Tak nějak. Prostě poměr objemu nestlačeného a stlačeného.blázen píše:takže ti udává,kolikrát ten daný objem stlačíš..
Kompresní poměr
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
-
- Příspěvky: 355
- Registrován: 01 pro 2005 21:38
- Bydliště: Čelechovice na Hané
- Kontaktovat uživatele:
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
-
- Příspěvky: 355
- Registrován: 01 pro 2005 21:38
- Bydliště: Čelechovice na Hané
- Kontaktovat uživatele:
Ach jo, na to fakt nemám už sílu....blázen píše:a jak chceš stlačovat v době kdy máš otevřený sací ventil?Lander píše:Tak nějak. Prostě poměr objemu nestlačeného a stlačeného.blázen píše:takže ti udává,kolikrát ten daný objem stlačíš..
Pročti si to vše znova, rozlišuj kompresní poměr a tlaky ve válcích.
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
nedá mi to.blázen píše:tak mi napiš skutečnou definici KP

εk = \frac{V_k+V_z}{V_k}
* Vk - objem kompresního prostoru
* Vz - zdvihový objem
pro lepší pochopení... až budeš sedět v hospodě a přinesou Ti pivo a velký panák,tak ten půllitr si představ jako objem válce a ten panák jako objem spalovacího prostoru a jejich poměr objemu je KP spal. motoru. A když je vypiješ pořád to bude jen panák a pivo v žaludku.

jestli to dobře chápu tak blázen jen chce říct že při HU už jsou pootevřené ventili a tudíž nemůžeš počítat s hodnotou při HU ale o pár stupňu dříve... tudíž tim zvýšiš hodnotu zbývající... tudíž pokud ti pro HU vynde KP 10,5:1 tak tam reálně bude 10:1...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Číslo kterým se označuje kompresní poměr je vyjádřením hodnoty poměru objemu které jsou statické. Je to poměr cm nebo ml nebo l krychlových jak kdo chce ale pořád jsou to jen jednotky objemove. Vrtání a zdvih jsou dané a tvar spalovacího prostoru také. Objem spalovacího prostoru je objem spalovacího prostoru se zavřenými ventily a svíčkou. To že ventil otevřu tak změním spalovací prostor až na nekonečno protože do toho budu počítat objem celé atmosféry zeměkoule? Proto se tomu také říká statická komprese. Nezaměnovat s kompresi dynamickou. To je něco jiného. Její maximální výše ovlivňuje detonacní hranici daného paliva. U atmosféry není důležitá,nebo je,ale není třeba se ji zabývat protože je stejná jako statická. Dynamická komprese je důležitá u turbomotoru,kde její rozdíl způsobuje turbo a je třeba s ní počítat. Ale s otevřenými ventily nebo jejich střihem to opravdu nemá nic společného.
Blazen mysli dynamicky KP a zbytek staticky KP, ne ?
The Compression Ratio (CR) of an engine is the ratio of the cylinder volume compared to the combustion chamber volume. A cylinder with 10 units of volume (called the sweep volume) and a chamber with a volume of 1 has a 10:1 compression ratio. Static Compression Ratio (SCR) is the ratio most commonly referred to. It is derived from the sweep volume of the cylinder using the full crank stroke (BDC to TDC). Dynamic Compression Ratio, on the other hand, uses the position of the piston at intake valve closing rather than BDC of the crank stroke to determine the sweep volume of the cylinder.
The difference between the two can be substantial. For example, with a cam that closes the intake valve at 70ş ABDC, the piston has risen 0.9053" from BDC in a stock rod 350 at the intake closing point. This decreases the sweep volume of the cylinder considerably, reducing the stroke length by almost an inch. Thereby reducing the compression ratio. This is the only difference between calculating the SCR and the DCR. All other values used in calculating the CR are the same. Note that the DCR is always lower than the SCR.

The Compression Ratio (CR) of an engine is the ratio of the cylinder volume compared to the combustion chamber volume. A cylinder with 10 units of volume (called the sweep volume) and a chamber with a volume of 1 has a 10:1 compression ratio. Static Compression Ratio (SCR) is the ratio most commonly referred to. It is derived from the sweep volume of the cylinder using the full crank stroke (BDC to TDC). Dynamic Compression Ratio, on the other hand, uses the position of the piston at intake valve closing rather than BDC of the crank stroke to determine the sweep volume of the cylinder.
The difference between the two can be substantial. For example, with a cam that closes the intake valve at 70ş ABDC, the piston has risen 0.9053" from BDC in a stock rod 350 at the intake closing point. This decreases the sweep volume of the cylinder considerably, reducing the stroke length by almost an inch. Thereby reducing the compression ratio. This is the only difference between calculating the SCR and the DCR. All other values used in calculating the CR are the same. Note that the DCR is always lower than the SCR.
-
- Příspěvky: 355
- Registrován: 01 pro 2005 21:38
- Bydliště: Čelechovice na Hané
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kompresní poměr
2 blázen: Snad už jsi to pochopil co je to kompresní poměr, že to nemá nic s ventilama společného.
Ale když už jsme u těch tlaků ve válcích a jak mi vysvětlíš, že když píst jde z dolní úvratě nahoru a sací ventil je ještě otevřený, že přesto vzrůstá tlak ve válcích i když dle tvé teorie by měl klesat
))))
Lander
Ale když už jsme u těch tlaků ve válcích a jak mi vysvětlíš, že když píst jde z dolní úvratě nahoru a sací ventil je ještě otevřený, že přesto vzrůstá tlak ve válcích i když dle tvé teorie by měl klesat

