OT: Alfa romeo 1.6 TS vs 1.6 boxer
Moderátoři: Berry, Tommy1978, Rudi
OT: Alfa romeo 1.6 TS vs 1.6 boxer
Chci se zeptat , jaky auto uprednostnujete jestli boxer nebo TS . Lisi se spotreba, zvuk, jake auto lepe jede a jake vice vydrzi??? dekuji za odpoved
Zeptej se na www.alfaromeoclub.cz nebo se mrkni do diskuze na auto.cz je to hodne probirane tema. Tady ti vetsina rekne, ze alfa je na prd, at si radeji koupis VW
Obecne receno, jsou ty boxery starsi a myslim i poruchovejsi nez TS, ale zase 145ky s temito motory jsou levnejsi..... Je to uz nejaky patek, co AR nesleduju, tak presne nevim.....



Re: OT: Alfa romeo 1.6 TS vs 1.6 boxer
Můžeš se zeptat i na italiancars.org 

No pravda je, za tady ti poradi opravdu malokdo a odkaze te na stranku ktera se tim primo zabyva jelikoz tady ma Alfu malokdo a taky malokdo o ni neco vi... Co se tyka tech dvou motoru Boxer a TwinSpark:
Boxer je starsi a do modelu 145/146 se montoval od rokju 94 do roku 96, motor daval 76kW a byl pry velmi spolehlivy (a ten zvuk....) ale to je kazde auto kdyz se o nej clovek stara akorat u Alfy toto plati dvojnasobne.... Kazdopadne Boxerem 1,6 nic nezkazis - o techto motorech bohuzel moc nevim protoze vlastnim Alfu s motorem TS. Pokud by jsi chtel 145 Boxer tak se koukni na www.alfaromeo146.net - jeden clovek tam prodava krasnou 145 1,6 Boxer.
Co se tyka motoru TS - tyto motory jsou velmi nachylne na mazani protoze maji velke vule, jsou vysokootackove a maji na svuj objem velmi slusne vykony (lepsi ma snad jen V-TEC od Hondy) - vzdyt 1,4 uz ma 103PS, a 1,6 uz 120PS... Takze by se tam mel lit jen olej doporuceny vyrobcem a tim je Selenia 20K 10W40, pokud nalijes Racing 10W60 tak rozhodne nic nezkazis.
Dale jsou u motoru TS casto "spatne" variatory naklapeni saci vacky - motor ma potom zvuk pripominajici diesel - novy variator stoji od 4 do 6 000,- a jeho zivotnost zavisi na pouzitem oleji.
Dalsi vec jsou svicky - motor TS jich ma 8 (na kazdy valec 2 - odtud Twin Spark). Svicky jsou platinove NGK - na kazdem valci je jedna "klasicka" a druha je mensi - tyto svicky se davaji do supersportovnich motocyklu. Jejich cena take neni zrovna prizniva - cca 5000,- za 8ks.
A jeste jedna dulezita vec: Musim se vzdy smat kdyz nekdo rekne ze "elektrika v Italskych autech stoji za h.vno protoze Italove lelktriku neumi" nebo ze "Italska elektrika je pokus = omyl" atd. Tyhle lidi vetsinou o Italskych autech vubec nic nevi a pouze idiotsky opakuji zde zazitou poveru o hrozne poruchovych Italskych autech ktera v CR panuje. Ta "hrozne na h.vno" italska elektrika je totiz nemecka a na svedomi ji ma slavny Bosch - alternatory cidla, cerpadla, startery, vahy vzduchu atd. - to vse je Bosch - odchazi nejcasteji vahy vzduchu, ruzna cidla, krokovy motorek volnobehu, obcas odejde i neco na alternatoru ci starteru ale to neni tak casto - spise bych venoval pozornost temto vecem.
