nastaveni BOV

Máš nebo jsi měl problém s autem? Zde ti ho pomůžeme vyřešit :)

Moderátor: Idaho

norcofiala
Příspěvky: 21
Registrován: 31 říj 2011 03:13
Bydliště: Praha

nastaveni BOV

Příspěvek od norcofiala »

Zdravim ve spolek.
Přišel mi ventil, ale obávám se že je někde něco špatně.
Po pročtení fóra, sem pochopil funkci originálního uzavřeného ventilu na mem turbu (TD04L-12T), ten dostává kompresor turba do "zkratu", tak sem pochopil že při volnoběhu je asi otevřený a zavře se při akceleraci.

Mam tenhle ventil

Kód: Vybrat vše

http://shopping.kinugawaturbo.com/kinugawabilletadjustablemitsubishiturboblowoffvalvebovvolvosrt-4gm.aspx
dostal jsem k němu ventilu:
- Green Spring : 5~15 psi
- Yellow Spring : 15~23 psi
- Blue Spring : 23~30 psi

Dal jsem tam tu nejsilnější modrou ale ventil mi při volnoběhu zůstává otevřený. Což by asi neměl že ?
Při akceleraci se zavře a drží, po puštěni plynu se zas otevře a zůstane otevřený, tím mi nastává i problém při návratu do volnoběhu, dlouho trvá než se to ustálí a zůstane i tak otevřený.
Podle mně je slabá pružina, jak ale zjistit správnou hodnotu pružiny ?

Mam VOLVO V40 2T B4204T3.


Díky za rady Tomas
VOLVO V40 2,0i T 123 kW

Uživatelský avatar
Lio666
Příspěvky: 81
Registrován: 11 úno 2012 17:21

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od Lio666 »

Nejsem moc odborník na turba a BOV, ale ten ventil je nejspíš řízen jen podtlakem, takže když motor běží na volnoběh, v sání je podtlak a ten ventil je otevřený. Takže funguje správně. Síla pružiny ovlivňuje pouze to, aby ji nepřetlačilo turbo, když fouká.
Tigra C20LET@180kW

norcofiala
Příspěvky: 21
Registrován: 31 říj 2011 03:13
Bydliště: Praha

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od norcofiala »

Já to spíš chápu tak, že ta pružina má bejt nastavená tak, aby byla na hraně síly podlaku, a při deakceleraci ten podtlak tomu má pomoct a otevřít ventil.
Co sem se zatim dočetl, tak ventil ma byt zavřeny při volnoběhu.
Podle mě ta pružina, i přesto že má být nejsilnější, je slabá.
V tý hadici kde je podtlak, je podle mě i tlak, když turbo tlačí.

nevim no, sem z toho jelen :?
VOLVO V40 2,0i T 123 kW

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od Beaver »

BOV má být rozhodně zavřený, dokud nenastane výrazný rozdíl mezi tlakem co produkuje turbo a tlakem v sání (odkud by ti měla vést k tomu ventilu tenká hadička). Jakmile je v sání podtlak a v turbu přetlak, otevře ten podtlak ventil. Aby ho neotvíral furt, je tam ta pružina. Pokud ti to visí v otevřeném stavu i za volnoběhu, je pružina na hovno, což by u Kinugawy poc nepřekvapilo... :D
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

norcofiala
Příspěvky: 21
Registrován: 31 říj 2011 03:13
Bydliště: Praha

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od norcofiala »

to Beaver: ANO to sem potřeboval slyšet, a dneska po podložení pružiny sem zjistil že to tak s tou pružinou opravdu je (ta nejsilnější je pořad slabá ) :D

Otázkou je, v kterým obchodě sehnat tu správnou.

Nějaký ověřený prodejce ?
VOLVO V40 2,0i T 123 kW

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od JRD McLAREN »

dve sa tam nevmestia ..??
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od Beaver »

