TUNING-fenomén doby

Tiskové zprávy, novinky na auto trhu, technika, srazy a nejen to :o)

Moderátor: Eiffel

Uživatelský avatar
Full.Eclipse
Příspěvky: 503
Registrován: 04 lis 2006 11:58
Bydliště: Jihlava-Ghetto
Kontaktovat uživatele:

TUNING-fenomén doby

Příspěvek od Full.Eclipse »

Ahoj všichni podle názvu jistě tušíte o co asi tady půjde,jasně bude to o tom co nás všechny moc baví a to je tuning a upravování aut.
Ačkoli se to může zdát absurdní,tuning není ničím novým.Copak vám otec nevyprávěl, jak si obraceli disky na "stovkách" a kuchali výfuky na fichtlech? Na úvod bych si dovolil několik subjektivních postřehů na téma tuning.Můžu z vlastní skušenosti říct,že každý "tuner"na žačátku zrodu svého nastávajícího vymazleného auti pomýšlí především na vizuální "zrychlení" svho vozu.Nejžádanějším aerodinamickým prvkem je bezkonkurečně zadní křídlo.Svůj boom si prožila rovněž křidélka nad zadním oknem.Ta ovšem ne vždy jdou ruku v ruce s aerodinamikou vozu!Proto je důležité se i vtěchto zdánlivě banálních otázkách radši pořádně zamyslet a nebo se poradit s odborníky.Nějaký další efekt,než je ten estetický,ale asi od většiny křídel čekat nelze. :nono:
Evergreenem mezi autodoplňkyjsou mračítka na světla,která se u některých firem podařiloopatřit potřebným schválením k provozu na českých silnicích.Hovořit v souvislosti s nimi o tuningu je dosti odvážné, na druhou stranu je to jedna z nejlevnějších cest jak se odlišit.Přední,zadní nárazníky a nástavce prahů někteří doporučují koupit celý kit určený přímo na Vaše auto někteří si zvolí svůj styl a poslední mnou nejobdivovanější,jsou ti kteří se nebojí rozmíchat v garáži trochu epoxidové pryskyřice a za pomocí laminátu a své šikovnosti a nápaditosti si vyrobí nárazníky,křídla,prahy,mračítka či celou zástavbu na muziku. 8)
Když už jsme tedy dopřáli svému miláčkovi řádnou estetickou kůru,velmi často pak zjištujeme,že stádo koní pod kapotou oproti sportovnímu vzhledu vašeho miláčka poněkud pokulhává,a tak se pustíte do jeho rozmnožování.Netřeba snad nějak zdůraznovat, že se jedná o jednu vůbec z nejnákladnějších polužek tuningu.Úpravy motoru opravdu nejsou levná záležitost,a navíc při extrémním zacházení má pak motor omezenou životnost.Většinou se začíná sportovním filtrem nasávaného vzduchu nebo přímím kitem sání který dle mě mná mnohem větší smysl než samostatný filtr.Motor ale takovou úpravou mnoho nezíská.Daleko účinější a velmi moderní je v dnešní době čip tuning,zejména potom u motorů s přeplnováním.Tím ale úpravy v drtivé většině případů pro našince končí.Občas si motoristé-tuneři nechávají montovat jiné vačky,snižují hlavu nebo dávají tenčítěsnění pod hlavu motoru,leští kanálky,ordinují řidší olej,atd.Ale to už jsou opravdoví nadšenci.Kompletní přestavba motoru podle receptu renomovaných úpravců díky vysoké ceně nepřichází v úvahu.
Nezbytným doplňkem úprav motoru je laděné výfukové potrubí.Od výfuku většina z nás očekává bud jen pořádný pořádný rachot kterej vzbudí polovinu ulice při našem příjezdu v opačném případě pak učiněné zázraky.Pravda je ale mnohem složitější a někde uprostřed.Opět platí,to co u většiny ostatních úprav,každý sáhne po mohutné chromované koncovce nebo poslednímu dílu výfukového potrubí,protože to je prostě slyšet a vidět!Řidiče při tom zajímá hlavně zvuk,potom vzhled a nakonec nějaké to zvýšení výkonu.na tomto místě je třeba připomenout že maximem posledního dílu výfuku jsou tak 3 kW navíc nic moc že? :D
