nafouknout bmw

Moderátor: T-O-M

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

asi je to hloupej dotaz, ale proč většina lidí mluví o turbu když většina těch úpravců dělá kompresor kity, tim neřikam že každej má finance na to aby si nechal dělat motor u g-power, ale "po vzoru" jít cestou kompresoru.

to Martyn 156: jak je to řešený u svodů? a co ostřejší vačky? sice se většina dílů používá sériových (takže asi menší plnící tlak) ale bavíme se už o motorovém tuningu ne.

Uživatelský avatar
máca
Příspěvky: 2415
Registrován: 18 úno 2006 01:20
Bydliště: mostecko

Příspěvek od máca »

no vidis tome, my jdem do kompresoru, te o vikendu uz bude doma, tak zaciname laborovat :lol: sem sam zvedavej, vzhledem k tomu, ze na konci dubna mame jet prvni kopec, tak prace je hafo. jediny co zatim mame, tak sou trubkovy predni ramena na unibalech a vyrezana kastle z e 30 a hlavu plnou napadu :lol: jo a jeste zavodni sedacku 8)

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

To ti má přijít ten Eaton?
Až ho budeš mít doma písni sem jeho rozměry popř. jeho fotku s přiloženým metrem. Díky
Mám teď plno práce s laminátem. Chtěl bych sehnat ten kompresor jako půl turba. Zatím moc na to nekvaltuju. Takže se budu tešit na tvoje poznatky 8)

Uživatelský avatar
máca
Příspěvky: 2415
Registrován: 18 úno 2006 01:20
Bydliště: mostecko

Příspěvek od máca »

tak eaton uz je doma! respektive v kufru auta pred barakem, jak budu mit chvili, tak o nejak nafotim a pomerim

Martyn156
Příspěvky: 91
Registrován: 11 srp 2004 15:27
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martyn156 »

T-O-M píše:asi je to hloupej dotaz, ale proč většina lidí mluví o turbu když většina těch úpravců dělá kompresor kity, tim neřikam že každej má finance na to aby si nechal dělat motor u g-power, ale "po vzoru" jít cestou kompresoru.

to Martyn 156: jak je to řešený u svodů? a co ostřejší vačky? sice se většina dílů používá sériových (takže asi menší plnící tlak) ale bavíme se už o motorovém tuningu ne.
Ten cesky projekt na ktery jsem hodil link dela "Hanz" z bmwklubu (na autohificlubu ma nick CervinVega) - tak se poptej jeho jestli to myslis vazne :wink:
Ford Escort 1,8TD -->Alfa 156 2,4 jtd-->Chevy Camaro 3,8 V6 --> BMW E46 330Ci

Uživatelský avatar
máca
Příspěvky: 2415
Registrován: 18 úno 2006 01:20
Bydliště: mostecko

Příspěvek od máca »

Martyn156 píše:
T-O-M píše:asi je to hloupej dotaz, ale proč většina lidí mluví o turbu když většina těch úpravců dělá kompresor kity, tim neřikam že každej má finance na to aby si nechal dělat motor u g-power, ale "po vzoru" jít cestou kompresoru.

to Martyn 156: jak je to řešený u svodů? a co ostřejší vačky? sice se většina dílů používá sériových (takže asi menší plnící tlak) ale bavíme se už o motorovém tuningu ne.
Ten cesky projekt na ktery jsem hodil link dela "Hanz" z bmwklubu (na autohificlubu ma nick CervinVega) - tak se poptej jeho jestli to myslis vazne :wink:
no od hanze mam prave toho eatona 8) dokonce uz druhyho, jeden sem kdysi monoval do corrada :lol:

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

Nevim jestli to někomu k nečemu bude, asi ne :cry:
pátral jsem, bohužel na švédskym fóru kde neni problém najít téma přeplňování, jsou do toho úplní blázni, hafo BMW, ale moc si člověk nepočte když je to švédsky. Stáhnul jsem nějaký obrázky.

