24 hod Le Mans 2005

Tiskové zprávy, novinky na auto trhu, technika, srazy a nejen to :o)

Moderátor: Eiffel

Odpovědět
ben
Příspěvky: 32
Registrován: 24 led 2005 08:43
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

24 hod Le Mans 2005

Příspěvek od ben »

Obrázek
Právě jsem se vrátil z hradu, teda v pondělí večer a z Le Mans, ale pocity triumfu mám určitě podobné, jako „Kléma“ onoho památného únorového dne.

Že nějaký takový závod existuje, jsem začal vnímat již jako kluk, při listování otcovými Světy motorů někdy v šedesátých letech minulého století, kdy mě sebou brával do naší asi kilometr vzdálené garáže a tam za mé asistence aplikoval na rodinného Spartaka veškeré rady , návody a různá „vylepšení“ v tomto časopise uváděná.

Zatím co otec pilně natíral pryžová těsnění glycerinem a neustále profukoval trysky, já jsem si listoval v tam uložených časopisech.
Další setkání proběhlo někdy začátkem let sedmdesátých v brněnském kině Jadran na premiéře filmu Le Mans se Stevem McQeenem v hlavní roli a v dobových časopisech, kde jsem nacházel další průběžné informace o vesměs již proběhnuvších závodech.
Obrázek

Těžko již dneska říct, do jaké míry toto ovlivnilo můj život, ale zcela jistě to nějaký vliv zanechalo, alespoň v náklonnosti k různým mechanismům a k malému snu, tuto akci shlédnout na vlastní oči.
Že jsem toto neuskutečnil již dříve, přičítám své dejme tomu roztržitosti v tom smyslu, že má snaha nebyla příliš systematická, a než jsem se probral ze zimního „spánku“, závod už byl odjetý.
Třetím a nejsilnějším impulsem bylo, že na stránkách www.lemans.cz se mi objevil chebský fanoušek tohoto závodu pan Petr Havlíček, i když po víceméně náhodném a zcela jinými důvody podloženém zadání hesla „scuderia filipineti“ do nějakého vyhledávače.
Stránky, dle mého názoru velice profesionálně spravované, s obrovským množstvím informací o tomto výjimečném podniku a s množstvím fotografií mě probudily ze snění. Po přečtení několika reportáží jsem se rozhodl, že tuto akci musím co nejdříve spatřit na vlastní oči.
Sotva jsem vyfasoval kalendář na rok 2005, hned jsem si zakroužkoval zeleným zvýrazňovačem magický weekend 18 – 19.6.2005 a začal se těšit jak malej Jarda.
Obrázek
Den odjezdu z Brna jsem si stanovil na čtvrtek a jako dopravní prostředek vylosoval VW Transporter s tím, že se v něm dá solidně přenocovat, že se do něho vejde spousta věcí a že svižnost turbodieselu zajišťuje celkem slušný rychlostní průměr po evropských dálnicích, alespoň po francouzské hranice, protože jsem ještě nebyl zcela rozhodnut, jestli dám vydělat francouzským výběrčím mýta nebo ne.

Po dopolední návštěvě supermarketu a nákupu nezbytných „domácích“ produktů včetně neperlivé vody a „betelnéch“ škopků jsem brzo ráno kolem 15.hodiny vyrazil západním směrem z rodného města.Vcelku bez zaznamenáníhodných zážitků a situací jsem se v pozdních večerních hodinách ocitnul u německého města Sinsheim, kde je fantastické technické museum a tam jsem se „ve stínu“ Tu 144 uložil ke spánku. Ráno kolem půl osmé po „all english breakfast“ bylo rozhodnuto o tom, že další cesta povede kolem známého závodního okruhu „Hockenheimring“, přes Saarbrücken ,pěkně po dálnici do Paříže a pak se uvidí.Tahle sranda přišla na poplatcích na nějakých 22,20 E, ale zkrátila cestu, podle mého odhadu, tak o dvě hodinky cca. Z Paříže jsem se vydal po nacionálce přes Orléans do LeMans, abych „ušetřil“ 15,90 E a uklidnil svou krkounskou povahu a nechal se prosadit své úspornější já.

Cesta je celkem dobře značená, takže opět všechno probíhalo docela hladce a já se mohl kochat krásami městeček a vesnic, kterými jsem projížděl a krotit na uzdě své „závodnické“ srdce, které mě našeptávalo:“Jeď, jeď, ať už jsi tam“.

Obrázek
Samotný okruh je k nalezení velice snadno, protože z celého přilehlého okolí LeMans je patrné, že celá oblast touto záležitostí žije, a čím je člověk blíž, tím je to patrnější , v neposlední řadě i tím, že se kolem mě čím dál častěji motaly sportovní vozy snad všech značek a roků výroby ve větších či menších skupinkách, ve většině opatřené anglickými „espézetkami“. Z návodu k první návštěvě jsem si v makovičce zafixoval, že chci na parkoviště „BLEU“, kam jsem se celkem bez zastávek, asi kolem 18. hodiny dostal a hezky se uvelebil asi 200 metrů od brány u zatáček Ford.

Jakmile jsem vystoupil z auta a nasál celkovou atmosféru, napadlo mě, že tady bych chtěl umřít, protože něco podobného jsem jaktěživ neviděl, natož zažil. A to byl teprve začátek emocionálního orgasmu, který trval až do nedělního pozdního odpoledne, kdy jsem svatyni autosportu opouštěl.Každou chvíli jsem se musel ujišťovat o tom, že je to pravda, že nesním, že jsem to opravdu já, kdo si ve svých téměř padesáti letech plní svůj dětský sen, vzniklý před víc jak čtyřmi desítkami let nad dnes již zažloutlými stránkami svazarmovského Světa motorů v jakési zastrčené garáži někde na periferii Brna.

Jak to bylo dál ? Já ani nevím, prostě jsem se tam motal jako největší buran z dědiny a jenom a jenom čuměl. Kdy ten závod začíná, kdy končí, že weekendový lístek na všechna divácká místa mimo tribun stojí 59E, že parkoviště 19E, že Enge na nádherném ASTON MARTINU vedl ve své kategorii a asi dvě hodiny před koncem pro technické potíže odstoupil, že zase celkově vyhrál Tom Kristensen and his boys, že noční pohled na rozžhavené brzdové kotouče je fascinující- to jsou myslím všechno známá fakta, o tom není potřeba se rozšiřovat, to se prostě musí zažít.
Já vím, že to zní trošku machrovsky, když se člověk po tolika letech konečně rozhoupá a hned by chtěl někomu radit, bohužel je to smutné, ale je to tak.Dal by se tam klidně strávit týden jenom tím,že by se člověk procházel po přilehlých parkovištích a kempech a zblízka si prohlížel ty automobilové skvosty, které se snad nikde jinde v takovém množství a koncentraci nedají vidět, a jejichž majitelé jsou na ně patřičně hrdí a ochotní o nich diskutovat celé hodiny.

Co říci na závěr ? Je NUTNÉ a NEZBYTNÉ se tam znovu podívat, přijet trochu dřív na průvod a představení teamů a jezdců, které se odehrává právě v těch 18 hodin, kdy jsem já na okruh dorazil ,v ulicích Le Mans, ihned po příjezdu se přezout do pořádných bot a nezlikvidovat si končetiny v sandálech hned první večer při chaotickém přebíhání sem a tam po velmi rozlehlých prostorách, a určitě si přibalit opalovací krém a kraťasy.

Nejsilnější zážitek ? Asi ten, kdy jsem po odstartování letmým startem v sobotu krátce po šestnácté hodině stál v tisícihlavém davu pod obloukem Dunlop a čekal na příjezd celé smečky vozů po absolvování prvního ostrého okruhu. Když se po necelých čtyřech minutách vyřítilo celé klubko téměř padesáti vozů z táhlé pravotočivé zatáčky, která následuje po cílové rovince,v ještě celkem semknuté formaci a zhruba v dvěstěpadesátikilometrové rychlosti, ze které se na nepatrném kousku brzdilo na nějakou stovku do šikany pod Dunlopem, krve by se ve mně nedořezal.

Zážitek nejhorší ? Vztek na sebe sama, že jsem tak dlouho váhal s návštěvou tohoto mimořádného podniku. Ten pocit mě pronásleduje do dnešních dnů a jak se zdá, tak rychle se ho nezbavím.

Uživatelský avatar
Eiffel
Moderátor
Příspěvky: 5541
Registrován: 13 říj 2004 10:14
Bydliště: Hodně nestálé Anamnéza: Magor
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Eiffel »

parádní článeček, žádám autora, zda mohu přesunout do newsroomu
Cadillac seville V8 4.6 :D
zatím ještě žiju...

Uživatelský avatar
Kolegáček
Příspěvky: 445
Registrován: 21 kvě 2004 09:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolegáček »

Super článek o výkendu snú :)
CARTECH Tuning CENTRUM
www.cartechgroup.cz Vše co potřebujete pro váší káru

Alfa Romeo 155 Q4 :)
Škoda Octavia 1,9Tdi 4x4

Uživatelský avatar
Eiffel
Moderátor
Příspěvky: 5541
Registrován: 13 říj 2004 10:14
Bydliště: Hodně nestálé Anamnéza: Magor
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Eiffel »

a proto bych ho rád přesunul rovnou do newsroomu, protože tady upadne v zapomění.

Taky jsem ho našel jen proto, že jsem se nudil v práci, což je myslím velká škoda
Cadillac seville V8 4.6 :D
zatím ještě žiju...

ben
Příspěvky: 32
Registrován: 24 led 2005 08:43
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ben »

Zdravím všechny příznivce aut a spol. Jsem rád, že Vás můj článek zaujal a souhlasím aby s ním bylo nakládáno dle Vašeho uvážení.Těm počítačovým výrazům příliš nerozumím.Pardon.

JB

Uživatelský avatar
Eiffel
Moderátor
Příspěvky: 5541
Registrován: 13 říj 2004 10:14
Bydliště: Hodně nestálé Anamnéza: Magor
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Eiffel »

nevím, jak se přesouvá, prosím o přesunutí do newsroomu
Cadillac seville V8 4.6 :D
zatím ještě žiju...

Bordel
Moderátor
Příspěvky: 3887
Registrován: 20 čer 2004 16:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bordel »

ok
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.

Uživatelský avatar
Eiffel
Moderátor
Příspěvky: 5541
Registrován: 13 říj 2004 10:14
Bydliště: Hodně nestálé Anamnéza: Magor
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Eiffel »

to je bordel ;-)
Cadillac seville V8 4.6 :D
zatím ještě žiju...

Uživatelský avatar
mr.modena
Příspěvky: 2653
Registrován: 17 dub 2004 13:35
Bydliště: Č.Budějovice www:Czechferrari.cz
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mr.modena »

suuuper 8)
>> Czechferrari.cz <<
>> Advokátní kancelář Mgr. Jaroslav Hanus <<

Uživatelský avatar
Eiffel
Moderátor
Příspěvky: 5541
Registrován: 13 říj 2004 10:14
Bydliště: Hodně nestálé Anamnéza: Magor
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Eiffel »

pěkně napsané, není nad zážitek ze života 8)

snad autorovi nevadí vsunuté obrázky 8)
Cadillac seville V8 4.6 :D
zatím ještě žiju...

Jardafox
Moderátor
Příspěvky: 6530
Registrován: 02 srp 2004 11:27

Příspěvek od Jardafox »

big_bleach píše:nevim co je na tom tak uzasnyho... nejaky nesmyslny auta jezdi jak idioti na nejaky zabozroutskym okruhu a aby toho nebylo malo, vyhrajou turbokamna
ty vole strč si tu svou úžasnou kladívkem stlučenou dáčiu do prdele a táhni z tohodle fóra, co tvůj příspěvek, to totální píčovina tragéde....
Fiat Panda 1.2 >> AR 155 2.0 TS >> BMW E30 318i >> AR Giulietta 2.0 TD >> Ford Sierra 2.0i DOHC >> Saab 9000 CSE 2.0t >> AR 164 2.5 TD >> Ford Sierra 2.0i >> Lancia Lybra 2.4jtd

Uživatelský avatar
Rendis
Příspěvky: 1853
Registrován: 09 zář 2004 19:43
Kontaktovat uživatele:

Re: 24 hod Le Mans 2005

Příspěvek od Rendis »

mazéééc
BMW e34/M5 4.0 V8
BMW e34/M5 3.6
BMW e34 2.5i 24v vanos
2x dopr.prostředek: 1.3 MPi;
ex BMW e36 1.8i R.I.P

sic
Příspěvky: 1064
Registrován: 04 kvě 2004 10:49

Re: 24 hod Le Mans 2005

Příspěvek od sic »

super 8)
when I grow up, I want to be a racing driver

Uživatelský avatar
rallik
Příspěvky: 1594
Registrován: 14 črc 2005 15:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rallik »

big_bleach píše:
ty vole strč si tu svou úžasnou kladívkem stlučenou dáčiu do prdele a táhni z tohodle fóra
tak presne takovej histerickej tupej inteligentahodnej výkřik jsem čekal... co máš proti dacii? Je to férový solidní auto
asi tak férová jako jeden kok*t vo de mně ze třídy :lol: :lol:
a jako ty tvoje keci :shock: 8) 8) mazec brutál!
seš kinkkkk
a nikdko z tohodle zavsinenýho fora na tebe nema ani po pas! :lol:
KEHO rennsport

Uživatelský avatar
Maro
Příspěvky: 891
Registrován: 20 říj 2006 11:14
Bydliště: Orlau
Kontaktovat uživatele:

Re: 24 hod Le Mans 2005

Příspěvek od Maro »

8)
Peugeot 206 1.4Hdi
Škoda Favorit 136

http://www.tsrcustom.com/

Odpovědět

Zpět na „News Room“