Cryogenic Treatment v ČR

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2286
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od Libor12 »

hIGGI píše:
Pokud ho udelas z nastrojovy nebo jiny ocele ktera bude mit alespon 0,4% obsah uhliku, tak ti cryo vyrazne zvysi jeho odolnost/zivotnost.
jak jsem již jednou zmínil jen doufám že máte svého technologa. Zpracované rychlosti náběhu teploty,dobu atd. Dle tvého tvrzení bych z jakékoli obyčejné konstrukční oceli nebo litiny udelal mrazením materiál vlastnosti třídy 19. není to žádná nová věc,v čechách se používá od konce 70tých let. Když je zpracovaný technologický postup tak potvrzuji že třeba i dural získá až o 30% lepší vlastnosti,nemluvě o ocelich nástrojových.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 12:20, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8747
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od Zemi »

To je opravdu zajimavy tema.
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
hIGGI
Příspěvky: 340
Registrován: 11 srp 2004 23:32

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od hIGGI »

Libor12 píše:
hIGGI píše:
Pokud ho udelas z nastrojovy nebo jiny ocele ktera bude mit alespon 0,4% obsah uhliku, tak ti cryo vyrazne zvysi jeho odolnost/zivotnost.
jak jsem již jednou zmínil jen doufám že máte svého technologa. Zpracované rychlosti náběhu teploty,dobu atd. Dle tvého tvrzení bych z jakékoli obyčejné konstrukční oceli nebo litiny udelal mrazením materiál vlastnosti třídy 19. není to žádná nová věc,v čechách se používá od konce 70tých let. Když je zpracovaný technologický postup tak potvrzuji že třeba i dural získá až o 30% lepší vlastnosti,nemluvě o ocelich nástrojových.


Nenabizime 1000 koni z 1,5 litroveho atmosferickeho motoru a nase sluzba zakazniky nestoji statisice ci miliony. Nabizime komercni a cenove dostupnou sluzbu pro kazdeho, cehoz v realnem svete dosahnes vzdy pouze kompromisem. V tomto pripade kompromisem v podobe technologickeho postupu ktery je pouzitelny a ucinny na vetsinu materialu. Asi lze u ruznych materialu dosahnout jeste lepsich vysledku pokud se k nim budes stavet individualne, ale to nikdo nezaplati.
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2286
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od Libor12 »

Taboo píše:Nekteri znali lide tvrdi, ze prave diky obsahu uhliku je mrazeni hlinikovych slitin neucine

to moc znali nejsou protože ve slitinach hliníku toho uhlíku moc není. Nicméně vím na co narážíš. Ty mluvís o postupu systémem odlit,obrobit,zmrazit. Ano ne u všech slitin je to účinné. Já mluvím o postupu odlit,vyžihat,opracovat,kalit,popustit,zmrazit. Díky tomuto se v Česku vyrobil jeden z nejlehčíh proudových motoru s maximálním tahem 11t krátkodobým a 9t trvalým výkonem. Obě dvě axialní kola a jedno rádialní o průměru 350 a 550mm(takové větší turbo :D ) se do té doby vyráběla z oceli a přechodem na dural se ušetřilo víc jak 60% jejich váhy a celý motor se dostal pod 150kg. Navíc u letadel se takto tepelně upravuje celý plášť trupu,právě kvůli tepelnemu rozdílu kterým neustále prochází.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2286
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od Libor12 »

hIGGI píše:


Nenabizime 1000 koni z 1,5 litroveho atmosferickeho motoru a nase sluzba zakazniky nestoji statisice ci miliony. Nabizime komercni a cenove dostupnou sluzbu pro kazdeho, cehoz v realnem svete dosahnes vzdy pouze kompromisem. V tomto pripade kompromisem v podobe technologickeho postupu ktery je pouzitelny a ucinny na vetsinu materialu. Asi lze u ruznych materialu dosahnout jeste lepsich vysledku pokud se k nim budes stavet individualne, ale to nikdo nezaplati.

No to mě právě zaráží,že ani nezjišťujete z jakého materiálu je daná věc vyrobena. Vy by jste přeci zákazníkovi měli říci,tohle je nesmysl mrazit,tady to nebude mít žádný účinek. Ano přišli by jste o výdělek,ale rozhodně by to zlepšilo pohled na firmu jako takovou a zákazníci by se obraceli s větší důvěrou. I já se chystám vašich služeb využít,jenže já si dokážu vybrat sám co má a co nemá smysl mrazit.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
hIGGI
Příspěvky: 340
Registrován: 11 srp 2004 23:32

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od hIGGI »

Libor12 píše:
hIGGI píše:


Nenabizime 1000 koni z 1,5 litroveho atmosferickeho motoru a nase sluzba zakazniky nestoji statisice ci miliony. Nabizime komercni a cenove dostupnou sluzbu pro kazdeho, cehoz v realnem svete dosahnes vzdy pouze kompromisem. V tomto pripade kompromisem v podobe technologickeho postupu ktery je pouzitelny a ucinny na vetsinu materialu. Asi lze u ruznych materialu dosahnout jeste lepsich vysledku pokud se k nim budes stavet individualne, ale to nikdo nezaplati.

No to mě právě zaráží,že ani nezjišťujete z jakého materiálu je daná věc vyrobena. Vy by jste přeci zákazníkovi měli říci,tohle je nesmysl mrazit,tady to nebude mít žádný účinek. Ano přišli by jste o výdělek,ale rozhodně by to zlepšilo pohled na firmu jako takovou a zákazníci by se obraceli s větší důvěrou. I já se chystám vašich služeb využít,jenže já si dokážu vybrat sám co má a co nemá smysl mrazit.


Se zakazniky vzdy v prvni rade resim z jakeho materialu je dana vec vyrobena a v momente kdy material neni vhodny tak mu to reknu. Ve finale je to vzdy na nem zda se i presto rozhodne pro vyuziti nasich sluzeb. Jsou materialy kde se opravdu zadny efekt vyssi odolnosti proti treni nedostavi, ale osetruji se za ucelem odstraneni vnitrniho pnuti a zlepseni rozmerove stability. Docela me zarazi kde beres tu informaci ze 'nezjistujeme z jakeho materialu je dana vec vyrobena....'
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

PhoB
Příspěvky: 166
Registrován: 02 led 2006 23:11

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od PhoB »

Zde moje zkusenost s mrazenymi dily.

Nechal jsem si mimo kotoucu zmrazit vnejsi homokineticke klouby a take brousene vrtaky.

Co se kotoucu tyce, tak po prvnim intenzivnim brzdeni na nich vznikly barevne fleky jako u neupravenych. Nicmene zatim se nezkroutily.
U vrtaku jsem, zejmena diky svoji nesikovnosti, utavil devitku vrtak. Vrtal jsem XX der do milimetroveho nerezoveho plechu. I kdyz jsem se snazil ale spon trochu chladit vrtak ve vyjetem oleji(vzdy 2x na diru). Stejne se spicka barevne zbarvila a vrtak se ztupil. Ale to pisu jen, aby si nekdo nemyslel, ze se automaticky veci stanou nesmrtelne. Tezko soudit co by se stalo kdybych vrtal neupravenym vrtakem - dalsi si nicit nechci :D

Vnejsi klouby, kdo vi, to jsem nechal mrazit spise jen pro svuj klid.
S2 ABY Coupe in ressurection
Delta Integrale 16V
remote Lancer EVO8
ex JDM STI typeR ver3
ex Yellow Punto GT 2.0 16VT & 20VT

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 12:21, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2286
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od Libor12 »

Taboo píše:
Libor12 píše:
Taboo píše:Nekteri znali lide tvrdi, ze prave diky obsahu uhliku je mrazeni hlinikovych slitin neucine

to moc znali nejsou protože ve slitinach hliníku toho uhlíku moc není.

