friktion-tek
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
friktion-tek
Vím,že se tu různe přísady do oleju řešily několikrat a diskuze vedla k tomu že všechny jsou k h...u ale dorazila mi nabidka mailem na toto http://friktiontek.com/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false; a docela to po přečtení nahlodalo moje přesvědčení. Mají na to všemožné certifikaty včetně TUV a SAE. Že by to opravdu fungovalo? Nebijte mne hned
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: friktion-tek
Tak podobné přísady s kovokeramickým materiálem používám už roky.U nás dostupné jsou Ceratec od Liqui Moly nebo Xeramic.Obsahují hexagonální nitrid bóru.Snižuje to tření,hlučnost atd..
Nissan Pulsar NX
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold
Re: friktion-tek
kvůli těmhle přísadám jsem jednou psal i na ústav paliv a maziv...
Otázka od RedX: Dobrý den, rád bych věděl, jestli má smysl přidávat do motorového a
převodového oleje aditiva pro snížení tření, jako např. militec nebo
ekolube. Mají opravdu reálný účinek? Díky za odpověď
Dobrý den,
snížení tření mazazacím olejem by bylo určitě pro každé zařízení přínosné
pro jeho delší životnost a snížení provozních nákladů. Přesto jsem k
dodatečnému vylepšování vlastností skeptický a nevěřím v reálnost a
efektivitu takového zlepšování. Pokud by bylo zlepšení možné, přínosné a
realizovatelné, tak takový mazací olej by se vyráběl standardně a jiště za
nižší cenu než při dodatečné "výrobě" uživatelem. Navíc je známo, že např.
někteří výrobci motorů dodatečné aditivace motorového oleje odmítají a jistě
k tomu mají důvod. Obecně tedy odpovědět nelze, bylo by nutné důkladně
přínosy a efektivitu prověřit, což je velice nákladné a takové informace
nemáme k dispozici.
Miloš Auersvald
projektový manažer
Ústav paliv a maziv, a.s.
člen skupiny SGS
Otázka od RedX: Dobrý den, rád bych věděl, jestli má smysl přidávat do motorového a
převodového oleje aditiva pro snížení tření, jako např. militec nebo
ekolube. Mají opravdu reálný účinek? Díky za odpověď
Dobrý den,
snížení tření mazazacím olejem by bylo určitě pro každé zařízení přínosné
pro jeho delší životnost a snížení provozních nákladů. Přesto jsem k
dodatečnému vylepšování vlastností skeptický a nevěřím v reálnost a
efektivitu takového zlepšování. Pokud by bylo zlepšení možné, přínosné a
realizovatelné, tak takový mazací olej by se vyráběl standardně a jiště za
nižší cenu než při dodatečné "výrobě" uživatelem. Navíc je známo, že např.
někteří výrobci motorů dodatečné aditivace motorového oleje odmítají a jistě
k tomu mají důvod. Obecně tedy odpovědět nelze, bylo by nutné důkladně
přínosy a efektivitu prověřit, což je velice nákladné a takové informace
nemáme k dispozici.
Miloš Auersvald
projektový manažer
Ústav paliv a maziv, a.s.
člen skupiny SGS
Re: friktion-tek
http://www.autopress.cz/?page=mazivarske-myty" onclick="window.open(this.href);return false;
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: friktion-tek
http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_4" onclick="window.open(this.href);return false;
Jen vypíchnu závěr:
Závěrem lze říci, že ať už jsou obecné názory na tento typ přísad jakékoli, má jejich použití jistě své opodstatnění. Zejména v případech, kdy olejem mazané konstrukční prvky nejsou zrovna nejdokonaleji vyrobeny nebo jsou již opotřebením zvětšeny jejich optimální tolerance, případně jsou-li zatěžovány extrémními výkony či vlivy, s nimiž nebylo při konstrukci počítáno. To platí nejen u automobilů, ale i u strojního zařízení. Všude tam lze použitím těchto přípravků výrazně prodloužit životnost, dobu do generální opravy a snížit náklady na energie a údržbu zařízení.
