Brzdy
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma
Re: Brzdy
Kdyby mel nekdo zajem o EBC, tak je moznost u me. Muzete se ptat na ceny tady v topicu, nebo SZ, nebo na ebc@japoservis.cz
Re: Brzdy
precital som si tuna aj v inych vlaknach, o tom ze vrtane a dierovane kotuce maju nizsiu ucinnost.
vedel by niekto odhadnut kolko to moze byt, ak pouzijem rovnaky priemer kotuca ako je original?
ide mi oto ze by som rad zamenil povodne origo predne koruce a dosticky za EBC TurboGroove + EBC RedStuff.
Dierovane/drazkovane kotuce by som chel taktochu koly vzhladu a stylingu
vedel by niekto odhadnut kolko to moze byt, ak pouzijem rovnaky priemer kotuca ako je original?
ide mi oto ze by som rad zamenil povodne origo predne koruce a dosticky za EBC TurboGroove + EBC RedStuff.
Dierovane/drazkovane kotuce by som chel taktochu koly vzhladu a stylingu

Fiat Barchetta LE -1998. 96 kW, objem 1.747, 1.260 kg, 9,6 l na 100 km
Skoda Octavia Super - 1960
Som Amater - ale snazim sa
Skoda Octavia Super - 1960
Som Amater - ale snazim sa
Re: Brzdy
Já si nemyslím, že by měly mít nižší účinnost.
Jde o součinitel tření - ten ovlivňuje jak litina kotouče tak brzdové destičky.
Obojí se na výsledném součiniteli tření podílí.
Když řekneme, že drážkovaný kotouč má menší kontaktní plochu s destičkou než normální (jako bys měl trochu menší průměr kotouče), tak když použiješ destičky s vyšším součinitelem tření než normální, můžeš na tom být v brzdném účinku - při stejném tlaku na pedál - dokonce i o dost líp.
Vrtané a drážkované kotouče jsou příjemné v dešti - jedeš po dálnici, prší, nebrzdíš, kotouče jsou studené a mokré.
Když pak šlápneš na brzdu, máš brzdný účinek o poznání dřív než s normálními kotouči.
Tam než destičky vytlačí vodu z celé plochy kotouče a než začnou brzdit trvá déle.
Jde o součinitel tření - ten ovlivňuje jak litina kotouče tak brzdové destičky.
Obojí se na výsledném součiniteli tření podílí.
Když řekneme, že drážkovaný kotouč má menší kontaktní plochu s destičkou než normální (jako bys měl trochu menší průměr kotouče), tak když použiješ destičky s vyšším součinitelem tření než normální, můžeš na tom být v brzdném účinku - při stejném tlaku na pedál - dokonce i o dost líp.
Vrtané a drážkované kotouče jsou příjemné v dešti - jedeš po dálnici, prší, nebrzdíš, kotouče jsou studené a mokré.
Když pak šlápneš na brzdu, máš brzdný účinek o poznání dřív než s normálními kotouči.
Tam než destičky vytlačí vodu z celé plochy kotouče a než začnou brzdit trvá déle.
Re: Brzdy
zase sucinitel trenia, ale z toho co som cital tak tie cervene dosticky su o dost tvrdsie a neoppotrebuvavaju sa tak, tym padom si nemyslim ze je to az taky dobry sucinitel.
Skor ked by to bolo, o tom treni, tak mozno by som sa mohol dostat na brzdny ucinok ako mam teraz, to je dierovany kotuc =mensi kotuc, ale lepsie dosticky a trenie = povodny vecsi kotuc s normalnymi dostickamy.
Este otazocka, preco tie kotuce niesu prevrtane napriec? Aby nepraskaly? Tym padom ak kotuc zjazdim do polovice sa to dierovanei strati...
Skor ked by to bolo, o tom treni, tak mozno by som sa mohol dostat na brzdny ucinok ako mam teraz, to je dierovany kotuc =mensi kotuc, ale lepsie dosticky a trenie = povodny vecsi kotuc s normalnymi dostickamy.
Este otazocka, preco tie kotuce niesu prevrtane napriec? Aby nepraskaly? Tym padom ak kotuc zjazdim do polovice sa to dierovanei strati...
Fiat Barchetta LE -1998. 96 kW, objem 1.747, 1.260 kg, 9,6 l na 100 km
Skoda Octavia Super - 1960
Som Amater - ale snazim sa
Skoda Octavia Super - 1960
Som Amater - ale snazim sa
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
daj racej tie drazkovane KOTUCE EBC
a treciu plochu moc riesit nemusis, pri "nasich vykonoch" bude rozdiel zanedbatelny
a pri pouziti dosticiek EBC RED STUFF bude brzdnny ucinok urcite lepsi, nez "seriovky"
a treciu plochu moc riesit nemusis, pri "nasich vykonoch" bude rozdiel zanedbatelny
a pri pouziti dosticiek EBC RED STUFF bude brzdnny ucinok urcite lepsi, nez "seriovky"
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Brzdy
Kotouc ma kdyz je novej tloustku treba 25 mm...kdyz je na vymenu tak ma tloustku treba 23mm... tak proc to vrtat skrz kdyz staci 2 mmBezdak69 píše:Este otazocka, preco tie kotuce niesu prevrtane napriec? Aby nepraskaly? Tym padom ak kotuc zjazdim do polovice sa to dierovanei strati...

