<<< Off Topic >>>
Moderátor: Dave0401
Re: Off topic II
Kluci mam problem s mojim pripojenim nebo spise s routrem WIFI ..
Mam net od kabelovky ten 6MB, dokad jsem mel pocitac a jel pres modem na kabel tak bylo vse ok .. stahovani atd
Tedka jsem si poridil Notas a mam na modem od kabeovky pripojeny wifi router aby mohl byt notas prenosny po byte i s pipojenim.
Od te doby co mam pripojeni pres ten wifi router tak vy vypadava net ae pouze stahovani tzn. taham veci pres rapida a nahazim si linky do programu a ten mi to taha 800-1000kb/s jenze po 20min. mi rychlost spade na 0kb/s a konec.
Net mi normalne jede jako strankovani i kdyz zkusim takovy ten online test rychlosti tak mi napise ze mam to co mam mit.
Jakmile modem od kabelovky restartuju rychlost zase najede a v pohode taham a po hodine +- to udela zase.
Nevite kde by mohl byt problem ? Diky za kazdou radu
Mam net od kabelovky ten 6MB, dokad jsem mel pocitac a jel pres modem na kabel tak bylo vse ok .. stahovani atd
Tedka jsem si poridil Notas a mam na modem od kabeovky pripojeny wifi router aby mohl byt notas prenosny po byte i s pipojenim.
Od te doby co mam pripojeni pres ten wifi router tak vy vypadava net ae pouze stahovani tzn. taham veci pres rapida a nahazim si linky do programu a ten mi to taha 800-1000kb/s jenze po 20min. mi rychlost spade na 0kb/s a konec.
Net mi normalne jede jako strankovani i kdyz zkusim takovy ten online test rychlosti tak mi napise ze mam to co mam mit.
Jakmile modem od kabelovky restartuju rychlost zase najede a v pohode taham a po hodine +- to udela zase.
Nevite kde by mohl byt problem ? Diky za kazdou radu
HONDA CIVIC 8G
- Luke_TDI
- Příspěvky: 5841
- Registrován: 22 říj 2006 13:13
- Bydliště: Sucha Gorna Near OV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Off topic II
ja mel dost podobny problem s rapidem a po porizeni PA zadny problem. Jiny server ti to dela ? nebo jenom u rapidu ?
VODA,TOPENI,PLYN - Kompletni realizace vytapeni tepelnym cerpadlem nebo plynovym kotle vc. servisu zarucniho i pozarucniho. tzv. plnime sny na pockani
Re: Off topic II
co je to PA ? jinak dela mi to i kdyz chci stahnout cokoliv z netu a nemusi to byt pres rapida ... proste rychlost padne a konec .. musim restartovat ten jejich modem
taham z rapida normalne na druhem kompu nekde jinde a pohoda tim radpidem to nebude
taham z rapida normalne na druhem kompu nekde jinde a pohoda tim radpidem to nebude
HONDA CIVIC 8G
- Luke_TDI
- Příspěvky: 5841
- Registrován: 22 říj 2006 13:13
- Bydliště: Sucha Gorna Near OV
- Kontaktovat uživatele:
Re: Off topic II
PA - premium account.
Mozna mas nejaky datovy limit v nastaveni wifi. Tezko rict chce to prolezt nastaveni
Mozna mas nejaky datovy limit v nastaveni wifi. Tezko rict chce to prolezt nastaveni
VODA,TOPENI,PLYN - Kompletni realizace vytapeni tepelnym cerpadlem nebo plynovym kotle vc. servisu zarucniho i pozarucniho. tzv. plnime sny na pockani
Re: Off topic II
PA mam, ale asi to bude urcite v tom wifi routru .. mozna koupim jiny a drazsi a lepsi ..
HONDA CIVIC 8G
- Denis.GTI
- Příspěvky: 3669
- Registrován: 05 dub 2007 19:33
- Bydliště: Karviná/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Off topic II
ondrsa: Jake mas BBS jak jsi psal ze snad uz na nich prijedes pristi tyden?? 

EXcars
Skoda Favorit 135 LPG powa
Peugeot 309 GRi
Ford Escort MK5 1,6i 16V Cabrio
VW Golf GTi16v
Opel Astra F Cabrio C20NE
BMW E36 325i Cabrio
Opel Vectra Caravan 2,0 DTi
Renault Megane Cabrio
NOW
Opel Astra G Cabrio OPC Z20LET
Skoda Favorit 135 LPG powa

Peugeot 309 GRi
Ford Escort MK5 1,6i 16V Cabrio
VW Golf GTi16v
Opel Astra F Cabrio C20NE
BMW E36 325i Cabrio
Opel Vectra Caravan 2,0 DTi
Renault Megane Cabrio
NOW
Opel Astra G Cabrio OPC Z20LET
Re: Off topic II
Snad RS..Ale však jsem ti na VW clubu zž psal nebo ne?? 

ex BMW E30 318i
VW Golf MK2 GTi KR - víkendovka
BMW E39 530D kombi - Daily
VW Golf MK2 GTi KR - víkendovka
BMW E39 530D kombi - Daily
- Denis.GTI
- Příspěvky: 3669
- Registrován: 05 dub 2007 19:33
- Bydliště: Karviná/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Off topic II
ee, pokud vim tak jsi nepsal nic 

