Mirek-200sx píše:Proc pokud je teda lepsi jedno vetsi turbo pouziva napriklad veyron turba 4 a posledni skyline je taktez Twin? Necham si poradit, ale chci vedet proc sem se nejak rozhodl...takze se budu vyptavat
pre V motory je pouzitie dvoch turb "samozrejme". pouzitie jedneho by vsetko (sanie / IC / vyfukove zvody...) znacne komplikovalo
pri seriovych motoroch je dost podstatny bottom end torque, a aby mohol vejron dosiahnut maximum krutaku od cca 2000rpm, tak je viac turb asi nutnych.
a ono pri vyrobe maju asi dobre spocitane, ci sa im oplati jedno alebo dve turba
Mirek-200sx píše:Proc pokud je teda lepsi jedno vetsi turbo pouziva napriklad veyron turba 4 a posledni skyline je taktez Twin? Necham si poradit, ale chci vedet proc sem se nejak rozhodl...takze se budu vyptavat
pre V motory je pouzitie dvoch turb "samozrejme". pouzitie jedneho by vsetko (sanie / IC / vyfukove zvody...) znacne komplikovalo
pri seriovych motoroch je dost podstatny bottom end torque, a aby mohol vejron dosiahnut maximum krutaku od cca 2000rpm, tak je viac turb asi nutnych.
a ono pri vyrobe maju asi dobre spocitane, ci sa im oplati jedno alebo dve turba
Nesouhlasim...je to slozitejsi ale rozhodne neni pro Vcko TT samozrejmost...sani IC se tim naopak zjednodusuje (IC jen 2 vyvody, atd.)
Ano spocitane to mozna maji, ale hlavne jim de o koncepci...stavbu motoru a cilovy vykon (RB25DET vs RB26DETT) Stejna typova rada, jeden turbo druhy twin turbo. O tom se tady bavit nechci...otazka znela jestli se pro vykon kolem 500koni vyplati upravit 2.5L Turbo na TT s tim ze bych rad kroutak v sirsim spektru otacek nez mi jedno byt GT turbo dokaze nabidnout....mensi turbo se dostane k full boostu driv nez vetsi...na tom se shodneme? Tak kdyz dam dve vhodne vybrana turba sekvencne a proti nim jedno vhodne vybrane single turbo. (jak ty dve mala, tak to jedno velke budou kulickovy), tak TT bude brat vice od spodu a diky foukani dvou turbin (zalezi na vyberu) dokazi dopravit i vice vzduchu nez jedno velke ne?
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Mirek-200sx píše:Nesouhlasim...je to slozitejsi ale rozhodne neni pro Vcko TT samozrejmost...sani IC se tim naopak zjednodusuje (IC jen 2 vyvody, atd.)
j mas pravdu. to som celkom placol. radsi mlcim...
podle me je taky hodne dulezity jestli je dulezity jestli chces rikat mam tam dve turba (pyco), to jen tak nikdo nema, jestli mi rozumis,
jinak je mozny dat i pocet turb kolik je valcu ,sem s tim videl nejakyho us pickupa cervenyho, nebo i 3 turba,
nebo tam dat jedno ale budes muset hledat a sehnat si mapy a si zapocitat, ale zvladne to kazda kalkulacka, staci kdyz ve spravnem poradi mackas cudliky a nedojdou ti baterky,
kazdopadne rady dej tam turbo XXXXXXX nebo dve truba YYYYYYY se asi nedockas, max od lidi co ti ho prodaji a nebo prodaji, naistalujou a zprovozni za xyz penez, ale to asi po projeveni vazneho zajmu - az uzrajes : - )
Mirek-200sx píše:otazka znela jestli se pro vykon kolem 500koni vyplati upravit 2.5L Turbo na TT s tim ze bych rad kroutak v sirsim spektru otacek nez mi jedno byt GT turbo dokaze nabidnout....mensi turbo se dostane k full boostu driv nez vetsi...na tom se shodneme?
Porad dokola...