WWW.CHEVRON-RACING.COM - Tuningové a náhradní díly - velkoobchod, maloobchod, e-shop.
EBC BRAKES - LOWTEC - NOVITEC - PIPERCROSS - POWERFLEX - RAGAZZON - SUPERSPRINT
EBC BRAKES - LOWTEC - NOVITEC - PIPERCROSS - POWERFLEX - RAGAZZON - SUPERSPRINT
Re: Brzdy
na zadku mam derovany Zimmermanny 280mm z Mondea V6.. byly zadarmo, jinak bych taky resil plny
trmeny jsou zadni z Escorta RS2000 upraveny na siroky kotouce a Compbrake mechanicky trmeny na rucku


na predek se chystaji EBC 324mm s dulkama a drazkama z Focusu RS.. vypadaji stejne jako vrtany ale neni to skrz, takze se praskani nebojim.. staly jen postovny z Anglie a to byly v podstate nejety.. majitel uz je nepotreboval
trmeny jsou Porsche 944 Turbo, ale lepsi by asi byly primo z Focusu RS

samozrejme nerezem opleteny teflonovy brzdovy hadicky a regulatory brzdnyho ucinku na zadek


ubrzdi to malyho staryho Escorta z roku 87?
je to dobrej setup?



na predek se chystaji EBC 324mm s dulkama a drazkama z Focusu RS.. vypadaji stejne jako vrtany ale neni to skrz, takze se praskani nebojim.. staly jen postovny z Anglie a to byly v podstate nejety.. majitel uz je nepotreboval


samozrejme nerezem opleteny teflonovy brzdovy hadicky a regulatory brzdnyho ucinku na zadek


ubrzdi to malyho staryho Escorta z roku 87?

Ford Escort Mk4
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 72&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 72&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Brzdy
no.. je v tom 130konova 1,8 16v, na kterou snad jednou dodelam turbo, takze na roztaceni bude vykonu dost
zas tak uplne obycejnej Escort to neni, ale nejakej rok asi jeste hotovej nebude 


Ford Escort Mk4
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 72&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 72&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Brzdy
Zdravim všechny , koupil jsem 4pistkove třmeny z Tatry T613 , chtel bych se zeptat jestli na nich neco nechybi ? zda se mi ze tam maji jeste byt trubicky mezi 2pistky a jakoby 2 pistky na druhe strane třmenu ? daji se kdyztak nekde sehnat popr nechat vyrobit?
pujdou na auto viz podpis na kotouce 280mm popr mozna nejake vetsi jestli zjistim ktere by se daly pouzit
diky moc za odpoved
PS: pokud jsem to dal do spatne sekce tak se predem omlouvam
pujdou na auto viz podpis na kotouce 280mm popr mozna nejake vetsi jestli zjistim ktere by se daly pouzit
diky moc za odpoved
PS: pokud jsem to dal do spatne sekce tak se predem omlouvam