Ano, takhle jsem to myslel, jen jsi mne spatne pochopil - anebo jsem to nevhodne a nesrozumitelne napsal (mel jsem napsat "nizkemu obsahu uhliku"...).

no ja to myslel ironicky to Nekteri znali lide tvrdi protože ve slitinách hliníku žádný uhlík není. Tady odkaz jen okrajově o al a jeho slitinách http://u12133.fsid.cvut.cz/podklady/MPL ... %C5%AF.pdf jsou popsány jen ty základní
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2286
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od Libor12 »

hIGGI píše:Se zakazniky vzdy v prvni rade resim z jakeho materialu je dana vec vyrobena a v momente kdy material neni vhodny tak mu to reknu. Ve finale je to vzdy na nem zda se i presto rozhodne pro vyuziti nasich sluzeb. Jsou materialy kde se opravdu zadny efekt vyssi odolnosti proti treni nedostavi, ale osetruji se za ucelem odstraneni vnitrniho pnuti a zlepseni rozmerove stability. Docela me zarazi kde beres tu informaci ze 'nezjistujeme z jakeho materialu je dana vec vyrobena....'

pak je to v pořádku,tu informaci jsem si interpretoval z tvého předchozího postu.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
hIGGI
Příspěvky: 340
Registrován: 11 srp 2004 23:32

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od hIGGI »

Tak kdopak tu jezdi kamionem, taxikem ci necim u ceho mu mizej kotouce pred ocima? :))
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od Ondras »

Má smysl mrazit použité hladké nevrtané kotouče (relativně nové, 6 měsíců, 12kkm)? Při běžné jízdě se tváří zcela rovné, při zátěži na okruhu po zahřátí hučí, ale do pedálu nekopou.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
hIGGI
Příspěvky: 340
Registrován: 11 srp 2004 23:32

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od hIGGI »

Z technickeho hlediska ano, financne si to musis spocitat ty. Ale ano, mrazime i pouzite kotouce (vetsinou pred mrazenim stocene) a zatim jsou pouze pozitivni reakce...
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
hIGGI
Příspěvky: 340
Registrován: 11 srp 2004 23:32

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od hIGGI »

Pokud nekdo mate neco na zmrazeni tak mi to muzete v Praze predat osobne a usetrit na postovnem :)
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
sub13
Příspěvky: 72
Registrován: 15 čer 2004 16:04

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od sub13 »

Chci si nechat zmrazit poloosy a převodovku...mam 2 dotazy:
1. ploosy jsou nastříkaný, udělá zmrazení něco s touto povrchovou úpravou?
2. musim rozebrat převodovku "do posledního kolečka" nebo by ji stačilo rozebrat na menší celky jako např. osa s ozubenými koly apod.?

Uživatelský avatar
hIGGI
Příspěvky: 340
Registrován: 11 srp 2004 23:32

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od hIGGI »

sub13 píše:Chci si nechat zmrazit poloosy a převodovku...mam 2 dotazy:
1. ploosy jsou nastříkaný, udělá zmrazení něco s touto povrchovou úpravou?
2. musim rozebrat převodovku "do posledního kolečka" nebo by ji stačilo rozebrat na menší celky jako např. osa s ozubenými koly apod.?


1. Po mrazeni se kovove dily temperuji na 150C, pokud na tom mas barvu ktera 150C nevydrzi, tak se ti z nich asi oloupe. Tzn, manzety taky dolu.

2. Prevodovkou muzes privest vcelku, rozebranou na mensi celky nebo i do posledniho kolecka, vsechno se da.
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od JonnY »

hIGGI : a nemoze nastat nejaky problem z dovodu roznej tepelnej roztaznosti jednotlivych dielov poskladanej prevodovky?

Uživatelský avatar
hIGGI
Příspěvky: 340
Registrován: 11 srp 2004 23:32

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od hIGGI »

JonnY píše:hIGGI : a nemoze nastat nejaky problem z dovodu roznej tepelnej roztaznosti jednotlivych dielov poskladanej prevodovky?


