Kdo napasuje T25 místo T15?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Yurii
Příspěvky: 687
Registrován: 28 kvě 2007 14:43
Bydliště: Praha 2

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Yurii »

A ty sis zase nevšimnul co jsem psal já "při stejnym průřezu potrubí" (proto jsem to napsal tučně aby ze mne nikdo nedělal vola) takže aby to bylo úplně funkční musel by se zachovat průřez potrubí minmálně stejnej jako byl na výstupu turba... to pochopí každej prcek ze základky to nepopírám, je to fyzika a na tu sme krátcí :))

Konkrétně u mýho auta by to chtěl totálně vyměnit trubku mezi turbem a klapkou a asi dát i klapku s větším průměrem.a rovnou i IC 8)
Pětka f kombajnu

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od blázen »

k tomu není asi co dodat..
chce si to přečíst něco o správné volbě vhodného turba pro svůj motor a myslím,že toto tě povede a provede vším a nakonec přijdeš na to,co se ti taboo snaží vysvětlit ..

taky tu vypsal nějaké knížky,nevidím důvod,proč si je nepřečíst
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od kentoya »

Yurii píše:A ty sis zase nevšimnul co jsem psal já "při stejnym průřezu potrubí" (proto jsem to napsal tučně aby ze mne nikdo nedělal vola) takže aby to bylo úplně funkční musel by se zachovat průřez potrubí minmálně stejnej jako byl na výstupu turba... to pochopí každej prcek ze základky to nepopírám, je to fyzika a na tu sme krátcí :))

Konkrétně u mýho auta by to chtěl totálně vyměnit trubku mezi turbem a klapkou a asi dát i klapku s větším průměrem.a rovnou i IC 8)
tak to jsem teda jelen, já měl vždy stejný průřez potrubí (necelých 66mm) a na t2 to nejelo ani na 0,7 bar, na t 25 to jelo na 0,7 bar, a na t2860 to detonovalo na 0,7 bar

promin jsem debil nerozumím tomu, hlavně že ty jo, a smajlíky si strč za klobouk a nemachruj s nima že je umíš vkládat
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od kentoya »

ono je zde ještě jedna maličkost, kterou ty stále nechápeš a to že i výfukové plyny můžou jít výfukovým potrubím o stejném průřezu jiným tlakem, takže jiné turbo, jiný tlak ve stejném i malém výfukovém potrubí a tím pádem jiné sání, a nedokážeš žádným ani tím nejšpičkovějším electronic boost controlerem ovládat dvě tak naprosto rozdílná turba stejně

ale já tomu opravdu nerozumím, jsem laik a nezajímá mě to, turbo jsem v životě neviděl, a auto s turbem v životě neměl, a nikdy jsem nic nezkusil, ani životnost turba, ani detonační limity, ani různé výfuky, silencery, různá sání, zvyšování komprese a její vliv na chování turbomotoru a bůhvíco ještě, smekám, debatu jsi vyhrál
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

tequilaman-4G63
Příspěvky: 46
Registrován: 30 zář 2009 22:50

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tequilaman-4G63 »

pokud je hodnota tlak v sani dana tak na prurezu trubek a klapky prece vubec nezalezi vy ste furt v naky uplne jiny hladine...
tim co je "restriktorem" pro vytvoreni pretlaku v sani je motor resp jeho saci trakt zejmena prurez saciho kanalu objem valce a otacky v nizkych otackach limituje hlavne objem valce spolu s otackami, ve vysokych zacina cim dal vice limitovat saci kanal a vubec schopnost plynu protlacit se sacim kanalem do valce.