- Přílohy
-
- 10881646.jpg (36.02 KiB) Zobrazeno 3314 x
-
- 10881646d.jpg (42.42 KiB) Zobrazeno 3314 x
Re: Brzdy
http://406.nolimit.cz/zakazkova-repase-brzdicu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Brzdy
ty myslíš trubka co propojí brzdovku mezi dvěma půlkama brzdiče? pokud tam není tak je to propojenu vnitřkem tedy když rozpůlíš brzdič tak tam bude kanálek s kroužkovým těsněním.Snad jsi myslel totoLibang píše:poradi nekdo ? otazka o 2 prispevky výš
http://406.nolimit.cz/image/17252716" onclick="window.open(this.href);return false; tady vidíš ty spojovaci kanálky
Re: Brzdy
Libang: Jestli myslíš propojení jednotlivejch půlek třmenu, tak kanály jsou uvnitř, takže žádný propojovací trubičky jako na Brembo třmenech nejsou potřeba. Pokud myslíš to, že jsou tam dva vstupy na brzdový hadice, tak vyřešit propojkama, kde je sehnat ale neporadím.. takhle ty propojky vypadají na 4p třmeny z Rapida/Š130
- Přílohy
-
- 8_578_148135__2011-05-23_01-26-28_28.jpg (28.8 KiB) Zobrazeno 3227 x
Re: Brzdy
Zdravim, poradil by mi někdo prosím co je špatně? Koupil sem si jetej brzdovej set D2 Racing, 8pistek, 330 kotouče) a přijde mi že mi to stále nebrzdí tak jak bych si představoval... Nevim jestli pomůžou desky, nebo třeba vyměnit kotouče (snad nebude třeba, jsou sakra mastny)
Pak bych se chtěl zeptat, jdou plovoucí kotouče zvlnit? Chovaj se dost zvláštně, jednou při brzdění vibruje volant, jindy zas ne.
No a nakonec ty fleky viz foto...
Pak bych se chtěl zeptat, jdou plovoucí kotouče zvlnit? Chovaj se dost zvláštně, jednou při brzdění vibruje volant, jindy zas ne.
No a nakonec ty fleky viz foto...