Obrázek
Obrázek
Obrázek


Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
bacha ať si při tom nevylámete zuby
Obrázek


Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

pokračování příště

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

k čemu je to červený čerpadlo, že by ten motor měl mazání ze suchou skříní a tohle sloužilo k přečerpávání? nebo je to externí olejová pumpa protože stávající byla malá?
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

SkejT
Příspěvky: 1823
Registrován: 11 bře 2005 06:36

Příspěvek od SkejT »

z toho jde mraz po zadech,to uz je opravdu zbran :help:

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

Po třech projektech, viz výše, přihazuju další neméně zajímavý

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Obrázek

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

Fugo píše:k čemu je to červený čerpadlo, že by ten motor měl mazání ze suchou skříní a tohle sloužilo k přečerpávání? nebo je to externí olejová pumpa protože stávající byla malá?
asi, taky jsem nad tim chvíli přemýšlel, ale jak jsem řekl, švédsky neumim.

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

ta V12 je z fora lazzat, s tím švédem jsem komunikoval, on je ale v začátcích a jak to tak vypadá tak na to nějak kašle jako další jeho práce tam je tuším toyota starlet nebo tak nějak a tomu se věnuje intezivněji, jinak on u té 750 šel cestou demontáže klimy tím pádem měl místo na IC.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

Tak to jsou pekelný šneci. Ty už asi něco natlačí.
Ten kompresor co je na tý krabici od Bauhausu by se mi přesně hodil.

Uživatelský avatar
wrenklin
Příspěvky: 907
Registrován: 27 pro 2005 14:47
Bydliště: jamahov a bavorákov

Příspěvek od wrenklin »

pěkny koně :driver:

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

nějaký pokračování v projektech???
- se nestyď te ne, už jste velký dost.... navíc takovýhle projekty to tady vždycky oživí.

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

U mě: nainstalovaný water cooled IC viz www.volny.cz/bmw750ial/21.jpg a 22.jpg

a nainstalováno vodní chlazení IC tj. přídavný chladič, 2 el.vodní pumpy, ventilátory a hadice www.volny.cz/bmw750ial/57.jpg

tím pádem jsem přišel o mlhovky, v místě mlhovek jsou filtry. Teď předělávám nárazník.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

Moc pěkný takova fabrika na kolech. Až budeš mít výsledky IAT doufám že se podělíš.
Já zatím pracuji na vzhledu. Mám to těd moc rozkopaný a musím to financovat.
http://www.ukazto.com/?img=Obraz009-5zs1.jpg

Jinak jsem mluvil s kámošem co si dělal ze sací části turba kompresor tak snad ho dokopu aby mi taky něco zpáchal. bude to takovej pokus.Musím teď vybrat správný turbo aby to stíhalo plnit od spoda. Chápu to správně, že bych si měl pořídit spíš vetší?
Kdyby měl někdo nějakej tip, tak ať se taky nestydí :wink:

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

právě aby to foukalo od spoda, takl to chce menší turbo nebo kompresor

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

U turba tomu tak je, ale to jen proto že malý objem plynu ve výfuku v nízkých otáčkách roztočí více malé turbo, ale kompresor se točí v závislosti na ot. motoru, tudíš vetší komp. při učitých otáčkách nasaje více vzduchu než malý. Chápeš?

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

tom28 píše:U turba tomu tak je, ale to jen proto že malý objem plynu ve výfuku v nízkých otáčkách roztočí více malé turbo, ale kompresor se točí v závislosti na ot. motoru, tudíš vetší komp. při učitých otáčkách nasaje více vzduchu než malý. Chápeš?
já se neptal, já ti odpovídal - chceš aby to tahalo od spoda - a má odpověd byla: menší turbo nebo kompresor :wink:
Naposledy upravil(a) T-O-M dne 06 úno 2007 19:34, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

tom28 píše:Moc pěkný takova fabrika na kolech. Až budeš mít výsledky IAT doufám že se podělíš.
Já zatím pracuji na vzhledu. Mám to těd moc rozkopaný a musím to financovat.
http://www.ukazto.com/?img=Obraz009-5zs1.jpg

Jinak jsem mluvil s kámošem co si dělal ze sací části turba kompresor tak snad ho dokopu aby mi taky něco zpáchal. bude to takovej pokus.Musím teď vybrat správný turbo aby to stíhalo plnit od spoda. Chápu to správně, že bych si měl pořídit spíš vetší?
Kdyby měl někdo nějakej tip, tak ať se taky nestydí :wink:
:pimp:

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

to ale nemáš pravdu :nono:

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

tom28 píše:to ale nemáš pravdu :nono:
tak teď nevim na co se chceš zeptat a jakou čekáš odpoveď :?

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

Čekal jsem něco jako určitě velký, ale záleží jako bude mít geometrii, nebo bude záležet na převodu kterej zvolíš, nebo kokrétní příklad, že už to někdo zkoušel, nebo klidně malý, ale s dobrým argumentem.
Ale každopádně každá připomínka je dobrá. Od toho jsou fóra. :computer:

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

tom28 píše: Jinak jsem mluvil s kámošem co si dělal ze sací části turba kompresor tak snad ho dokopu aby mi taky něco zpáchal. bude to takovej pokus.
Tak takovej pokus už mám za sebou, použil jsem kompresorovou skříň z T3 Garetta a kompresorové kolo z turba z Liazu, dle té větší vrtule se upravila kompresorová skříň, otáčky rotoru byly kolem 100tis/min (spočítané), zpřevodováno ozubeným řemenem a ozubenými koly, poháněno řemenem od kliky. Byl to jen test zda to vůbec naplní, takže nebylo řešeno žádné mazání, hřídele byly jen na ložiskách které mají max ot 30tis/min ale na testování to stačilo, ten 5.0L to prostě nenaplnilo, na menší motor by to asi stačilo.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

No tak to je supr! Máš prosím tě nejaký foto? Zajímá mě ta převodová skříň. Jak to vůbec vypadá. Děsí mě myšlenka, že bych to musel nějak vyrábět. Kde by se ta skřín dala sehnat. Díky

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

žádná převodová skříň nebyla, zkrátka na hřídeli kompresoru byly na jednom konci kompresorová vrtule a na druhým konci bylo ozubený kolo (prodávaj se dle katalogu tak aby seděl profil zubů se zuby řemenu) na tom ozubenym kole byl ozubenej řemen a ten šel na další hřídel kde zas na jednom konci bylo ozubný kol (větší než to první) a na druhém konci řemenice na drážkovaný řemen který pak šel na kliku, průměry si musíš spočítat dle otáček.

Originál je to myslím řešeno planetovou převodovkou, to co jsem dělal já byl jen test, kdyby to chodilo (dáalo dostatečnej tlak) tak by to stejně přišlo předělat tak aby to bylo mazaný.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

Tomu moc nerozumím. Když jsi použil kompresorvé kolo z turba liazky, tak tam přece nebude nějaké ozubené kolo nebo jo?
Je to přeci spojené přimo s výfukovou vrtulí. Nebo jsi to ozubené kolo na tu hřídel dodatečně namontoval?

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

kompresorové kolo není pevně spojeno s hřídelí tudíž si ho můžeš namontovat na jakou chceš hřídel, ještě jednodušeji to popíšu takhle: vynáš z turba hřídel na které je výfuková turbina (vrtule) ta je pevně spojena s hřídelí na ní nasadíš kompresorové kolo (vrtule) a pak flexou uřízneš tu výfukovou a místo toho přvaříš to ozubený kolo. To už pochopit prostě musíš.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

8) :potlesk:

Odpovědět

Zpět na „BMW Cars“