Zadny problem tohoto typu nebyl zaznamenan. Hlavne asi proto ze materialy se pri ochlazovani neroztahuji ale spis smrstuji.
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 12:21, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od Krosmen »

Rád bych nechal zmrazim komponenty motoru,který bude před tím podroben rozebrání a inspekci s výměnami poškozených-opotřebených dílů.takže bych přinesl polomotor bez těsnění a hlavu také bez těsnění...Potom komplet převodovku,poloosy a brzdy :-) to bude pecka...jo a ještě turbo se svodama to až je budu mít...vezmu to pak najednou doufám celé během zimy.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
sub13
Příspěvky: 72
Registrován: 15 čer 2004 16:04

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od sub13 »

Ma cenu mrazit ojnice Pauter a kované písty Mahle (4032), pístní krouzky a cepy (dodávané v sade s písty)?
Jinak se setrvakem, original klikovkou, srouby, stefty, asi i s blokem pocitam...
S kompletni hlavou, turbem (GT30R) a svody (nerez) si uz tak jisty nejsem (u 500HP motoru), jestli se to vyplati nebo jestli si nezpusobim vic problemu nez uzitku...prosim o radu :oops:

Uživatelský avatar
hIGGI
Příspěvky: 340
Registrován: 11 srp 2004 23:32

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od hIGGI »

sub13 píše:Ma cenu mrazit ojnice Pauter a kované písty Mahle (4032), pístní krouzky a cepy (dodávané v sade s písty)?
Jinak se setrvakem, original klikovkou, srouby, stefty, asi i s blokem pocitam...
S kompletni hlavou, turbem (GT30R) a svody (nerez) si uz tak jisty nejsem (u 500HP motoru), jestli se to vyplati nebo jestli si nezpusobim vic problemu nez uzitku...prosim o radu :oops:


Pokud vyrobce pistu a ojnic primo neuvadi ze uz je ma mrazene, tak ty bych mrazil, vcetne krouzku a cepu.
Setrvak ci pritlacak ma smysl protoze ten se ti spojkou opotrebovava , stejne tak klikovka se otira.
U svodu nevim co ocekavat, mozna to pomuze pokud maji tendenci praskat.
S turbama je to trochu slozitejsi protoze to musis rozebrat, gumova tesneni ktera jsou v nem to mrazeni nemusi vydrzet....takze kdyz je amici mrazej, tak rozebrany a pak si holt zaplatej slozeni/vyvazeni pokud si to nerisknou skladat samii.
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od Krosmen »

Vyveďte mě někdo z omylu ale kde máš v turbu jaké gumové těsnění?Jedině kde se a to jak kdy těsnění objevuje je na kompresorovém housingu a to vyndám za pět minut...jinak vše je jen o kovech.....Nebo sem na něco zapomněl?Mám tady asi pět rozebranejch včetně GT a nikde žádná guma :-) u svodů bych ocenil že by nebyly tak náchylný k praskání....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
hIGGI
Příspěvky: 340
Registrován: 11 srp 2004 23:32

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od hIGGI »

No pokud jsi to GTckove turbo rozebiral a zadna guma tam mezi compressor housingem a CHRA neni, tak no problem :)
Ale uz jsem se setkal s turbama ktere maji i gumove tesneni ktere je v tomto miste a tam se dostanes az kdyz sundas compressor z hridele.
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od Krosmen »

ono je pravda že tady mám jen garette žádný jiný :-) a u nich ta gumička občas je,ale tu vyndáš když sundáš práve jen ten housing jinde sem ji nenašel při rozebírání :-) ale jinej výrobce to může mít jinak :-)
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 12:21, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 12:22, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od Krosmen »

Taboo píše:
Krosmen píše:Vyveďte mě někdo z omylu ale kde máš v turbu jaké gumové těsnění?Jedině kde se a to jak kdy těsnění objevuje je na kompresorovém housingu a to vyndám za pět minut...jinak vše je jen o kovech.....Nebo sem na něco zapomněl?Mám tady asi pět rozebranejch včetně GT a nikde žádná guma :-)

Je tam jeste jedno tesneni mezi tou "plate" mezi kolem kompresoru a strednim housingem. K tomu, aby jsi mohl sundat tu "plate" (ktera je drzena k strednimu housingu 4 srouby) musis nejdriv sundat to kolo kompresoru... :wink:

Napadlo mě jestli tam ještě náhodou mrška těsnící neni....Jedno sem cvičně rozebral a je opravdu tam :-)
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: Cryogenic Treatment v ČR

Příspěvek od kentoya »

víc už jich není, jinak pokud si poznačíš na děličce polohu kompresorového kola, oproti hřídeli a zpětně to složíš stejně, tak nemusíš vyvažovat
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“