http://www.ma500.fr/amoi/index.php?2006 ... lectrolyse" onclick="window.open(this.href);return false;


Nevim,co je na tom obrázku,ale mě tohle reznutí všeho kolem dělala kyselina chlorovodíková,ale nedoporučovali mi v tom máčet kalené díly,protože to prej narušovalo ten kov a muselo by se to následně žíhat,takže na brzdy asi nepoužitelné,ale čistilo to perfektněTaboo píše:Zadneho idealniho roztoku, idealniho napeti a jakekoliv elektrolyzy k ocisteni komponentu od rzi (a/anebo nejakeho laku) neni zapotrebi. Staci $5 muriatic acid ( http://www.all-things-concrete.com/imag ... -11735.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ) - k dostani temer vsude. Da se to redit vodou - ke zpomaleni reakce (treba 50/50), ale k cisteni treba komponentu podvozku anebo brzd to pouzivame neredene. Pote jen oplachnout vodou. Mala rada: V zadnem pripade to nepouzivejte nekde v garazi - a ani tu zakoupenou nadobu tam neuchovavejte (ten acid pres ten plast "dycha"), protoze vse, co je okolo ze zeleza anebo oceli se potahne diky tem vyparum vrstvou rzi. Je to proste vec na jedno pouziti nekde venku - a pote se toho pouziteho acidu rychle zbavit...kentoya píše:vypadá to pěkně, ještě by to chtělo znát ideální roztok a ideální napětí a bude to mazecTy vysledky jsou MNOHEM lepsi, nez co tady vidim.
takze al blok stim necistit.....Taboo píše:Mne to Wikipedia prelozila jako "Kyselina chlorovodíková"Smayk píše:Nevim,co je na tom obrázku,ale mě tohle reznutí všeho kolem dělala kyselina chlorovodíková,ale nedoporučovali mi v tom máčet kalené díly,protože to prej narušovalo ten kov a muselo by se to následně žíhat,takže na brzdy asi nepoužitelné,ale čistilo to perfektně. Zadny kov kalenych dilu to do hloubky nijak nenarusuje a nic se nemusi nasledovne nejak zihat. Narusuje a odstranuje to jen vnejsi povrchovou vrstvu rzi, oxidace a necistot a zcela bezne se to pouziva v prumyslu pred dalsi upravou materialu (treba galvanizaci) anebo obrabenim. Ja bych to nepouzil jen tam, kde je nutnost nejakeho opravdu presneho povrchu - jako treba pisty brzd, ale cistit s tim treba brzdove kotouce a vsemozne drzaky, uchyty a komponenty podvozku je OK. Samozrejme, po dukladnem oplachnuti a vysuseni je nutne co nejdrive aplikovat nejaky ochrany lak (anebo jinou ochranou vrstvu), protoze zelezo a ocel po ocisteni oxiduji (reznou) temer okamzite...
nechat otryskat sodouHasis píše:
takze al blok stim necistit.....
nejaky dobry typ na cisteni bloku, tak aby se vycistily i kanaly, ktery je pres rok jen tak pod plachtou