A/F...ladění?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
A/F...ladění?
zdravím,
chtěl bych se zeptat jak podle A/F meteru můžu ladit vůz. Mám to na lamdě a netušim co se kde ladí. dík za radu
chtěl bych se zeptat jak podle A/F meteru můžu ladit vůz. Mám to na lamdě a netušim co se kde ladí. dík za radu
Fiat Uno 1.4i 75 HP
Re: A/F...ledění?
no tak to se na to rovnou vyser,poud ty znalosti nemáš tak ti nejaké petirádkové školeníčko na TF bude uplne knicemudaiman píše:zdravím,
chtěl bych se zeptat jak podle A/F meteru můžu ladit vůz. Mám to na lamdě a netušim co se kde ladí. dík za radu

ale abys nerekl : m2n mnoystv9 dod8van0ho vyduchu a vstrikovaního paliva a kontroluj si pomer , pritom si hlídej rovnou EGT protoze samotný A/F meter je ti v podstate k ladení k nicemu

Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Re: A/F...ledění?
dík za raduIdaho píše:no tak to se na to rovnou vyser,poud ty znalosti nemáš tak ti nejaké petirádkové školeníčko na TF bude uplne knicemudaiman píše:zdravím,
chtěl bych se zeptat jak podle A/F meteru můžu ladit vůz. Mám to na lamdě a netušim co se kde ladí. dík za radu
ale abys nerekl : m2n mnoystv9 dod8van0ho vyduchu a vstrikovaního paliva a kontroluj si pomer , pritom si hlídej rovnou EGT protoze samotný A/F meter je ti v podstate k ladení k nicemumaximálně s ním uvidíš ze v urcitých otáckách ti chudne smes ale bez pomoci dalsich pristroju a cidel si sotva neco "naladíš"...
a jaké přídavné přístroje bych si měl pořídit a kde je sehnat?
Fiat Uno 1.4i 75 HP
Re: A/F...ledění?
v prvom rade asi zopar nahradnych motorov...daiman píše:dík za radu
a jaké přídavné přístroje bych si měl pořídit a kde je sehnat?
Re: A/F...ledění?
a pak??JonnY píše:v prvom rade asi zopar nahradnych motorov...daiman píše:dík za radu
a jaké přídavné přístroje bych si měl pořídit a kde je sehnat?
Fiat Uno 1.4i 75 HP
Re: A/F...ledění?
Jaj každej hned přemýšlí, že bude ladit nějakou 500HP bestii.daiman píše:a pak??JonnY píše:v prvom rade asi zopar nahradnych motorov...daiman píše:dík za radu
a jaké přídavné přístroje bych si měl pořídit a kde je sehnat?

První předpoklad je, že máš už nějaké úpravy na motoru. Jinak se vynaložené úsilí je nanic.

EDIT: Pokuď mluvím o úpravých, tak nemyslím filtr a laděnou koncovku výfuku.

Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Re: A/F...ledění?
shromažďuju informace a proto se ptám a mimochodem čekám až mi dorazí vyfukový systém a líznutá hlavaAnděl píše:Jaj každej hned přemýšlí, že bude ladit nějakou 500HP bestii.daiman píše:a pak??JonnY píše:v prvom rade asi zopar nahradnych motorov...Předpokládám, že chceš ladit UNO 1.4.
První předpoklad je, že máš už nějaké úpravy na motoru. Jinak se vynaložené úsilí je nanic.
EDIT: Pokuď mluvím o úpravých, tak nemyslím filtr a laděnou koncovku výfuku.

další (razantnější) úpravy se budou dělat přes zimu

Fiat Uno 1.4i 75 HP
Význam to bude mít až budeš mít navíc i vačky pokud nejsou naddimenzvoiané tak vstřiky apd. V podstatě ten budík co teĎ máš ti bude ukazovat směs... Když ti to řeknu hodně hodně teoreticky... Budeš přidávat na směsi a budeš její poměr určovat pomocí toho to budíku ale jak naopsal idaho chce to více hraček... a ty hračky budou tak drahý že je nesmysl ladit uno 1.4 když už tak turbo verzi... ale určo ne atmo... dostaneš se na 100koní stejně ti ujede i seriovej swift gti a akorát budeš nasranej že jsi ty peníze vyhodil zbytečně...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
souhlasím ale teď se na tom učím dělat nějaké ty úpravy abych se mohl pustit do přestavby na turbo a vyždímat z toho co to pujde.elviiis píše:Význam to bude mít až budeš mít navíc i vačky pokud nejsou naddimenzvoiané tak vstřiky apd. V podstatě ten budík co teĎ máš ti bude ukazovat směs... Když ti to řeknu hodně hodně teoreticky... Budeš přidávat na směsi a budeš její poměr určovat pomocí toho to budíku ale jak naopsal idaho chce to více hraček... a ty hračky budou tak drahý že je nesmysl ladit uno 1.4 když už tak turbo verzi... ale určo ne atmo... dostaneš se na 100koní stejně ti ujede i seriovej swift gti a akorát budeš nasranej že jsi ty peníze vyhodil zbytečně...
Fiat Uno 1.4i 75 HP
motor 1,4i není špatnej, atmo cestou se da dostat k vysokym vykonum, kde si Swift GTI ani neškrtne, nicmene je to otazka nekolika desitek tisic korun a hodne prace.
Osobne bych se na to vyprdnul, koupil uno 1,3 nebo 1,4turbo, udelal par uprav a to ti na vsechny auta na silnici bude stačit. Navic atmosfera postrada ten pravy zatah co se tyce strednich otacek..
Osobne bych se na to vyprdnul, koupil uno 1,3 nebo 1,4turbo, udelal par uprav a to ti na vsechny auta na silnici bude stačit. Navic atmosfera postrada ten pravy zatah co se tyce strednich otacek..
souhlasím ale na něčem se naučit musím..se nevrhnu rovnou na přestavbu z 1,4 na 1,4T. 1, zatim není moc financí..sem rád že si udělám co si udělámreproboy píše:motor 1,4i není špatnej, atmo cestou se da dostat k vysokym vykonum, kde si Swift GTI ani neškrtne, nicmene je to otazka nekolika desitek tisic korun a hodne prace.
Osobne bych se na to vyprdnul, koupil uno 1,3 nebo 1,4turbo, udelal par uprav a to ti na vsechny auta na silnici bude stačit. Navic atmosfera postrada ten pravy zatah co se tyce strednich otacek..
2, viz výš
Fiat Uno 1.4i 75 HP
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
nmemůžu souhlasit.. na coupe srazu se jel i letmej sprint ..sice motor točil v úplně blbejch otáčkách, ael díky tomu že to je nA, tak reakc ebyla lepší než u turbo aut, a porážka od Milanovýho a exmarcelovýho coupe 20VT se příjmá..reproboy píše:motor 1,4i není špatnej, atmo cestou se da dostat k vysokym vykonum, kde si Swift GTI ani neškrtne, nicmene je to otazka nekolika desitek tisic korun a hodne prace.
Osobne bych se na to vyprdnul, koupil uno 1,3 nebo 1,4turbo, udelal par uprav a to ti na vsechny auta na silnici bude stačit. Navic atmosfera postrada ten pravy zatah co se tyce strednich otacek..
Re: A/F...ledění?
Udelam ti male resume:daiman píše:zdravím,
chtěl bych se zeptat jak podle A/F meteru můžu ladit vůz. Mám to na lamdě a netušim co se kde ladí. dík za radu
- samotnej budik je pouze abys vedel, jak na tom je smes
- budik zapichnutej na narrow-band lambde co mas v aute v serii ti navic zadne smerodatne hodnoty pro ladeni neukaze, jak uz tu bylo uvedeno, tak ti jen rekne, ze je smes hodne chuda nebo hodne bohata, ale urcite nebudes schopnej odchytnout nejaky odchylky
- pro ladeni smesi potrebujes dalsi HW a SW. Bud si koupis palivovej pocitac, kterym budes chopnej upravit delku otevreni vstriku (pripadne dalsi parametry), nebo si koupis potenciometr a das ho na vedeni mezi snimac teploty nasavaneho vzduchu a ECU. Jeho otacenim potom oblbnes ECU a reknes ji, ze vzduch ma jinou teplotu a proto ma dat jine mnozstvi paliva.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: A/F...ledění?
máš s tim nějakou zkušenost??Beaver píše:Udelam ti male resume:daiman píše:zdravím,
chtěl bych se zeptat jak podle A/F meteru můžu ladit vůz. Mám to na lamdě a netušim co se kde ladí. dík za radu
- samotnej budik je pouze abys vedel, jak na tom je smes
- budik zapichnutej na narrow-band lambde co mas v aute v serii ti navic zadne smerodatne hodnoty pro ladeni neukaze, jak uz tu bylo uvedeno, tak ti jen rekne, ze je smes hodne chuda nebo hodne bohata, ale urcite nebudes schopnej odchytnout nejaky odchylky
- pro ladeni smesi potrebujes dalsi HW a SW. Bud si koupis palivovej pocitac, kterym budes chopnej upravit delku otevreni vstriku (pripadne dalsi parametry), nebo si koupis potenciometr a das ho na vedeni mezi snimac teploty nasavaneho vzduchu a ECU. Jeho otacenim potom oblbnes ECU a reknes ji, ze vzduch ma jinou teplotu a proto ma dat jine mnozstvi paliva.
Fiat Uno 1.4i 75 HP
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
v tvým případě bych ještě studoval na teoretický úrovni, než se do něčeho teď pouštěl..daiman píše:ja se jenom ptam aby se mi neposral motor nebo něco na něm
udržoval bych motor v dobrým seriovým stavu a až budeš mít dostatečný znalosti, tak teprv začneš něco dělat , nebo zjistíš že v tom utopíš nehorázný prachy prostě na to nebudeš mít...
publikací a zajímavejch portálů o úpravách motorů a jejich funkci je na netu dostatek (škoda že těch pár dobrejch je v angličtině..) takže stačí jen hledat a o dlouhejch zimních večerech studovat..
V tvem pripade ani celkem neni moc co ladit. Mas atmosferickej motor a de facto jedina vec, co bys mozna mohl aplikovat je obohaceni smesi pri vyssich otackach, aby se ti zvedl kroutici moment. Navic mas maloobjemovej motor, takze si nemuzes nejak moc vyskakovat a kazda uprava smesi bude mit pomerne malej efekt.daiman píše:ja se jenom ptam aby se mi neposral motor nebo něco na něm
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: A/F...ledění?
Hlavně nezapomeň že úprava NA motoru, jak píšeš "líznutá hlava" apod. jsou pro další stavbu na turbomotor naopak nevhodná.daiman píše:shromažďuju informace a proto se ptám a mimochodem čekám až mi dorazí vyfukový systém a líznutá hlavaAnděl píše:Jaj každej hned přemýšlí, že bude ladit nějakou 500HP bestii.daiman píše: a pak??Předpokládám, že chceš ladit UNO 1.4.
První předpoklad je, že máš už nějaké úpravy na motoru. Jinak se vynaložené úsilí je nanic.
EDIT: Pokuď mluvím o úpravých, tak nemyslím filtr a laděnou koncovku výfuku.![]()
další (razantnější) úpravy se budou dělat přes zimu
Re: A/F...ledění?
jak budu prestavovat tak to delat nebudu to vim že to neni moc oktom28 píše:Hlavně nezapomeň že úprava NA motoru, jak píšeš "líznutá hlava" apod. jsou pro další stavbu na turbomotor naopak nevhodná.daiman píše:shromažďuju informace a proto se ptám a mimochodem čekám až mi dorazí vyfukový systém a líznutá hlavaAnděl píše: Jaj každej hned přemýšlí, že bude ladit nějakou 500HP bestii.Předpokládám, že chceš ladit UNO 1.4.
První předpoklad je, že máš už nějaké úpravy na motoru. Jinak se vynaložené úsilí je nanic.
EDIT: Pokuď mluvím o úpravých, tak nemyslím filtr a laděnou koncovku výfuku.![]()
další (razantnější) úpravy se budou dělat přes zimu
Fiat Uno 1.4i 75 HP
Re: A/F...ledění?
jestli chceš foukat trochu víc,tak budeš muset s hlavou nahoru, nebo pístama dolů a stejně pořádně chladit.. a rozhodně měřit a poslouchat cink cinkdaiman píše:jak budu prestavovat tak to delat nebudu to vim že to neni moc oktom28 píše:Hlavně nezapomeň že úprava NA motoru, jak píšeš "líznutá hlava" apod. jsou pro další stavbu na turbomotor naopak nevhodná.daiman píše: shromažďuju informace a proto se ptám a mimochodem čekám až mi dorazí vyfukový systém a líznutá hlava![]()
další (razantnější) úpravy se budou dělat přes zimu
V tom pripade ma smulu uplneTaboo píše:Obohacenim smesi ve vyssich otackach se kroutici moment nezvedne.Beaver píše:Mas atmosferickej motor a de facto jedina vec, co bys mozna mohl aplikovat je obohaceni smesi pri vyssich otackach, aby se ti zvedl kroutici moment.

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: A/F...ladění?
mozna od ty doby co vsechny karburatory, vstrikovaci jednotky a zazehovy spalovaci motory sou vice-mene stejny a to ze je na nich /v nich je jinej pocet valcu, plast nebo vicko na olej na to nema vliv : - )