Nenápadná síla - VW Golf IV.

Představte svojí káru ostatním členům ;-)

Moderátoři: Bohuš, Kane13

milosh
Administrátor
Příspěvky: 8037
Registrován: 03 úno 2004 13:57

Nenápadná síla - VW Golf IV.

Příspěvek od milosh »

Obrázek

Po všem vymýšlení a bádání, jestli jsem ochotnej obětovat celej kufr nebo ne jsem do toho konečně i já praštil a splnil si svůj sen o pořádné muzice. Nebyla to cesta věru jednoduchá, spíš by se hodilo pojmenování „zatraceně trnitá“, ale to už tak bývá u skoro všech autohifi instalací. Klidně se přiznám, že jsem jedním z těch hifíků, co si ke světu autohifi přičichli už v raném věku a začínali na těch nejhorších komponentech. Ale jak to vlastně celé odstartovalo? Když můj bývalý Escort Cabrio už prostě dosluhoval a závady se objevovaly rychleji, než mě servis stihl objednávat na opravy, byla nejvyšší chvíle říct dost a poohlédnout se po něčem novém.

Čirou náhodou jsem potkal v autosalonu Golfíka a udělali mi na něj cenu, které prostě nešlo odolat. A tak jsem podškrábnul leasingovou smlouvu a zavázal se platit každý měsíc mega sumu. V té době mi to ale bylo jedno – airbagy, klimatizace a neskutečné pohodlí, to bylo prostě to nejdůležitější. Všichni, kdo v té době byli okolo mě si jistě pamatují, že jsem zatvrzele říkal, že tohle auto už tuning nepotká. Smáli se a já se tehdy smál taky, protože jsem si byl jistý, že nepodlehnu. Pak to ale přišlo, nenápadně a pozvolna. Nejdřív kola (kola přece nejsou žádný tuning, žejo…), folie (bezpečnost), podvozek (samozřejmě taky), výfuk (a tady už jsem byl v koncích) :-). Prostě jsem do toho spadl a v té době jsem začínal postupně měnit i audio výbavu. Už z Escorta jsem věděl, že komponenty nevábných značek nebudou asi to pravé. První zesilovač McFun mi za jízdy v Escortu na podlaze zadních sedaček natvrdo shořel, první subwoofer Tesla se mi vytrhl ze závěsu při poloviční hlasitosti. A tak nastal čas v Golfu zařadit level 2. Byla to vážně evoluce! Dneska se jen pousmívám, ale klidně prozradím, že můj druhý subwoofer byl bandpass od Ravelandu. Vypadal honosně a prostě hrál, tedy tenkrát se mi tak zdálo. Do Golfu cestovalo místo standardní Bety i nové rádio – Sony MP40 a já byl v sedmém nebi. Ovšem jen těch pár měsíců, než jsem poznal všechny kluky ze zlínského Streetline klubu. Jasně, Doktor se stříbrným Leonem (viz www.streetline.cz) byl mezi nimi a ze mě se začínal stávat pacient (naštěstí ne jeho urologický). V té době se začínal plánovat a stavět i červený Escort Mr. Dynabooma (určitě znáte těch 5 nenápadných Destructorů v laminátu). Stačilo pár večerů strávených s nimi, párkrát si poslechnout jejich instalace a bylo jasné, že pár měsíců mě čekají jen rohlíky a voda. První instalace byla zlomová. Komplet se vytlumily všechny dveře i kufr Dynamatem Xtreme, dopředu se osadily MacAudio Iron, dozadu do plata ovály také od MacAudio a v kufru začal ten pravý tanec. Velká žlutá bedna a do ní opravdový drobeček – Magnat XTC 1500. 38 cm napojených na zesilovač MacAudio Pulsar 1XL udělalo své. Spolu s menším bráškou Magnat Bullpower 460 už se v autě rozehrál docela slušný koncert roztřáslých zrcátek a užaslých spolujezdců. To bylo léto 2004 a musím uznat, že díky muzice dostalo nový rozměr. Pár srazů, pár úspěchů (Slušovice 2004) a člověk by si řekl, že může být spokojen. V kufru sice nějaké místo ještě zbylo, ale stejně bylo nevyužitelné – k práci potřebuju jen notebook a když jsem ho tam jednou dal, díky magnetu z XTC dva dny nefungoval, takže jsem od podobných experimentů upustil a kufr zůstal už jen na muziku.