Jen vypíchnu závěr:
Závěrem lze říci, že ať už jsou obecné názory na tento typ přísad jakékoli, má jejich použití jistě své opodstatnění. Zejména v případech, kdy olejem mazané konstrukční prvky nejsou zrovna nejdokonaleji vyrobeny nebo jsou již opotřebením zvětšeny jejich optimální tolerance, případně jsou-li zatěžovány extrémními výkony či vlivy, s nimiž nebylo při konstrukci počítáno. To platí nejen u automobilů, ale i u strojního zařízení. Všude tam lze použitím těchto přípravků výrazně prodloužit životnost, dobu do generální opravy a snížit náklady na energie a údržbu zařízení.
Nissan Pulsar NX
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold
- Květoslávek
- Příspěvky: 1601
- Registrován: 16 srp 2006 11:01
- Bydliště: Brno-Hlavní město Moravy
Re: friktion-tek
můžu se zeptat táty,vrchní inspektor paliv a maziv ačr...hm?
Volvo V40 2.0 T4 yellow Faketaxi
Go HARD or Go Home!!!
Go HARD or Go Home!!!
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: friktion-tek
to klidně udělej. Čím víc názoru tím lépe. Mne hlavně matou ty certifikace SAE a automobilek. Ty by se pod to přece nepodepsaly kdyby to aspoň trochu nefungovalo. K připadám na bázi PTFE jsem skeptik už jen z hlediska toho že jeho částice jsou větší než co propustí filtr. Mann papír vložka má 5micronu a to PTFE kolem 15. To znamená že než se to někam usadí tak to filtr odlouči.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: friktion-tek
Ono to až tak divný není - ty certifikáty neříkají že to pomáhá, jen že to není úplně škodlivé. To platí právě u toho PTFE - nemůže škodit, neb to filtr chytne To co nechytne filtr sedne na dno olejové vany.Libor12 píše:...Mne hlavně matou ty certifikace SAE a automobilek...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: friktion-tek
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:03, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: friktion-tek
Tak tohle jsem chtěl slyšet. Díky!
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: friktion-tek
Taboo : a co výrobky Bishops Original???? Četl jsem o nich dlouhosáhlé pojednání a dokonce oni jako jediní na světě mají mít patentovanou technologii na molekulární bázi na snížení tření-je to americká firma která má jediná povolení na území USA prodávat produkty s touto technologií-ostatní jako slick jsou jen jejich kopií....
http://www.bishops-original.cz/index.php?page=historie" onclick="window.open(this.href);return false;
tady je celá soudní story a registrační známka.....
http://www.bishops-original.cz/index.php?page=historie" onclick="window.open(this.href);return false;
tady je celá soudní story a registrační známka.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
Re: friktion-tek
ad kros
když jsem se zajímal o ty přísady před snad 5ti lety, tak bishop byl jedinej, kterýho bych si do motoru dal, ale zatím nemám potřebu ho použít, ale nad ničem jiném neuvažiji, že bych někdy přidal do oleje (pokud zrovna naftou nečistím karbon vevnitř bloku )
když jsem se zajímal o ty přísady před snad 5ti lety, tak bishop byl jedinej, kterýho bych si do motoru dal, ale zatím nemám potřebu ho použít, ale nad ničem jiném neuvažiji, že bych někdy přidal do oleje (pokud zrovna naftou nečistím karbon vevnitř bloku )
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: friktion-tek
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:04, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: friktion-tek
Pěkně jsi to rozebral
"Kdo je Casey kurva Ryback" ?
*** montáž LPG systému značky Magic - více info přes SZ ***
*** montáž LPG systému značky Magic - více info přes SZ ***
Re: friktion-tek
pokud se nepletu tak v originálu bishopa již není teflon, ten byl v původním slicku 50 který tuším petrolon okopčil a prodával také jako slick 50 s odkazem na bishopa, a za to někdy v 90 letech dostal bishop flastr tuším 10 mega doláčů, nynější bishop orig už teflon asi neobsahuje, ale opravdu to nestuduji a je mi to prd, a má jen jiné mazivostní přísady, nejsem si zcela jist jestli na bázi esterů a ještě cosi, ale pokud se nepletu tak jediný bishop s tímhle originálem dostal v USA licenci na výrobu a prodej mazivostních přísad, ale je to dávno co jsem si o tom hledal a sháněl info, a pamatuji si, že je to jediný extrakt čehosi, který bych byl ochoten do odcházejícího motoru nalít, pokud se nepletu neobsahuje ani chory ani chlorbifenoly, nic co by mělo za následek rezivosti motorů, ale pokud Taboo můžeš, mrkni se, jestli opravdu u vás licenci má, a jestli tam jsou chlory, estery či teflon, ale jinak je mi to prd, do nového motoru stejně leju 15w40 a po 100 až 200km 10w40 s MoS2, který je sice také překonaný, ale mě vyhovuje a šály po 50 000km na více než dvojnásobném výkonu, vypadají jako nové
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: friktion-tek
DELETED...