Ano protoze jsi neodpovedel..pouze jsi porovnal zastarala TT z "90let" s novym GT kulickovym turbem.. ptal sem se te pak jestli neni pravda ze dve vhodne vybrana GT turba mensi dodaji vice vzduchu a zaberou drive. Nemyslim tim ted sneky z 1.4ky...vhodne vybrana tak aby splnovala tyto podminky.....pokud bych (nadsazene) bral ze velke turbo doda 100% vzduchu a vyberu mensi turba ktere je jedno schopne dodat o 35% vzduchu mene (tzn 65%) dam sekvenci, a ve vyskokych tockach zaberou obe turba (tzn 2x65%) a mam +30% vzduchu oproti singlu + drivejsi nabeh oproti jednomu vetsimu, protoze jsou mensi a potrebuji mene spalin.....Je to spatne? V cem se pletu, zadam te o vysvetleni, zakladni skolu sem uz opred nejakym patkem dochodil, takze vysvetleni typu " TT je prezitek z 90 let" mi nestaci ..pokud tomu rozumis rozepis se prosimte.....ano nerozumim tomu a nechapu duvod proc je lepsi single kdyz bych pouzil sekvencni TT tak jak sem uvedl o par radku nahore....kdybych to vsechno vedel nepotrebuju se ptat.......pokud je lepsi single..doporuc mi prosimte turbo na 2.5L 24V, ktere da 500hp a bude znatelne zabirat od 1500-2000tis otacek..Predem diky
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
semysak píše:podle me je taky hodne dulezity jestli je dulezity jestli chces rikat mam tam dve turba (pyco), to jen tak nikdo nema, jestli mi rozumis,
jinak je mozny dat i pocet turb kolik je valcu ,sem s tim videl nejakyho us pickupa cervenyho, nebo i 3 turba,
nebo tam dat jedno ale budes muset hledat a sehnat si mapy a si zapocitat, ale zvladne to kazda kalkulacka, staci kdyz ve spravnem poradi mackas cudliky a nedojdou ti baterky,
kazdopadne rady dej tam turbo XXXXXXX nebo dve truba YYYYYYY se asi nedockas, max od lidi co ti ho prodaji a nebo prodaji, naistalujou a zprovozni za xyz penez, ale to asi po projeveni vazneho zajmu - az uzrajes : - )
Takove odpovedi se dockas, jen co bude nejak slusne vysvetlena otazka se kterou sem zakladal tento topic......Kdyz dam parametry motoru, budu rozhodlej ze necham single nebo predelam na TT + horni vykonovou hranici, tak je clovek kterej tomu rozumi schopen podle pozadavku doporucit konkretni model turba..porpipade dvou mensich...
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
semysak píše:tak on zaber v 1500 - 2000 otackach neni jenom o turbu je i o predstihu, ale to je i zalezitost dalsich parametru na motoru
Ano, neni to jen o turbu...ale spravne vybrane turbo/twinturbo to ovlivni asi ze vseho nejvic.
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
semysak píše:tak on zaber v 1500 - 2000 otackach neni jenom o turbu je i o predstihu, ale to je i zalezitost dalsich parametru na motoru
Ano, neni to jen o turbu...ale spravne vybrane turbo/twinturbo to ovlivni asi ze vseho nejvic.
ad záber a toboova odpoved.. on ti už vpodstatě odpovedel.. v podsatte ti řekl , že pokud zvolíš kvalitní turbo z GT serie a dobře zvolíš jeho parametry tak bude mít stejnou učinnost jako ten twin s CT12tkama ( tak jsme to pochopil já ) v tu chvíli bych už asi neřešil jestli volit nové gt nebo twin s novými GT protože nábeh mužeš posunout jak předstihem ( což už psal Myšák ) ale také žízením bohatosti smesi atd.. takže po tom co jsme si zde přečetl já , osobne bych šel do vhodne zvoleného singlu, ale určite bych si to nepočítal sám ( jednak nevím jak a ai kdybych vedel, myslím že je tam mnohem více aspektu než mužeš spočítat - takže bych vsadil na zkušenosti jiných a nechal si doporučit, samozřejem od lidí co ví o čem je řeč.. Taboo , marat možná nejaké US forum kde to již řešili..)