- Přílohy
-
- IMG_5640.JPG (111.18 KiB) Zobrazeno 3174 x
-
- IMG_5641.JPG (109.36 KiB) Zobrazeno 3174 x
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
kontaktuj pana Mariana Kabrta, ten ti s tymi kotucmi D2Racing poradi...
myslim ze niekde na jeho stranke ktosi popisoval podobny problem..
a riesilo sa to novymi kotucmi, (teda len tej trecej plochy, disky ostavali)
EDITED: tuto to je...
myslim ze niekde na jeho stranke ktosi popisoval podobny problem..
a riesilo sa to novymi kotucmi, (teda len tej trecej plochy, disky ostavali)
EDITED: tuto to je...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Brzdy
Díky za vaše postřehy... Asi bych zkusil zatím variantu levnější. U MD nové rotory vycházejí na 4000 za kus, tak asi koupím nejdřív pořádné destičky, kotouče odmastím a uvidim co to udělá.
Nebo jiné tipy uvítám... Např. kde by mi rotory levně a kvalitně přebrousily.
Díky, R.
Nebo jiné tipy uvítám... Např. kde by mi rotory levně a kvalitně přebrousily.
Díky, R.
Re: Brzdy
žádná mastnota to není tedy určitě né na kotouči. Ten kotouč dostal řádnou sadu a pak přirezla deska. Jestli po tvé jízdě je tam stále otlak desky tak jsi 100% ani neprohřál brzdy. Jeď kilem a dobrzdi na max. ato tak 4x za sebou potom stále jezdi a dobržďuj zlehka až se žíhání znovu ojede a hlavně až se kotouč jízdou ochladí. Pokud se kotouč chová nestandartně a vibruje to tak na to je fígl - pokud jsou kotouče s plovoucím uložením ta k mohou být rozvlněné a přidrhlé nebo spíš přirezlé v uložení. Jsou dvě varianty. Jedna že zezadu do těch oříšků nastříkáš WD40 a pak gumovou palicí rozklepeš kotouč radiálně i axiálně a projedeš to dle mého popisu viz. výše. Druhá je že ten kotouč komplet rozebereš a řádně vyčistíš oříšky a vybrání v kotouči a dosedací plochu mezi rotorem a duralovým středem. Poté to složíš ale nasucho!!!! nic nemazat jen použít lepidlo na závity na ty šroubky. Desky jsou problém protože pokud je nemáš od novoty tak jsou buď špatně zajeté nebo je v nich zapečená mastnota případně rez od častého stání. Když kotouč častěji rezne než brzdí tak se hlavně navlhlá rez vtírá do desky a pokud je už toto moc tak je deska nanic. Kotouče ti případně udělá p. Kábrt který má výkresy na tyto kotouče a garantuju ti že jeho kotouč je daleko lepší a kvalitnější než originál. Mám jeho kotouče na impreze tak vím co píšu.
Jo ještě vytáhni desky a šlápni na pedál abys měl jistotu že stejně vylezou všechny pístky v brzdiči.
http://www.406.nolimit.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://406.nolimit.cz/image/16692207" onclick="window.open(this.href);return false; - MD components rotor
Jo ještě vytáhni desky a šlápni na pedál abys měl jistotu že stejně vylezou všechny pístky v brzdiči.
http://www.406.nolimit.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://406.nolimit.cz/image/16692207" onclick="window.open(this.href);return false; - MD components rotor
-
- Příspěvky: 104
- Registrován: 13 led 2008 09:44
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
Zrovna včera tomu bylo co jsem četl hodnocení práce pana Kábrta na AK
http://audiklub.cz/forum/prispevek/7539 ... ts-p-kabrt" onclick="window.open(this.href);return false;
http://audiklub.cz/forum/prispevek/7539 ... ts-p-kabrt" onclick="window.open(this.href);return false;
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
no ja teda nechcem nikoho hajit ani hanit..
ale kupit si na "ostrejsie auto" ..hentie "ECO" kotuce..
ja osobne by som si to nedal ani na kolobezku..
je sice pravda ze brzdy co mam som nestihol ani poriadne vyskusat..
ba ani zabehnut.. musim ale konstatovat ze teda moc nebrzdili...
hoci konstrukcne je plavajuci kotuc podla mojho nazoru kvalitny, a brzdic tiez nevyzera
z pohladu konstruktera najhorsie..
ja zase poznam dost vela ludi, co nadavaju na D2 Racng brzdy..
ale kupit si na "ostrejsie auto" ..hentie "ECO" kotuce..
ja osobne by som si to nedal ani na kolobezku..
je sice pravda ze brzdy co mam som nestihol ani poriadne vyskusat..
ba ani zabehnut.. musim ale konstatovat ze teda moc nebrzdili...
hoci konstrukcne je plavajuci kotuc podla mojho nazoru kvalitny, a brzdic tiez nevyzera
z pohladu konstruktera najhorsie..
ja zase poznam dost vela ludi, co nadavaju na D2 Racng brzdy..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Brzdy
No to je fakt smůla. Mě dělá kotouče na zakázku do několika dnů bez zálohy a to bez nějaké známosti tak nevím. Asi se to bere podle ksichtu či co. To si každý musí přebrat sám
toto jsem už jednou viděl a příčina byla že třmen nešel na kotouč v ose ale lehce šikmo a při razantním sevření se kotouč odlomí jelikož se v třmenu páčí. No a při této konstrukci kotouče se ani nedivím- taky bych to nepoužil ani za nic
toto jsem už jednou viděl a příčina byla že třmen nešel na kotouč v ose ale lehce šikmo a při razantním sevření se kotouč odlomí jelikož se v třmenu páčí. No a při této konstrukci kotouče se ani nedivím- taky bych to nepoužil ani za nic
- tragicomix
- Příspěvky: 815
- Registrován: 24 pro 2009 08:18
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
ja spis neznam nikoho kdo je s nima spokojenyJRD McLAREN píše:ja zase poznam dost vela ludi, co nadavaju na D2 Racng brzdy..

www.plasti-dip-it.cz / http://www.facebook.com/PlastiDipIt
TEKUTÁ FÓLIE “ aplikování odstranitelné matné barvy “
TEKUTÁ FÓLIE “ aplikování odstranitelné matné barvy “
Re: Brzdy
vidíš a to já zas 2 x evo10 a 4 subaratragicomix píše:ja spis neznam nikoho kdo je s nima spokojenyJRD McLAREN píše:ja zase poznam dost vela ludi, co nadavaju na D2 Racng brzdy..

Re: Brzdy
Mám dotaz: přestavuju brzdy, budu tam dávat 4-pístky Brembo z BMW 7 a chci vědět, jakou silou můžu brzdiče utáhnout když jsou z nějaké slitiny hliníku .. nebo co ...
Ford Mondeo 2,5 V6 hatchback r.v. 98
Ford Puma 1,7 16v cupe r.v. 98
Ford Puma 1,7 16v cupe r.v. 98
Re: Brzdy
Teď nechápu co utáhnout? Myslíš ty půlky brzdiče? Pokud jo a je tam šroub M12 tak kapka lepidla na závity a 80Nm. To stejné pro uchycení k těhliciHmerX píše:Mám dotaz: přestavuju brzdy, budu tam dávat 4-pístky Brembo z BMW 7 a chci vědět, jakou silou můžu brzdiče utáhnout když jsou z nějaké slitiny hliníku .. nebo co ...