..nemalo sa to tu volat " fiction-tek" ..??
..nemalo sa to tu volat " fiction-tek" ..??
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: friktion-tek
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:04, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: friktion-tek
fajn dík, takže aspon vím co je to za licenci, já osobně to do motorů neleju a tohle jsem brál spíše pro motor před smrtí, a bylo to snad jediné co bych do něho šupnul, mrknu na návod u jednoho prodejce a jestli tam je protřepat tak i tohle zamítnu, dík za info
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: friktion-tek
Co tím získám je třeba nižší tření .
Každý se nemá "jak prase v žitě"aby si mohl dovolit koupit jiný auto nebo udělat generálku motoru .Také to lze použít na dojetí auta,které stejně půjde do šrotu a není vhodné pro takovo investici. Mě to před časem pomohlo(konkrétně xeramic)pro oddálení GO motoru,našetření pár peněz na opravu,a mohl jsem dál používat tu plečku cca 50-60tis,km bez dalších investic.
Ty přísady jsou na různém principu a myslím všechny ne zcela funkčním,dokonce některé kontraproduktivní.
Ale už to ,že výrobce Liqui moly přidává jednu takovou přísadu přímo do oleje a je funkční dle testů a poznatků zdejších některých vážených členů ,je důkazem funkčnosti.
A pochybuji,že na Pixle od Liqui moly je napsáno před nalitím protřepat ,nebo snad ano.
Každý se nemá "jak prase v žitě"aby si mohl dovolit koupit jiný auto nebo udělat generálku motoru .Také to lze použít na dojetí auta,které stejně půjde do šrotu a není vhodné pro takovo investici. Mě to před časem pomohlo(konkrétně xeramic)pro oddálení GO motoru,našetření pár peněz na opravu,a mohl jsem dál používat tu plečku cca 50-60tis,km bez dalších investic.
Ty přísady jsou na různém principu a myslím všechny ne zcela funkčním,dokonce některé kontraproduktivní.
Ale už to ,že výrobce Liqui moly přidává jednu takovou přísadu přímo do oleje a je funkční dle testů a poznatků zdejších některých vážených členů ,je důkazem funkčnosti.
A pochybuji,že na Pixle od Liqui moly je napsáno před nalitím protřepat ,nebo snad ano.
- Přílohy
-
- molybden.JPG (56.83 KiB) Zobrazeno 5747 x
Nissan Pulsar NX
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: friktion-tek
to je v pořádku. Sloučeniny na bázi síry mají vynikající kluzne vlastnosti,a přidávají je do olejů všichni výrobci. Problém je sira a životní prostředí. Tuším jen a pouze LM může mos2 do svých olejů dávat a vyrábět i přísady ale i oni v omezeném množství.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: friktion-tek
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:04, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: friktion-tek
No mne nedávno Xeramic pomohl u motoru kde je hnutý pístní čep a načaté turbo kvůli expertovi co s tím jezdil bez oleje... nejdřív sem do toho nalil pár plechovek tý jejich hustý "medoviny", pak přestalo auto kouřit a žrát olej nakonec sem tam naklopil klasickej Xeramic a výsledek:
Auto nehulí, žere oleje o hodně míň než před tím, turbo co se předtím dost nepříjemně ozývalo postupně zase začalo syčet skoro jako by bylo nový (asi lepším vymezením vůlí). No a už do toho leju jenom ani ne litr 15w40 na 1000km.
Na auto co jezdí v zimě a výhradně po městě good
Nevim co to přinese motoru v perfektnim stavu ale chcípáka to zachránit může
Auto nehulí, žere oleje o hodně míň než před tím, turbo co se předtím dost nepříjemně ozývalo postupně zase začalo syčet skoro jako by bylo nový (asi lepším vymezením vůlí). No a už do toho leju jenom ani ne litr 15w40 na 1000km.
