyklu. Nevim, jestli se mi to podarilo dobre vysvetlit... :? V kazdem pripade, ty prinosy podtlaku v klikove skrini jsou plne prokazatelne. Na druhou stranu, pretlakem v klikove skrini se zadnych vykonovych zisku nikdy nedosahlo.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6520
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: OIL CATCH TANK na Turbo motor?

Příspěvek od Beaver »

Taboo píše:Jak uz bylo zmineno, tech prinosu tam je cela rada - od zvyseni zivotnosti oleje a jeho rychlejsiho navratu do vany az po vyssi tesneni pistnich krouzku, snizeni blow-by a odporu vzduchu, ktery pisty museji prekonavat na ceste dolu, eliminaci typickeho PCV systemu (ktery pres PCV ventil nasava do motoru horkou olejovou mlhu zanasejici ventily, pisty a pistni krouzky), etc. A to vse - v pripade ze motor uz je vybaven A/C kompresorem, ktery jeho vlastnik k nicemu nepouziva - za doslova nulovou (anebo velice nizkou) investici. Spise by bylo tezke najit zduvodneni proc se o tu konverzi (ktera se tam nabizi doslova na taliri) a jeji nesporne prinosy zamerne pripravit.
Budiž, nahlodává mě to k tomu si ten kompresor teda nechat :lol: Pořád ovšem teda nevím, jak upravit ten sací výkon, de facto se tím pádem připojuju k Bóďovi co se týká původního dotazu. Když se podívám na stock PCV systém, tak bych ho prostě nejradši zachoval tak jak je a jen někde přidal odbočku, která bude zavedená do kompresoru klimy. Na druhou stranu by to tím pádem zároveň nasávalo i vzduch skrz původní PCV ventil ze sání (?).
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“