pak je potreba pochopit ze turbo NEVYTVARI pretlak. turbo cerpa vzduch vytvari prutok... pretlak vznika az v te chvili kdy tenhle prutok priskrtime. kdyz z turba odebirame mensi mnozstvi vzduchu nez ktere precerpa



to kentoya :

tim prikladem pro laiky si uplne mimo... pokud ho napasuju na motor tak budu vychazet ze tlak ktery uvadis meris v sani u motoru (podle tebe v hube nekde nad jazykem napriklad) otevrenou hubou nebo hubou se slamkou pritom menis prurez saciho kanalu v hlave!!! coz nikdo nikdy na motoru nedela pokud meni jen turbo jako se rozebiralo v tomto tematu. jinak v praxi se to samozrejme dela zvetseni a vylesteni saciho kanalu (otevrena huba)samozrejme vede k zvyseni vykonu ale to tady neresime. tady bude prurez zachovan tudiz takovehle prirovnani pouzit nejde

tequilaman-4G63
Příspěvky: 46
Registrován: 30 zář 2009 22:50

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tequilaman-4G63 »

tak to jsem teda jelen, já měl vždy stejný průřez potrubí (necelých 66mm) a na t2 to nejelo ani na 0,7 bar, na t 25 to jelo na 0,7 bar, a na t2860 to detonovalo na 0,7 bar


kde si ten tlak meril ?

tequilaman-4G63
Příspěvky: 46
Registrován: 30 zář 2009 22:50

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tequilaman-4G63 »

kentoya

s tim vlivem tlaku ve ve vyfukove casti na uroven naplneni valce bys tu debatu vyhral uz davno rozved to....

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od kentoya »

já ti odpovědi napsal a ostatním doporučil at tě neposlouchají, udělej si zkouzšku sám, pokud chceš na zkoušku nějaký starý garrety, od t15, přes t2 až k t25, který si zrepasuješ, tak ti je věnuji, ale musíš si pro ně přijet, a upřímně já bych se na jejich repasi díky stavu vybodnul, ale na zkoušku dobrý, a sám uvidíš, že plácáš nesmysly, já nepotřebuji plácat do vody když zde máš knížky, které si můžeš nastudovat, anebo jsem ti napsal co jsem sám naměřil, a jestli si myslíš, že když jsem měnil turbo, tak jsem dával jinam i budík na tlak, tak se mýlíš, měnil jsem jen turba a výsledky ti napsal

a ještě ti k tomu napíšu odhad výkonu a upřímně když jsem byl na brzdě tak jsem to tipnul do 3%, to ale neznamená, že tyhle tipy jsou tak přesné
T2 na 0,7 bar, už netáhla od 5000 toček, takže výkon na té 1,8, byl někde okolo ubohých 150až170hp, při té T25, jelikož jsem si dával ke svačině 170 konová auta jako malinu a dvousetkonová se slušným nadhledem tak někde okolo 220 a s tou t28 jsem na tom byl o něco hůře jako když jsem měl na dvoukile necelých 300hp (ty turba byly na bluebirdu, kterého jsem oturbil), takže cca 260 až 270hp

jinak si přečti literaturu a možná pochopíš, a upřímně, když jsem začínal s turbama, myslel jsem si to samé co ty
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od blázen »

tequilaman-4G63
podle mě jsi debil,jinak to napsat neumím..napiš mi proč ti kurva na T15 půjde tlak od 5000ot dolů a proč s GT35 ne. Proč? Proč? Když opomeneš teplotu,hustotu..a já nevím co všechno,jsi takový idiot,který vživotě neviděl kompresorovou mapu malého a velkého turba? Já jinak těm tvejm nesmyslům nerozumím...Map je na netu několik milionů,tak než začneš psat ty své sračky se na nějakou podívej,to už snad ani není možné
0,6bar na T15 a na GT35 vživotě nebude to samé,nikdy v životě a žádná seriová ECU si sama AFR neupraví. ..a jestli to chceš dokázat.. strč si na ten motor tu GT35 budeš mít náběh nahovno a děravé těsnění pod hlavou s pístama a to pořát při stejném tlaku 0,6 bar

počkám si na fotky...

kentoya ti napsal to samé co ti napíšu já: s T25 a 1,2bar cca 220koní a s T28 šel výkon k 300hp... proč kurva? když ten tlak byl stejný ?


PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ PROČ ???????????????????????????????????????????????????????????????
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Taboo »

Yurii píše:No taky mi něják neni jasný rozdíl 0.6 baru (při stejnym průřezu potrubí to přece bude jedno jaký turbo ho tlačí) Rozdíl bude akorát v době nástupu a průběhu tlaku (což je vlastne to samý)...
OK, jeste jednou... :D

Tady je situace: N/A motor bezi pri volnobehu pri 750RPM a maximalniho vykonu dosahuje pri 7.5K RPM - pri tom samem atmosferickem tlaku vzduchu a s tim samym prumerem saciho potrubi. Podle tequilaman-4G63 to neni vubec mozne protoze do toho motoru podle neho nemuze jit bez zvyseni tlaku vetsi mnozstvi vzduchu, takze do neho zakonite jde stejne mnozstvi vzduchu at u volnobehu, tak pri maximalnim vykonu. Jakou funkci ma pote klapka sani a co reguluje?

Druha situace: Turbo dosahne nastaveneho tlaku - rekneme 15PSI (ovladanym treba pomoci EBC anebo MBC) treba v 3.5K RPM motoru, kdy je jeho vykon rekneme 100HP. I presto, ze podle tequilaman-4G63 do motoru bez zvyseni tlaku vzduchu nemuze jit jeho vetsi mnozstvi, ten motor dosahne maximalniho vykonu (treba 200HP) treba opet v 7.5K RPM - pri tom samem 15PSI tlaku turba. Prelozeno, k dosazeni 200HP v 7K RPM je naprosto zazracne zapotrebi stejneho mnozstvi vzduchu jako k dosazeni 100HP v 3.5K RPM.

Rozdil mezi N/A a turbomotorem je ten, ze atmosferickeho vzduchu je neomezene mnozstvi, ale kazde turbo je schopno dodat jen omezene mnozstvi vzduchu za daneho tlaku. Zatimco treba 14B turbo je schopno dodat jen 430CFM pri 15PSI, GT42R je pri tom samem tlaku 15PSI schopno dodat 1020CFM. Kazdy motor ma cemu se rika "volumetric efficiency", vpodstate kolik procent jeho statickeho objemu je pri urcitych otackach skutecne schopen nasat. Prumerne N/A motory maji VE mezi 80 a 90%, dobre mezi 90 a 100% a vynikajici i nad 100%. Preplnovane motory maji VE teoreticky neomezenou (= omezenou jen jejich detonacnim limitem) a bezne se pohybuje i nad 300% - coz znamena, ze treba do 2.0L turbomotoru je pote tlaceno stejne mnozstvi smese, jako do 6.0L N/A motoru s 100% volumetric efficiency. Pri 8K RPM a 300% volumetric efficiency ten 2.0L turbomotor pote potrebuje temer 850CFM smese vzduchu a paliva a pri AFR 12.5:1 pote okolo 740CFM vzduchu. V pripade treba meho vozu, to tovarni 14B turbo je pri 15PSI schopno dodat 430CFM (a maximalne okolo 480CFM pri maximalnim tlaku nad 20PSI), coz se ani zdaleka nepriblizi tem vyzadovanym 740CFM pri 300% volumetric efficiency. Naopak, me soucasne GT42R je pri stejnem 15PSI tlaku schopno dodat 1020CFM (a pri maximalnim tlaku okolo 1200CFM). Co to v praxi znamena? I presto, ze k dosazeni urcitych % VE je skutecne zapotrebi urciteho tlaku (= VE turbomotoru se neda zvysovat bez zvysovani tlaku vzduchu), male turbo - i presto, ze muze dosahnout toho zadaneho tlaku, nemusi zakonite mit potrebnou kapacitu zasobit motor maximalnim mnozstvim vzduchu.
Mozna by bylo srozumitelnejsi pouziti prikladu injectoru, kde kazdy vi, ze pri identickem tlaku paliva 45PSI a delkou otevreni 450cc a 1000cc injectory dodavaji do motoru naprosto rozdilne mnozstvi paliva. Pokud i pri tom nejdelsim pouzitelnem otevreni tech 450cc injectoru je jejich prutok nedostatecny k dosazeni urciteho A/F pomeru, zvyseni tlaku paliva neni jen tim jedinym (i presto, ze pouzitelnym) resenim. Naopak, pouziti vetsich injectoru za stejneho (anebo i nizsiho) tlaku paliva nabidne i rezervu pri pouziti kratsich dob jejich otevreni. Ono to proste neni jen o tom, jaky je v liste tlak, ale take o maximalnim prutoku pri maximalnich dobach otevreni tech injectoru pri tom danem tlaku paliva. Stejne tak, kazde turbo ma maximalni "flow" (vyjadrene v CFM anebo lb/min) pri urcitem tlaku. Pokud je motor pri tom danem tlaku vzduchu schopen absorbovat vetsi mnozstvi vzduchu nez kterym ho je to turbo schopno zasobit, tak jednoduse dochazi ke snizeni jeho VE a tim i potencialu maximalniho vykonu.
IQ stylingem nenahradis.

tequilaman-4G63
Příspěvky: 46
Registrován: 30 zář 2009 22:50

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tequilaman-4G63 »

[/quote]
kentoya píše:já ti odpovědi napsal a ostatním doporučil at tě neposlouchají, udělej si zkouzšku sám, pokud chceš na zkoušku nějaký starý garrety, od t15, přes t2 až k t25, který si zrepasuješ, tak ti je věnuji, ale musíš si pro ně přijet, a upřímně já bych se na jejich repasi díky stavu vybodnul, ale na zkoušku dobrý, a sám uvidíš, že plácáš nesmysly, já nepotřebuji plácat do vody když zde máš knížky, které si můžeš nastudovat, anebo jsem ti napsal co jsem sám naměřil, a jestli si myslíš, že když jsem měnil turbo, tak jsem dával jinam i budík na tlak, tak se mýlíš, měnil jsem jen turba a výsledky ti napsal

a ještě ti k tomu napíšu odhad výkonu a upřímně když jsem byl na brzdě tak jsem to tipnul do 3%, to ale neznamená, že tyhle tipy jsou tak přesné
T2 na 0,7 bar, už netáhla od 5000 toček, takže výkon na té 1,8, byl někde okolo ubohých 150až170hp, při té T25, jelikož jsem si dával ke svačině 170 konová auta jako malinu a dvousetkonová se slušným nadhledem tak někde okolo 220 a s tou t28 jsem na tom byl o něco hůře jako když jsem měl na dvoukile necelých 300hp (ty turba byly na bluebirdu, kterého jsem oturbil), takže cca 260 až 270hp

jinak si přečti literaturu a možná pochopíš, a upřímně, když jsem začínal s turbama, myslel jsem si to samé co ty
T2 na 0,7 bar, už netáhla od 5000 točeknethla protoze v sani uz urcite nebylo 0,7bar, takže výkon na té 1,8, byl někde okolo ubohých 150až170hp, při té T25, jelikož jsem si dával ke svačině 170 konová auta jako malinu a dvousetkonová se slušným nadhledem tak někde okolo 220 a s tou t28 jsem na tom byl o něco hůře jako když jsem měl na dvoukile necelých 300hp (ty turba byly na bluebirdu, kterého jsem oturbil), takže cca 260 až 270hpano protoze ta turba byla schopna udrzet nastaveny tlak i ve vysich otackach

tequilaman-4G63
Příspěvky: 46
Registrován: 30 zář 2009 22:50

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tequilaman-4G63 »

lidi ctete ty moje prispevky... dyt uz to tady vysvetluju takovou dobu... nechapu ze ma este nekdo porad problem to pochopit

jediny kdo mi tady zatim byl schopen narusit stabilitu me myslenky byl kentoya s tim protitlakem z vyfukove strany ktery by mohl ovlivnit plneni valce i pri stejnem tlaku v sani o tom ze vyznam vyfuku muze byt tak zasadni i u ctyrtaktu sem se tady zaslechl poprve a pro to sem ho i prosil aby to rozvedl.

tsin
Příspěvky: 413
Registrován: 15 čer 2006 19:22

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tsin »

tequilaman-4G63 píše:lidi ctete ty moje prispevky... dyt uz to tady vysvetluju takovou dobu... nechapu ze ma este nekdo porad problem to pochopit

jediny kdo mi tady zatim byl schopen narusit stabilitu me myslenky byl kentoya s tim protitlakem z vyfukove strany ktery by mohl ovlivnit plneni valce i pri stejnem tlaku v sani o tom ze vyznam vyfuku muze byt tak zasadni i u ctyrtaktu sem se tady zaslechl poprve a pro to sem ho i prosil aby to rozvedl.
promin mi moje OT tady, ale zajimalo by me jestli si postavil uz nejaky auto
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6

tequilaman-4G63
Příspěvky: 46
Registrován: 30 zář 2009 22:50

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tequilaman-4G63 »

kdybys cetl videl by si ze sem nepostavil jeste nic za to sem mel tu cest byt soucasti tymu ktery stavel 160hp vrchovy special skoda favorit s atmo 136 motorem , precetl sem vse co mi s touto tematikou prislo do ruky a taky jsem byl v zakulisi rally tymu s vozy subaru impreza n12 a n14 . za to ze sem nic nepostavil se nestydim, proste bohuzel dosud nebyla moznost. na druhou stranu porat mam dostatek teorie na to abych mohl prispivat a budu prispivat a hajit si svuj nazor do te doby dokud se neobjevi argument ktery mi mou pravdu vyvrati a VYSVETLI proc je to jinak a ne tak. viz argument s protitlakem z vyfukove strany ktery sice moji myslenku zatim nevyvratil ale je mozne ze kentoya to rozvede tak ze sklopim usi reknu ze se mylim a budu stastny ze sem se zase neco priucil

PhoB
Příspěvky: 166
Registrován: 02 led 2006 23:11

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od PhoB »

Nedalo mi to, abych sem taky neco nenapsal.

V prvni rade bych se rad zeptal, jestli je tohle od taboo pravda:
"Jednoduse, i kdyby byly teplota vzduchu a tlak turba naprosto stejne, vetsi turbo pri tom samem tlaku dodava vetsi mnozstvi vzduchu."

Taboo posledni dobou casto v kazdem nasledujicim prispevku argumentuje trosku jinak nez v tom predeslem(nemyslim ted jen v tomhle tema). Treba v tom poslednim prispevku, bych z toho prostredniho(nejvetsiho odstavce) pochopil, ze vlastne nepotrebuju nijak upravovat vacky a podobny ptakoviny pro umozneni vstupu vetsiho mnozstvi vzduchu do motoru, staci jen nekonecne velke turbo.
V druhem odstavci myslim nespravne prirovnal turbo ke vstrikovaci. Ne, myslim ze turbo (v tomhle porovnani) bych priradil spise palivovemu cerpadlo (podobna situace jako kentoya nespravne prirovnal velikost turba ke slance).

Proto se priklanim k nazoru tequilamana, mozna je nespravne receny tlak 0.6bar - to uz muze byt v realu moc. Turbo neni jen saci cast, je to i vyfukova cast. Takze kdyz TEORETICKY zapomeneme na vyfukovou cast. Malinke turbo tlacit tlak na budiku ktery pro jeho kompresorovou cast bude stejne efektivni jako pro obrovske turbo, tzn i ta TEPLOTA vzduchu bude stejna, prurez potrubi stejny, i to NEJUZSI MISTO ktere je prave prirovnavano ke vstrikovacum = ventily-prumer doba otevreni atd stejna, tak i ten posrany vykon musi byt STEJNY.
Jakmile se samozrejme budeme dostavat do tlaku kde male turbo bude prilis zahrivat vzduch, pak se meni mnozstvi vzduchu a i kdyz tlak na budiku bude stejny, vykon stejny nebude.
To je to oc se tu vsichni hadate, tequilaman mam za to, ze mysli tu prvni variantu a vy mu vnucujete tu realnejsi druhou.

Kentoya je praktik, ale posledni dobou se chova jak mistr sveta, bere vsechny ostatni jako "laiky" a to myslim neni dobre.
S2 ABY Coupe in ressurection
Delta Integrale 16V
remote Lancer EVO8
ex JDM STI typeR ver3
ex Yellow Punto GT 2.0 16VT & 20VT

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od blázen »

Jenomže ty na tom motoru kde je T15 ten tlak 0,6bar pravděpodobně neudržíš ve vysokých otáčkách , kdežto s tím gt35 ano, takže ten posraný výkon stejný nebude.

A ke knkrétnímu přikladu jsem stále názoru, že T15 jen tak za T25 vyměnit nemůže protože si posere totálně AFR
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

tequilaman-4G63
Příspěvky: 46
Registrován: 30 zář 2009 22:50

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tequilaman-4G63 »

blázen píše:Jenomže ty na tom motoru kde je T15 ten tlak 0,6bar pravděpodobně neudržíš ve vysokých otáčkách , kdežto s tím gt35 ano, takže ten posraný výkon stejný nebude.

A ke knkrétnímu přikladu jsem stále názoru, že T15 jen tak za T25 vyměnit nemůže protože si posere totálně AFR

dyt to je to co tu celou dobu rikam!!! podstatne je udrzet ten tlak v sani.. kdyz ho udrzis je to uplne jedno cim.. t15 nebo gt35r nebo kompresor nebo jakekoli jine foukatko je to uplne jedno podstatne je udrzet ten tlak v sani

a afr by se rozhodit nemelo protoze ecu vychazi vetsinou z tlaku v sani otacek a tps zbytek snimacu jsou vetsinou jen korekcni veliciny

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Libor12 »

A čidlo teploty vzduchu právě u turbomotoru dost důležité. MAP+TPS tím by jsi mizerně řídil atmo motor. Praktická zkušenost třeba u motoru 3sgte kde vyměnís origo hitachi ct26b za t3 musíš přidat 0.5bar na tlaku paliva aby jsi udržel přijatelné afr a stejně je to nad 6000rpm chudé,pokud se to snažís dohnat i nad nimi tak to zase nejde dole,protože jednotka si s tím není schopna poradit,a tlak turba je pořád stejný 0.7bar a mění se teplota vzduchu,tím i množství kyslíku v něm obsažené.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

tequilaman-4G63
Příspěvky: 46
Registrován: 30 zář 2009 22:50

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tequilaman-4G63 »

jj teplota vzduchu je taky dost zasadni pravda ale ecu by si teplotuspis nemela mit problem dokorigovat kdyz si clovek uvedomi rozdily teplot v zime a v lete.....

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Taboo »

PhoB píše:V prvni rade bych se rad zeptal, jestli je tohle od taboo pravda:
"Jednoduse, i kdyby byly teplota vzduchu a tlak turba naprosto stejne, vetsi turbo pri tom samem tlaku dodava vetsi mnozstvi vzduchu."
Jiste. Mas o tom pochyby :? ?
ObrázekObrázek
PhoB píše:Taboo posledni dobou casto v kazdem nasledujicim prispevku argumentuje trosku jinak nez v tom predeslem(nemyslim ted jen v tomhle tema).
A jak by jsi po mne chtel abych argumentoval? Vzdyt se tady jen do nekonecna porad opakuji!
PhoB píše:Treba v tom poslednim prispevku, bych z toho prostredniho(nejvetsiho odstavce) pochopil, ze vlastne nepotrebuju nijak upravovat vacky a podobny ptakoviny pro umozneni vstupu vetsiho mnozstvi vzduchu do motoru, staci jen nekonecne velke turbo.
Tak to jsi pochopil velice spatne, protoze celou tu dobu se tady snazim vysvetlit, ze tlak vzduchu - at uz atmosfericky anebo turba - sam o sobe nic neznamena bez kombinace jeho mnozstvi. Co se stane, kdyz upravis vacky - a atmosfericky tlak anebo tlak turba se absolutne nezmeni? Podle tequilaman-4G63 se nemuze stat vubec nic, protoze udajne bez zvyseni tlaku vzduchu nemuze jit do motoru vetsi mnozstvi vzduchu. Co se stane kdyz pouzijes propustenejsi air filter, mene restriktivni vyfuk anebo upravis kanaly hlavy? Opet, tlak vzduchu se nezmenil...
Pokud ale chces srovnavat, jak efektivni je preplnovani v porovnani s upravami N/A motoru, tak ano, preplnovanim dosahnes vyssiho vykonu i s tovarnimi vackami (ktere i nadale treba nebudou pro ten motor optimalni), nez pri pouziti tech nejoptimalnejsich vacek v N/A motoru.
PhoB píše:V druhem odstavci myslim nespravne prirovnal turbo ke vstrikovaci. Ne, myslim ze turbo (v tomhle porovnani) bych priradil spise palivovemu cerpadlo (podobna situace jako kentoya nespravne prirovnal velikost turba ke slance).
OK, moje priklady se ti nelibily, vezmeme si tvoje. Jedno palivove cerpadlo je schopno dodat 10 litru paliva za hodinu pri tlaku 45PSI, druhe cerpadlo 20 litru za hodinu pri tlaku 45PSI. Odber motoru je 15 litru za hodinu pri tlaku 45PSI. Tlak paliva se nezmenil, jedno cerpadlo zasobi motor dostatecnym mnozstvim paliva, druhe ne... Podle tequilaman-4G63 je ale cerpadlo jako cerpadlo a turbo jako turbo, protoze 45PSI je 45PSI, pri kterych kazde cerpadlo dodava to same mnozstvi paliva a 15PSI je 15PSI, pri kterych kazde turbo dodava to same mnozstvi vzduchu.
IQ stylingem nenahradis.