Daleko větší pozornost by si zasloužili např.laděné výfukové svody nebo sportovní katalyzátor-já vím ted si hodně z vás řeklo a proč bych tam dával ten katalyzátor ho vyhodím a je klid že? :wink: Ale správně postavené výfukové svody pomáhají dobrému vyplachování spalovacího prostoru a odvodu spalin bez zbytečných ztrát.Tím zvyšují výkon motoru a hlavně ovlivňují průběh výkonné křivky i točivého momentu.Rozhodně zde však neplatí to co by řekli jistě dámy " čím větší tím lepší" ale nám jde o průměr :wink: .Při přehnaném průměru potrubí motor sice jde ochotně do vysokých otáček,ale nemá potřebný tah.Existují přesné vzorce podle kterých se takové svody počítají a testují.Laděné výfukové potrubí ale patří též do velmi finančně nákladné ůpravy.
Dále se pojďme podívat na ladění a upravování podvozku.Konečně kapitola tuningu,která nezlepšuje jen vzhled ale také chování auta.Krátké sportovní tlumiče se aplikují na standartní tlumiče ale výsledkem je o něco tvrdší charakteristika podvozku a zmenšení světlé výšky.auto pak lépe vypadá je stabilnější v zatáčkách,ale také méně komfortní.Užitečnou věcí za pár korunek je rozpěra mezi přední tlumiče zlepšuje tuhost karoserie.Sportovní tlumiče jsou další etapou v odladění podvozku,dalším krokem mohou být i tlumiče s nastavitelnou tvrdostí i výškou tak zvané štelovací ,ale v tomto případě už je lepší koupit celou sadu tlumič pružina.V neposlední řadě můžete svůj podvozek vylepšit také silnějšími stabilizátory.No a na závěr? snad už jen podvozek vzduchový ale to je věc názoru já ho moc nepreferuji je to vyloženě show-car a né pro sportovní účely ale jak říkám je to jen můj názor! :D
Kdo chce rychle jezdit,musí ještě rychleji zastavit a to chce pořádné brzdy!To je velmi důležitá položka podvozkové skupiny.Ventilované kotouče,větší brzdové třmeny,sportovní brzdová kapalina s vyšším bodem varu atd.Jenže ty nejsou vydět,a to našincům vadí bohužel stále nejvíce.Zatím u nás totiž není prioritou správné fungování vozu,ale dobrý vzhled.
Třešničkou na dortu musí být zákonitě kola z lehkých slitin.Pořádná kola dělají totiž mnoho! A tady už platí to co jsem nechtěl přiznat " čím větší tím lepší" :D Velké kolo zpravidla zpevní chování vozu v zatáčkách,ale pro hrbolaté silnice to není zrovna to pravé ořechové.Jednak tím trpíte vy jako řidiči a samozřejmě i ráfky ale co by jsme pro krásu neudělali :wink: jenom to pak nejvíc bolí až vezete ráfek na opravu.Jen mě vyšel na mém 18" kole buchnutý lem na 1 600.- :shock: + 2 cesty do Brna a zpět.
No a co na takový nádherný ráfek obout? Samozřejmě nízkoprofilovou sportovní pneumatiku.Majitelé upravených vozů přeci nejezdí pomalu,tak ke slovu přicházejí ultra výkonné pneumatiky,jenže ty se vyrábějí kvůli požadovaným vlastnostem z měkkých směsí,brzy se opotřebují a vy budete v pneuservise častěji,než by jste chtěli.
Jak vydíte,TUNING je naprosto ukázkovým příkladem černé díry nebo bermudského trojuhelníku na vaše finance .Když ale ta upravéná auta tak krásně vypadají a fungují tak proč ne?-děláme to přeci z lásky ne?

Přeji hodně radosti se svýma miláčkama a hlavně bez nehod!!!!!
Audi A4 Avant 1,9 FTDI
!MoNA Se zAčíNáME F-STeklE KlONoVAt ZačNěTE sI nA NáS DavAT PoZor!

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Re: TUNING-fenomén doby

Příspěvek od rozumik »

Full.Eclipse píše:Krátké sportovní tlumiče se aplikují na standartní tlumiče
hmm :D
CA18DET inside Obrázek

Uživatelský avatar
Fáboš
Moderátor
Příspěvky: 4047
Registrován: 07 kvě 2004 22:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fáboš »

Myslim, že když to přesunuj do news roomu tak to bude lepší než tady.
bez špéry jak kretén a v naftě.....3er

[url]http://www.getphoto.cz

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

proletěl sem to očima, ale moc chci vidět ty vzorce na počítaní svodů a potrubí.. podle mě žádné neexistují
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
krulis
Příspěvky: 1279
Registrován: 09 kvě 2005 13:32
Bydliště: 82°12'N 23°59'E
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od krulis »

a tomu pribehu chybi neco co vedci nazyvaji pointou...
| http://krulis.net | dneska jsem vyskočil z auta, padl přímo na hlavu a odrazil se deset metrů vysoko, osedlal létajícího koně a proletěl jsem se pod karlovým mostem, nevím o ničem vyjímečným co by se dnes stalo....

Uživatelský avatar
Worm
Příspěvky: 200
Registrován: 03 čer 2006 12:00
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Worm »

Nějak jsem nepochopil co tím chtěl básník říci. A navíc mi příjde, že už jsem to někde četl. :twisted:

Jardafox
Moderátor
Příspěvky: 6530
Registrován: 02 srp 2004 11:27

Příspěvek od Jardafox »

tohle je taky perlička :lol: :lol:

Majitelé upravených vozů přeci nejezdí pomalu,tak ke slovu přicházejí ultra výkonné pneumatiky


jinak myslím, že zrovna takovejhle článek je na tuning foru nošením dřeva do lesa a ještě dodatek, podle toho článku bych teda postupoval spíš odspoda, kola, podvozek, a pak motor a plasty....
Fiat Panda 1.2 >> AR 155 2.0 TS >> BMW E30 318i >> AR Giulietta 2.0 TD >> Ford Sierra 2.0i DOHC >> Saab 9000 CSE 2.0t >> AR 164 2.5 TD >> Ford Sierra 2.0i >> Lancia Lybra 2.4jtd

Jardafox
Moderátor
Příspěvky: 6530
Registrován: 02 srp 2004 11:27

Příspěvek od Jardafox »

Není lepší tohle? :lol:



Vytuňte si káru

Hrozivé dunění výfuků, obrovské hliníkové křídlo, pestrobarevný lak, nasupený pohled, blikající neony, řvoucí hudba a mohutná chromovaná kola.