Bohužel kde sehnat pružinu do BOV od Kinugawy netuším, neznám ani tyhle Mitsubishi turba. Je možné, že Kinugawa udělala repliku nějakého Japonského výrobku a teoreticky by potom mohla pasovat pružina z originálu. Druhá varianta je, že "sešroubuješ" dvě ty pružiny do sebe, pokud to je konstrukčně možné a budou fungovat společně. A nebo sehnat/nechat udělat pružinu na zakázku. Případně ještě zkusit to vypodložení, ale jestli i s modrou pružinou podtlak otevírá ten BOV, tak to stačit nebude. Ty Čínské pružiny jsou v tomhle úplně klasika, kamarád pro změnu za boha nemohl přijít na to, proč má strašlivou prodlevu turba a ukázalo se, že i "tvrdá" pružina v externí wastegate Made In China je tak měkká, že výfukové plyny ji dokážou přetlačit ještě dřív, než vůbec turbo začne něco rozumného tlačit a tím pádem "profukuje". Bída s nouzí tyhle výrobky...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od Libor12 »

Lio666 píše:Nejsem moc odborník na turba a BOV, ale ten ventil je nejspíš řízen jen podtlakem, takže když motor běží na volnoběh, v sání je podtlak a ten ventil je otevřený. Takže funguje správně. Síla pružiny ovlivňuje pouze to, aby ji nepřetlačilo turbo, když fouká.
Jsem na tom s turbomotory podobně,ale souhlasím s tebou,že funkce tohoto pistového bov je spravná - na volnobeh otevřen,jakmile přidaš plyn,bov zavře. - open bov - vzduch jde pryč. Problem je uplně stejný jako nastal na supře po montáži bov co pustil změřený vzduch pryč. Příznaky byly stejné,kolísající volnoběh,bohaté při přeřazení - to by bobr mohl pamatovat. Tento bov je vhodný pro motory řízené MAP. Ty potřebuješ uzavřený okruh,který odpuštěný změřený vzduch vrátí zpět do sání.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

norcofiala
Příspěvky: 21
Registrován: 31 říj 2011 03:13
Bydliště: Praha

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od norcofiala »

Libor12 píše:
Lio666 píše:Nejsem moc odborník na turba a BOV, ale ten ventil je nejspíš řízen jen podtlakem, takže když motor běží na volnoběh, v sání je podtlak a ten ventil je otevřený. Takže funguje správně. Síla pružiny ovlivňuje pouze to, aby ji nepřetlačilo turbo, když fouká.
Jsem na tom s turbomotory podobně,ale souhlasím s tebou,že funkce tohoto pistového bov je spravná - na volnobeh otevřen,jakmile přidaš plyn,bov zavře. - open bov - vzduch jde pryč. Problem je uplně stejný jako nastal na supře po montáži bov co pustil změřený vzduch pryč. Příznaky byly stejné,kolísající volnoběh,bohaté při přeřazení - to by bobr mohl pamatovat. Tento bov je vhodný pro motory řízené MAP. Ty potřebuješ uzavřený okruh,který odpuštěný změřený vzduch vrátí zpět do sání.
Ano libore, original mi vrací tlak těsně před vrtulku kompresoru.
ale nevidím důvod proč tam nemít otevřený, pokud bude dělat to co má, nebo snad zkrz ten zavřený BOV saje motor při volnoběhu a tim obchází kompresor ?


Pružinu si hold musím sehnat sám :roll:
VOLVO V40 2,0i T 123 kW

Uživatelský avatar
Lio666
Příspěvky: 81
Registrován: 11 úno 2012 17:21

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od Lio666 »

Záleží, jestli máš MAP nebo MAF.
Tigra C20LET@180kW

norcofiala
Příspěvky: 21
Registrován: 31 říj 2011 03:13
Bydliště: Praha

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od norcofiala »

Lio666 píše:Záleží, jestli máš MAP nebo MAF.
Mam zřejmě MAF
VOLVO V40 2,0i T 123 kW

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od Libor12 »

norcofiala píše:
Lio666 píše:Záleží, jestli máš MAP nebo MAF.
Mam zřejmě MAF
A to je tvůj problém. ECU si jeho pomocí změří masu vzduchu a uměrně ji nadávkuje palivo a předstih. Ty jednoduše tímto bov odpustíš část vzduchu pryč a problém je na světě - ecu nadavkuje palivo a vzduch je pryč. Proto ten tovární vrací odpuštěný vzduch před turbo ale ne před MAF.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

norcofiala
Příspěvky: 21
Registrován: 31 říj 2011 03:13
Bydliště: Praha

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od norcofiala »

takže u těhle systému se zvukového efektu nedá docílit ?
VOLVO V40 2,0i T 123 kW

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Ale dá. I s uzavřeným BOV můžeš dělat stejný "kravál" jako s otevřeným 8) Jen musíš koupit uzavřený aftermarket BOV. Jsou běžně k dostání
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

norcofiala
Příspěvky: 21
Registrován: 31 říj 2011 03:13
Bydliště: Praha

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od norcofiala »

