Jak na kapacitor a 2zesíky
Moderátoři: Bohuš, Kane13, Dacan
Jak na kapacitor a 2zesíky
Určitě se to tu už někdy probíralo ale nevim jak to najít,ale pls máte nějakej návod jak nejlíp nebo jak prostě zapojit na 1kapacitor 2 zesilovače??děkuju
- fancarhifi
- Příspěvky: 243
- Registrován: 19 lis 2005 18:59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak na kapacitor a 2zesíky
a proc davat kapacitor na zesak kterej neni napojenej na SW? nni to zbytecny... A proc vubec davat kapacitor? 

Japonci na konci
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
- Chosse
- Příspěvky: 3622
- Registrován: 19 led 2006 07:17
- Bydliště: u Prostějova...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak na kapacitor a 2zesíky
To už se tu řešilo,že?Goldies píše:a proc davat kapacitor na zesak kterej neni napojenej na SW? nni to zbytecny... A proc vubec davat kapacitor?


Není třeba...
Re: Jak na kapacitor a 2zesíky
prave proto ze se to resilo to sem pisu... Je to proste zbytecnost.. Staci poradna baterka a adkvatni kabely...
Japonci na konci
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
Re: Jak na kapacitor a 2zesíky
A já jsem ochoten každýmu ukázat, že to není tak zcela pravda.
Re: Jak na kapacitor a 2zesíky
Samozřejmně, ale proč dělat něco složitější když to může fungovat i jednodužším způsobem. Navíc si myslím, že se stejným výsledkem.All píše:A já jsem ochoten každýmu ukázat, že to není tak zcela pravda.
Re: Jak na kapacitor a 2zesíky
osobně bych ho dal jen na zes, který bude na woofer, na 4ch je to zbytečné.. Jinak mám stejný názor jako Goldies..
výprodejové a jiné akce na autohifi http://www.revilohifi.cz/produkty-v-akci/
email: jkarlovsky@revilohifi.cz
tel.: +420777003124
email: jkarlovsky@revilohifi.cz
tel.: +420777003124
Re: Jak na kapacitor a 2zesíky
I Pasaťákovi ukážu že to není tak zcela pravda.
Otázka zní co to je jednodušší. Jistěže jediná zapojená baterka je jednodušší. Pokud ale má mít smysl musí být velmi rychlá a to obyč baterky nejsou. Bude tedy třeba koupit plynovku nebo gelovku. Ta ovšem stojí víc v násobcích. Ty levné od nějakých pěti tisíc nahoru. Obyč baterka třeba Baner, Varta atd. stojí od patnácti stovek. Když k tomu připočítám 15 stovek za kondík a pětikilo za blok jsem na 3,5 až 4 tisících. S gelovkou nebo plynovkou se sem nejde dostat ani náhodou. Stále budu tvrdit, že kapacitor svoje opodstatnění má a každému jsem ochoten ukázat, že i na velmi výkonné sestavě, která by už koupi drahé baterie ospravedlňovala. Doufám, že nebudu podezírán ze špatné baterky a špatně dimenzované kabeláže.
Otázka zní co to je jednodušší. Jistěže jediná zapojená baterka je jednodušší. Pokud ale má mít smysl musí být velmi rychlá a to obyč baterky nejsou. Bude tedy třeba koupit plynovku nebo gelovku. Ta ovšem stojí víc v násobcích. Ty levné od nějakých pěti tisíc nahoru. Obyč baterka třeba Baner, Varta atd. stojí od patnácti stovek. Když k tomu připočítám 15 stovek za kondík a pětikilo za blok jsem na 3,5 až 4 tisících. S gelovkou nebo plynovkou se sem nejde dostat ani náhodou. Stále budu tvrdit, že kapacitor svoje opodstatnění má a každému jsem ochoten ukázat, že i na velmi výkonné sestavě, která by už koupi drahé baterie ospravedlňovala. Doufám, že nebudu podezírán ze špatné baterky a špatně dimenzované kabeláže.
Re: Jak na kapacitor a 2zesíky
All: tak rozhodne te nikdo nebude podezirat
ja jsem jenom proste alergickej na to, jak kazdej cpe kapacitor za zesaky s max vykonem 500W, protoze mu problikava palubka a pritom by jen stacilo dat normani baterku (ne 5 let starou Vartu ktera tam je od koupe auta
) a nebo poradne ukostrit...


Japonci na konci
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
Re: Jak na kapacitor a 2zesíky
Igen. O tohle snad ale nejde.