tequilaman-4G63
Příspěvky: 46
Registrován: 30 zář 2009 22:50

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tequilaman-4G63 »

taboo ty si zase mimo.... nebavim se o max tlaku jaky je turbo schopne dodat ani o tlaku na jaky je nastavene ale o tlaku v sani!!!!!!!!!!!

tequilaman-4G63
Příspěvky: 46
Registrován: 30 zář 2009 22:50

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tequilaman-4G63 »

kdyz totiz zmeris jaky tlak ta tvoje pumpa 10l v prikladu cerpa do motoru se spotrebou 15l tlak nikdy nebude tech 45 psi tlak bude nula nebo max 0,1psi

tequilaman-4G63
Příspěvky: 46
Registrován: 30 zář 2009 22:50

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tequilaman-4G63 »

PhoB píše:Nedalo mi to, abych sem taky neco nenapsal.

V prvni rade bych se rad zeptal, jestli je tohle od taboo pravda:
"Jednoduse, i kdyby byly teplota vzduchu a tlak turba naprosto stejne, vetsi turbo pri tom samem tlaku dodava vetsi mnozstvi vzduchu."

.
stouhle otazkou je to tezke primarne tlak turba a tlak v sani sou dve pravdepodobne jine veliciny zanm definici tlaku v sani ale nevim co si predstavit pod tlakem turba....

jinak na totoznem motoru pri stejnem tlaku v sani , otackach motoru a teplote a pokud nebudeme uvazovat ten protitlak ve vyfuku bude mnozstvi vzduchu ktere turbo precerpa stejne akorat ze t15 se bude tocit jak vztekle a gt35r si to bude davat v klidecku
Naposledy upravil(a) tequilaman-4G63 dne 31 říj 2009 21:58, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Taboo »

tequilaman-4G63 píše:kdyz totiz zmeris jaky tlak ta tvoje pumpa 10l v prikladu cerpa do motoru se spotrebou 15l tlak nikdy nebude tech 45 psi tlak bude nula nebo max 0,1psi
Konecne ti to doslo... :kladivo: Trochu rozdil od tech nesmyslu, za kterymi jsi si tak stal jen na predchozi strane:
tequilaman-4G63 píše:pokud bude v sacim potrubi 0,6 bar tak tam bude 0,6bar a je uplne jedno kde se tam vezmou jestli je tam natlaci kompresor turbo z liazky nebo je tam nafoukas pumpickou na nafukovani lehatka na vodu je to uplne ale uplne totalne jedno
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Libor12 »

tequilaman-4G63 píše:jj teplota vzduchu je taky dost zasadni pravda ale ecu by si teplotuspis nemela mit problem dokorigovat kdyz si clovek uvedomi rozdily teplot v zime a v lete.....
Teplota vzduchu jdoucí z turba je nad 140st/C proto se používá ic aby jsi ho ochladil na nějakou rozumnou hodnotu. V zimě v létě tě vůbec nezajímá. To jsou až pak následné korekce pro start,po start atd
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od blázen »

Ecu si nedoreguluje nic, fungovat to prostě nebude, když za tu T15 strčí T25 a neupravi software za předpokladu, že palivová soustava je dostatečně dimenzovaná, tak uslyši chvíli před tím než se mu posere motor cinkání z motoru v boostu. Tak to dopadne a ne jinak. Proč celý svět kupuje drahé řídícínjednotky a upravuje software, když je jednon čím foukaji? Chtěl bych viďět rozdíly ve výkonu s tím T15 a GT35.....


Na ca18det je výkon s 1bar na T25 cca 200hp na to samém motoru s GT35 mají výkony okolo 400hp myslíš že si to vše řídící jednotka poupraví tak aby to fungovalo?
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

tequilaman-4G63
Příspěvky: 46
Registrován: 30 zář 2009 22:50

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tequilaman-4G63 »

Taboo píše:
tequilaman-4G63 píše:kdyz totiz zmeris jaky tlak ta tvoje pumpa 10l v prikladu cerpa do motoru se spotrebou 15l tlak nikdy nebude tech 45 psi tlak bude nula nebo max 0,1psi
Konecne ti to doslo... :kladivo: Trochu rozdil od tech nesmyslu, za kterymi jsi si tak stal jen na predchozi strane:
tequilaman-4G63 píše:pokud bude v sacim potrubi 0,6 bar tak tam bude 0,6bar a je uplne jedno kde se tam vezmou jestli je tam natlaci kompresor turbo z liazky nebo je tam nafoukas pumpickou na nafukovani lehatka na vodu je to uplne ale uplne totalne jedno

nene nic mi nedoslo rikam tu celou dobu furt to same jen ty si konecne pochopil mou myslenku :potlesk:

tequilaman-4G63
Příspěvky: 46
Registrován: 30 zář 2009 22:50

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tequilaman-4G63 »

Libor12 píše:
tequilaman-4G63 píše:jj teplota vzduchu je taky dost zasadni pravda ale ecu by si teplotuspis nemela mit problem dokorigovat kdyz si clovek uvedomi rozdily teplot v zime a v lete.....
Teplota vzduchu jdoucí z turba je nad 140st/C proto se používá ic aby jsi ho ochladil na nějakou rozumnou hodnotu. V zimě v létě tě vůbec nezajímá. To jsou až pak následné korekce pro start,po start atd
jj urcite ale pokud to je seriova ecu z turbo motoru musi pocitat s tim ze turbo vzduch ohreje tam sem ani tak nemiril. miril sem tam ze pokud budes mit seriove turbo v lete +30C a nebo v zime -30C musi fungovat pokud namontujes turbo ktere bude vzduch ohrivat vice a budes jezdit za mrazu ecu by si to porat mela byt schopna odregulovat v parakach v lete uz samozrejme nebude ale je to hrozne individuelni a kazda ecu se zachova jinak ma jine limity nektera to nedoreguluje vubec hodi okamzite chybu do pameti zavad nebo rovnou fuel cut to same i se vsema ostatnima snimacema a reakcema ecu na ne nektera to pobere nektera ne rozhodne sou tu limity ktere prorazeji nejdriv pigi pak stand alone zalezi na velikosti zasahu a typu ecu kazde ma svoje...

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Libor12 »

Ecu nepracuje s předpokládanými hodnotami. Ona tu teplotu musí vědět naprosto přesně aby si dle tebou uvedeného vzorce dokázala spočítat kolik k němu má dat paliva.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

tequilaman-4G63
Příspěvky: 46
Registrován: 30 zář 2009 22:50

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tequilaman-4G63 »

jiste ze musi znat hodnoty presne ale pokud ji nebudeme menit cidla za cidla s jinou charkteristikou tak je bude znat presne ne? ale to se nam diskuze smeruje nekam uplne jinam :wink:

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“