no nečekal jsem že tu vůbec někdo po roce a půl bude reagovat
co se týče egr....nemohu posoudit ovlivnění neboť když jsem tendle tůůůning chtěl zkusit tak jsem zjistil že majitel předemnou to už udělal no....spíš mě totálně nasral tím že říkal že neví co autu je a já sem teda tak trochu sháněl rady a info a další podrobnosti sem tahal z minulího majitele atd atd až se přišlo na to že pokurvil rozvody no :(
co udělá dežo po dokončení fylozofické fakulty??
----------------------------------------------
sbalí lešení a přesune se na právnickou
spravne fungujuci motor by ziaden velky bordel do sania pustat nemal. vyrobci uz dlhe roky pracuju na co najcistsom spalovani, cize ak vsetko pracuje tak ako ma, tak by zanasanie sania recirkulaciou malo prebiehat len velmi, velmi pomaly.
samozrejme ak motor spaluje olej, alebo diesel nadmerne dymi, tak zanasanie moze byt vyraznejsie.
ale ak diesel pri nizkej zatazi prehnane dymi, tak je s nim nieco dost spatne. dymit "moze" v prechodnych rezimoch pri velkom / maximalnom zatazeni, ale vtedy sa egr zatvara.
rovnako ak z turba tecie olej, a svinstvom z jeho spalovania egr zaserie cely motor, tak to tiez nieje uplne chyba na strane egr...
Souhlasim s tim, ze odpojenim EGR se generalni oprava motoru neudela. Nicmene vzhledem k tomu, jak valna vetsina lidi "upravuje" motory v CR, je (obecne vzato, tj. ne specificky pro 4G63) pro ne zaslepeni toho vstupu plusem, protoze se jim opravdu o neco min zabordeli ten motor, respektive sani. V naproste vetsine je navic u tovarnich motoru dostatecna rezerva v AFR, takze pisty se propalovat po zaslepeni EGR hned nebudou, nejspis je to i kvuli tomu, ze vyrobci pocitaji s pripadnou poruchou EGR nebo jeho ucpani, ktery by ECU nepoznala (coz je i princip te upravy pomoci block-off plate).
Takze suma sumarum, pokud je motor v poradku a funguje dobre, neni zadnej zvlastni duvod ten EGR hned zaslepovat.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Ono je to asi taky kus od kusu. Bracha ze zvedavosti rozebral EGR u jeho TDI, ktery jede normalne, nekouri a vubec se chova tak nejak standartne, nicmene nasel to tam skoro uplne ucpany, akorat tam zbyla mala dirka uprostred a humus to prej byl neskutecnej. Nicmene TD ma oproti benzinu pochopitelne vetsi sklon k vyrobe sazi
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Beaver píše:Ono je to asi taky kus od kusu. Bracha ze zvedavosti rozebral EGR u jeho TDI, ktery jede normalne, nekouri a vubec se chova tak nejak standartne, nicmene nasel to tam skoro uplne ucpany, akorat tam zbyla mala dirka uprostred a humus to prej byl neskutecnej. Nicmene TD ma oproti benzinu pochopitelne vetsi sklon k vyrobe sazi
Tyto ptoblemi maji vetisnou ti kteri tem turbo dieselum nenakladaji... tem se pak i zadiraji turba u verzi PD...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
JonnY píše:Beaver : no, ked si predstavim nejaky slovensky "vytuneny" diesel, ktory cmudi jak lokomotiva, tak sa zas nieje co divit ze to egr musia odpojit ...
Taboo : u nas sa myslim tato "uprava" pouziva hlavne pri diesloch.
ked je cele sanie zasrate olejom z turba, a vdaka opotrebovanym vstrekovacom motor dymi viac nez by mal aj v closed loop eco rezime, tak to zanasanie moze byt naozaj extremne.
a ked vymena vstrekov a turba moze cenovo dosiahnut na velku cast z hodnotu celeho auta, tak sa to "riesi" aspon takto. a je to relativne pochopitelne.
otazne je, ci sa tym zanasanie spalovacich priestorov naopak neurychli. vsetky modernejsie egr su chladene vodou, ktora prispieva k zohriatiu chladiacej kvapaliny a tym aj motoru. jeho odpojenim sa moze (pri diesloch) vyrazne predlzit doba nez sa motor zohreje. a ak motor po zaslepeni egr bude pracovat vacsinu prevadzky studeny, tak zanasanie spalovacieho priestoru (vratane vstrekovacov) moze byt dost vyrazne.
Taboo: ohledne toho tepelneho namahani je to napriklad u 7M-GTE trosku slozitejsi. EGR je tam umisteno na pomerne nestastnem miste, uplne na konci hlavy ma totiz EGR chladic, kterym plyny prochazi nez se dostanou vubec do EGR ventilu. Diky tomu se zadni cast hlavy za sestym valcem vice ohriva. Lidi proto EGR rusi nejen zablokovanim vstupu do intake manifoldu, ale navic jeste i nejlepe zaslepenim toho chladice (pouzitim block-off plate misto vika toho chladice). Samozrejme u serioveho motoru to neni zadna tragedie, nicmene velka cast majitelu zvysuje plnici tlak, cimz uz tak zvysi teploty a zrovna ta zadni cast motoru se nijak zvlast dobre nechladi (holt radovy setivalec ma i svoje mouchy). To jsme ale uz zase odbocili od 4G63...
Naposledy upravil(a) Beaver dne 13 črc 2010 10:07, celkem upraveno 1 x.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Taboo píše:Neni. 4G63 ma EGR port umisteny take az uplne na konci hlavy. Ten port se tahne se napric celou hlavu skrze vodni kanal, ktery jeho vyfukove plyny dodatecne chladi. Co se tyka tepelneho namahani 7MGTE, to je eliminaci EGR systemu naopak ZVYSENO. Konkretne, pri plynule jizde 80mph je EGT o celych 100 stupnu vyssi (okolo 800 stupnu C) bez EGR, nez s ni. Lidi, kteri EGR u 7MGTE (jako u kazdeho jineho motoru) rusi, tu situaci paradoxne pouze zhorsi.
Uznávám, že se sériovým fuel managementem ta hodnota půjde nahoru pokud nepůjde zrovna o WOT nebo idling, ale zase Supry nejezdí moc jako daily drivery a odstranění EGR taky nebývá jediná úprava (i když jedním z předmětů diskuze je situace kdy by zaslepení EGR bylo jedinou úpravou). Problém s tím EGR chladičem v případě 7M je hlavně fakt, že oproti napříč uloženému 4G motoru (který se chladí rovnoměrněji) jde o motor uložený podélně a tu teplotu tam hloupě zvyšuje lokálně a navíc na místě, které se chladí jen kapalinou. Každopádně nárůst o 100 stupňů (Celsia ?) je zajímavá informace, protože to není zrovna malý skok.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"