Na auto co jezdí v zimě a výhradně po městě good
Nevim co to přinese motoru v perfektnim stavu ale chcípáka to zachránit může
Pětka f kombajnu
Re: friktion-tek
kromě liqui molly ještě fuchs a ten je ještě černější, tipuji že je ho tam více, protřepat sice nemusíš, ale vyplatí se pixlu dvakrát otočit vzhůru nohama, přece jen navrchu je šedší a dole tmavšíjifo píše:Co tím získám je třeba nižší tření .
Každý se nemá "jak prase v žitě"aby si mohl dovolit koupit jiný auto nebo udělat generálku motoru .Také to lze použít na dojetí auta,které stejně půjde do šrotu a není vhodné pro takovo investici. Mě to před časem pomohlo(konkrétně xeramic)pro oddálení GO motoru,našetření pár peněz na opravu,a mohl jsem dál používat tu plečku cca 50-60tis,km bez dalších investic.
Ty přísady jsou na různém principu a myslím všechny ne zcela funkčním,dokonce některé kontraproduktivní.
Ale už to ,že výrobce Liqui moly přidává jednu takovou přísadu přímo do oleje a je funkční dle testů a poznatků zdejších některých vážených členů ,je důkazem funkčnosti.
A pochybuji,že na Pixle od Liqui moly je napsáno před nalitím protřepat ,nebo snad ano.
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: friktion-tek
To je naprosto vporadku a nikdo ti to prece nijak nebere. Dovol mne se sam citovat :
Spousta lidí pořád nemůže zapomenout ty 90-tá léta a zázračné přípravky na "generálku motoru",které nakonec nefungovaly.Vývoj ale jde dopředu a přípravky o kterých mluvím já nejsou zaměřeny pouze na něco takového jako oddálení GO motoru a udržení klepajících a rachotících motorů při "životě".
Přece tyto přípravky nejsou určeny pouze pro motory,ale i převodovky.A dle testů značně snižují tření,otěra to především právě v převodovkách.Takže o to asi výrobcům pravděpodobně šlo.Nevím proč bych toho nemohl využít u funkčního motoru.
Co se týče zanášení filtru,jsem nic nezpozoroval,tlak oleje byl stejný před i po několika aplikacích přípravku a ani olejová vana mi nenabídla nějaké usazeniny.Pravděpodobně výrobce není kre.én a ví kolik um má propustnost olejový filtr.A pokud by se přípravek nahromadil ve vaně a po startu ho nasálo čerpadlo,tím lépe,protože má přípravek mnohem lepší kluzné vlastnosti než samotný olej a tím pádem dostane studený motor to nejlepší co si může přát
Ještě k výrobci liqui-moly vyrábí nejen přípravky s mos2,ale i nitrid bóru a teflon,dále jejich kombinace.
[/quote]Taboo píše:Ja verim, ze ty vsemozne prisady jsou mozna schopny docasne oddalit GO 200,000 mil motoru pred smrti, ale v zadnem pripade tu neodvratnou GO nijak nenahradi. Je to proste naplast, pro kterou zdrave motory nemaji zadnou potrebu.
Spousta lidí pořád nemůže zapomenout ty 90-tá léta a zázračné přípravky na "generálku motoru",které nakonec nefungovaly.Vývoj ale jde dopředu a přípravky o kterých mluvím já nejsou zaměřeny pouze na něco takového jako oddálení GO motoru a udržení klepajících a rachotících motorů při "životě".
Přece tyto přípravky nejsou určeny pouze pro motory,ale i převodovky.A dle testů značně snižují tření,otěra to především právě v převodovkách.Takže o to asi výrobcům pravděpodobně šlo.Nevím proč bych toho nemohl využít u funkčního motoru.
Co se týče zanášení filtru,jsem nic nezpozoroval,tlak oleje byl stejný před i po několika aplikacích přípravku a ani olejová vana mi nenabídla nějaké usazeniny.Pravděpodobně výrobce není kre.én a ví kolik um má propustnost olejový filtr.A pokud by se přípravek nahromadil ve vaně a po startu ho nasálo čerpadlo,tím lépe,protože má přípravek mnohem lepší kluzné vlastnosti než samotný olej a tím pádem dostane studený motor to nejlepší co si může přát
Ještě k výrobci liqui-moly vyrábí nejen přípravky s mos2,ale i nitrid bóru a teflon,dále jejich kombinace.