Přišel ale podzim a zima 2004 a pozvolna se začínaly objevovat hlasy (jasně, ten nejsilnější šel od Petra Matouše alias Mr. Dynabooma), že do nového roku se starou muzikou je ostuda. Pak to přišlo – načrtlo se pár komponentů, zhruba se nastínil postup a….během půl hodiny byla stará muzika venku a Golf byl zase jako holátko. Tenkrát jsem ještě nevěděl, že kývnout na laminát znamená dlouhatánskou cestu téměř bez konce. Inspirace Mr. Dynabooma je z toho všeho jasně patrná – nestandardní tvary, nic podle pravítka. Nejdřív se počítalo se dvěma basáky, ale Petr je megaloman, 3 jsou minimum, 5 je ideál, však víte. Tvrdošíjně jsem si stál za podmínkou, že sedačky musí zůstat (a věřte, že dát je pryč bylo první, co mi Petr navrhl). Když bylo jasné, že k dispozici bude jen Golfí kufr, bylo rozhodování jednodušší. Dva dvoukanálové zesilovače, jeden monoblok Pulsar. Protože Petr v té době hodně pracoval se švýcarskou značkou Macrom, bylo rozhodnuto, že skočíme do ní. V Sinsheimu jsme se přesvědčili, že Macrom umí dělat zatraceně dobré věci a zároveň vždy bude silnou individualitou, kterou nepotkáte na srazu u každé druhé instalace.

A tak se začalo s pozvolnou přípravou. Jako první vzala za své rezerva – tři basáky budou potřebovat velkou ozvučnici a místa nazbyt nebylo. Nejprve se tedy v prostoru rezervy vylaminoval „lavór“, který se pevně přišrouboval ke karoserii auta. Svou vrchní stranou tak srovnal podlahu auta, aby se mohlo stavět dále. A teď to začalo být teprve zajímavé – hlavní torzo celé instalace tvořila ozvučnice pro subwoofery velmi nestandardních tvarů. S kamarády Zdeňkem a Petrem, kteří mi při práci strasně moc pomáhali (vlastně se možná nadřeli víc než já) jsme začali laminovat. První kelímky pryskyřice, kousky skelného vlákna, první omámení a noci plné barvitých snů a bedna začínala získávat osahatelné tvary. Už v první chvíli nás (minimálně mě) zarazila monstrozita. Bylo jasné, že to nebude žádná hračka pro děti. Postupem času se také plány podle aktuální situace měnily – laminát už nebude do kufru posazený, ale bude od kraje ke kraji – všechny krajní plasty budou zalaminovány do jednoho kusu a nalakovány. Finále tedy sestává celkem ze čtyř kusů – hlavní bedna s držáky pro zesilovače, kryt na zesilovače a krajní kryty pro reproduktory. Zejména tyhle krajní věci byl vážně mordor udělat – neobvyklý tvar dával tušit, že tu bude pnutí a pesimisté říkali, že tohle prostě nikdy nebude sedět dohromady. Při práci jsme experimentovali nejen se skelným vláknem a laminátem, ale i s karbonem zalaminovaným do tvaru krytu a s TacMatem z produkce Dynamatu. Trvalo dlouhé 4 měsíce, než instalace zahrála, ale nepředbíhejme. Z produkce Macromu jsem za basáky vybral téměř špičku – 30 cm Macrom M1.W12. Pohon zůstal ještě z minulé instalace – monoblok Pulsar 1XL byl na tyhle drobečky připraven. Pro dva páry repro (přední a zadní) byly připraveny dva dvoukanálové zesilovače Macrom M3 A.250 a konečně do domečků na zadní repro Macrom M2 C.50. A na řadu přišel předek – do předních dveří se vyrobily redukční kolečka z MDF, které se zalaminovaly a kompletně vylepily Dynamatem Xtreme – díky nim se reproduktory vysunuly až na dveřní výplně a nebyly utopené ve dveřích jako u sériové instalace. A co vlastně vepředu je? Nic jiného, než špička, opět od Macromu – M1 S.60. A že hrají! Jako head unit jsem zvolil DVD přehrávač Macrom M-DVD9900 a do přístrojové desky zapuštěný LCD monitor Macrom M-M5600. Jeho jasnou výhodou je snadná vyjímatelnost, a tak nemusí zůstávat na očích nenechavcům. A jako třešnička na dortu TV Tuner M-TVT500 s anténou, i když příjem televize v našich končinách není nikterak slavný. V zimě 2005 jsem ještě pořídil stropní monitor – 7 palcový, opět od Macromu – to aby i cestující vzadu (jakože tam jede někdo tak dvakrát do roka) měli na co koukat.