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Tyjo soudruzi... Mira má jen jednoduchou otázku a na ní chce odpovědět... je pro styl jízdy jakej napsal s 2.5 l motorem a výkonem do 500koní lepší mít jedno moderní turbo a nebo dvě moderní turba.. tzn všechny se budou dobře roztáčet...
já říkám že je lepší mít pro jeho styl turba dvě jedno na spodky a druhé co dotlačí vrchy... není třeba vysvětlovat že nejde jen o velikost turb ale i natočení lopatek apd... tzn. jedno turbo natlačí ve 2tis 1.5bar ale udrží ho do 5tis a druhé natlačí 1.5bar a stejné množství vzduchu od 5tid do 8tis pro příklad...
maylím že mluvím za mirka když řeknu že toto je to co chce slyšet... a od skušenejch lidí jako je taboo apd chce slyšet tento názor... zrealizování je věc druhá a následuje po rozhodnutí pro tu a nebo onu variantu...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
no prave marat je zase pro Bi-turbo........tak prave nevim....ze jemu samotnymu se tato sekvencni technologie supry libi....proto sem zalozil tohle tema...pokud budu mit vice rozumnych nazoru, muzu se lepe rozhodnout.
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
elviiis píše:Tyjo soudruzi... Mira má jen jednoduchou otázku a na ní chce odpovědět... je pro styl jízdy jakej napsal s 2.5 l motorem a výkonem do 500koní lepší mít jedno moderní turbo a nebo dvě moderní turba.. tzn všechny se budou dobře roztáčet...
já říkám že je lepší mít pro jeho styl turba dvě jedno na spodky a druhé co dotlačí vrchy... není třeba vysvětlovat že nejde jen o velikost turb ale i natočení lopatek apd... tzn. jedno turbo natlačí ve 2tis 1.5bar ale udrží ho do 5tis a druhé natlačí 1.5bar a stejné množství vzduchu od 5tid do 8tis pro příklad...
maylím že mluvím za mirka když řeknu že toto je to co chce slyšet... a od skušenejch lidí jako je taboo apd chce slyšet tento názor... zrealizování je věc druhá a následuje po rozhodnutí pro tu a nebo onu variantu...
presne....diky
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Mirek-200sx píše:no prave marat je zase pro Bi-turbo........tak prave nevim....ze jemu samotnymu se tato sekvencni technologie supry libi....proto sem zalozil tohle tema...pokud budu mit vice rozumnych nazoru, muzu se lepe rozhodnout.
ups tak tím mne Marat překvapil já bych se také klonil k té sekvenci, ale jak už jsem psal nemám tolik zkušeností s novými turby tak bych dal na radu zkušených..
jinak určite bych to neřešil malé a velké ale dve stejná , proste dodržet princip co je u 2JZ ( tím mylsím ne tak jak psal elviis - tam by bylo mnohem náročnejší technické řešení )
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Mirek-200sx píše:no prave marat je zase pro Bi-turbo........tak prave nevim....ze jemu samotnymu se tato sekvencni technologie supry libi....proto sem zalozil tohle tema...pokud budu mit vice rozumnych nazoru, muzu se lepe rozhodnout.
ups tak tím mne Marat překvapil já bych se také klonil k té sekvenci, ale jak už jsem psal nemám tolik zkušeností s novými turby tak bych dal na radu zkušených..
jinak určite bych to neřešil malé a velké ale dve stejná , proste dodržet princip co je u 2JZ ( tím mylsím ne tak jak psal elviis - tam by bylo mnohem náročnejší technické řešení )
Ano..bud 2 mensi stejna nebo jedno velke.
Marat (doufam ze mu nebude vadit ze to sem dam )
Hele moc jsem to chtěl zkusit a je mi ta technologie taky sympatická,jenom se bojím aby se tě ta implementace neznechutila,protože plácnout na ten motor nějakou klasiku-singl můžeš jezdit skoro hned a u tak velkýho motoru,nadto jen pro 500hp máš i ten singl nafouknutej za chvíli
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Taboo píše: Proc se twin turbo systemy pouzivaji na tovarne vyrabenych vozech? Zvlaste k rovnomernosti rozpolozeni narustu vykonu ve snaze eliminovat jeho nelinearitu vzhledem k RPM a priblizit se tak k charakteristikam N/A motoru. Vzhledem k jizdnim vlastnostem v kazdodennim provozu je narust vykonu treba o nekolik stovek HP v rozmezi treba jen 1K RPM povazovan za nezadouci a pro nezkusene ridice i nebezpecny. Twin turbo systemy nejsou proste pouzivany z duvodu, ze by snad nejak podstatne zvysovaly kroutici moment v nizkych otackach.
