Jak to vůbec funguje?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Jak to vůbec funguje?
Je tu někdo, kdo by byl schopen vysvětlit, jakým stylem pracuje běžná motorová jednotka? Jde mi o to, že každá jednotka má pro daný motor zanesené určité mapy ve kterých pracuje. K dolazení má k tomu lambdu, MAF, teplotní čidla apod.
Jde mi o to, když bych chtěl obohatit směs tím, že bych třeba zvedl tlak na palivové liště jestli bych si pomohl. Nebo by jednotka na základě signálu z lambda sondy zkrátila dobu vstřiků nějakých těch "milisekudách"
a byl bych na tom pořád stejně.
Díky
Jde mi o to, když bych chtěl obohatit směs tím, že bych třeba zvedl tlak na palivové liště jestli bych si pomohl. Nebo by jednotka na základě signálu z lambda sondy zkrátila dobu vstřiků nějakých těch "milisekudách"
a byl bych na tom pořád stejně.
Díky
Re: Jak to vůbec funguje?
Dovoz aut ze zahraničí, Non-stop odtah, Kompletní péče o vozidlo (mytí, leštění, tepování, leštění světel), Zařízení STK, Diagnostika vozidel, Rychlé sjednání pojistky za fajn cenu, Servis.
Plzeň 775115675
Plzeň 775115675
Re: Jak to vůbec funguje?
v open loop (akceleracia), kde ide ecu podla map, by sa obohatila zmes
v closed loop (ustalena rychlost, napr 20% zoslapnutie plynu) ecu koriguje zmes podla lambdy, a tam by skratila vstreky aby sa udrzala pozadovana bohatost.
v closed loop (ustalena rychlost, napr 20% zoslapnutie plynu) ecu koriguje zmes podla lambdy, a tam by skratila vstreky aby sa udrzala pozadovana bohatost.
Re: Jak to vůbec funguje?
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 11 srp 2014 10:16, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Takže se dá říci že jsem namydlený. Dal jsem na motor sání , které má vetší průtokový profil a jedná se o osvědčenou drobnou úpravu. Myslím si že ecu je schopná tento rozdíl úpravou doby vstřiku bez problému dosáhnout optimální směsi, ale pokud to tuším zprávně, tak mírně obochacená směs je lepší než směs nastavená z fabriky. V serii se totiž nejedná o nějaký ryze závodní motor "2,8 vanos bmw"
Myslíš že třeba úpravou signálu z teplotního čidla bych docílil bohatší směsi a jednotka by tento signál akceptovala, nebo by se dál řídila signálem z lambda sondy? prostě zkusit simulovat věčně studený motor.
Myslíš že třeba úpravou signálu z teplotního čidla bych docílil bohatší směsi a jednotka by tento signál akceptovala, nebo by se dál řídila signálem z lambda sondy? prostě zkusit simulovat věčně studený motor.
mam pocit ze si Taboo-ov post uplne nepochopil.tom28 píše:Takže se dá říci že jsem namydlený. Dal jsem na motor sání , které má vetší průtokový profil a jedná se o osvědčenou drobnou úpravu. Myslím si že ecu je schopná tento rozdíl úpravou doby vstřiku bez problému dosáhnout optimální směsi, ale pokud to tuším zprávně, tak mírně obochacená směs je lepší než směs nastavená z fabriky. V serii se totiž nejedná o nějaký ryze závodní motor "2,8 vanos bmw"
Myslíš že třeba úpravou signálu z teplotního čidla bych docílil bohatší směsi a jednotka by tento signál akceptovala, nebo by se dál řídila signálem z lambda sondy? prostě zkusit simulovat věčně studený motor.
v seriovom stave (open loop = akceleracia) je zmes velmi bohata. jej ochudobnenim clovek ziska trocha vykonu, za zvyseneho rizika detonacii.
v closed loop (ustalena jazda) sa motor bude stale snazit kompenzovat akykolvek zasah.
cize obohatenim zmesi nic neziskas. a je mozne ze tym trocha stratis
Podle mě to bude horší než série...tom28 píše:Takže se dá říci že jsem namydlený. Dal jsem na motor sání , které má vetší průtokový profil a jedná se o osvědčenou drobnou úpravu. Myslím si že ecu je schopná tento rozdíl úpravou doby vstřiku bez problému dosáhnout optimální směsi, ale pokud to tuším zprávně, tak mírně obochacená směs je lepší než směs nastavená z fabriky. V serii se totiž nejedná o nějaký ryze závodní motor "2,8 vanos bmw"
Myslíš že třeba úpravou signálu z teplotního čidla bych docílil bohatší směsi a jednotka by tento signál akceptovala, nebo by se dál řídila signálem z lambda sondy? prostě zkusit simulovat věčně studený motor.
BMW...V8...