Lander
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kompresní poměr
a to je právě ta dynamická komprese.Lander píše:2 blázen: Snad už jsi to pochopil co je to kompresní poměr, že to nemá nic s ventilama společného.
Ale když už jsme u těch tlaků ve válcích a jak mi vysvětlíš, že když píst jde z dolní úvratě nahoru a sací ventil je ještě otevřený, že přesto vzrůstá tlak ve válcích i když dle tvé teorie by měl klesat))))
Lander


-
- Příspěvky: 355
- Registrován: 01 pro 2005 21:38
- Bydliště: Čelechovice na Hané
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kompresní poměr
Libor12 píše:a to je právě ta dynamická komprese.Lander píše:2 blázen: Snad už jsi to pochopil co je to kompresní poměr, že to nemá nic s ventilama společného.
Ale když už jsme u těch tlaků ve válcích a jak mi vysvětlíš, že když píst jde z dolní úvratě nahoru a sací ventil je ještě otevřený, že přesto vzrůstá tlak ve válcích i když dle tvé teorie by měl klesat))))
Landerještě chvíli a už to pochopí... Snad.


LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
třičtvrtě hodiny se tu snažím odeslat příspěvek
nejsem žáden taboov nedměrný obdivovatel, to že mne zajímá jeho práce a jeho zkušenosti ..no škoda slov,..nebudu jediný. To že mám podobný názor na pár věcí..asi taky škoda slov.. na takovou přitroublost ti mohu jen napsat,že můj hrdina může být třeba Taboo ale ten tvůj bude nejspíš koukat dolů z trenek
nic ve zlým
k tématu.. pak je třeba rozlišovat KP.. pro mě byl samo vždy důležitý ten dynamický. Který sem tu řešil..ale je moje chyba ,že sem to nějak nedovedl odlišit od toho co myslel lander. Budiž, elektrikář se špatně vyjádřil. nebo chybně aby to někomu zase neleželo v žaludku
to že statický KP ventily neovlivnují je logické a přišlo by na to určitě i malé dítě kterému by někdo vysvětlil 3 základní věci a naktereslil obrázek motoru. Ted bych se rád odporoučel do hospody:
Libor:dnes dám na tvé doporučení s pivem a gořalou.. Ostravar Vs Borovička..

nejsem žáden taboov nedměrný obdivovatel, to že mne zajímá jeho práce a jeho zkušenosti ..no škoda slov,..nebudu jediný. To že mám podobný názor na pár věcí..asi taky škoda slov.. na takovou přitroublost ti mohu jen napsat,že můj hrdina může být třeba Taboo ale ten tvůj bude nejspíš koukat dolů z trenek

k tématu.. pak je třeba rozlišovat KP.. pro mě byl samo vždy důležitý ten dynamický. Který sem tu řešil..ale je moje chyba ,že sem to nějak nedovedl odlišit od toho co myslel lander. Budiž, elektrikář se špatně vyjádřil. nebo chybně aby to někomu zase neleželo v žaludku
to že statický KP ventily neovlivnují je logické a přišlo by na to určitě i malé dítě kterému by někdo vysvětlil 3 základní věci a naktereslil obrázek motoru. Ted bych se rád odporoučel do hospody:
Libor:dnes dám na tvé doporučení s pivem a gořalou.. Ostravar Vs Borovička..

debata se opět zvrtla,to je v poho,ale schválně jsem si našel knížku-upravy motoru fačko a felda a u 1,3 se kompress zvyšuje snížením hlavy.
Že Blázen má za vzor Tabooa by nebylo nic mimo T. má zkušenosti. S Bláznem nesouhlasím jen v jedné věci: Ostravar s Borovičkou nejde dohromady Ostravar s Hanáckou to bych sohlasil:-)
Že Blázen má za vzor Tabooa by nebylo nic mimo T. má zkušenosti. S Bláznem nesouhlasím jen v jedné věci: Ostravar s Borovičkou nejde dohromady Ostravar s Hanáckou to bych sohlasil:-)

Vento GTI 150+
na KP jen pístama.. hlavu bohužel je třeba sem tam brousit..těsnění čas od času prdne.
jolik:Ostrava a Borovička je vyjímečná kombinace..ovšem pozor pánové..zásadně bílá Borovička, žádný průtahový hnus.
Libor:když něco vyjádřím chybně,tak to přiznám,na tom není nic nenormálního. Spíš šlo o nedorozumnění.
jolik:Ostrava a Borovička je vyjímečná kombinace..ovšem pozor pánové..zásadně bílá Borovička, žádný průtahový hnus.
Libor:když něco vyjádřím chybně,tak to přiznám,na tom není nic nenormálního. Spíš šlo o nedorozumnění.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Hezky jsi to vysvětlil. Bohužel to neumím jako ty a pak to vytržené ze souvislosti takto vypadá. Vypadlo mi slůvko menší u statické a dynamické komprese u atmosféry. Ta je u ní v některém režimu motoru stejná nebo menší. Max velikost dynamické komprese ovlivňuje detonace. Těmi ventily v poslední větě citace jsem myslel statickou kompresi i když ve větě předtím jsem mluvil o dynamické. Jinak ano,co jsi napsal je tak.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Taboo,jak se u nás říká,ty by jsi vymamil z jalove kravy tele.
takže si to shrňme. Je třeba rozlišit statickou a dynamickou kompresi. Téma bylo o snížení hlavy a zvýšení statické komprese neboli kompresního poměru. Nechme stranou zda je rozumné frezovat hlavu či modifikovat spalovací prostor ať doplněním materiálu nebo použitím jiných pistu. Já i jiní jsme zde mluvili o tom že statická komprese která u motorů vyjadřuje číslo třeba 10:1 je neměnná. Je to prostě vyjádření poměru objemu válce k objemu spalovacího prostoru hlavy a nemá na ní vliv otevření ventilu. V tom se mnou souhlasís? Jediný kdo u svých motorů mění statickou kompresi je saab a to tak že naklapí hlavu a tím dochází k její změně. Dynamická komprese je tlak ve válci měřený v psi,bar či něčem jiném a její max velikost je hranice detonaci a je ovlivněna časováním ventilu. S tím také souhlasís? Zvlášť u turbo motorů je třeba se ji zabývat. Nemáš pravdu s tím že u atmosférických motorů nedojde k naplnění na 115% a že je to v praxi nepoužitelné. Třeba atmosférické motory honda vtec... Myslím že v běžném provozu fungují docela dobře ne? V některých režimech dochází k rozkmitaní nasavane směsi v potrubí tak že mezi ventilem a vstupem do potrubí,vznikají pulsy a přetlak až 0.5 bar,čili dojde k přeplněni válce až 115% a pak je dynamickou kompresi se zabývat. Jinak je v 90% menší díky časování motoru. Pokud to časování nezměním a půjdu nahoru s kompresi statickou třeba na 14:1 přímo úměrně zvýším kompresi dynamickou. Běžná detonacní hranice benzinu je myslím 210-220psi při teplotě 375st/K. Takže pokud už měl motor předtím při statické kompresi 11:1 velikost dynamické 200psi tak tím že statickou zvýším třeba na 13 a nezměním časování jsem za hranici detonaci benzínu a to zvýšení statické komprese je k ničemu pokud zároveň nějakým způsobem nepotlačim detonační hranici paliva. Také by bylo vhodné zmínit že z velikosti dynamické komprese se vypočítává i předzápal.

Re: Kompresní poměr
Libor12 : prosimta na zaklade coho usudzujes ze VTEC motory dosahuju VE cez 100% ? nejaky link alebo tak?
pokial viem, tak vtec len umoznuje dosiahnut vysoku VE v celom spektre otacok, so zvysovanim maxima VE to nic nema
a taktiez nemyslim ze akykolvek seriovy motor disponuje variabilnym kompresnym pomerom.
pokial viem, tak vtec len umoznuje dosiahnut vysoku VE v celom spektre otacok, so zvysovanim maxima VE to nic nema
a taktiez nemyslim ze akykolvek seriovy motor disponuje variabilnym kompresnym pomerom.
- ladis.biker
- Příspěvky: 119
- Registrován: 23 bře 2007 22:11
- Bydliště: Nový Bydžov
- Kontaktovat uživatele:
Mluvíš o kompresním tlaku, vyjadřuje se v jednotkách tlaku (Bar,Psi), kompresní poměr ať statický či dynamický, vyjádřuje se poměrem (např 10:1 ... ) Co se týče toho dynamického komp. poměru u 4taktního motoru kde ho ovlivněuje doba zavření sacího ventilu po DÚ, je to obdobné u motoru 2taktního kde statický KP se počítá stejně jako u 4T, ale dynamický KP závisí na velikosti kanálu, tudíš jeho časování. Vezmi si dvoutaktní motor se stacickým kompresním poměrem 10:1, ale dynamický bude třeba 7:1 pokud je výška kanálu 1/2 zdvihu pístu.Libor12 píše:Dynamická komprese je tlak ve válci měřený v psi,bar či něčem jiném a její max velikost je hranice detonaci a je ovlivněna časováním ventilu..
http://www.falcon-racing.cz - Měření výkonu
http://www.facebook.com/pages/Falcon-Ra ... 5952217077
Ford Sierra 2,0 Turbo 150kw, 290Nm
http://www.facebook.com/pages/Falcon-Ra ... 5952217077
Ford Sierra 2,0 Turbo 150kw, 290Nm
Re: Kompresní poměr
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 12:40, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.