Omega C caravan

Moderátoři: Berry, m.artty

Odpovědět
Uživatelský avatar
Hondzik
Příspěvky: 561
Registrován: 03 úno 2006 23:30
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Omega C caravan

Příspěvek od Hondzik »

Koukám po tomhle povozu už delší dobu a denodenním ležením pod auty jsem nějak usoudil že všechno dobrý už bylo vymyšleno a čím novější , tím větší pojeb.

Omegu znám Ačko, to byl ve 2,0 neskutečnej držák a mám na ní super vzpomínky.

Jak je na tom Cčko? Koroze vím, jak mechanika? Pořád beru Megu jako jedno z posledních poctivejch, robustních a jednoduchých aut.

Jinak požadavek je u mě kombi, benzín a manuál , přes to nejede vlak. Má smysl řešit maloválce, nebo rovnou šáhnout po šestihrnku? Je mi tak nějak egal zda to pojede za 8,2547 nebo za 12... Alfa mi žere někde mezi 12 když nedýchám po 25 když se chci svézt. Spíš hledám poctivý kus železa , něco co přežije 3sv .

Nějaké milníky kdy proběhl nějaký zásadní face, něco čemu se vyhnout , nebo něco co mám přímo hledat?

Díky
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa romeo 155 V6 by Engstler
Espasitel

Uživatelský avatar
m.artty
Moderátor
Příspěvky: 8238
Registrován: 23 čer 2009 22:23
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Omega C caravan

Příspěvek od m.artty »

Podvozek je hodně podobnej, né-li možná stejnej s Áčkem. Tam se žádné typické problémy nevyskytují - nejčastěji měním tyčky předního stabilizátoru, ale teď (klepu) drží už 20 tisíc km. Klasicky, jako u všech Opelů s tímto systémem, někdy hůře brzdí ruční brzda.

Motor... no mám nafty a benzíny znám jen z doslechu. Ale neměl by snad být nějakej zásadní problém. Jen z V6 teče olej kolem vík ventilů - mají plastová a jak se to vyhřeje, tak přestanou těsnit, ale dá se to řešit.

Největší problém bych viděl korozi.

Moje zkušenost je taková, že sedan je doma už asi 8 nebo 9 let za tu dobu nájezd 150 tisíc (aktuálně se blížíme 300 tisícům) a na autě se krom údržby měnil nějaký ventil pro topení a opravovali se kabelové spojky a teď nefunguje výhřev sedačky.

Pokud seženeš zachovalé auto s minimálním počtem majitelů a budeš se o něj starat, neměl by být problém ještě dlouho spokojeně jezdit. Raději bych se asi vyhnul autu s tažným - mají tažné na 2 tuny a často se s tím tahali plaťáky. Ale zase, vybírat stavem a ne podle čísel na tachometru (to ti asi nemusím říkat).

Za sebe musím říct, že bych v tuto chvíli bych jiné (ani novější) auto nechtěl. V tuto chvíli jezdím Fabia 2015 a Omega 2000... a asi nemusím říkat, co je hezčí, stylovější, pohodlnější, zábavnější,...
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadet na díly

Uživatelský avatar
Hondzik
Příspěvky: 561
Registrován: 03 úno 2006 23:30
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Omega C caravan

Příspěvek od Hondzik »

já nemám problém s autem co má 300t na hrbu. Záleží na stavu vs cena. Nikdy jsem neřešil rok výroby a najetý km, jsou to jen čísla. vzhledem k ceně tohoto typu můžu hledat v horních patrech a venku. Cesta a dovozovka 3t už mi taky nezblázní. Zatím jsem nenašel kombo barvy, interiéru, výbavy co bych chtěl, ale to se určo poddá. Spotřebák typu tyčky neřeším, to je normální věc.

Dělalo se to se špérou? Mám tuhle věc celkem rád a kromě dvou aut jsem jí vždy u rwd měl. Ne, nemám snahu dělat drifety a pálit gumy, jen se mi to řidičsky líbí.

a 2,5 2,6 a 3,0 je ten samej základ, jen jinak vrtání/ zdvih?