EXcars
Skoda Favorit 135 LPG powa
Peugeot 309 GRi
Ford Escort MK5 1,6i 16V Cabrio
VW Golf GTi16v
Opel Astra F Cabrio C20NE
BMW E36 325i Cabrio
Opel Vectra Caravan 2,0 DTi
Renault Megane Cabrio
NOW
Opel Astra G Cabrio OPC Z20LET
Skoda Favorit 135 LPG powa

Peugeot 309 GRi
Ford Escort MK5 1,6i 16V Cabrio
VW Golf GTi16v
Opel Astra F Cabrio C20NE
BMW E36 325i Cabrio
Opel Vectra Caravan 2,0 DTi
Renault Megane Cabrio
NOW
Opel Astra G Cabrio OPC Z20LET
Re: Off topic II
Aha, tak promin, myslel jsem že jsem ti tam odepsal.. 

ex BMW E30 318i
VW Golf MK2 GTi KR - víkendovka
BMW E39 530D kombi - Daily
VW Golf MK2 GTi KR - víkendovka
BMW E39 530D kombi - Daily
- Denis.GTI
- Příspěvky: 3669
- Registrován: 05 dub 2007 19:33
- Bydliště: Karviná/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Off topic II
vpoho, urcite to budes mit na RS good
skoda ze se mi ty kola uz nelibi 


EXcars
Skoda Favorit 135 LPG powa
Peugeot 309 GRi
Ford Escort MK5 1,6i 16V Cabrio
VW Golf GTi16v
Opel Astra F Cabrio C20NE
BMW E36 325i Cabrio
Opel Vectra Caravan 2,0 DTi
Renault Megane Cabrio
NOW
Opel Astra G Cabrio OPC Z20LET
Skoda Favorit 135 LPG powa

Peugeot 309 GRi
Ford Escort MK5 1,6i 16V Cabrio
VW Golf GTi16v
Opel Astra F Cabrio C20NE
BMW E36 325i Cabrio
Opel Vectra Caravan 2,0 DTi
Renault Megane Cabrio
NOW
Opel Astra G Cabrio OPC Z20LET
Re: Off topic II
Taky bych byl radši za nějaké Steffan třeba 9*14, ale když je možnost mít BBS RS tak proč ne že? 

ex BMW E30 318i
VW Golf MK2 GTi KR - víkendovka
BMW E39 530D kombi - Daily
VW Golf MK2 GTi KR - víkendovka
BMW E39 530D kombi - Daily
- Denis.GTI
- Příspěvky: 3669
- Registrován: 05 dub 2007 19:33
- Bydliště: Karviná/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Off topic II
Tak nejake "baculate 14tky" to by se mi taky na golfa libilo 
Jinak jaka sirka tech RS ?

Jinak jaka sirka tech RS ?
EXcars
Skoda Favorit 135 LPG powa
Peugeot 309 GRi
Ford Escort MK5 1,6i 16V Cabrio
VW Golf GTi16v
Opel Astra F Cabrio C20NE
BMW E36 325i Cabrio
Opel Vectra Caravan 2,0 DTi
Renault Megane Cabrio
NOW
Opel Astra G Cabrio OPC Z20LET
Skoda Favorit 135 LPG powa

Peugeot 309 GRi
Ford Escort MK5 1,6i 16V Cabrio
VW Golf GTi16v
Opel Astra F Cabrio C20NE
BMW E36 325i Cabrio
Opel Vectra Caravan 2,0 DTi
Renault Megane Cabrio
NOW
Opel Astra G Cabrio OPC Z20LET
Re: Off topic II
7*15
.. Nové límce stojí raketu, ale snad se podaří to trochu rozšířit 


ex BMW E30 318i
VW Golf MK2 GTi KR - víkendovka
BMW E39 530D kombi - Daily
VW Golf MK2 GTi KR - víkendovka
BMW E39 530D kombi - Daily
- Denis.GTI
- Příspěvky: 3669
- Registrován: 05 dub 2007 19:33
- Bydliště: Karviná/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Off topic II
Novy limce tak okolo 3tis za kus, coz je celkem palba, ale zase dat tam 2,5" tak by to byla pecka 

EXcars
Skoda Favorit 135 LPG powa
Peugeot 309 GRi
Ford Escort MK5 1,6i 16V Cabrio
VW Golf GTi16v
Opel Astra F Cabrio C20NE
BMW E36 325i Cabrio
Opel Vectra Caravan 2,0 DTi
Renault Megane Cabrio
NOW
Opel Astra G Cabrio OPC Z20LET
Skoda Favorit 135 LPG powa

Peugeot 309 GRi
Ford Escort MK5 1,6i 16V Cabrio
VW Golf GTi16v
Opel Astra F Cabrio C20NE
BMW E36 325i Cabrio
Opel Vectra Caravan 2,0 DTi
Renault Megane Cabrio
NOW
Opel Astra G Cabrio OPC Z20LET
- F.l.a.n.e.l.
- Příspěvky: 14358
- Registrován: 05 lis 2004 19:03
- Bydliště: Split, Croatia
Re: Off topic II
Autoservis, diagnostika, geometrie, zprostředkování STK, přihlášení, evidenční kontroly,...
Škoda Rapid 130 (2,0i 16v) Budíž ti země lehká. Děkuju ti za vše
Škoda Rapid 130 (2,0i 16v) Budíž ti země lehká. Děkuju ti za vše

Re: Off topic II
to chci videt kam se ti to vleze... nejhorsi u shade je vyfuk, tam neni misto na nic 

..:: MB C-Klasse ::..
..:: Okta III ::..
..:: Kawa Z1000SX ::..
..:: Okta III ::..
..:: Kawa Z1000SX ::..
Re: Off topic II
za mě první nebo třetí
jelikož tam se to má kde tlumit, je tam perforovaná trubka a pod ní bude podle mě vata.
kam to chceš dát? Jako příčňák? Nebo skovat ještě do motorového prostoru za čelo
jelikož tam se to má kde tlumit, je tam perforovaná trubka a pod ní bude podle mě vata.
kam to chceš dát? Jako příčňák? Nebo skovat ještě do motorového prostoru za čelo

VW Passat Variant Tdi
Suzuki Swišť GTi
Autoúvěry od 6%
Zprostředkování prodeje lehkých užitkových i nákladních aut IVECO a tereních Nissanů
Suzuki Swišť GTi
Autoúvěry od 6%
Zprostředkování prodeje lehkých užitkových i nákladních aut IVECO a tereních Nissanů
Re: Off topic II
článek z hondaclubu, který mě zaujal:
Teorie Výfuku
Viděli jsme příliš mnoho dezinformací ohledně teorie výfuku. Jaký typ dezinformace? Pro začátek, je zde mnoho lidí zastávající názor „větší je lepší“. Mluvíme o průměru výfukových potrubí . Dokonce i redaktoři známých časopisů směle prohlašují věci jako: „Pro auto s turbomotorem, nenajdete výfukové potrubí, které by bylo příliš velké". Také pojmy jako "zpětný tlak" a tvrzení, „Motor potřebuje zpětný tlak aby fungoval správně" Nás vedou špatnou cestou.
Začněme od začátku. Co je výfukový systém? Hloupá otázka? Ne jen stěží. Výfukový systém má několik funkcí. Mezi nimi jsou: (1) Odvod Horkých a škodlivých plynů pryč od motoru, (2) výrazně snížit hluk vycházející z motoru a (3) V případě moderních automobilů, snížit emise výfukových plynů.
Hardware
Aby jste si utvořili opravdu dobrou představu, co tvoří výfukový systém, Začněme s tím, čím procházejí výfukové plyny aby se dostaly ven od motoru.
Po tom co je vaše směs (vzduch / palivo)zapálena, zřejmě zde zůstanou nějaké zbytky skládající se z nespálených uhlovodíků (paliva), oxidu uhelnatého, oxidu siřičitého, oxidů dusíku, oxidu siřičitého, fosforu a občas molekuly těžké kovy, jako je olovo nebo molybden. To vše je v plynné formě a pod velkým tlakem vytlačováno pístem do výfukových svodů. Ty budou také teplejší. (Koneckonců, byl to výbuch směsi (vzduch / palivo), ne?) výfukové potrubí je obvykle vyrobeno z litiny a jeho hlavním účelem je svedení výfukových kanálů do jednoho, takže nemusíte mít čtyři trubky od výfuku v zadní části vašeho Civica.
Výfukové svody obvykle dosti omezují proudění plynů a tím dochází ke značné ztrátě výkonu, protože písty musí vykonat více práce aby dostaly plyny ven. Proč se tedy prakticky každý nový automobil prodává s takovými svody? Protože jsou levné na výrobu, a snadno se instalují. Opravdu levné. Opravdu snadné. Jako já.
Výfukové svody, lze rozlišit na dva druhy. Originál sloužící pouze ke svedení spalin do jedné trubky, pak aftermarket upravené, které slouží pro dosažení maximálního výkonu.Proudění plynů je stejné jako proudění kapalin, proto zbytečně ostrá hrany a ohyby brzdí proud výfukových plynů. Je důležité, aby vnitřek výfukového potrubí měl kvalitní povrch. Aftermarket upravené svody mohou pozměnit charakteristiku motoru v závislosti na konstrukci. K detailům úprav se dostaneme později.
Výfukové plyny, které projdou svody proudí kouskem trubky a pak se dostávají do katalyzátoru. Hlavním úkolem katalyzátoru je dosažení vhodných emisí. Ve většině autech působí jako dobrý tlumič a dává zvuku výfuku hlubší tón.
Existuje mnoho samozvaných mistrů techniků (SMT), kteří tvrdí lidem, že odstraněním katalyzátoru dosáhnete vysokého výkonu. O tom lze diskutovat. Z našich zkušeností je vidět, že odstraněním katalyzátoru moc koní vážně nezískáte. Může být ohodnoceni pokutou, či neprojitím stk. Pokud máte systém řízení motoru OBD II tak na vás bude blikat otravná kontrolka.
Po projitím katalyzátoru, jdou spaliny trubkou do tlumiče, nebo skupiny tlumičů nebo rezonátorů.
Výfukové plyny opouští motor za velmi vysokého tlaku. Určitě si dokážete představit jak by bylo hlasité a přitahující pozornost policie, když by jsme nechali plyny vycházet do rovnou z výfukových kanálů. Stejný důvod jako je hlasitý výstřel z pistole, tak je hlasitý výfuk motoru. Určitě to je fajn se projíždět po ulici s testosteronem produkují, zvětšující hrudník řev 150 dB vycházející z vašeho auta.
Opět se najdou SMT, kteří budou tvrdit: „Výfuk Borla dělá kilowatty“ nebo „Motor potřebuje zpětný tlak, aby běžel správně“ nesmysl. Tlumič udělá asi tolik koní, jakože Kojot Wilda chytí Ptáka Uličníka. Jakýkoliv technik, který má zkušenosti s měřením výkonu motoru, vám poví, že nejlepší tlumič je žádný tlumič.
Tlumič může pracovat třemi různými způsoby: pohlcení, omezení a odraz. Tlumič může používat jednu nebo všechny tři metody ke snížení hluku, který tak dráždí policii.
Pohlcení
Metoda pohlcování je nejmíň účinná, ale má značnou výhodu že nejméně brzdí proudění plynů. Dobrý příklad těchto tlumičů je u GReddy BL řada, Dynomax a Ultraflow. Tento způsob je také nejjednodušší. Výše jmenované tlumiče používají jednoduchou konstrukci děrované trubky v obalu s prostorem vyplněným drátěnkou nebo skelným vláknem. Je to podobné dělání děr do výfuku a následné balení izolací. Pěkné co?
Další způsob absorpčního tlumiče jak zlikvidovat hluk je složitější. Například Hooker Aero Chamber tlumič, je průchozí, ale uvnitř je komora, která je mnohem větší než zbytek tlumiče. Tato konstrukce pohltí více hluku než průchozí perforovaná trubka. Tím jak plyny proudí do velké komory tak se velmi zbrzdí. T jim dává více času dostat se do izolace a dochází k většímu pohlcení hluku. Pak přecházejí zpět do trubky a vesele dál na konec.
Omezení
Není potřeba moc odborných znalostí, aby každý pochopil o čem je řeč. Hlavně jsou nejlevnější na výrobu a jednoduché na konstrukci. Právě proto jsou skoro všechny sériové tlumiče založeny na omezení. Nezdržíme se u těchto tlumičů déle než, pokud takový máte, tak se není čím chlubit.
Odraz
Tento tlumič je zřejmě nejnáročnější na výrobu. Často se kombinuje se zásadami pohlcování, aby bylo dosaženo co nejlepšího tlumiče. Jestli si vzpomenete na matematiku, jak se dvě čísla vzájemně vyruší tak na tom je založen tento tlumič. Zvuk je vlna, když se střetnou dvě vlny tak se vzájemně vyruší a vznikne trochu tepla.
Jak to vlastně funguje ?
Aby jste plně pochopili, jak tlumiče a svody fungují, musí být obeznámeni s dynamikou ve výfuku. Výfukové plyny nepocházejí z jednoho souvislého proudu. Výfukové plyny proudí, pak se zastaví, pak opět proudí, tak jak se otevírá výfukový ventil. Čím více válců máte, tím se zkracuje doba mezi jednotlivými pulsy. Pamatujte si, že ten „puls“ pohybující plyny, vychází z většího tlaku než v okolní atmosféře. Střed pulsu je skoro stejný jako okolní tlak a konec je dokonce ještě nižší. Je to tak nízké, že to je skoro úplné vakuum. Diferenční tlak je to co udržuje pohybující se puls.Teď už víme že tok výfukových plynů se skládá z jednotlivých pulsů. Můžeme to využít pro popohnání plynů na konec výfuku.
Protiklady se přitahují, proto nízký tlak na konci jednoho pulsu, přitahuje vysoký tlak na začátku dalšího pulsu. Dalo by se říci, že každý puls k sobě přitahuje ten další. To je právě to super na upravených svodech. Ty nám dovolují natáhnout pulsy a nechat je, aby každý táhnul ten další. Vsadím se, že tohle jste nevěděli. Tím se nabízejí další otázky, protože motor pracuje v různých otáčkách a tím dochází že jednotlivé pulsy nemáme ideálně v řadě za sebou (myšleno rozestupy mezi nimi). To je důvod použití svodů do Y (4-2-1,6-2-1) nebo 4-1 atd. Většina svodů na Hondy je dělaná tak, aby produkovaly výkon ve vysokých otáčkách obvyklý rozsah 4500 – 6500 ot./min. A dobrý 4-1 svody jsou ideální pro vysokootáčkový koně, o kterých jste vždycky snili. K čemu jsou tedy dobré sériové svody ? kromě ukotvení loďky u břehu? Když se nad tím zamyslíte, uvědomíte si že sériové svody jsou dobré v brzdění proudu spalin, splácnutí pulsů dohromady a slušný točivý moment v nízkých otáčkách. Je dobré vědět, že i přes moment v nízkých otáčkách, nejsou tyto svody nejlepší celkovým řešením, protože motor musí vykonat více práce aby těmito svody prohnal výfukové spaliny. Upravené svody díky tomu, že pulsy se přitahují navzájem tak doslova předchozí puls vytáhne z válce více spalin, tím je možnost do válce nasát více čerstvého vzduchu v dalším sacím zdvihu a dochází k lepšímu prohoření směsi a tím vzrůstá i výkon. Představte si že vaše Integra má v 8000 ot/min 280 půlzů za sekundu. Je tu mnohem více co zíkast, minimalizováním ztrát při vytlačování spalin, v takovém nasazení, než se zabývat lazením kroutícího momentu někde na začátku spektra otáček.
Obecné zásady ohledně svodů
Bezpochyby můžete vidět spoustu různých svodů ve vašem místním obchodu. Pouhým okouknutím těžko stanovíte optimální rozsah otáček pro ty které svody. Obecně lze říci, že pro vysoké otáčky jsou lepší svody s kratším primárním potrubím většího průměru. Delší a užší primární potrubí vám lehce zlepší spotřebu paliva a bude se vám líp jezdit běžně na ulici. Čtyřválcové motory běžně užívají svodů kde je sveden první s třetím válcem a druhý se čtvrtým válcem do Y.
Přidávají tlumiče výkon?
Odpověď je prostá, NE! Nejlepší tlumiče dokážou pouze to samé co svody, aby pomohli překonat ztrátu v podobě zpětného tlaku. Ještě jsem neviděl motor, který by s tlumiči měl vyšší výkon než motor se svody a průchozí trubkou.
Rezonátory
Na vaší soustavě výfuku můžete vidět, cosi připomínající mini tlumiče. To je Helmholtzův rezonátor, podobný pohlcovači plamenů (glasspack). Rezonátor neobsahuje žádnou výplň tlumící zvuk, to je hlavní rozdíl. Tlumení probíhá pomocí odrazů (rezonance, jak příznačné). Jak je rozlišit? Cvrnkněte prstem do rezonátoru uslyšíte čisté „ping“, zatímco glasspack vydá , jednotvárné plné klepnutí.
Turbodmychadla
Další věc co můžete najít na svém výfuku je turbodmychadlo, konkrétně turbína. Pokud je to váš případ, tak vám závidím.
Turbodmychadlo představuje odpor a zpětný tlak. To dělá výfuk o něco tišší. Všechna pravidla stále platí a tlumiče teď fungují opravdu dobře. Jedna z tlumících metod je omezování, turbodmychadlo je právě tahle. Proto tlumiče na Turbo motoru nepotřebují tolik tlumit, část práce obstarává turbodmychadlo.
Potrubí
Jsou tu i „zkušení“ závodníci, kteří tvrdí: „Větší výfuk je lepší výfuk“ Hahaha … NE!
Jak bylo řečeno, výfukové plyny jsou horké. My bychom chtěli horký celý výfuk. Ptáte se proč ? protože horký vzduch je lehčí než studený. Ve velkém výfukovém potrubí budou spaliny proudit pomaleji a budou mít více času se ochladit. Předimenzované potrubí má za následek narušení systému a průběhu pulsů z našich svodů a celé snažení je to tam. Dobré je odizolovat celý výfuk termo páskou, nebo jiným izolačním materiálem, ale kromě díry v peněžence to takový efekt na autě pro běžné ježdění nemá. S Rostoucím výkonem roste i průměr potrubí, ale neznáme přesný průměr, protože existuje právě příliš proměnných veličin. Teplota výfuku nezávisí na druhu plnění motoru, jako občas někdo říká, ale na časování, jiskře a poměrem směsi (benzín/vzduch). Limitující je prostor našeho auta, tomu se přizpůsobuje výfuk. Je důležité zvážit jestli, to jen hezky vypadá, nebo to plní námi požadovanou funkci.
Teorie Výfuku
Viděli jsme příliš mnoho dezinformací ohledně teorie výfuku. Jaký typ dezinformace? Pro začátek, je zde mnoho lidí zastávající názor „větší je lepší“. Mluvíme o průměru výfukových potrubí . Dokonce i redaktoři známých časopisů směle prohlašují věci jako: „Pro auto s turbomotorem, nenajdete výfukové potrubí, které by bylo příliš velké". Také pojmy jako "zpětný tlak" a tvrzení, „Motor potřebuje zpětný tlak aby fungoval správně" Nás vedou špatnou cestou.
Začněme od začátku. Co je výfukový systém? Hloupá otázka? Ne jen stěží. Výfukový systém má několik funkcí. Mezi nimi jsou: (1) Odvod Horkých a škodlivých plynů pryč od motoru, (2) výrazně snížit hluk vycházející z motoru a (3) V případě moderních automobilů, snížit emise výfukových plynů.
Hardware
Aby jste si utvořili opravdu dobrou představu, co tvoří výfukový systém, Začněme s tím, čím procházejí výfukové plyny aby se dostaly ven od motoru.
Po tom co je vaše směs (vzduch / palivo)zapálena, zřejmě zde zůstanou nějaké zbytky skládající se z nespálených uhlovodíků (paliva), oxidu uhelnatého, oxidu siřičitého, oxidů dusíku, oxidu siřičitého, fosforu a občas molekuly těžké kovy, jako je olovo nebo molybden. To vše je v plynné formě a pod velkým tlakem vytlačováno pístem do výfukových svodů. Ty budou také teplejší. (Koneckonců, byl to výbuch směsi (vzduch / palivo), ne?) výfukové potrubí je obvykle vyrobeno z litiny a jeho hlavním účelem je svedení výfukových kanálů do jednoho, takže nemusíte mít čtyři trubky od výfuku v zadní části vašeho Civica.
Výfukové svody obvykle dosti omezují proudění plynů a tím dochází ke značné ztrátě výkonu, protože písty musí vykonat více práce aby dostaly plyny ven. Proč se tedy prakticky každý nový automobil prodává s takovými svody? Protože jsou levné na výrobu, a snadno se instalují. Opravdu levné. Opravdu snadné. Jako já.
Výfukové svody, lze rozlišit na dva druhy. Originál sloužící pouze ke svedení spalin do jedné trubky, pak aftermarket upravené, které slouží pro dosažení maximálního výkonu.Proudění plynů je stejné jako proudění kapalin, proto zbytečně ostrá hrany a ohyby brzdí proud výfukových plynů. Je důležité, aby vnitřek výfukového potrubí měl kvalitní povrch. Aftermarket upravené svody mohou pozměnit charakteristiku motoru v závislosti na konstrukci. K detailům úprav se dostaneme později.
Výfukové plyny, které projdou svody proudí kouskem trubky a pak se dostávají do katalyzátoru. Hlavním úkolem katalyzátoru je dosažení vhodných emisí. Ve většině autech působí jako dobrý tlumič a dává zvuku výfuku hlubší tón.
Existuje mnoho samozvaných mistrů techniků (SMT), kteří tvrdí lidem, že odstraněním katalyzátoru dosáhnete vysokého výkonu. O tom lze diskutovat. Z našich zkušeností je vidět, že odstraněním katalyzátoru moc koní vážně nezískáte. Může být ohodnoceni pokutou, či neprojitím stk. Pokud máte systém řízení motoru OBD II tak na vás bude blikat otravná kontrolka.
Po projitím katalyzátoru, jdou spaliny trubkou do tlumiče, nebo skupiny tlumičů nebo rezonátorů.
Výfukové plyny opouští motor za velmi vysokého tlaku. Určitě si dokážete představit jak by bylo hlasité a přitahující pozornost policie, když by jsme nechali plyny vycházet do rovnou z výfukových kanálů. Stejný důvod jako je hlasitý výstřel z pistole, tak je hlasitý výfuk motoru. Určitě to je fajn se projíždět po ulici s testosteronem produkují, zvětšující hrudník řev 150 dB vycházející z vašeho auta.
Opět se najdou SMT, kteří budou tvrdit: „Výfuk Borla dělá kilowatty“ nebo „Motor potřebuje zpětný tlak, aby běžel správně“ nesmysl. Tlumič udělá asi tolik koní, jakože Kojot Wilda chytí Ptáka Uličníka. Jakýkoliv technik, který má zkušenosti s měřením výkonu motoru, vám poví, že nejlepší tlumič je žádný tlumič.
Tlumič může pracovat třemi různými způsoby: pohlcení, omezení a odraz. Tlumič může používat jednu nebo všechny tři metody ke snížení hluku, který tak dráždí policii.
Pohlcení
Metoda pohlcování je nejmíň účinná, ale má značnou výhodu že nejméně brzdí proudění plynů. Dobrý příklad těchto tlumičů je u GReddy BL řada, Dynomax a Ultraflow. Tento způsob je také nejjednodušší. Výše jmenované tlumiče používají jednoduchou konstrukci děrované trubky v obalu s prostorem vyplněným drátěnkou nebo skelným vláknem. Je to podobné dělání děr do výfuku a následné balení izolací. Pěkné co?
Další způsob absorpčního tlumiče jak zlikvidovat hluk je složitější. Například Hooker Aero Chamber tlumič, je průchozí, ale uvnitř je komora, která je mnohem větší než zbytek tlumiče. Tato konstrukce pohltí více hluku než průchozí perforovaná trubka. Tím jak plyny proudí do velké komory tak se velmi zbrzdí. T jim dává více času dostat se do izolace a dochází k většímu pohlcení hluku. Pak přecházejí zpět do trubky a vesele dál na konec.
Omezení
Není potřeba moc odborných znalostí, aby každý pochopil o čem je řeč. Hlavně jsou nejlevnější na výrobu a jednoduché na konstrukci. Právě proto jsou skoro všechny sériové tlumiče založeny na omezení. Nezdržíme se u těchto tlumičů déle než, pokud takový máte, tak se není čím chlubit.
Odraz
Tento tlumič je zřejmě nejnáročnější na výrobu. Často se kombinuje se zásadami pohlcování, aby bylo dosaženo co nejlepšího tlumiče. Jestli si vzpomenete na matematiku, jak se dvě čísla vzájemně vyruší tak na tom je založen tento tlumič. Zvuk je vlna, když se střetnou dvě vlny tak se vzájemně vyruší a vznikne trochu tepla.
Jak to vlastně funguje ?
Aby jste plně pochopili, jak tlumiče a svody fungují, musí být obeznámeni s dynamikou ve výfuku. Výfukové plyny nepocházejí z jednoho souvislého proudu. Výfukové plyny proudí, pak se zastaví, pak opět proudí, tak jak se otevírá výfukový ventil. Čím více válců máte, tím se zkracuje doba mezi jednotlivými pulsy. Pamatujte si, že ten „puls“ pohybující plyny, vychází z většího tlaku než v okolní atmosféře. Střed pulsu je skoro stejný jako okolní tlak a konec je dokonce ještě nižší. Je to tak nízké, že to je skoro úplné vakuum. Diferenční tlak je to co udržuje pohybující se puls.Teď už víme že tok výfukových plynů se skládá z jednotlivých pulsů. Můžeme to využít pro popohnání plynů na konec výfuku.
Protiklady se přitahují, proto nízký tlak na konci jednoho pulsu, přitahuje vysoký tlak na začátku dalšího pulsu. Dalo by se říci, že každý puls k sobě přitahuje ten další. To je právě to super na upravených svodech. Ty nám dovolují natáhnout pulsy a nechat je, aby každý táhnul ten další. Vsadím se, že tohle jste nevěděli. Tím se nabízejí další otázky, protože motor pracuje v různých otáčkách a tím dochází že jednotlivé pulsy nemáme ideálně v řadě za sebou (myšleno rozestupy mezi nimi). To je důvod použití svodů do Y (4-2-1,6-2-1) nebo 4-1 atd. Většina svodů na Hondy je dělaná tak, aby produkovaly výkon ve vysokých otáčkách obvyklý rozsah 4500 – 6500 ot./min. A dobrý 4-1 svody jsou ideální pro vysokootáčkový koně, o kterých jste vždycky snili. K čemu jsou tedy dobré sériové svody ? kromě ukotvení loďky u břehu? Když se nad tím zamyslíte, uvědomíte si že sériové svody jsou dobré v brzdění proudu spalin, splácnutí pulsů dohromady a slušný točivý moment v nízkých otáčkách. Je dobré vědět, že i přes moment v nízkých otáčkách, nejsou tyto svody nejlepší celkovým řešením, protože motor musí vykonat více práce aby těmito svody prohnal výfukové spaliny. Upravené svody díky tomu, že pulsy se přitahují navzájem tak doslova předchozí puls vytáhne z válce více spalin, tím je možnost do válce nasát více čerstvého vzduchu v dalším sacím zdvihu a dochází k lepšímu prohoření směsi a tím vzrůstá i výkon. Představte si že vaše Integra má v 8000 ot/min 280 půlzů za sekundu. Je tu mnohem více co zíkast, minimalizováním ztrát při vytlačování spalin, v takovém nasazení, než se zabývat lazením kroutícího momentu někde na začátku spektra otáček.
Obecné zásady ohledně svodů
Bezpochyby můžete vidět spoustu různých svodů ve vašem místním obchodu. Pouhým okouknutím těžko stanovíte optimální rozsah otáček pro ty které svody. Obecně lze říci, že pro vysoké otáčky jsou lepší svody s kratším primárním potrubím většího průměru. Delší a užší primární potrubí vám lehce zlepší spotřebu paliva a bude se vám líp jezdit běžně na ulici. Čtyřválcové motory běžně užívají svodů kde je sveden první s třetím válcem a druhý se čtvrtým válcem do Y.
Přidávají tlumiče výkon?
Odpověď je prostá, NE! Nejlepší tlumiče dokážou pouze to samé co svody, aby pomohli překonat ztrátu v podobě zpětného tlaku. Ještě jsem neviděl motor, který by s tlumiči měl vyšší výkon než motor se svody a průchozí trubkou.
Rezonátory
Na vaší soustavě výfuku můžete vidět, cosi připomínající mini tlumiče. To je Helmholtzův rezonátor, podobný pohlcovači plamenů (glasspack). Rezonátor neobsahuje žádnou výplň tlumící zvuk, to je hlavní rozdíl. Tlumení probíhá pomocí odrazů (rezonance, jak příznačné). Jak je rozlišit? Cvrnkněte prstem do rezonátoru uslyšíte čisté „ping“, zatímco glasspack vydá , jednotvárné plné klepnutí.
Turbodmychadla
Další věc co můžete najít na svém výfuku je turbodmychadlo, konkrétně turbína. Pokud je to váš případ, tak vám závidím.
Turbodmychadlo představuje odpor a zpětný tlak. To dělá výfuk o něco tišší. Všechna pravidla stále platí a tlumiče teď fungují opravdu dobře. Jedna z tlumících metod je omezování, turbodmychadlo je právě tahle. Proto tlumiče na Turbo motoru nepotřebují tolik tlumit, část práce obstarává turbodmychadlo.
Potrubí
Jsou tu i „zkušení“ závodníci, kteří tvrdí: „Větší výfuk je lepší výfuk“ Hahaha … NE!
Jak bylo řečeno, výfukové plyny jsou horké. My bychom chtěli horký celý výfuk. Ptáte se proč ? protože horký vzduch je lehčí než studený. Ve velkém výfukovém potrubí budou spaliny proudit pomaleji a budou mít více času se ochladit. Předimenzované potrubí má za následek narušení systému a průběhu pulsů z našich svodů a celé snažení je to tam. Dobré je odizolovat celý výfuk termo páskou, nebo jiným izolačním materiálem, ale kromě díry v peněžence to takový efekt na autě pro běžné ježdění nemá. S Rostoucím výkonem roste i průměr potrubí, ale neznáme přesný průměr, protože existuje právě příliš proměnných veličin. Teplota výfuku nezávisí na druhu plnění motoru, jako občas někdo říká, ale na časování, jiskře a poměrem směsi (benzín/vzduch). Limitující je prostor našeho auta, tomu se přizpůsobuje výfuk. Je důležité zvážit jestli, to jen hezky vypadá, nebo to plní námi požadovanou funkci.
Rapid 130 --> 110r --> Favorit --> 1000MB --> E34 525iA --> Swišť GTi MK III (125,8dB
) --> Golf 1.9 GTI TDI 20 jahre
felďoška 1,3 combi ethanol - prodáno, Astra caravan 1,7 Dti - prodáno, Passat variant AFN
https://www.facebook.com/RadimRemiasFoto