Protože jsem preventista, bylo mi jasné, že taková instalace se už musí nějak ochránit – proto přišlo na řadu zabezpečení, téměř to nejlepší, co jsem na našem trhu mohl sehnat – i za situace, že kompletní cena všech součástí zabezpečení se téměř rovná ceně hudební instalace. Ale zase vám řeknu, své auto bych si teď krást nebo vykrádat opravdu nepřál…
Mezitím přišly všechny laminátové komponenty z lakovny v krásné Yamaha modré metalíze a mohlo se začít skládat. Nebyla to procházka růžovou zahradou, spousta věcí lakem a kitem nabyla a nebylo vůbec jednoduché je poskládat dovnitř. Ale podařilo se a jak vidíte, stálo to za to. A jak to hraje? Zajímavě…předky se postarají o dokonalou čistotu a zadek…hádejte třikrát :) Je to masakr a zaručeně to na level MAX vyžene všechny chmury z hlavy.
VlaK

ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek

Rudi
Moderátor
Příspěvky: 11957
Registrován: 22 srp 2004 13:03
Bydliště: OK
Kontaktovat uživatele:

Re: Nenápadná síla - VW Golf IV.

Příspěvek od Rudi »

zvenku decent, ale to se mi hrozně líbí 8) ten kufr mě zas až tak neuchvátí, ale hrát to musí fakt špičkově 8) celkově fakt moc pěkný 8)
VW - Very Wonderful
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK

Eugen
Příspěvky: 1
Registrován: 20 dub 2005 22:48

Příspěvek od Eugen »

Cau! Ty ses ten vlak, co chodil na gympl do Brna na Rybnicek? :)

Wilda

Příspěvek od Wilda »

Pekny audio :D clanek taky neni k zahozeni :lol:

Bordel
Moderátor
Příspěvky: 3887
Registrován: 20 čer 2004 16:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nenápadná síla - VW Golf IV.

Příspěvek od Bordel »

libi se mi SPZ :lol:
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

pěkně řešenej interiér - rozmístění komponentů a barevná sladěnost

Uživatelský avatar
Georgeos
Příspěvky: 726
Registrován: 15 kvě 2004 17:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Nenápadná síla - VW Golf IV.

Příspěvek od Georgeos »

Na tohle auto jsem koukal na Streetline.cz a musím říct, že jak majitel, tak klucí co to dělali mají můj respect. Moc hezká práce v tom v kuru a interiéru. Opravdu. 10 bodů z 10ti !
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím :)

VlaK

Příspěvek od VlaK »

Majitel byl jeden z tech, co to ve streetline delali, taky jsem si uzil svoje laminatove tydny, kdy jsem mel vsude osiny, v noci barevny sny a pryskyrici jsem uz citil i z jogurtu...ale clovek si pak toho vic vazi, nez kdyby mu to komplet udelala firma...

Eugen: s nemeckym gymplem...koukam, ze svet je malej :)

Jardafox
Moderátor
Příspěvky: 6530
Registrován: 02 srp 2004 11:27

Příspěvek od Jardafox »

fakt mazec, je to super 8)
Fiat Panda 1.2 >> AR 155 2.0 TS >> BMW E30 318i >> AR Giulietta 2.0 TD >> Ford Sierra 2.0i DOHC >> Saab 9000 CSE 2.0t >> AR 164 2.5 TD >> Ford Sierra 2.0i >> Lancia Lybra 2.4jtd

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Příspěvek od Ritchma »

To audio mě ani tolik nezajímá, ale hrozně by mě zajímalo co tam je za zabezpečení za takovou cenu :?
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Bordel
Moderátor
Příspěvky: 3887
Registrován: 20 čer 2004 16:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nenápadná síla - VW Golf IV.

Příspěvek od Bordel »

ja tusil, ze uz jsem ho nekde videl :D :oops:


Obrázek
Obrázek
Obrázek
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.

VlaK

Příspěvek od VlaK »

Joo, moje spoluzacka Marketa :) A to ses ty? :)

Bordel
Moderátor
Příspěvky: 3887
Registrován: 20 čer 2004 16:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bordel »

VlaK píše:Joo, moje spoluzacka Marketa :) A to ses ty? :)
jj, byl tam s ni nejakej chlapek co ji fotil (s Olymp C-740 UZ) jestli si dobre pamatuju :lol:
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.

VlaK

Příspěvek od VlaK »

Danecek píše:
VlaK píše:Joo, moje spoluzacka Marketa :) A to ses ty? :)
jj, byl tam s ni nejakej chlapek co ji fotil (s Olymp C-740 UZ) jestli si dobre pamatuju :lol:
Ten co ji fotil byl zrejme Mr. Dynaboom z Dynamatu, ja tam byl taky na stanku, tebe si snad dokonce pamatuju, nebylo tam moc odvaznych, co by si o fotku s Marky rekli... :?:

Uživatelský avatar
Šigy
Příspěvky: 1163
Registrován: 02 úno 2005 18:09
Bydliště: Ostravice (okr. Frýdek-Místek)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Šigy »

Pěkný golfík 8)
Subaru Impreza GT

ex: felDa 1,9

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Příspěvek od Ritchma »

Co říkaj fízlové na tuhle spzku ?
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Uživatelský avatar
V-Y-V-I
Příspěvky: 4274
Registrován: 10 zář 2004 14:43
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Nenápadná síla - VW Golf IV.

Příspěvek od V-Y-V-I »

pěkný 8)
das Auto

VlaK

Příspěvek od VlaK »

Ritchma píše:Co říkaj fízlové na tuhle spzku ?
Dobry den a nashledanou :) Tohle je jen fotkova kopie, vsimni si, ze vzadu nejsou nalepky...

Bordel
Moderátor
Příspěvky: 3887
Registrován: 20 čer 2004 16:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bordel »

VlaK píše:
Danecek píše:
VlaK píše:Joo, moje spoluzacka Marketa :) A to ses ty? :)
jj, byl tam s ni nejakej chlapek co ji fotil (s Olymp C-740 UZ) jestli si dobre pamatuju :lol:
Ten co ji fotil byl zrejme Mr. Dynaboom z Dynamatu, ja tam byl taky na stanku, tebe si snad dokonce pamatuju, nebylo tam moc odvaznych, co by si o fotku s Marky rekli... :?:
:lol: zbytek fóra byl trochu stydlivej :lol: treba Trhyy http://autoshow.ic.cz/Autoshow%202005/img01190.jpg


Ritchma: http://www.dynamat.cz/typo3temp/pics/407601c092.jpg
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.

Uživatelský avatar
Hans231
Příspěvky: 642
Registrován: 22 lis 2005 17:48
Bydliště: okolí Olomouce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans231 »

moooc pekne...tak je to spravne tak to ma byt 8)
BMW 535i

Uživatelský avatar
LuckyR
Příspěvky: 2621
Registrován: 09 čer 2005 22:34
Bydliště: Teď už Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LuckyR »

Naaadhera 8) 8) 8) :potlesk:
Španělští hřebci zemřeli..teď jezdím na německých konících
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.

Jardafox
Moderátor
Příspěvky: 6530
Registrován: 02 srp 2004 11:27

Příspěvek od Jardafox »

nejel jsi neska v brně, jakoby po tý dlouhý silnici co vede do řečkovic? jak tam jezdí šalina 1, 6, 7, jsem tam neska podobnýho golfíka viděl
Fiat Panda 1.2 >> AR 155 2.0 TS >> BMW E30 318i >> AR Giulietta 2.0 TD >> Ford Sierra 2.0i DOHC >> Saab 9000 CSE 2.0t >> AR 164 2.5 TD >> Ford Sierra 2.0i >> Lancia Lybra 2.4jtd

VlaK

Příspěvek od VlaK »

toitoi píše:nejel jsi neska v brně, jakoby po tý dlouhý silnici co vede do řečkovic? jak tam jezdí šalina 1, 6, 7, jsem tam neska podobnýho golfíka viděl
Nene, jsem ve Zline, ale jinak po Brne docela jezdim, takze me lze potkat pomerne casto. Po Brne jezdi myslim dva podobni golfove, ale duplex mam jen ja, podlet toho me lze poznat :)

Jardafox
Moderátor
Příspěvky: 6530
Registrován: 02 srp 2004 11:27

Příspěvek od Jardafox »

VlaK píše:
toitoi píše:nejel jsi neska v brně, jakoby po tý dlouhý silnici co vede do řečkovic? jak tam jezdí šalina 1, 6, 7, jsem tam neska podobnýho golfíka viděl
Nene, jsem ve Zline, ale jinak po Brne docela jezdim, takze me lze potkat pomerne casto. Po Brne jezdi myslim dva podobni golfove, ale duplex mam jen ja, podlet toho me lze poznat :)
j on stál na rohu a chtěl vyjet na hlavní takže jsem ho viděl jenom ze předu no
Fiat Panda 1.2 >> AR 155 2.0 TS >> BMW E30 318i >> AR Giulietta 2.0 TD >> Ford Sierra 2.0i DOHC >> Saab 9000 CSE 2.0t >> AR 164 2.5 TD >> Ford Sierra 2.0i >> Lancia Lybra 2.4jtd

VlaK

Příspěvek od VlaK »

toitoi píše:
VlaK píše:
toitoi píše:nejel jsi neska v brně, jakoby po tý dlouhý silnici co vede do řečkovic? jak tam jezdí šalina 1, 6, 7, jsem tam neska podobnýho golfíka viděl
Nene, jsem ve Zline, ale jinak po Brne docela jezdim, takze me lze potkat pomerne casto. Po Brne jezdi myslim dva podobni golfove, ale duplex mam jen ja, podlet toho me lze poznat :)
j on stál na rohu a chtěl vyjet na hlavní takže jsem ho viděl jenom ze předu no
Az me nekdy potkas, blikni, ja si to uvedomim, ze jsi to ty :) Jinak vetsinou resim praci a nekoukam okolo :)

Jergi
Příspěvky: 3513
Registrován: 05 úno 2004 20:30
Bydliště: Praha/Káraný
Kontaktovat uživatele:

Re: Nenápadná síla - VW Golf IV.

Příspěvek od Jergi »

No konečně recenze na nějaký pořádný auto :-D
VW Vento 1.9 TD
VW Passat 1.9 TDi

Jardafox
Moderátor
Příspěvky: 6530
Registrován: 02 srp 2004 11:27

Příspěvek od Jardafox »

VlaK píše:
toitoi píše:
VlaK píše: Nene, jsem ve Zline, ale jinak po Brne docela jezdim, takze me lze potkat pomerne casto. Po Brne jezdi myslim dva podobni golfove, ale duplex mam jen ja, podlet toho me lze poznat :)
j on stál na rohu a chtěl vyjet na hlavní takže jsem ho viděl jenom ze předu no
Az me nekdy potkas, blikni, ja si to uvedomim, ze jsi to ty :) Jinak vetsinou resim praci a nekoukam okolo :)
ok ale abys mě teda viděl když nekoukáš okolo :lol: :lol:
Fiat Panda 1.2 >> AR 155 2.0 TS >> BMW E30 318i >> AR Giulietta 2.0 TD >> Ford Sierra 2.0i DOHC >> Saab 9000 CSE 2.0t >> AR 164 2.5 TD >> Ford Sierra 2.0i >> Lancia Lybra 2.4jtd

VlaK

Příspěvek od VlaK »

toitoi píše:
VlaK píše:
toitoi píše: j on stál na rohu a chtěl vyjet na hlavní takže jsem ho viděl jenom ze předu no
Az me nekdy potkas, blikni, ja si to uvedomim, ze jsi to ty :) Jinak vetsinou resim praci a nekoukam okolo :)
ok ale abys mě teda viděl když nekoukáš okolo :lol: :lol:
Za zkousku nic nedas, maximalne si odplivnes a reknes si, ze VlaK je slepej blb :) Myslim, ze tohohle auta si vsimnu...

Uživatelský avatar
Hans
Příspěvky: 638
Registrován: 08 led 2005 20:02
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans »

Ritchma píše:To audio mě ani tolik nezajímá, ale hrozně by mě zajímalo co tam je za zabezpečení za takovou cenu :?
Ritchma je tipař :lol: :lol:

zephyr
Příspěvky: 2
Registrován: 26 bře 2006 21:46

Příspěvek od zephyr »

uaa..zvenku decent, to mám rád, nemusel bych ten duplex.. :( ale jinak hudba fakt pěkný...to ti dělali v Dynamatu předpokládám? :wink:

Odpovědět

Zpět na „Showroom“