Na tyhle veci lidi obvykle kaslou a taky podle toho ty auta u nas vypadaji -precejen tx dily nejsou zrovna nejlevnejsi a ty lidi to hodne casto nevedi a potom se divi ze za olej vysoli 2000, nebo za svicky 5000, rozvody atd. Kdyz uz bych si Alfu kupoval tak rozhodne ne tady v CR, ale kouknul bych treba do Nemecka nebo jeste lepe do Svycarska... PS: Nedavno jsem videl 145 2.0TS v uprave Novitec s turbokitem a vykonem 218PS a cena byla nejakych 150 000,- v prepoctu.
Takze abych to shrnul Boxer bych rekl ze je vice odolnejsi a ma lepsi zvuk (dle nazoru) nez TS zato je ale zastaraly, ma nizsi vykon a tocivy moment v nizsich otackach a take vyssi spotrebu.
Boxer je starsi a do modelu 145/146 se montoval od rokju 94 do roku 96, motor daval 76kW a byl pry velmi spolehlivy (a ten zvuk....) ale to je kazde auto kdyz se o nej clovek stara akorat u Alfy toto plati dvojnasobne.... Kazdopadne Boxerem 1,6 nic nezkazis - o techto motorech bohuzel moc nevim protoze vlastnim Alfu s motorem TS. Pokud by jsi chtel 145 Boxer tak se koukni na www.alfaromeo146.net - jeden clovek tam prodava krasnou 145 1,6 Boxer.
Co se tyka motoru TS - tyto motory jsou velmi nachylne na mazani protoze maji velke vule, jsou vysokootackove a maji na svuj objem velmi slusne vykony (lepsi ma snad jen V-TEC od Hondy) - vzdyt 1,4 uz ma 103PS, a 1,6 uz 120PS... Takze by se tam mel lit jen olej doporuceny vyrobcem a tim je Selenia 20K 10W40, pokud nalijes Racing 10W60 tak rozhodne nic nezkazis.
Dale jsou u motoru TS casto "spatne" variatory naklapeni saci vacky - motor ma potom zvuk pripominajici diesel - novy variator stoji od 4 do 6 000,- a jeho zivotnost zavisi na pouzitem oleji.
Dalsi vec jsou svicky - motor TS jich ma 8 (na kazdy valec 2 - odtud Twin Spark). Svicky jsou platinove NGK - na kazdem valci je jedna "klasicka" a druha je mensi - tyto svicky se davaji do supersportovnich motocyklu. Jejich cena take neni zrovna prizniva - cca 5000,- za 8ks.
A jeste jedna dulezita vec: Musim se vzdy smat kdyz nekdo rekne ze "elektrika v Italskych autech stoji za h.vno protoze Italove lelktriku neumi" nebo ze "Italska elektrika je pokus = omyl" atd. Tyhle lidi vetsinou o Italskych autech vubec nic nevi a pouze idiotsky opakuji zde zazitou poveru o hrozne poruchovych Italskych autech ktera v CR panuje. Ta "hrozne na h.vno" italska elektrika je totiz nemecka a na svedomi ji ma slavny Bosch - alternatory cidla, cerpadla, startery, vahy vzduchu atd. - to vse je Bosch - odchazi nejcasteji vahy vzduchu, ruzna cidla, krokovy motorek volnobehu, obcas odejde i neco na alternatoru ci starteru ale to neni tak casto - spise bych venoval pozornost temto vecem.
Na tyhle veci lidi obvykle kaslou a taky podle toho ty auta u nas vypadaji -precejen tx dily nejsou zrovna nejlevnejsi a ty lidi to hodne casto nevedi a potom se divi ze za olej vysoli 2000, nebo za svicky 5000, rozvody atd. Kdyz uz bych si Alfu kupoval tak rozhodne ne tady v CR, ale kouknul bych treba do Nemecka nebo jeste lepe do Svycarska... PS: Nedavno jsem videl 145 2.0TS v uprave Novitec s turbokitem a vykonem 218PS a cena byla nejakych 150 000,- v prepoctu.
Takze abych to shrnul Boxer bych rekl ze je vice odolnejsi a ma lepsi zvuk (dle nazoru) nez TS zato je ale zastaraly, ma nizsi vykon a tocivy moment v nizsich otackach a take vyssi spotrebu.
Fiat Marea Weekend 1,9 JTD 81kW (daily)
Alfa Romeo 146 2.0 16V Turbo (in progress)
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24V Edizione Sportiva (funny)
Cuore Sportivo
Alfa Romeo 146 2.0 16V Turbo (in progress)
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24V Edizione Sportiva (funny)
Cuore Sportivo
No je to tak trocha dilema, ale vzal by som zas a znova TSko
Jazdil som aj boxera. Vsetky Alfa motory su nachylne ako kolega spomenul an OLEJ. TS potrebuje fakt kvalitne mazanie, sam som sa o tom presvedcil a uz mam doma pridrety jeden motor
TS ma jednoznacne nizku spotrebu, ja na mojom 20 rocnom motore jazdim 6L/100km ked idem podla predpisov - 60km/90km/h. Ked tomu dupem jak kkt, co ja vzdy 6krpm obmedzovac tak mi to zere 9L/100km. CEZ 10L/100 som na 2.0TS nespravil... A ten vykon
)) Je pravda, ze v nizkych je to dost mrtve do takych 3000 take bezne auto, sitit silu dvojlitra, mensi obsah TSka je este menej zivsi v nizkych, oziva az na vysoko. Boxer zase taha trosku odspodu, ale myslim, ze kazdy z tychto motorov mozes zmenit charakteristiku priebehu krutaku/vykonu chipnutim... Najradsej by som videl motor Boxer Twin Spark to by bola supa.
Ako kolega napisal, ze z maleho objemu vysoky vykon, na to sa hrabe naozaj jedine Honda s Vtecom, to, ze Peugeot Mi a pod veci, hej ma to vykon, ale na UKOR SPOTREBY. Pri tom TS motor ma dve sviecky na kybel, takze spaluje OZAJ kvalitne a ma nizucku spotrebu, boxer zase protichodna sila, malo paliva a vykon v pohode a zvuk charakteristicky...
Zalezi ci chces tah v nizkych > v tom pripade boxer, alebo vo vyssich > Twin Spark. Spotreba bude v tychto pripadoch +/- rovnaka, ale v prospech TSka. Ja osobne by som vzal TSko. Hej vymenis sviecky, kvalitny olej, stoji to viac nez ostatne auta, ale usetris na palive a ostatnych kktinach...
ALFE ZDAR !



Ako kolega napisal, ze z maleho objemu vysoky vykon, na to sa hrabe naozaj jedine Honda s Vtecom, to, ze Peugeot Mi a pod veci, hej ma to vykon, ale na UKOR SPOTREBY. Pri tom TS motor ma dve sviecky na kybel, takze spaluje OZAJ kvalitne a ma nizucku spotrebu, boxer zase protichodna sila, malo paliva a vykon v pohode a zvuk charakteristicky...
Zalezi ci chces tah v nizkych > v tom pripade boxer, alebo vo vyssich > Twin Spark. Spotreba bude v tychto pripadoch +/- rovnaka, ale v prospech TSka. Ja osobne by som vzal TSko. Hej vymenis sviecky, kvalitny olej, stoji to viac nez ostatne auta, ale usetris na palive a ostatnych kktinach...
ALFE ZDAR !

Alfa Romeo 75 3.0V6 185ps 246Nm
Alfa Romeo 75 1989 2.0TS
109kW 148bhp 186Nm
6L/100km > predpisovo, redline > 9L/100km max.
0-100km/h pod 8s...
Vmax 240km/h
Transaxle porsche system...
Alfa Romeo 75 1989 2.0TS
109kW 148bhp 186Nm
6L/100km > predpisovo, redline > 9L/100km max.
0-100km/h pod 8s...
Vmax 240km/h
Transaxle porsche system...
- Kingmichal
- Příspěvky: 299
- Registrován: 15 čer 2005 16:41
- Bydliště: Praha-Horní Měcholupy
- Kontaktovat uživatele:
Re: OT: Alfa romeo 1.6 TS vs 1.6 boxer
muze nekdo rict na kolik prip vyjde Go toho boxera? a co prevodovka? zalibila se jednomu memo znamemu alfa 146 prave s boxerem 1,6 tak shani nejake info