felďoška 1,3 combi ethanol - prodáno, Astra caravan 1,7 Dti - prodáno, Passat variant AFN
https://www.facebook.com/RadimRemiasFoto
- F.l.a.n.e.l.
- Příspěvky: 14358
- Registrován: 05 lis 2004 19:03
- Bydliště: Split, Croatia
Re: Off topic II
aladin: ja ti pošlu članek a ty tu děláš chytrého kufa 
mihaul blonďák: mi to neříkej. já to vím, už jsem vracel dva nové vyfuky.
mihaul brunet: schovat určo. budu trošku prodlužovat čelo (viz foto někde zpátky) takže určo schovat. už jsem se smířil s tím že holt nějaký kravál to dělat bude. teď musím najít něco, co bude dělat nejmenší. ten první má na délku 3O cm což se vleze v pohodě. je to na delku stejné jako GTI origo swift koncák.
PS: vadilo by tomu rezonatoru hodně kdyby se v něm objevila drátěnka???

mihaul blonďák: mi to neříkej. já to vím, už jsem vracel dva nové vyfuky.
mihaul brunet: schovat určo. budu trošku prodlužovat čelo (viz foto někde zpátky) takže určo schovat. už jsem se smířil s tím že holt nějaký kravál to dělat bude. teď musím najít něco, co bude dělat nejmenší. ten první má na délku 3O cm což se vleze v pohodě. je to na delku stejné jako GTI origo swift koncák.
PS: vadilo by tomu rezonatoru hodně kdyby se v něm objevila drátěnka???

