Modifikace spalovacího prostoru

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Modifikace spalovacího prostoru

Příspěvek od Libor12 »

Taboo,na jedné z fotografii které jsi postnul v jiném téma tebou upravované hlavy,jsem si všiml že používás Weslakeova principu vytvoření srdcoviteho tvaru spalovacího prostoru. Nevím jestli to byla hlava pro turbo či n/a. Jelikož chci modifikovat standartní "střechovity" spalovací prostor atmosféry tak mě toto řešení zaujalo a měl bych otázku co si o tom myslíš. Srdcovity spalovací prostor slouží obecně k vytvoření jednoho hlavního tangencialního víru cca 50% při saní směřovanému ke středu spalovacího prostoru a jednoho lokálního víru cca 25% zbytek lokální turbulence. Střechovity spalovací prostor obecně slouží k vytvoření hlavního tečneho víru cca 65% a tangencialního cca 15% zbytek lokální turbulence. Při tangencialním víru dochází k vrstvení směsi a umožňuje tak spalovat chudé směsi s centrem bohatší směsí kolem svíčky a tím lepšímu prohorení směsi díky ostré přední hraně plamene a tím samozřejmě umožní měkké spalování při vysoké kompresi. S tecnym vírem dosáhnu ovšem efektivnějšího naplnění i vyplachu válce ale nedosáhnu s ním dobrého vrstvení směsi směrem k svíčce a tím pádem bude přední hrana plamene tupejsí z nutnosti bohatší směsi. Pro moji aplikaci jsem viděl obě řešení modifikaci pro stejné spektrum rpm a nevím pro kterou se rozhodnout. Mělo by ještě třeba smysl v sacím kanálu udělat před sedlem sacího ventilu udělat rozšíření na principu Lavalovy dyzy?
Přílohy
flu.gif
flu.gif (49.55 KiB) Zobrazeno 341 x
flu2.gif
flu2.gif (43.29 KiB) Zobrazeno 342 x
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“