Re: Jak na kapacitor a 2zesíky
Tak to doufam, ze tohle neni ten pripad... Jinak doufam ze aspon souhlasis s tim, ze je blbost ten kap rozdelovat na oba dva zesy... Vzdyt mui stacit jen na ten terej krmi SW,,,
Japonci na konci
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
Re: Jak na kapacitor a 2zesíky
Hmmm ... nesouhlasím nebo jen čásztečně. Je to o výkonech a je třeba si uvědomit, že středobas hraje frekvence od nějakých 50 Hz a to jsou basy. Taky má podstatný vliv na dynamiku někde mezi 120 až 200 Hz což je pásmo kde se subík nechytá. Jestliže mám na čtyřkanálu 800 W RMS a jestliže považuju napájecí i kostřící vedení audio instalace za kompaktní systém tak, jako za kompaktní systém považuju audio nezbývá mi nic jiného než montovat kapacitor pro všechny zesíky, tedy tak jak je diskutováno v tomto tématu. Minimalizuju délky jednotlivých kabelů a přesně takhle to udělám. Když tady nabízím testík jestli vliv kapacitoru je nebo není znatelný týká se to i pásma středobasu především ve frekvencích, které jsem zmínil. Rozdíl není tak patrný jako u subwooferu ale patrný je. Určitě ve chvílích kdy začnu vyšilovat s Volume.
Nesnažím se nikomu nic vnucovat. Každý ať si montuje co mu libo. O kondících se všude furt dokola diskutuje především v samých negativech. Je mi to jedno. Každý ať si vezme běžnou baterku se správně dimenzovanou kabeláží a vyzkouší si to. Sám ať se pak rozhodne jestli pomůže kondík nebo jestli bude utrácet za gelovku nebo plynovku. Vážně už mě nebaví diskuse na téma kapacittátátátor ...
Dnes mě ale nemůže rozhodit žádná diskuze. Mám docela radostné dopoledne a pochlubím se. Dnes mi přišlo DVD Amon Amart, CD Interitus a dvě CD od Ensiferum. Končím diskusi, jedu natankovat a pak kroužit po okolí dokud si to neposlechnu.
Nesnažím se nikomu nic vnucovat. Každý ať si montuje co mu libo. O kondících se všude furt dokola diskutuje především v samých negativech. Je mi to jedno. Každý ať si vezme běžnou baterku se správně dimenzovanou kabeláží a vyzkouší si to. Sám ať se pak rozhodne jestli pomůže kondík nebo jestli bude utrácet za gelovku nebo plynovku. Vážně už mě nebaví diskuse na téma kapacittátátátor ...
Dnes mě ale nemůže rozhodit žádná diskuze. Mám docela radostné dopoledne a pochlubím se. Dnes mi přišlo DVD Amon Amart, CD Interitus a dvě CD od Ensiferum. Končím diskusi, jedu natankovat a pak kroužit po okolí dokud si to neposlechnu.
Re: Jak na kapacitor a 2zesíky
All: oki, konec dikuze... Jen na okraj nepredpokadam, ze ma 4kanal 800W. Skoda, mohl napsat co ma za setavu a mohli sme to rozseknout...
Jinak celkem zavist... To by mohlo byt kvalitni poslech
Dej vedet jaky to je 
Jinak celkem zavist... To by mohlo byt kvalitni poslech


Japonci na konci
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
-
- Příspěvky: 1629
- Registrován: 22 pro 2005 16:23
- Bydliště: rio
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak na kapacitor a 2zesíky
já souhlasím teda s All em....je to teda jen můj názor nej¨sem žádnej odborník...ale myslím že 800 w dokáže pěkně baterku pocvičit....myslím že kap je tam od toho aby ji více méně trošku ochránil před těmi výkyvy který od zesáků dostane v podobě tuc tuc...někde jsem měl i graf co to dělá co jakej kap dorovná....jedná se o skokové zátěže....né??? ale mám jinej problém o kterej bych se chtěl podělit....s někým znalým...koupil jsem 25 F kap s ampérmetrem....a po půl hoďce odešel do kytek.....při silnějším hraní.....je možnáý aby měl tento kap nějakej strop ampérovej ??? dík
Re: Jak na kapacitor a 2zesíky
Goldies: je to super ale nic nového. Když utrácím za originály tak obvykle přesně vím co kupuju a věděl jsem to i tady.
Pár ukázek:
http://www.youtube.com/watch?v=lfrYkpa3 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=Sw_HWMsV ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=i6M5p67dS_w
http://www.youtube.com/watch?v=XOKbhQbvpPA
http://www.youtube.com/watch?v=M3ZhkLUc ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=W7d384bvDbc
No a pokud tohle posloucháš tak bys neměl chybět 13.4. ve Zlíně.
http://www.mastersofrock.cz/www/index.php?viewitem=2185
Pár ukázek:
http://www.youtube.com/watch?v=lfrYkpa3 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=Sw_HWMsV ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=i6M5p67dS_w
http://www.youtube.com/watch?v=XOKbhQbvpPA
http://www.youtube.com/watch?v=M3ZhkLUc ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=W7d384bvDbc
No a pokud tohle posloucháš tak bys neměl chybět 13.4. ve Zlíně.
http://www.mastersofrock.cz/www/index.php?viewitem=2185
Re: Jak na kapacitor a 2zesíky
Ale jaksi tady nikdo neřešíte, že pokud je zesilovač už dostatečně dimenzován vnitřními filtračními kodnenzátory, ztrácí externí kondík smysl. I kondíky v zesilovačích vysychají a ztrácí svoji "funkčnost". Kdysi jsem u 5let staré Andromedy (125xIV) nechal vyměnit filtrační kondíky a i když jsem k tomu přistupoval velmi skepticky, zvuk byl úplně někde jinde, v dymanice i rozlišení celého pásma. Samozřejmě nevim, jak se k zesilovači chovali předchozí majitelé.
To samé, pokud je zdroj zesilovače "tvrdý" a není schopen adekvátně reagovat na změnu potřeby energie.
Takže ano, kapacitor má smysl, ale za určitých předpokladů. Další otázkou je, co asi dělají s odporem ty blikající kraviny na kondíku.
To samé, pokud je zdroj zesilovače "tvrdý" a není schopen adekvátně reagovat na změnu potřeby energie.
Takže ano, kapacitor má smysl, ale za určitých předpokladů. Další otázkou je, co asi dělají s odporem ty blikající kraviny na kondíku.
pouze "hifík"
Re: Jak na kapacitor a 2zesíky
Jedno si myslím je jasné - pokud kondík nepomůže, určitě neuškodí, a když už nepomůže (resp. nemá důvod pomáhat), tak aspoň "může" vyfiltrovat eventuální bordel šířící se po napájecích kabelech.Cenda píše:Takže ano, kapacitor má smysl, ale za určitých předpokladů. Další otázkou je, co asi dělají s odporem ty blikající kraviny na kondíku.
Z blikajících kravin bych osobně neměl strach, je to prostě jen další spotřebič dle mého souduo zanedbatelném příkonu, nic, co by stálo šťávě v cestě.
Jinak tě Cendo zdravím, Xetec stále ještě hraje...
Re: Jak na kapacitor a 2zesíky
Cenda píše:...I kondíky v zesilovačích vysychají a ztrácí svoji "funkčnost". Kdysi jsem u 5let staré Andromedy (125xIV) nechal vyměnit filtrační kondíky a i když jsem k tomu přistupoval velmi skepticky, zvuk byl úplně někde jinde, v dymanice i rozlišení celého pásma.
Jest tak, ztrácí se kapacita a roste ESR... Musíme si uvědomit, že "elity" co jsou v zesu jsou za měničem tím pádem nejblíž spotřebiči (koncovým trandům či IO) a hlavně z těch si zes "cucne" když potřebuje, dokonce jsem viděl zesy v kterých jeli IO na hranici Umax a výrobce spoléhal na to, že zdroj není dostatečně dimenzovaný a při větším odběru (volume doprava + špička v nahrávce) prostě spadne napětí a tím zachrání koncáky před "usmažením". Ono by to tak i fungovalo, jenže v tom zesu někdo udělal "tuning pyco" a byla tam slušná baterie kondů a nějakým záhadným způsobem se je zdroji dařilo udržet nabité, pak přišla špička a výsledek si domyslíte... Navíc většina levnějších zesu jsou osazené šmejdovýma kondama a i když jsou nové a vyměníte je za vhodné kondy značkové (nippon, jamicon) o stejné kapacitě uslyšíte rozdíl. Navíc hodně zesů má regulátory je jim naprosto jedno jestli je před měničem o 0,5V víc či míň a pokud někdo po montáži kapu zaznamená výraznější rozdíl, tak je někdy chyba!
Cenda píše:To samé, pokud je zdroj zesilovače "tvrdý" a není schopen adekvátně reagovat na změnu potřeby energie.
Tady jsem tě ale trochu nepochopil, resp. asi jsi si to poplet! To, že je zdroj "tvrdý" znamená, že je napěťově stály (udrží stejné napětí) i při hodně velkém proudovém odběru. Prostě aď z něho taháš 5 nebo 50A, tak je na výstupu pořád stejné napětí. A to je naopak žádané! To platí o zdrojích obecně...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Tak pro všechny mam tam dva zesíky jeden 1200W a druhej 560W,jeden 4kanal a druhej dvou,a jinak 4kanál je napojenej na bassbox a dva ovály, a malej zesík je napojenej na basák 25cm na platě...Jako hraje to ted s kapacitorem čistějš a přestaly mi blikat i světla a je snad jasný že bez kapacitoru to celkem ničilo baterku,bez kapacitoru se mi celkem hltily bassy,ted už sou ostřejší...Svuj učel co sem od toho kap čekal sem dostál,hodim sem i fotky mýho výtvoru..tak snad se to bude líbit a hraje to i pěkně,jen musim vytlumit pořádně auto...jelikož nemam zrovna auto super výroby a jsou tam celkem odfláknutý tapce...Jsem pouze amater..:)tak rád vyslechnu rady...Jinak vim že je blbost kupovat kapacitor na malej zesík,ale ty dva už autu docela dávaly..