Autoservis, diagnostika, geometrie, zprostředkování STK, přihlášení, evidenční kontroly,...
Škoda Rapid 130 (2,0i 16v) Budíž ti země lehká. Děkuju ti za vše
Škoda Rapid 130 (2,0i 16v) Budíž ti země lehká. Děkuju ti za vše

Re: Off topic II
jako nevím zkus se ho potom zeptat



VW Passat Variant Tdi
Suzuki Swišť GTi
Autoúvěry od 6%
Zprostředkování prodeje lehkých užitkových i nákladních aut IVECO a tereních Nissanů
Suzuki Swišť GTi
Autoúvěry od 6%
Zprostředkování prodeje lehkých užitkových i nákladních aut IVECO a tereních Nissanů
- F.l.a.n.e.l.
- Příspěvky: 14358
- Registrován: 05 lis 2004 19:03
- Bydliště: Split, Croatia
Re: Off topic II
snad ještě někdo hodí názor ... takový dejv tu je vždy a pořád a když by člověk čekal radu tak dej někde schovaný 

Autoservis, diagnostika, geometrie, zprostředkování STK, přihlášení, evidenční kontroly,...
Škoda Rapid 130 (2,0i 16v) Budíž ti země lehká. Děkuju ti za vše
Škoda Rapid 130 (2,0i 16v) Budíž ti země lehká. Děkuju ti za vše

- F.l.a.n.e.l.
- Příspěvky: 14358
- Registrován: 05 lis 2004 19:03
- Bydliště: Split, Croatia
Re: Off topic II




Autoservis, diagnostika, geometrie, zprostředkování STK, přihlášení, evidenční kontroly,...
Škoda Rapid 130 (2,0i 16v) Budíž ti země lehká. Děkuju ti za vše
Škoda Rapid 130 (2,0i 16v) Budíž ti země lehká. Děkuju ti za vše

Re: Off topic II
utlumi ??? rezonator tlumi uplne hovno hovno nic...ale nejvic podle me ten co tam ma nejvetsi vystuky a je jich nejvic cim vetsi odpor ve vyfuku tim se vyfukove plynyzpomali.. aspon takovy muj nazor a co se tyce delky tam bych spis volil to co se ti tam vejde
DRS Daihatsu Racing Service
Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm
Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm
Re: Off topic II
Flanel: nevim nevim.. podle me ani jeden z techto ti neutlumi moc zvuk.. spise zmeni zneni ... 
nenarves tam nejak vyfuk z feldy 1.9D? ten pry je na takove pokusy vhodny...

nenarves tam nejak vyfuk z feldy 1.9D? ten pry je na takove pokusy vhodny...
AUDI TTS 2.0 TFSI S-Tronic Quattro (Stage 1: 320HP / 420Nm)
VW Jetta VI TSI
VW Golf VI TSI
Škoda Octavia 1.6 MPI
VW Jetta VI TSI
VW Golf VI TSI
Škoda Octavia 1.6 MPI
Re: Off topic II
ja mel na felde od motoru trubku pak rezonator a na konci koncak z feldy 1.9D a super zvuk
ale to bylo pouhych 50KW

..:: MB C-Klasse ::..
..:: Okta III ::..
..:: Kawa Z1000SX ::..
..:: Okta III ::..
..:: Kawa Z1000SX ::..
Re: Off topic II
remix nemas to nekde nahrane docela by me to zajimalo s koncakem 1,9d
DRS Daihatsu Racing Service
Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm
Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm
Re: Off topic II






AUDI TTS 2.0 TFSI S-Tronic Quattro (Stage 1: 320HP / 420Nm)
VW Jetta VI TSI
VW Golf VI TSI
Škoda Octavia 1.6 MPI
VW Jetta VI TSI
VW Golf VI TSI
Škoda Octavia 1.6 MPI
Re: Off topic II
filipe bohuzel nemam
ale nedelalo to moc kraval tak akorat idealne
neco jineho proste
poe --- co ty tu



poe --- co ty tu

..:: MB C-Klasse ::..
..:: Okta III ::..
..:: Kawa Z1000SX ::..
..:: Okta III ::..
..:: Kawa Z1000SX ::..
Re: Off topic II
jo .. prave znamy to daval do GII 1.8 16V a bylo to docela tiche...
takze je to osvedceny koncak 


AUDI TTS 2.0 TFSI S-Tronic Quattro (Stage 1: 320HP / 420Nm)
VW Jetta VI TSI
VW Golf VI TSI
Škoda Octavia 1.6 MPI
VW Jetta VI TSI
VW Golf VI TSI
Škoda Octavia 1.6 MPI