LiberaleMiguel2 píše:Ale dá. I s uzavřeným BOV můžeš dělat stejný "kravál" jako s otevřeným 8) Jen musíš koupit uzavřený aftermarket BOV. Jsou běžně k dostání
kdybys našel chvilku času dáš mi sem nějaký příklad? vůbec netuším :kladivo:
VOLVO V40 2,0i T 123 kW

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

http://www.highperformanceparts.cz/blow ... -25mm.2846" onclick="window.open(this.href);return false;

Něco takového prostě. A z toho vyvodu to bude foukat zpátky před turbo jako origo BOV
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od Beaver »

Libor12 píše:...souhlasím s tebou,že funkce tohoto pistového bov je spravná - na volnobeh otevřen,jakmile přidaš plyn,bov zavře. - open bov - vzduch jde pryč...
Tak asi nechápu, co píšeš. Pokud bude ten BOV otevřený na idle, tak to bude za MAFem skrz něj přisávat falešný vzduch a potěš koště... Nepřijde mi to jako nějak moc správná funkce teda :D
LiberaleMiguel2 píše:http://www.highperformanceparts.cz/blow ... -25mm.2846
Něco takového prostě. A z toho vyvodu to bude foukat zpátky před turbo jako origo BOV
Za prvé, slyšet to moc nebude, když se to vrací do sání, je to prostě utlumené.
Za druhé, to turbo je osazené integrovaným BOV, takže ten z odkazu tam jen tak místo něj nedá.
Za třetí, doporučit mu místo vyřešení problémů s Čínským šmejdem koupi jiného Čínského šmejdu, to dovede opravdu jen blb tvého formátu s nulovýma zkušenostma v oblastni přeplňování. Vidím, že se vracíš ke starým zvykům - hovno o tom vědět, ale co nejvíc do toho kecat.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

norcofiala
Příspěvky: 21
Registrován: 31 říj 2011 03:13
Bydliště: Praha

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od norcofiala »

LiberaleMiguel2 píše:http://www.highperformanceparts.cz/blow ... -25mm.2846

Něco takového prostě. A z toho vyvodu to bude foukat zpátky před turbo jako origo BOV

Ahaaaa, a ten kravál půjde pak ze sani, chápu to spravně ?

asi sem našel předlohu toho mího od kinugawi :D
http://www.genracer.com/forge-motorspor ... sis-coupe/" onclick="window.open(this.href);return false;
VOLVO V40 2,0i T 123 kW

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Bobre, ty demente, já mu nic nedoporučil, jen jsem mu hodil odkaz na první Closed loop BOV, který mi Google vyhodil. Norco to jako doporučení snad ani bralt nemohl....
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od Beaver »

norcofiala píše:asi sem našel předlohu toho mího od kinugawi :D
http://www.genracer.com/forge-motorspor ... sis-coupe/" onclick="window.open(this.href);return false;
Velmi pravděpodobně. Jedna z možností by tím pádem mohl být nákup téhle sady, ovšem je to dost hop nebo trop...

http://www.forgemotorsport.co.uk/Valve_ ... --826.html
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od Libor12 »

Beaver píše:Tak asi nechápu, co píšeš. Pokud bude ten BOV otevřený na idle, tak to bude za MAFem skrz něj přisávat falešný vzduch a potěš koště... Nepřijde mi to jako nějak moc správná funkce teda :D
Trolíš? :lol: Tady na tom odkazu v popisu http://www.genracer.com/forge-motorspor ... sis-coupe/" onclick="window.open(this.href);return false; píší taktéž že je to normalní za volnoběhu otevřené... a že použití silnější pružiny je špatná funkce potom. první video na YT.. https://youtu.be/SmDRy2H_-KY" onclick="window.open(this.href);return false; ano tohle je správná funkce. Co by tam kde přisávalo? klapka je zavřená,volnoběh řídí ventil volnoběhu nebo elektronicka klapka. Tak či tak je tam podtlak a ten snímá MAP až za klapkou. Turbo se samozřejmě lehčeji roztáčí když nemá zpočátku akcelerace žádný odpor a tady norco ti potvrdí že i na volnoběh z toho bov fouká vzduch,proto hledá pružinu :wink: špatná cesta. a protože mu průtok vzduchu měří maf tak i to turbo otevřeným bov ventilem dopravuje docela velké množství vzduchu a to je ten kolísající volnoběh. Chovají se tak všechny motory s maf a open bov včetně tvojí supry pokud ten vzduch nevrátíš do sání nebo nepřejdeš na konverzi na map.
Noorco chceš zvuk? Kup tohle http://www.tuning.sk/dokument-blow-off- ... -autostyle" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

norcofiala
Příspěvky: 21
Registrován: 31 říj 2011 03:13
Bydliště: Praha

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od norcofiala »

Hlavně se klucí neperte, kvůli takové banalitě.

Chtěl jsem příklad, odkaz sem pochopil, nějaký základy funkce mám, jen sem nezapočítal to, čím je ten motor řízenej.
Moje blbost.

Hold mam pro mě špatnej systém neslučitelnej s OPEN BOV :(
Libor12 píše:Tady na tom odkazu v popisu http://www.genracer.com/forge-motorspor ... sis-coupe/" onclick="window.open(this.href);return false; píší taktéž že je to normalní za volnoběhu otevřené... a že použití silnější pružiny je špatná funkce potom.
Noorco chceš zvuk? Kup tohle http://www.tuning.sk/dokument-blow-off- ... -autostyle" onclick="window.open(this.href);return false;
Na ten fén sem ti nahrál, máš bod 8)

V tom případě bych potřeboval víc osvětlit funkci systému MAP , ten si hlidá vzduch jak ?
Protože v tom případě ten motor (konkrétně u ty hyundaiky) taky saje vzduch mimo filtr .....
jak to teda funguje ?

MAF bych už asi chápal
VOLVO V40 2,0i T 123 kW

norcofiala
Příspěvky: 21
Registrován: 31 říj 2011 03:13
Bydliště: Praha

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od norcofiala »

Ještě jedna technická.
Na tomhle videu ma stejnej motor, a ma tam BOV s dvouma ventilama, co je to zač ?
https://www.youtube.com/embed/OPJysVbP_Cs" onclick="window.open(this.href);return false;
VOLVO V40 2,0i T 123 kW

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Manifold Absolute Pressure sensor (MAP sensor)

Anglicky snad umíš, ne ? :-) podle názvu si funkci musíš domyslet 8)
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od Beaver »

Libor12 píše:
Beaver píše:Tak asi nechápu, co píšeš. Pokud bude ten BOV otevřený na idle, tak to bude za MAFem skrz něj přisávat falešný vzduch a potěš koště... Nepřijde mi to jako nějak moc správná funkce teda :D
Trolíš? :lol: Tady na tom odkazu v popisu http://www.genracer.com/forge-motorspor ... sis-coupe/" onclick="window.open(this.href);return false; píší taktéž že je to normalní za volnoběhu otevřené... a že použití silnější pružiny je špatná funkce potom. první video na YT.. https://youtu.be/SmDRy2H_-KY" onclick="window.open(this.href);return false; ano tohle je správná funkce. Co by tam kde přisávalo? klapka je zavřená,volnoběh řídí ventil volnoběhu nebo elektronicka klapka. Tak či tak je tam podtlak a ten snímá MAP až za klapkou. Turbo se samozřejmě lehčeji roztáčí když nemá zpočátku akcelerace žádný odpor a tady norco ti potvrdí že i na volnoběh z toho bov fouká vzduch,proto hledá pružinu :wink: špatná cesta. a protože mu průtok vzduchu měří maf tak i to turbo otevřeným bov ventilem dopravuje docela velké množství vzduchu a to je ten kolísající volnoběh. Chovají se tak všechny motory s maf a open bov včetně tvojí supry pokud ten vzduch nevrátíš do sání nebo nepřejdeš na konverzi na map.
Noorco chceš zvuk? Kup tohle http://www.tuning.sk/dokument-blow-off- ... -autostyle" onclick="window.open(this.href);return false;
Vůbec, tenhle koncept jsem zatím v tom případě neviděl (pravda, netuním Genesis (nebo Volva) a do ventilu ani nějak neměl potřebu nakukovat :) Každopádně nerozumím co píšeš, protože zároveň mi oponuješ, zároveň vyvracíš co píšeš a stejně tak zároveň potvrzuješ co jsem napsal :lol: To Volvo má MAF. BOV je na housingu kompresoru, tj. za MAF. Pokud je mi známo, tak MAP už to nemá. ISCV nebo ETCS saje vzduch, co už prošel MAFem. V případě ETCS to prostě jen pootevře klapku, nemáš tam ani žádnou extra hadici. Logicky tak při použití ventilu otevřeného při volnoběhu bude docházet k tomu, že motor podtlakem bude přisávat vzduch tou dírou až do okamžiku, než se ventil zavře, protože úkolem toho ventilu je vypustit přetlak a nic jiného.

Tak či onak, buď dát zpátky origo recirkulační BOV nebo počítat s neduhama co ten open BOV přinese (kurevsky bohatá směs při odfuku).
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od Taboo »

Beaver píše:Tak či onak, buď dát zpátky origo recirkulační BOV nebo počítat s neduhama co ten open BOV přinese (kurevsky bohatá směs při odfuku).
Presne 8) . Treti moznosti je prechod z MAF na MAP ( + adekvatni piggyback jako treba MAP-ECU3 anebo programovatelny standalone ECU), coz je samozrejme pouze za ucelem zvyseneho hluku financni nesmysl.

Co se tyka otazky, jestli BOV ma byt pri volnobehu otevreny anebo zavreny, zalezi jestli je recirkulacni (s MAF) anebo ne. Recirkulacni BOV ve spojeni s MAF sensory byvaji casto pri volnobehu castecne otevrene, protoze to nicemu neskodi (vzduch ktery jimi prochazi je uz mereny a filtrovany) a ucineji reguluji compressor surge pri deceleraci. Jedinou nevyhodou castecne otevreneho BOV pri volnobehu nerecikulacniho BOV (s MAP) je nasavani nefiltrovaneho vzduchu. Proto se otevrene BOV vetsinou nastavuji vzhledem k podtlaku v sani pri volnobehu (pomoci rucni podtlakove pumpy MityVac stylu).
Dalsi veci, za kterou musim dat Beaveru palec nahoru 8) je nepouzivani te technicky nespravne "open loop, closed loop" BOV "ricer" terminologie se kterou nekdo prisel pote, co slysel tyto pojmy ve spojeni s rezimy ECU. K tomu, aby nejaky loop mohl byt otevreny, tak musi nejdriv existovat, coz u otevrenych BOV neni jaksi pravdou. Bezne se pouzivaji technicky spravne pojmy "recilculated" a "vented" (anebo "VTA" - Vented To Atmosphere).
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od Beaver »

No jo, už sis mě vychoval :lol:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

norcofiala
Příspěvky: 21
Registrován: 31 říj 2011 03:13
Bydliště: Praha

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od norcofiala »

Achjoo :(
takže mám prostě smůlu.

Díky za objasnění problematiky :)
VOLVO V40 2,0i T 123 kW

Uživatelský avatar
Lio666
Příspěvky: 81
Registrován: 11 úno 2012 17:21

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od Lio666 »

Musel bys koupit jiný ventil, který je na volnoběh zavřený a otevírá se jen když v potrubí je tlak. Pak by zůstal jen problém příliš bohaté směsi při tom odfouknutí.

Například GReddy FV.
Tigra C20LET@180kW

norcofiala
Příspěvky: 21
Registrován: 31 říj 2011 03:13
Bydliště: Praha

Re: nastaveni BOV

Příspěvek od norcofiala »

Lio666 píše:Musel bys koupit jiný ventil, který je na volnoběh zavřený a otevírá se jen když v potrubí je tlak. Pak by zůstal jen problém příliš bohaté směsi při tom odfouknutí.

Například GReddy FV.
Diky ti, jeste to promyslim :)


Rysknu ze budu za blbce, ale vznika mi otazka.
Senzor maf neni jednocestny ventil ze, tak mi tak vrta hlavou, kdyz za turvem se predklapkou nahromadi tlak kterej bov posle mezi turbo a filtr, tedy před turbo, přece se ten tlak musi pres ten filtr ,vratit i pred to cidlo ne? nebo aspon jeho cast ..
nebo sem uplne mimo misu :D
Hlavne me nekamenujte :D tak sem se do toho nejak zamotal :D
VOLVO V40 2,0i T 123 kW

Odpovědět

Zpět na „Poruchy, závady, rady, tipy“