Tohle je jeden z důvodů proč by mohl bejt twin pro mirka vhodný... auto bude určeno i k běžnému ježdění občasným driftům okruhům apd... teda jak psal mirek a proto si mylsím že by twin pro něj mohl být vhodným řešením... Pro tu plynulost...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Mirek-200sx píše:dekuji..takovou odpoved sem hledal....
Snad to trochu pomohlo osvetlit nekolik veci . BTW, ty informace jsou overene (ne jen vytahnute z me vlastni prdele ) a prodiskutovane s Mr. Dave Andrews od Garrett Engine Boosting Systems (pro pripad, ze by se nekdo rozhodl argumentovat jen proto, aby se argumentovalo ).
jj o tom se nepru..takze doporucujes na cca 500HP, do beznyho provozu, + sem tam jizda bokem, volny jizdy na okruhu, popripade sprintik na srazu jedno turbo. Muzes mi doporucit nejake konkretni turbo?
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
jsem rád že se to tak hezky vyřešilo... samotného mne to zajímalo
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
jojo kopance já rád mám upravený MBC (vlastní technologii quickboost)aby nepouštěl tlak do WS (ani kapku) dokud nenaběhne plnej tlak... oproti klasickém MBC je to fest poznat...
Takže je mi jasné že slabším actuátorem na WS a běžným MBC nebo nějakým EBC se dá také plynulost upravit...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Taboo píše:Ano, ale potreboval bych k tomu vice informaci. Predbezne by se jednalo budto o GT30R anebo GT35R typ, ale "trims" kol turbiny a compressoru a velikost/typ jejich housings by se dal urcit az na zaklade vypoctu volumetric efficiency versus RPM points a dalsich aspektu...
Jake presne? Kdyztak do SZ..
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
elviiis píše:jojo kopance já rád mám upravený MBC (vlastní technologii quickboost)aby nepouštěl tlak do WS (ani kapku) dokud nenaběhne plnej tlak... oproti klasickém MBC je to fest poznat...
a jak si to udelal?? mam MBC od bidrina a nejak si nedokazu predstavit jak to technicky udelat aby se otevrel najednou az pri plnym boostu
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
elviiis píše:jojo kopance já rád mám upravený MBC (vlastní technologii quickboost)aby nepouštěl tlak do WS (ani kapku) dokud nenaběhne plnej tlak... oproti klasickém MBC je to fest poznat...
a jak si to udelal?? mam MBC od bidrina a nejak si nedokazu predstavit jak to technicky udelat aby se otevrel najednou az pri plnym boostu
jsem technolog obrábění a občas mne něco šikovného napadne tak jsem si vyrobil ten quickboost který doplňuje klasické MBC... a jeho výroba je výrobní tajemnství... až jich vyrobím více a budu je prodávat tak se dohodnem
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
elviiis píše:jojo kopance já rád mám upravený MBC (vlastní technologii quickboost)aby nepouštěl tlak do WS (ani kapku) dokud nenaběhne plnej tlak... oproti klasickém MBC je to fest poznat...
a jak si to udelal?? mam MBC od bidrina a nejak si nedokazu predstavit jak to technicky udelat aby se otevrel najednou az pri plnym boostu
jsem technolog obrábění a občas mne něco šikovného napadne tak jsem si vyrobil ten quickboost který doplňuje klasické MBC... a jeho výroba je výrobní tajemnství... až jich vyrobím více a budu je prodávat tak se dohodnem
parchante tak az to budes mit pripraveny tak mi dej kazdopadne vedet, pokud to do ty doby nevymyslim sam tak si jeden vezmu
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
ty voe ted sem se nad tim zamyslel a jedno reseni me napadlo jak by to asi slo udelat, to schvalne nakreslim v malovani a dam to sem, co mi na to reknete
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
raddy píše:nastavitelny tlakovy spinac a 2 cestny vzduchovy solenoid, to je vsetko co potrebujes....
moje verze je plně regulovatelná bez elektroniky... a vyjde bych řekl levněji...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily