
Ostré vačky
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- Chosse
- Příspěvky: 3622
- Registrován: 19 led 2006 07:17
- Bydliště: u Prostějova...
- Kontaktovat uživatele:
Ostré vačky
Zdarec chlapi kdo mi poradí výrobce ostrých vaček na škodovky,konkrétně favorita.Díkes předem 

- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
pohledej, na netu je toho jak sraček-buď výrobce nových,nebo v nějakým motorsport bazaru-občas se v bazarech objeví zajímavá nabídka
doporučuju buď vačky origo škoda motorsport (ty už moc nejsou a jsou ceněný..) nebo vačky od výrobců: Fiedler/Albrecht - tito dva za totality spolu spolupracovali (aby ne , když bydlej ve stejným městě..) a dělali snad i něco přímo pro škodovku../Chovanec...
doporučuju buď vačky origo škoda motorsport (ty už moc nejsou a jsou ceněný..) nebo vačky od výrobců: Fiedler/Albrecht - tito dva za totality spolu spolupracovali (aby ne , když bydlej ve stejným městě..) a dělali snad i něco přímo pro škodovku../Chovanec...
Naposledy upravil(a) honza 2.0 16v dne 27 úno 2007 19:00, celkem upraveno 1 x.
http://www.engitec.wz.cz/
ing. Chovanec

Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Re: Ostré vačky
Já před měsícem jsem po dlouhém váhání a sbírání informací šel do vačky od p. Čepka - motor Excel, tak jsem na to na jaře zvědavý.
Re: Ostré vačky
Jaké chceš časování nebo jak by to mělo jezdit?
Da, doufam, ze mi ji neukradl z motoruChosse píše:Zdravím,tak se mi ozval borec s vačkou 280 za 2000,- dá se to za tu cenu?

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
http://web.skodateam.cz/index2.php?ses_ ... 15&idz=354
tady něoc od shwejka ..mylsím že ten taky umí..
tady něoc od shwejka ..mylsím že ten taky umí..
Staci spravne seridit vule, pokud bys chtel poradne vytacet motor, tak jsou lepsi tvrdsi pruziny, ale to si zas koledujes o jine problemy.Chosse píše:Chlapi tak jsem tu vačku objednal,je to dobrej kamoš a říkal že on sám ji má taky od toho borce a vše v pohodě,tak uvidíme.Doporučil mi akorát pod ventilové pružiny přidat podložky.Ty co jsou origo tak o 1ks navíc.Čauec zatim a díky za rady
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- Kingmichal
- Příspěvky: 299
- Registrován: 15 čer 2005 16:41
- Bydliště: Praha-Horní Měcholupy
- Kontaktovat uživatele:
Tak tomu sem psal asi uz 2* a jeste ani jednou mi neodpovedel takze nevim no....Anděl píše:http://www.engitec.wz.cz/ing. Chovanec

Alfa Romeo 156 2.0TS 114KW 

- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ostré vačky
Mám dotaz,na 280° vačky ( motor C20XE 16V) dát silnější pružiny nebo jen podložky? Každej říká něco jiného a popřípadě kde sehnat?díky za názor a info...
Fábia TDi 4x4 - race
F11 530D M - day
E92 335i
E53 3.0i ex
AutoVELVET Autobazar Šumperk
ODTAH VOZIDEL , ND BMW 773886911
F11 530D M - day
E92 335i
E53 3.0i ex
AutoVELVET Autobazar Šumperk
ODTAH VOZIDEL , ND BMW 773886911
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ostré vačky
Asi takhle. Ventilova respektive jakákoli jiná pružina je vyrobena v určitém rozměru který určuje její sílu respektive odpor který klade při stlačení. Říká se tomu spring rate a je vyjádřen silou většinou N ale také kg a dalších,kterou je potřeba vynaložit na její stlačení/roztažení o jednotku délky. Takto vyrobena pružina je tepelně zpracována aby si své vlastnosti udržela. Tomu se zase říká memory efekt. Protože je to jenom ocel tak tento efekt se samozřejmě časem snižuje a pružině se začne její spring rate snižovat. Samozřejmě je počítán z určitého rozměru. No a ty tu pružinu podložís. Co se stane? Spring rate neboli síla která bude potřeba k jejímu stlačení nevzroste,ty jen posunes začátek toho kdy pružina začne pracovat. Jenže to má druhé úskalí a tím je ten memory efekt a pružina se tomu že je neustále stlačena přizpůsobí a pracovní bod se posune zpět.
na to doplatila spousta majitelů motoru zvlášť u regulátoru tlaku oleje,kdy než by ho vyměnili tak dali také na radu podobného člověka jaký to radil tobě aby zvýšili tlak oleje než novou pružinu raději podložky. On se ten tlak v důsledku toho co jsem řekl v úvodu zvýší ale pouze dočasně a pak motor zaklepal. Častý důvod. To samé se stane s těmi pružinami na ventilech. Kdyby to bylo tak jednoduché asi by se nikdo nezabyval výrobou několika sad o různém spring rate pro různé setupy ale prodával by jen podložky. Pokud mi nevěřís vezmi ventilovou pružinu změř dej do svěráku a stlač jako kdyby jsi dal podložky navíc. Dvakrát třikrát denně ji polej vroucí vodou na 10min a za měsíc změř. Uvidíš sám co se stane.

toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Ostré vačky
Libor12: Čau,díky za info,dnes se mi to potvrdilo u známého,říkal to samé co ty. Když budu mít štěstí,chvílu to vydrží,když ne,tak dokonce praskne a hotovo. Nevíš náhodou,kde tvrdši (silnější) pružiny sehnat??
Fábia TDi 4x4 - race
F11 530D M - day
E92 335i
E53 3.0i ex
AutoVELVET Autobazar Šumperk
ODTAH VOZIDEL , ND BMW 773886911
F11 530D M - day
E92 335i
E53 3.0i ex
AutoVELVET Autobazar Šumperk
ODTAH VOZIDEL , ND BMW 773886911
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ostré vačky
Podívej jestli existuje nějaký výrobce performance dílů pro tvůj typ motoru a zvolenou vacku, pokud ne tak v podstatě každá pružinarna Ti je udělá. Ale chce to originál a tomu přizpůsobit spring rate,ale ne zas moc aby se zbytečně nezvyšovaly parazitní ztráty. Třeba pružiny na mé 4a jsou pro zvolené otáčky o 6kg tužší na mm.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Ostré vačky
Nemáš tak docela pravdu, jelikož síla pružiny stlačením roste, co že dáno vztahem:Libor12 píše:No a ty tu pružinu podložís. Co se stane? Spring rate neboli síla která bude potřeba k jejímu stlačení nevzroste,ty jen posunes začátek toho kdy pružina začne pracovat.
F = k * y
kde: F.... je síla pružiny, k... je tuhost pružiny a y.... je stlačení...
a jestli znáš silový diagram pružiny, tak mi dáš za pravdu

Audi Coupe quattro 20v
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ostré vačky
Podkládat nemůžeš donekonečna... musíš zachovat nějakou minimální vůli mezi závity (optimálně 1mm a více mezi středními závity) při plném zdvihu.Podložením pružiny tu vůli zmenšíš... někdy natolik, že pružina může prasknout..nebo tak, že ani neotočíš motorem, v případě že po sobě nic nekontroluješ a neměříš..jen děláš to co někdo někde vykládal.....Benny píše:Nemáš tak docela pravdu, jelikož síla pružiny stlačením roste, co že dáno vztahem:Libor12 píše:No a ty tu pružinu podložís. Co se stane? Spring rate neboli síla která bude potřeba k jejímu stlačení nevzroste,ty jen posunes začátek toho kdy pružina začne pracovat.
F = k * y
kde: F.... je síla pružiny, k... je tuhost pružiny a y.... je stlačení...
a jestli znáš silový diagram pružiny, tak mi dáš za pravdu
bohužel s jinou vačkou (ne)potřebuješ jiný "k" a to podložením nezískáš...pouze zvětšíš počáteční sílu, která může ve finále znamenat třeba vydrolení zvedáků/podložek, opotřebení palců vačky atd.. sestkal jsem se s mnoha pružinama pro "ostré" vačky, které měli tuhost značně vyšší, ale počáteční síla při "montážní výšce" byla menší než v případě seriových pružin..
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ostré vačky
Jistě,že Ti dám za pravdu,jenže to jsi uvedl jen část. Pružina má 4 stavy. Volný,předpruženy,pracovní,mezní. Volný- pružina tak jak je vyrobena,předpruženy je osazena na ventilu,pracovní -ten nejdůležitější v tuto chvíli by pružina po celou dobu zdvihu měla mít co nejrovnoměrnější sílu a mezní to je pružina stlačena na dosed závitu- nemělo by být. Podložením jen zkrátís něco zrušís stav předpruženi kam by se kvůli tomu aby vydržela co nejdéle měla vracet.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Ostré vačky
No jasně, jen jsem reagoval na část textu, co jsem citoval. Je jasný, že podkládat pružiny nejni ideální, jelikož se zvyšuje právě i její předpětí, což je nežádoucí a způsobuje vydření vačky, jak už bylo řečeno. A mnohem lepší je použít pružinu s větší tuhostí.
Audi Coupe quattro 20v
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ostré vačky
Mozno ti pomoze toto:LLuKKi píše:Libor12: Čau,díky za info,dnes se mi to potvrdilo u známého,říkal to samé co ty. Když budu mít štěstí,chvílu to vydrží,když ne,tak dokonce praskne a hotovo. Nevíš náhodou,kde tvrdši (silnější) pružiny sehnat??
http://195.28.90.58/dohc/ostatne/DSCN1371.JPG
na ople su dobry Rise Motorsport, Dbilas-Dynamic, AVL-Shrick...
ja mam na motore prebrusene 272st vacky a podla dbilasu je "konecna hranica"
kedy je mozne pouzit standardne "seriove" pruziny.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/