Už kolem vás někdy projelo něco, co by se dalo charakterizovat těmito slovy? Určitě ano. A že jste nevěděli, o co jde? Pak věřte, že se jedná o tuning neboli amatérské úpravy aut. V poslední době velmi oblíbený koníček, který u některých jedinců přechází dokonce v životní styl. Ale pěkně všechno po pořádku.
Oč vlastně jde?
Slovo tuning znamená v překladu ladění, nastavování, seřizování, z toho plyne, že ho lze spojovat s různými věcmi, protože vylepšit se dá prakticky cokoliv. Většině lidí se ale pod tímto slovem vybaví právě to, co jsem zmiňoval na začátku. I přesto, že je tuning u nás poměrně mladý, stačil si již získat početnou skupinu příznivců. Za jeho rozšířením stojí především dnes již kultovní americký snímek Fast & Furious a jeho pokračování 2 Fast 2 Furious. Pro začínající tunery modla, pro starší a zkušenější béčkový film až brak. Ať tak nebo tak, každý z nás jistě někdy zatoužil vlastnit, nebo aspoň povozit se v jakémkoliv voze z tohoto filmu.
Nyní už tedy víte že nějaký ten tuning existuje a že to jsou jakási upravená auta, většinou určená pro běžné ježdění. Upravovat se dá jak po vzhledové stránce, tak po stránce jízdních vlastností. Rád bych ještě poznamenal, že právě z úprav jízdních vlastností vlastně celý tuning vychází. A kde že bylo potřeba vylepšovat jízdní vlastnosti? No přece v motorsportu, tedy formule, motorky, DTM a jiné. Takže jsme se vlastně dostali až k úplným počátkům tuningu. Ale budeme pokračovat. Jak jsem řekl, vylepšovat se dá po stránce vzhledové a výkonnostní. V zahraničí se pro vylepšování vzhledu používá slovo styling a pro jízdní vlastnosti tuning, u nás se pořád vše hází do jednoho pytle, ale již se začíná blýskat na lepší časy. Je asi všem jasné, že správná tuning kára by měla být dotažena jak po stránce tuningu, tak stylingu, právě tak jak tomu bylo třeba ve zmiňovaném Fast & Furious. Ale ne vždy tomu je tak. Většinou jsou pořád upřednostňovány vzhledové úpravy oproti jízdním.
Styling
Jak už víte, jedná se o vzhledové úpravy, pod kterými si můžete představit vlastně cokoli. Nejčastěji se ale jedná o výměnu předního a zadního nárazník a prahů za jiné, agresivnější, nižší. Výměna kol za větší, s lepším designem by také měla být jedna z prvních úprav. Dále můžeme vyměnit jak přední, tak zadní světla za čirá, nahodit jiná zrcátka, přidat do zadní části nějaké to křídlo. Pokračovat můžeme odstraněním zbytečností jako jsou například různé ochranné lišty, kliky dveří, vybrání pro SPZ, střešní nosiče, prostě cokoliv, co by mohlo narušovat čisté linie vozu. Vše lze doplnit o polepy a podsvětlení. Vyřádit se dá samozřejmě i v interiéru, kde lze vyměnit sedačky za sportovní, skořepinové, dále vyměnit volant, madlo ruční brzdy, řadící páky, nakonec celý interiér přečalounit nejlépe do pravé kůže a vhodně doplnit neony a silnou audio aparaturou. Samozřejmě vše sladit a dotáhnout tak, aby naše auto nevypadalo jak pojízdný cirkus, už je věc druhá.
Tuning
Úpravy jízdních vlastností mají smysl, jenom pokud máte ve vaší káře motor, který má cenu upravovat, aniž byste za to vyhodili nesmyslné prachy. Vše se odvíjí od typu motoru, ale dalo by se říct, že úpravy mají smysl od objemu 1.6 a výše. Popisovat úpravy prováděné v motoru asi nemá smysl, protože každý motor má zcela odlišnou konstrukci. Každopádně nic vám nebraní auto snížit použitím tvrdších pružin a tlumičů a rozšířit pomocí distančních podložky, nebo kol s malým zálisem. Obecně totiž platí, že podvozek má být rychlejší, než motor. Takže když už to nepojede, ať se s tím aspoň dají rychle řezat zatáčky. Nakonec navařit nějaký ten sportovní výfuk, aby vám to brumlalo a byli jste slyšet na kilometry daleko. A hlavně, když to nejde, ať to aspoň budí tím řevem dojem silného motoru.
Takhle teda ne
Takže po splnění výše popsaného už můžete říkat, že máte „vytuněnou“ káru. Tohle by zvládnul kde kdo, ale vše doladit, aby to mělo styl a nebyly jednotlivé části auta ala každý pes jiná ves, je už věc těžší. Bohužel v tomhle zatím jaksi česká scéna trochu zaostává za zahraniční. U nás je totiž přebytek vraků typu Škodárna 120 a bohužel i dost lidí, kteří si ji v osmnácti a s čerstvým řidičákem pořídí a plni elánu na ni plácnou obrovské hliníkové křídlo, hustomračítka, do kufru duc-duc bednu, vše doplní polepy ve stylu F&F a vyrazí do ulic s tím, že jsou drsní tuneři s nadupanou károu a že se za jejich megastrojem všichni otáčí. To, že se lidí otáčí a klepou si na čelo, jim bohužel nedochází. Pak je tady druhá skupina lidí, majitelů třeba Felicie, tedy auta vhodného pro nějaké ty úpravy a seznámení s tuningem/stylingem, kteří ale zajednou k nejbližší benzínce nebo do hypernovy a nakoupí sadu nálepek, falešných výdechů a 4 poklice a všechno to plácnou na nebohé auto. Pak zavolají támhle Frantovi z kravína, který místo výfuku navaří rouru od kamen a nakonec to celý Pepa od vedle postříká ve stodole sprejem, aby z toho byl rádoby flip flop lak s chameleon efektem. Tak takhle rozhodně ne. Styling ve stylu JZD opravdu není to pravé. Pro tyhle experty a jejich auta se používá souhrnný název tuzing. Několik odstrašujících případů najdete na fotografiích pod článkem.
Takže to je pro dnešek vše a příště si povíme něco o tom, jak jsou některé úpravy finančně náročné a také něco o tuningových srazech.
Fiat Panda 1.2 >> AR 155 2.0 TS >> BMW E30 318i >> AR Giulietta 2.0 TD >> Ford Sierra 2.0i DOHC >> Saab 9000 CSE 2.0t >> AR 164 2.5 TD >> Ford Sierra 2.0i >> Lancia Lybra 2.4jtd