Nissan Pulsar NX
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold
Re: friktion-tek
o tom nitridu boru vím a proto také píšu že MoS2 je překonaný, ale protože jsem s ním spokojen na max úrovni, tak nemusím přecházet k jinému oleji, vím že asi ideál je esterový olej s +- 6až8 procent esteru a s přídavkem nitridu boru, alespon tohle mi kdysi odpověděl nějaký mazivář, ale to už jsou tak dva tři roky zpět, ale v podstatě mi tehdy potvrdil že olej s MoS2 má snad až dvakrát nižší součinitel tření (jako že víc klouže) než běžné oleje a podle toho jsem se rozhodl že pro mě bohatě stačí, protože jestliže dokáže většina aut vydržet půl mega kilometrů na běžný olej tak kolik by asi vydržely na ten MoS2, takže já jsem si vybral a v podstatě nějak žádné jiné oleje neřeším, ovšem na zajetí motoru po GO tu mám jakýsi běžný olej 10w40 za pár chcechtáků, který vylejvám po prvních 100až 300km po prvním startu po GO, a MoS2 leju teprve potom
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: friktion-tek
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 12:05, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: friktion-tek
Ta samozřejmě,že bych si to myslel,protože obsahuje velmi mnoho cukru a ten jaksi motoru neprospívá.Napriklad Coca-Cola take obsahuje hodne zinku, ktery se vaze na zelezne kovy a snizuje treni - a kdyby jsi ji videl nekoho lit do motoru, tak by jsi si nejspis myslel, ze nema zdravy rozum.
Já to chápu,že jsi odpůrce jakýchkoli přísad do olejů.A ty tvoje příklady se šípy a pneu...no..Ono to proste je, jako prijit s pripravkem, ktery se napatla na bezne pneumatiky, aby se s nema dalo jezdit 500km/h. Drobnym nedostatkem zustava, ze zadny z produkcnich automobilu neni tech rychlosti schopen... Proste "reseni" neexistujiciho problemu - anebo jako do ohrady nejdriv zabodnout sip, a az pote kolem neho namalovat terc a chlubit se, jak tim sipem byl ten stred toho terce zasazen.
Tak musím to tam něčím dopravit ne.Colou nebo vodou to asi nebude zrovna vhodné. Ta přísada má pouze vylepšovat vlastnosti olejů ne ho nahrazovat.Jmenuje se to přísada do oleje pro snížení opotřebení. ,ne náhražka oleje pro nezničitelnost motoru.Skutecne? Proc je pote ten pripravek pohou prisadou - kdyz by jsi jim ten olej mohl nahradit uplne a dosahnout tak tech "mnohem lepsich kluznych vlastnosti" v daleko vetsim meritku? Zkus to... Mozna dosahnes o 20% vyssiho vykonu snizenim parazitnich ztrat, ten motor bude zit navzdy a bez sebemensiho opotrebeni.
Když to dokáže oddálit GO u "načatého"motoru(u mě o 60tis.km),proč by to nemohlo oddálit GO u funkčního motoru.
Nissan Pulsar NX
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: friktion-tek
..mm dalo by sa polemizovat donekonecna ...jifo píše:Když to dokáže oddálit GO u "načatého"motoru(u mě o 60tis.km),proč by to nemohlo oddálit GO u funkčního motoru.
PRECO SA DOMA POZERAM NA MOTOR FELICIE S PRETOCENYM OJNICNYM LOZISKOM ..??
motor nenajazdil ani 100tkm a proste ti bez jakeho kolvek varovania, ci akychkolvek znamok opotrebenia zacal jedneho krasne dna,
pri jednej krasnej projizdce klepat... olej novy, filter novy, .... a stalo sa..
NEMOZE SA VSEOBECNE TVRDIT, ZE POUZITIM DANEHO PRIPRAVKU ODDIALIM CI ZABRANIM GO MOTORU,
PRETOZE TU JE POTOM ESTE DALSICH X FAKTOROV, KTORE MAJU NA ZIVOTNOST MOTORA VPLYV.
Taboo ti chce naznacit, ze ten pripravok sice moze zlepsit mazne vlastnosti oleja, ale otazkou je, ci je tych "vylepsenych vlastnosti" vobec potreba...
Ja osobne som uz jeden taky "sajrajt" skrabal/patlal dole z olejovej vane mojho vlastneho motoru...
pripravok bol ucinny az "jedno pouzitie", rozumej nastartovanie a vychladnutie..
(..pretoze po odstati a vychladnuty zostal vsetok na spodku tej vane..)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: friktion-tek
O tom,ale nepolemizuji .Budu uvažovat co způsobuje opotřebení motoru-otěr materiálu-co snižuje otěr -olej.Třeba si mysli ,že jen používám lepší olej,který sníží tření a opotřebení.Na tom není nic těžkého k pochopení...mm dalo by sa polemizovat donekonecna ...
PRECO SA DOMA POZERAM NA MOTOR FELICIE S PRETOCENYM OJNICNYM LOZISKOM ..??
motor nenajazdil ani 100tkm a proste ti bez jakeho kolvek varovania, ci akychkolvek znamok opotrebenia zacal jedneho krasne dna,
pri jednej krasnej projizdce klepat... olej novy, filter novy, .... a stalo sa..
NEMOZE SA VSEOBECNE TVRDIT, ZE POUZITIM DANEHO PRIPRAVKU ODDIALIM CI ZABRANIM GO MOTORU,
PRETOZE TU JE POTOM ESTE DALSICH X FAKTOROV, KTORE MAJU NA ZIVOTNOST MOTORA VPLYV.
Nepiš mi Taboo ti chce naznačit,to fakt ne.On mi to napíše sám,když bude chtít.Ten Taboo nepochopil základní myšlenku a píše tady o vymyšleném problému,něco o šípech a terčích.Taboo ti chce naznacit, ze ten pripravok sice moze zlepsit mazne vlastnosti oleja, ale otazkou je, ci je tych "vylepsenych vlastnosti" vobec potreba...
Ja osobne som uz jeden taky "sajrajt" skrabal/patlal dole z olejovej vane mojho vlastneho motoru...
pripravok bol ucinny az "jedno pouzitie", rozumej nastartovanie a vychladnutie..
(..pretoze po odstati a vychladnuty zostal vsetok na spodku tej vane..)
Napíši to tedy."Problém postupného opotřebení motoru"pro někoho to být problém nemusí,protože je to samozřejmé a zažité a nikdo se nad tím nepozastavuje a proto to taky může někdo vnímat a prezentovat jako "vymyšlený problém".
Nicméně motor se opotřebovává nový ,jako generálkovaný a na tom se nedá asi nic změnit.
Tyto některé přísady mají toto opotřebení zmírňovat,toť vše.Není na tom nic zvláštního nebo fantastického.
JRD McLAREN:Nenapsal jsi jaký přípravek to byl.Protože jak už tady bylo popsáno je těchto přípravků několik druhů a více či méně účinných.Jak už jsem psal mě se filtr neucpává,tlak oleje je pořád stejný ve stejných režimech a ani v olejové vaně jsem nic mimořádného nenašel.
Nissan Pulsar NX
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold
Saab 9000 B202-sold
projekt-Saab 9-5 s motorem z 9000 r.v.92
sold-Nissan Primera P11/144 SR20DE+T,T28 12 PSI,10:1 komprese-sold
Re: friktion-tek
ad jifo, neřešme tu problém se zázračnýma přípravkama, vem si že většina z nich je PTFE bázi, mrkni do tabulky kterou jsi postnul a porovnej MoS2, nitrid boru a PTFE, a zjistíš že když použiješ olej s MoS2, či ještě lépe s nitridem boru a úplně nejlépe na esterové bázi (to tam není), budeš na tom minimálně stejně jako když tam dáš zázračnou přísadu s PTFE, za jakýkoli přípravek dáš 500-1000, a rádoby značkový olej třeba od shellu nebo cokoliv třeba valvoline, další litr až 1500, takže vysypeš na prkno dvojku, jen to hvízdne a věříš v zázračnou činnost, a když to uděláš třikrát tak jsi na 6000kč já si koupím liqui molly s mos2 za 6000 celý sud, do mého motoru mi to stačí a mám tam minimálně stejně dobrej olej jako ty, ušetřil jsem a jsem v klidu, tímto to nemířím proti tobě, ale všeobecně se snažím naznačit všem co tohle čtou, že někdy se vyplatí kupovat levné věci (a ten sud mi vystačí na mém autě na skoro 20 výměn)
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz