EGR - odpojit či neodpojit ??????

Máš nebo jsi měl problém s autem? Zde ti ho pomůžeme vyřešit :)

Moderátor: Idaho

Odpovědět

Jste pro odpojení EGR

ano
12
92%
ne, je to zbytečná práce
1
8%
 
Celkem hlasů: 13

Uživatelský avatar
vrabi
Příspěvky: 48
Registrován: 07 črc 2004 12:48
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

EGR - odpojit či neodpojit ??????

Příspěvek od vrabi »

Řešíme teď debatu na téma, zda je lepší EGR ventil odpojit a nebo ho nechat na pokoji (bavíme se o situaci kdy je funkční). Na jedné straně jsou názory, že to je žrout výkonu a znečišťuje sání a na druhé straně zas někdo tvrdí, že jeho odpojením se výkon motoru sníží, protože prý ten ventil zvyšuje tlak v sání.Zajímaly by mne vaše zkušenosti a názory (hlavně u benzínových motorů). Dík za tipy :)

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: EGR - odpojit či neodpojit ??????

Příspěvek od Beaver »

vrabi píše:Řešíme teď debatu na téma, zda je lepší EGR ventil odpojit a nebo ho nechat na pokoji (bavíme se o situaci kdy je funkční). Na jedné straně jsou názory, že to je žrout výkonu a znečišťuje sání a na druhé straně zas někdo tvrdí, že jeho odpojením se výkon motoru sníží, protože prý ten ventil zvyšuje tlak v sání.Zajímaly by mne vaše zkušenosti a názory (hlavně u benzínových motorů). Dík za tipy :)
EGR způsobuje, že část výfukových plynů se vrací do sání, což ho jednak zanáší, jednak poněkud zvyšuje zbytečně teplotu v sání a pak zhoršuje kvalitu směsi, takže o něco klesne oktanové číslo. Tj. EGR vyřadit, motor doplnit o nádobu na chytání oleje z odvětrání (protože olejová mlha špiní sání taky + snižuje oktanové číslo) a máte čisté sání a ničím nedegradovaný výkon (aspoň co se týká ekologie).
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

nejsem sice zadnej einstein, ale EGR sem videl jenom na nafte tam bych ho odpojil urcite co jsem videl - sani melo zmenseny prumer asi na polovinu vinou sazi a dalsiho,

na benzinu nevim neslysel sem o tom, jen na nejakym saab motoru se zmenou komprese naklapenim hlavy a futer valcu a pak mazda xedos 6 nebo 9, ale tam bych ho taky zkusil odpojit

semysak

Uživatelský avatar
vrabi
Příspěvky: 48
Registrován: 07 črc 2004 12:48
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vrabi »

Anonymous píše:nejsem sice zadnej einstein, ale EGR sem videl jenom na nafte tam bych ho odpojil urcite co jsem videl - sani melo zmenseny prumer asi na polovinu vinou sazi a dalsiho,

na benzinu nevim neslysel sem o tom, jen na nejakym saab motoru se zmenou komprese naklapenim hlavy a futer valcu a pak mazda xedos 6 nebo 9, ale tam bych ho taky zkusil odpojit

semysak
na benzínových motorech GM bývá EGR celkem běžně, renault to má taky, je fakt že na dieselech se taky montuje

Uživatelský avatar
Fazeey
Příspěvky: 4726
Registrován: 09 bře 2004 17:06
Bydliště: nýr da Melnik sidé
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fazeey »

odpojít... teda alespoň mě připadá že motor teď tahá líp odspodu a má lepší nákop..
V8 fbiturbu fautomatu hrabeto žeretojakkokot if ekomodu

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Anonymous píše:nejsem sice zadnej einstein, ale EGR sem videl jenom na nafte tam bych ho odpojil urcite co jsem videl - sani melo zmenseny prumer asi na polovinu vinou sazi a dalsiho,

na benzinu nevim neslysel sem o tom, jen na nejakym saab motoru se zmenou komprese naklapenim hlavy a futer valcu a pak mazda xedos 6 nebo 9, ale tam bych ho taky zkusil odpojit

semysak
No tak Toyota to má taky a na benzínu :D V mým případě na odpojení EGR stačí to odmontovat a na místa kde se to napojovalo dát kovový destičky, čímž se to zaslepí a je vystaráno.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
darmon
Příspěvky: 187
Registrován: 03 bře 2004 14:09
Bydliště: Mesto more kure staveni
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od darmon »

odpojit, je to hovadina kvuli emisim, navic ne prilis dobre zmakla, ale holt naftaky to potrebujou aby prolezly

Uživatelský avatar
I.C.
Příspěvky: 1006
Registrován: 04 úno 2004 12:52
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od I.C. »

Jeste ze tuhle zbytecnost muj motor nema ;-)

Uživatelský avatar
darmon
Příspěvky: 187
Registrován: 03 bře 2004 14:09
Bydliště: Mesto more kure staveni
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od darmon »

nafta patri do kamen :) brzo bude jeji konec v osobnich autech :)

Uživatelský avatar
Fazeey
Příspěvky: 4726
Registrován: 09 bře 2004 17:06
Bydliště: nýr da Melnik sidé
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fazeey »

darmon píše:nafta patri do kamen :) brzo bude jeji konec v osobnich autech :)
to ale už budem jezdit na vodík...
V8 fbiturbu fautomatu hrabeto žeretojakkokot if ekomodu

Uživatelský avatar
RabuKate
Příspěvky: 285
Registrován: 20 zář 2004 20:48
Bydliště: Moravske slovacko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RabuKate »

darmon píše:nafta patri do kamen :) brzo bude jeji konec v osobnich autech :)
spis bych rekl ze bude nejaka kombinace - neco jako turbina v malem provedeni s vysokym ucinikem 8) a ta bude spalovat lih a ne benzin...

takze benzin uz bude taky ... kua co s bezinem...

hmmm stejne je to odpad pri vyrobe nafty :lol: :lol: :lol:

Karel
Příspěvky: 47
Registrován: 04 dub 2004 09:32
Bydliště: Prerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Karel »

Neni skoda ten lih davat do auta a ne do ........?
Ford Escort 1,8/TD(1996)5dv

Uživatelský avatar
RabuKate
Příspěvky: 285
Registrován: 20 zář 2004 20:48
Bydliště: Moravske slovacko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RabuKate »

Karel píše:Neni skoda ten lih davat do auta a ne do ........?
tak to nevim jestli by ti chutnal lih ze slamy...

oct

Příspěvek od oct »

Je jedno jesli ze slamy neboo z brambor. Ve vyslednem produktu nepoznas ani ze je to syntetika :D
HM

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

oct píše:Je jedno jesli ze slamy neboo z brambor. Ve vyslednem produktu nepoznas ani ze je to syntetika :D
HM
Po třetí flašce už nepoznáš nic.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Karel
Příspěvky: 47
Registrován: 04 dub 2004 09:32
Bydliště: Prerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Karel »

A taky mozna nic neuvidis!!
Ford Escort 1,8/TD(1996)5dv

oct

Příspěvek od oct »

To se to pekne zvrhlo, doporucuji oprasit znalosti z chemie ohledne oslepnuti.
Pekny den
HM

Uživatelský avatar
tronda
Příspěvky: 19
Registrován: 26 říj 2004 21:52
Bydliště: Zlínsko/Praha

Příspěvek od tronda »

darmon píše:nafta patri do kamen :) brzo bude jeji konec v osobnich autech :)
a benzin do zapalovačů
Altea XL

Odpovědět

Zpět na „Poruchy, závady, rady, tipy“