Chci změnu místo Espace ( je to hodný auto, nemůžu na něj za 7 let soužití říct ani popel, ale prostě to chce něco jinýho) V sedmi už nikam jezdit nebudu, kočárkový období mám za sebou a chci něco svižnějšího, přesto velkýho. Včera jsem po deseti letech zase jel Scorpiem II a prostě tohle byla doba kdy bylo všechno v pořádku. Má to vše co od auta chci a nemá to nic, co od auta nechci ( asistenty, ele ruční brzda a miliony kravin...) Bylo mi v tom totálně domrskaným autě na odpis skvěle 8)
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa romeo 155 V6 by Engstler
Espasitel

Uživatelský avatar
m.artty
Moderátor
Příspěvky: 8238
Registrován: 23 čer 2009 22:23
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Omega C caravan

Příspěvek od m.artty »

Špéru některé mají, ale nenašel jsem klíč, podle kterého to poznáš na první pohled a s jistotou (samozřejmě bez projížďky). Pravděpodobně by jí mohli mít verze "Sport", ale fakt to nevím jistě.

2,5 a 3,0 se liší zdvihem i vrtáním. Ale kromě bloku jsou kompatibilní. To samé 2,6 a 3,2. 3,2 byla pouze s automatem a to nevím, jestli chceš.

Omega je auto, které je relativně moderní, ale nemá milion sraček, který nechceš. Takže pro mě a i spoustu dalších ideální stav.
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadet na díly

Uživatelský avatar
kenys
Příspěvky: 569
Registrován: 13 říj 2007 20:11
Bydliště: Mělník

Re: Omega C caravan

Příspěvek od kenys »

mam 3, dva sedany a jednoho kombika. Vše 2,2 benzin. Jinak ohledně náprav atak bezprobémový auto. 2,2 benzin zatim ani u jednoho auta jsem neměl s motorem jedinej problém, jen jednou mi odešlo benzinový čerpadlo.

2,2 benzin má asi nejlacinější servis, kopletní rozvody i s olejem a filtrama vyjdou na 4tis, u V6 jsou drašší. Na denní ježdění motor vpohodě, ale nesmí od toho člověk čekat sportovní výkony. Známej má 2,5 V6 kombi a jede to skoro stejně jako moje 2,2 - nevim jestli je ta jeho nějaká utahaná, nebo jestli je to normální.

A ventil víka se kroutěj i u 2,2, taky jsou plastový, řešil jsem to u všech třech, ale dá se to přetěsnit.

pro mě byla z důvodu servisních a provozních důvodů 2,2 jasná volba, kdybych neřešil prachy, tak bych hledal 3,2. Ta 2,5 mi přijde, že oproti 2,2 tam neni moc velkej rozdíl ve výkonu, ale v nákladech jo.
aktual: Omega C 2,2i kombi
spící auta 2x monza A, 1x senátor A, Ford Escort cabrio RS 2000

Uživatelský avatar
Hondzik
Příspěvky: 561
Registrován: 03 úno 2006 23:30
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Omega C caravan

Příspěvek od Hondzik »

ne. S automatem odmítám zajet i na dílnu. To je pro mě přesně ten druh Sračky s velkým S, berlička, nemohoucnost, neschopnost řadit a ovládat auto :-D Já bych byl šťastnej člověk kdyby v autech byly man osmikvalty ala fast and furious . Bych se uřadil do nirvány :-D

Tak díly mám podstatně levněji než většina populace a práci ( rozvody) si taky udělám sám. Nebude to diametrállně finančně jiný než V6 od Alfy a nebude to tak choulostivý

Poslední větou jsi to M.artty vystihnul... Pak ještě možnost Kappy s V6 bussem, pro mě srdcovka motor a ital, ale zase pro Omegu jasně hraje uspořádání, primitivnost konstrukce a v tomhle případě i zpracování. Protože Turek v říši je lepší makáč než polocikán na jih od Neapole
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa romeo 155 V6 by Engstler
Espasitel

Uživatelský avatar
Hondzik
Příspěvky: 561
Registrován: 03 úno 2006 23:30
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Omega C caravan

Příspěvek od Hondzik »

nečekám od toho sportovní jízdu, sportovní není ani 155 s 200ps. Ale vím že by mě 4 vál štval brzo po koupi. To už mám vyzkoušeno z italů. 150ps twin nejede o moc míň než 170ps v6, ale chybí tomu tak nějak kulky
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa romeo 155 V6 by Engstler
Espasitel

Uživatelský avatar
xciba
Příspěvky: 1694
Registrován: 30 pro 2010 22:12
Bydliště: Praha

Re: Omega C caravan

Příspěvek od xciba »

Pokud chces V6 tak jen 2.5 a 3.0 , maji jeste klasicke zapalovaci civky, daji se dat hlinikove Víka aby to neteklo na svody a podobne vyhody..navic je mnohem vic dilu a nejsou to takove olejnicky..navíc na servis tam není nic náročného , vše jsem tam utáhl i jako student..
Rozhodne ta 2.5V6 pokud chces drzak je lepsi nez 3.0:)
navic pokud se ti vy.. V6 tak za 3-5 tis koupis motor a jedes dal, u tech 2.2 , ktere maji urcite vyrobni vady bych se radsi vyhnul (málo náhradních dílů).
Vauxhall omega 2.5V6 ->VXR edition -> crazy omega https://www.youtube.com/watch?v=cd65a5H3yHI -> MV6
Ford Fiesta ST150
Golf VI GTI

Uživatelský avatar
Bobek
Příspěvky: 1205
Registrován: 30 led 2012 18:11
Bydliště: Morava

Re: Omega C caravan

Příspěvek od Bobek »

Kdybys vyloženě nehledal kombika, tak tady je moc pekna omega.
Az se mi zalíbila tak, ze přemýšlím nad prodejem vectry :-D
http://auto.bazos.cz/inzerat/57926235/O ... L--LPG.php
Renault Laguna III phase 3, Initiale Paris, 110kw
Renault Mégane Grandtour GT, 151kw
Renault Mégane Grandtour GT220 162kw
Opel Vectra B Caravan 92kw

Uživatelský avatar
kenys
Příspěvky: 569
Registrován: 13 říj 2007 20:11
Bydliště: Mělník

Re: Omega C caravan

Příspěvek od kenys »

ale jako vždy to je i o tom na jaky auto narazíš, před pár lety jsem měl omegu 3,0 a po 5 tis km jsem oddělal 2 motory, jo sehnal jsem lacino jinej, ale ta práce stim (nakonec jsem tam narval 3,0 řadu z monzy a byl klid :lol: ) A od tý doby já 3,0 V6 nemam rád, a známej je měl v omeze na závody, a tam nedržel vůbec, dva závody a po motoru.

2,5 oproti 3,0 jsou spolehlivější, ale neni oproti 2,2 velkej rozdíl, ale jasný je to šestihrnek, zvuk má lepší, akorát co vim, tak často u svodů netěsní výfuk - a perfektně se to tam dělá :kladivo:

A ještě jde o to co chceš ve výbavě, 2,5 a 3,0 aspoň ty z roku 1999, 2000 mají ještě lanko takže nemaj tempomaty, 2,2 2,6 3,2 již mají el. klapku a mají tempomat a nevim jestli ho pak dělali i u 2,5 a 3,0.

Jinak pro mě omega asi nejpohodlnější auto, který jsem kdy řídil, a kam se na to hrabou i nový auta, na to že základ vychází ještě z omegy A tak je to bytelný pohodlný, jen co mě štve že už šetřili na plastech uvnitř, vypínače a madla dveří ochmataný, a lámající se otvírání schránky spolujezdce a loketky. Ale u třeba octávky je to taky, ale po 100tis tady po 250 až 300 :D
aktual: Omega C 2,2i kombi
spící auta 2x monza A, 1x senátor A, Ford Escort cabrio RS 2000

Uživatelský avatar
xciba
Příspěvky: 1694
Registrován: 30 pro 2010 22:12
Bydliště: Praha

Re: Omega C caravan

Příspěvek od xciba »

No tempomaty bežně maji , kdyz tak neni problém ho do 1000kc dodělat :) ja si do omegy přidal tolik výbavy a za dost málo :D , u svodu to praská ale většinou jsem to viděl kupodivu hlavně u 3.0 a mit ma závody V6 která ma mizerné chlazené zadní 2 válce u řidiče a ma olejovej chladič uprostred hlav , muže jen blázen :D
Obecně jak se začne ta 2.2 podelavat tak je průšvih , ale pokud jezdí je OK a spotřeba je stejna s V6 na dálky bude možná V6 i úspornější , ale u omegy řešit spotřebu :D
Spis bacha na zadní lemy a kdyz otevřes zadní dveře tak se shovavala koroze jeste tam , pak klasicky jeste pod zadníma podbehama.
Je pravda ze svatý R6 z Acka :)
Vauxhall omega 2.5V6 ->VXR edition -> crazy omega https://www.youtube.com/watch?v=cd65a5H3yHI -> MV6
Ford Fiesta ST150
Golf VI GTI

Odpovědět

Zpět na „OPEL Cars“