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lobo »

tipuju ze uzivateli Full.Eclipse neni vic nez 13 8) :D

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: TUNING-fenomén doby

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 26 bře 2012 14:42, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING-fenomén doby

Příspěvek od MarAt »

Náhodou,já jsem se poučil
Full.Eclipse píše:Nejžádanějším aerodinamickým prvkem je bezkonkurečně zadní křídlo.
Myslel jsem,že křídla jsou už "out" ale každá móda se asi časem znovu vrací (doufám,že se to nebude týkat účesů a oblečení z osmdesátých let)
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 26 bře 2012 14:42, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
krulis
Příspěvky: 1279
Registrován: 09 kvě 2005 13:32
Bydliště: 82°12'N 23°59'E
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od krulis »

Taboo píše:Ja mam zadni kridlo uz z tovarny :D . Mitsubishi myslelo na vsechno... :lol:
copak mitsu :) 8)
| http://krulis.net | dneska jsem vyskočil z auta, padl přímo na hlavu a odrazil se deset metrů vysoko, osedlal létajícího koně a proletěl jsem se pod karlovým mostem, nevím o ničem vyjímečným co by se dnes stalo....

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING-fenomén doby

Příspěvek od Vecernicek »

já to odmítám číst...
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Hodnoceni "clanku" lze ucinit jen jedine - blabol. Jeste ted mi cukaji koutky z tech 3 kW zadnim dilem vyfuku...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

Beaver píše:Hodnoceni "clanku" lze ucinit jen jedine - blabol. Jeste ted mi cukaji koutky z tech 3 kW zadnim dilem vyfuku...
:lol: snaha s ecení, i když se ne vždy všechno povede. Já bych měl jen ejdnu výtku, když se už autor snaží a chce neco napsat, at napíše neco co má smysl okolí sdělit.. a ne takovouhle bezobsažnou stať.

.. co skusitneco jiného, třeba se začni zajímat o konkrétní, auto, motor a one zjisti a napiš jeho historii..

.. :zapomel: bože to sem mu zase něco nakukal, to tu za pár dní bude zase bezobsažná stať o autě snu - Skyline :zapomel:
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
WRCteam
Příspěvky: 664
Registrován: 21 črc 2005 16:10
Bydliště: turnau
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING-fenomén doby

Příspěvek od WRCteam »

:D ajta krajta
wrceho mazlicek a dvojcatko a http://www.tuningxcars.com/

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING-fenomén doby

Příspěvek od PJ »

Ale jo pobavil sem se :o)
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
krysarr
Příspěvky: 214
Registrován: 18 srp 2004 11:25
Bydliště: Asi 130 km severovychodne od Klatov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od krysarr »

Jediny, s cim se da opravdu souhlasit, je asi to, ze je tuning drahej spas, ale jinak je to fakt blabol a zmatlani vseho moznyho dohromady, soracz :P :lol:

Uživatelský avatar
mobyz
Příspěvky: 225
Registrován: 04 úno 2006 19:55
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING-fenomén doby

Příspěvek od mobyz »

sem čekal neco jako zamysleni nad tjuninkem a proc to lidi delaj a ono nic
156 f benzinu na letnich drifto dost

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING-fenomén doby

Příspěvek od MarauderZ28 »

Vecernicek píše:já to odmítám číst protože bych to nepochopil ...
to nám je všem jasný :lol:
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"


FCS
Moderátor
Příspěvky: 1018
Registrován: 16 dub 2006 07:25
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING-fenomén doby

Příspěvek od FCS »

šmarja toje ud

Uživatelský avatar
Firearms
Příspěvky: 490
Registrován: 18 bře 2005 17:37
Bydliště: NBK

Příspěvek od Firearms »

jako novorocni vtip ktery jsem si precetl teprve dnes - celekm dobry :D
ale jiank teda nic moc... spis nic nez moc :lol:

btw: s jednim ale souhlasim teprve s filmem FaF se u nas tuning rozhorel na plny obratky... A to zejmena diky lidem kteri chteli zkusit neco noveho a hlavne na to meli penize... tim chci rict ze u nas zakladna tuningu existovala kdysi davno ale teprve s uvedenim vyse zminovaneho filmu se do toho zacalo sypat mnohem vice penez a tuning se stal u nas daleko popularnejsim odvetvim, ve kterem zacala fungovat reklama a jine veci , ktere k novemu oboru proste patri. Zacali vznikat nove firmy, pribylo srazu atd! Proto nechapu lidi, kteri tento film akorat pomlouvaji pred ostatnima a nikomu z nich se nechce rict: "Jo ten film me inspiroval, ten film mi ukazal co je to vlastne tuning zac, nebo me jenom nejakym jinym zpusobem ovlinil." Pritom vetsina z nich s tim v duchu nesouhlasi ale nikdo se to neodvazi rict nahlas. Ja netvrdim ze dilenske zpracovani nebo nektere zabery potazmo sceny jsou zcela adekvatni - je tam spousta kravin ale je to stale jenom film , ktery prisel s necim novym a ovlivnil mozna vice jak polovinu soucasnych tuneru! Kazdy si na tom filmu najde - to co ho zajima nebo to co se mu libi. A proto si myslim ze pomlouvani si tento film urco nezaslouzi !
DSM Team
Obrázek

Uživatelský avatar
Neluška
Příspěvky: 1359
Registrován: 03 bře 2005 16:19
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING-fenomén doby

Příspěvek od Neluška »

hej, teprve teď jsem se dostal k tomuhle tématu, došel jsem do půlky a konec, nedočetl jsem to, škoda, třeba tam něco zajímavého bylo...
Audi 80 cabrio

Uživatelský avatar
Mickael
Příspěvky: 370
Registrován: 04 čer 2006 13:54
Bydliště: Praha

Příspěvek od Mickael »

Hmmm..jako...nevim...o tuning se zajimam tak dva roky....a tenhle clanek me naprosto o nic neobohatil...vubec jsem nepochopil pointu...cekal jsem nejake zamysleni..mozna nejakou recesi ve stylu ,,tuzing,, ....a taky nechapu moderatory proc umistili clanek na main page...ale proti gustu zadny disputat :D
R33 GTST Mspec2 '97

Uživatelský avatar
Full.Eclipse
Příspěvky: 503
Registrován: 04 lis 2006 11:58
Bydliště: Jihlava-Ghetto
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Full.Eclipse »

Prosím o smazání příspěvku děkuji...
Audi A4 Avant 1,9 FTDI
!MoNA Se zAčíNáME F-STeklE KlONoVAt ZačNěTE sI nA NáS DavAT PoZor!

Uživatelský avatar
Laky
Příspěvky: 404
Registrován: 27 bře 2005 23:09
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laky »

Firearms píše:jako novorocni vtip ktery jsem si precetl teprve dnes - celekm dobry :D
ale jiank teda nic moc... spis nic nez moc :lol:

btw: s jednim ale souhlasim teprve s filmem FaF se u nas tuning rozhorel na plny obratky... A to zejmena diky lidem kteri chteli zkusit neco noveho a hlavne na to meli penize... tim chci rict ze u nas zakladna tuningu existovala kdysi davno ale teprve s uvedenim vyse zminovaneho filmu se do toho zacalo sypat mnohem vice penez a tuning se stal u nas daleko popularnejsim odvetvim, ve kterem zacala fungovat reklama a jine veci , ktere k novemu oboru proste patri. Zacali vznikat nove firmy, pribylo srazu atd! Proto nechapu lidi, kteri tento film akorat pomlouvaji pred ostatnima a nikomu z nich se nechce rict: "Jo ten film me inspiroval, ten film mi ukazal co je to vlastne tuning zac, nebo me jenom nejakym jinym zpusobem ovlinil." Pritom vetsina z nich s tim v duchu nesouhlasi ale nikdo se to neodvazi rict nahlas. Ja netvrdim ze dilenske zpracovani nebo nektere zabery potazmo sceny jsou zcela adekvatni - je tam spousta kravin ale je to stale jenom film , ktery prisel s necim novym a ovlivnil mozna vice jak polovinu soucasnych tuneru! Kazdy si na tom filmu najde - to co ho zajima nebo to co se mu libi. A proto si myslim ze pomlouvani si tento film urco nezaslouzi !

Souhlas, všichni ho odsuzují ale zaklad tam je. Nevim prostě je to film, všici víme, že ilegální(neoficialní) závody v USA mají trošku jiný průběh ale kdyby to natočily tak jak to je tak by to nevzalo tolik lidí. Mě inspiroval hodně a nemam sekač hlav :).
Fabia=68kW 1.4 16V@engine by Seat // Renault Laguna II r.v. 2004 110kW/150PS/320Nm
http://www.xparfemy.cz
http://www.xhardware.cz
http://www.xparby.cz

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING-fenomén doby

Příspěvek od MarauderZ28 »

mě stačilo to německý "rychle a zběsile" ať už je FaF natočený jakchce je to dobrá podívaná s dobrou muzikou ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
krysarr
Příspěvky: 214
Registrován: 18 srp 2004 11:25
Bydliště: Asi 130 km severovychodne od Klatov
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING-fenomén doby

Příspěvek od krysarr »

MarauderZ28 píše:mě stačilo to německý "rychle a zběsile" ať už je FaF natočený jakchce je to dobrá podívaná s dobrou muzikou ...
To nemecky, jestli myslis Zbesilou jizdu, bylo fakt trochu mimo :D Asi jako kdyz po Prci, prci, prcicky nemci zacali tocit Kluci to chtej taky a podobny braky :shock:

Odpovědět

Zpět na „News Room“