vypina se zesilovac
Moderátoři: Bohuš, Kane13, Dacan
vypina se zesilovac
zdravim
dnes jsem zapojil zesilovac a repro hraje to ae po zesileni se vypne a zase naskoci cim by to mohlo bejt? muze tomu pomoci kapacitator
dnes jsem zapojil zesilovac a repro hraje to ae po zesileni se vypne a zase naskoci cim by to mohlo bejt? muze tomu pomoci kapacitator
Re: vypina se zesilovac
napájecí kabel k zesáku má nějaký rozumný průměr?
Rapid 130 --> 110r --> Favorit --> 1000MB --> E34 525iA --> Swišť GTi MK III (125,8dB
) --> Golf 1.9 GTI TDI 20 jahre
felďoška 1,3 combi ethanol - prodáno, Astra caravan 1,7 Dti - prodáno, Passat variant AFN
https://www.facebook.com/RadimRemiasFoto

felďoška 1,3 combi ethanol - prodáno, Astra caravan 1,7 Dti - prodáno, Passat variant AFN
https://www.facebook.com/RadimRemiasFoto
Re: vypina se zesilovac
jezis to nevim ae pocital mi to kamarad a taky ni ho obednal a myslim ze rikal neco o 18
Re: vypina se zesilovac
laicky řečeno, to musí být opravdu pořádný kus kablu (taky záleží co máš za zesák). a může být klidně problém v zesáku. ale třeba konkrétně známému se vypínal zesák, protože měl špatný kabel a ten nedokázal zesilovač uživit
Rapid 130 --> 110r --> Favorit --> 1000MB --> E34 525iA --> Swišť GTi MK III (125,8dB
) --> Golf 1.9 GTI TDI 20 jahre
felďoška 1,3 combi ethanol - prodáno, Astra caravan 1,7 Dti - prodáno, Passat variant AFN
https://www.facebook.com/RadimRemiasFoto

felďoška 1,3 combi ethanol - prodáno, Astra caravan 1,7 Dti - prodáno, Passat variant AFN
https://www.facebook.com/RadimRemiasFoto
Re: vypina se zesilovac
mam tento zesik mac audio cyclone 600
http://translate.google.cz/translate?hl ... rmd%3Divns" onclick="window.open(this.href);return false;
http://translate.google.cz/translate?hl ... rmd%3Divns" onclick="window.open(this.href);return false;
- Chosse
- Příspěvky: 3622
- Registrován: 19 led 2006 07:17
- Bydliště: u Prostějova...
- Kontaktovat uživatele:
Re: vypina se zesilovac
Zesák musí být uchycen tak, aby nebyl ukostřen tělem, máš to tak ? Průměr napájecího kabelu musí být dostatečný + to samé u kostřícího (kostřící bod nejlíp na šroub ke kastli)... Rozepiš se nám tady víc o tom jak to máš 

Není třeba...
Re: vypina se zesilovac
zesik sam o sobe nekostri je na plate , privodni kabel je asi 18mm plus je na nem pojistka , kostra je chycena na kastli je to mensi prumer nez privodni je asi 30cm dlouhy
- Chosse
- Příspěvky: 3622
- Registrován: 19 led 2006 07:17
- Bydliště: u Prostějova...
- Kontaktovat uživatele:
Re: vypina se zesilovac
co tím krmíš ? přepokládám, že ti jde do remote (měla by svítit červená dioda na zesíku když vypne)
dělá to jen když mu dáš sodu ?

Není třeba...
Re: vypina se zesilovac
je to asi o tri ctyri prispevky vejs. je tam jen zelena dioda na power a ta zasne kdyz se to vypne. ja mam plus a remote propojeny prez vypinac a dela to kdyz zesilim na urcitou hranici no
Re: vypina se zesilovac
?to urcite ne mam na to 4 repro
Re: vypina se zesilovac
Nezáleží na počtu reproduktorů ale na tom jak jsou zapojeny. Všechny odpoj, pusť to a uvidíš. Pokud to pojede tak připojuj jednotlivé repráky a zkoušej. Taky už jsem viděl zkrat mezi jednotlivými kabely dvojlinky. I tohle může přetěžovat zesík. To by ale asi svítila červená ochrana. Takhle to spíš vypadá na jinou závadu, kterou jsem zažil. Byl tenkrát blbý spoj mezi pláštěm a páskem AGU pojistky. Zkus i tohleto.
Re: vypina se zesilovac
dvoj linku vylucuji to jsem zkousel a mam ANL pojistky
Re: vypina se zesilovac
Nejsem elektronik (od toho je tu Fifi) takže nevím jestli neplácám. Za zkoušku každopádně nic nedáš. Nelíbí se mi to propojení Remote s plusem. Na Remote bývá napětí mezi 0,5 až 1,5 V. Ty tam pouštíš 12 V.
Re: vypina se zesilovac
tak jakto mam asi udelat? vydel jsem to delat normalne
- Chosse
- Příspěvky: 3622
- Registrován: 19 led 2006 07:17
- Bydliště: u Prostějova...
- Kontaktovat uživatele:
Re: vypina se zesilovac
Tak to máš asi v pořádku a děláš si z nás prdel...
Ty jsi se zeptal a my se snažíme pomoct... Taky nevím jestli to má vliv ale měl jsem dřív zesák taky přes vypínač a někdy vyletěl... Teď to mám na rádio - spínací napětí a funguje v pohodě, zkusil bych to...

Není třeba...
Re: vypina se zesilovac
vzhledem k tomu ze remout funguje zaroven jako napajeni zesilovace anteny moc bych neveril tomu ze je tam napeti pod 2 volty porpavde sem to nidky nemeril ale podle mne tam bude normal palubni napeti
http://www.all4sound.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Vše pro vašeho miláčka.
Vše pro vašeho miláčka.
Re: vypina se zesilovac
Já to taky neměřil. Jen jsem to někde četl. Možná je to ale tak, že tam je proud okolo 1A a já to zkonil.
Re: vypina se zesilovac
napaji to anteni zesilovac to se zhodnem a opravdu si nemyslim ze by bylo staveny na jine napeti nez je palubni ale vse je mozne
http://www.all4sound.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Vše pro vašeho miláčka.
Vše pro vašeho miláčka.
Re: vypina se zesilovac
tak to by uz asi vyhorel ne
Re: vypina se zesilovac
a co pojistka mě to dělalo když sem měl velkej odběr peoudu a pojistku u baterky to tak žhavilo že se to vždy spalilo a pak to nejelo nebo se to moc nažhavilo a nachvilku to nejelo až to bylo studeny tak to zase jelo
- JOE_Cik
- Příspěvky: 4742
- Registrován: 17 srp 2008 20:56
- Bydliště: Sokolov-Březová
- Kontaktovat uživatele:
Re: vypina se zesilovac
mě se zesík taky vypínal...
ale bylo to tim že byl přehřátej
..... nakéroval sem na něj větřáček na 12v a od tý doby pohodě 



Renault Clio 1,2 rv 97-plonkovka...SOLD
Renault Clio 1,8 16V-letadlo..SOLD
Renault Clio Sport 172 Ph2 rv02 - hají v garáži
Renault Megane Grandtour 1,5dCi rv18 - family wagen
Fiat Doblo Maxi 1,6 MTJ 120SX rv18 - služební
Renault Clio 1,8 16V-letadlo..SOLD
Renault Clio Sport 172 Ph2 rv02 - hají v garáži
Renault Megane Grandtour 1,5dCi rv18 - family wagen
Fiat Doblo Maxi 1,6 MTJ 120SX rv18 - služební
- pivasek
- Příspěvky: 79
- Registrován: 28 dub 2007 11:56
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: vypina se zesilovac
si z vás cvrknu 
1.) kapacitor nepomůže
2.) zesilovač se tělem může dotýkat kastle, ale samozřejmě je lepší, když tak "ukostřenej" nebude, hlavně kvůli rušení
3.) to, že na remote má bejt 0,5V až 1,5V není pravda, musí tam bejt stejný napětí jako na plusu napájení, tzn. cca 10-14V. Remote signálem se napájí 12V relé, který většinou sepne silový napájení zesilovače a výstup na repráky. Klidně to může bejt připojený přes vypínač tak jak to máš. Omezení u remote výstupu z rádia je pouze na proud, protože ho spíná tranzistor
V první řadě zkus jestli ti to vypíná při vypnutým motoru i při nastartovaným, pokud jen při vypnutým, problém bude nejspíš v baterce (vybitá nebo už špatná). Ideální je vzít voltmetr a zjistit, při jakým napětí ti to vypne. Pokud by byl slabej průřez kabelu, shořela by pojistka nebo rovnou kabel, takže to vylučuju. Druhá věc je zapojení repráků, pokud je máš pospojovaný paralelně na nízkou impedanci, zesilovač přetěžuješ a vypíná se ochrana..

1.) kapacitor nepomůže
2.) zesilovač se tělem může dotýkat kastle, ale samozřejmě je lepší, když tak "ukostřenej" nebude, hlavně kvůli rušení
3.) to, že na remote má bejt 0,5V až 1,5V není pravda, musí tam bejt stejný napětí jako na plusu napájení, tzn. cca 10-14V. Remote signálem se napájí 12V relé, který většinou sepne silový napájení zesilovače a výstup na repráky. Klidně to může bejt připojený přes vypínač tak jak to máš. Omezení u remote výstupu z rádia je pouze na proud, protože ho spíná tranzistor
V první řadě zkus jestli ti to vypíná při vypnutým motoru i při nastartovaným, pokud jen při vypnutým, problém bude nejspíš v baterce (vybitá nebo už špatná). Ideální je vzít voltmetr a zjistit, při jakým napětí ti to vypne. Pokud by byl slabej průřez kabelu, shořela by pojistka nebo rovnou kabel, takže to vylučuju. Druhá věc je zapojení repráků, pokud je máš pospojovaný paralelně na nízkou impedanci, zesilovač přetěžuješ a vypíná se ochrana..
Re: vypina se zesilovac
moc cena rada mam tam vystup na 4 repro na 2 vystupy jsou dane basove repro 3/4 kanal je k nim urceny aspon bych rekl podle X-bosst a frekvencniho filtru a na 1/2 kanal 2 ovaly 3 pasmove
- pivasek
- Příspěvky: 79
- Registrován: 28 dub 2007 11:56
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: vypina se zesilovac
no vida, další důležitá informace. Takže když máš čtyřkanál a na něm 4 repráky, na jeden kanál jedno repro, je to v pohodě, pak už by musela bejt jedině zrada jinde, třeba zkrat na vedení k repru, nebo vadná cívka v něm. Ale to by bylo slyšet - chrčení, chrastění, popř nízká hlasitost toho jednoho repráku.
Pravděpodobnější je zrada v tom napájení. Vem si voltmetr a měř napětí na napájecích svorkách zesilovače. Začni na nižší hlasitosti a pomalu přidávej dokud nevypne. Nejlíp měřit to ve dvou, jeden aby koukal na měřák a druhej aby ovládal rádio. To samý pak udělat na svorkách baterky. Podle toho co naměříš pak poradíme co dál
Pravděpodobnější je zrada v tom napájení. Vem si voltmetr a měř napětí na napájecích svorkách zesilovače. Začni na nižší hlasitosti a pomalu přidávej dokud nevypne. Nejlíp měřit to ve dvou, jeden aby koukal na měřák a druhej aby ovládal rádio. To samý pak udělat na svorkách baterky. Podle toho co naměříš pak poradíme co dál

- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: vypina se zesilovac
"jako clovek nezaujimajuci sa o Hifi.."
treba mat "k baterke" dotiahnuty aj PLUS aj MINUS kablom..
Minusovy by som doporucil hrubsi, nez ten plusovy...
ak je minus natiahnuty od zosiku niekde na srub v kastly v kufry
a plus je potiahnuty od baterky...
tak nam tu moze vznikat nieco co sa vola GROUD-LOOP...
jednoducho povedane...minus o karoseriu nieje taky dobry,
ako by bol minus od baterky..
staci si zobrat OHM-meter a zmerat odpor medzi tym srubom v kufry a kontaktom na baterke...
by som vobec nedivil, keby to bolo od 0.5 az 1.1 ohmu...
(predcalen zelezo tak dobre nevodi ako med, na elektrozvezkoch k ECU su tie minusove draty tahane od spolocneho kostriaceho bodu)
treba mat "k baterke" dotiahnuty aj PLUS aj MINUS kablom..
Minusovy by som doporucil hrubsi, nez ten plusovy...
ak je minus natiahnuty od zosiku niekde na srub v kastly v kufry
a plus je potiahnuty od baterky...
tak nam tu moze vznikat nieco co sa vola GROUD-LOOP...
jednoducho povedane...minus o karoseriu nieje taky dobry,
ako by bol minus od baterky..
staci si zobrat OHM-meter a zmerat odpor medzi tym srubom v kufry a kontaktom na baterke...
by som vobec nedivil, keby to bolo od 0.5 az 1.1 ohmu...
(predcalen zelezo tak dobre nevodi ako med, na elektrozvezkoch k ECU su tie minusove draty tahane od spolocneho kostriaceho bodu)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- pivasek
- Příspěvky: 79
- Registrován: 28 dub 2007 11:56
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: vypina se zesilovac
mínusovej i plusovej by měl bejt stejně tlustej, tzn. o stejným průřezu. S mínusem vedeným po kastli nebejvá problém, hoooodně lidí to tak dělá, většinou je ale potřeba dát nejen solidní propoj mezi kastlí a zesilovačem, ale taky posílit ukostření u baterky. Železo sice nemá tak dobrou vodivost jako měď, ale "průřez" kastle je obrovskej, takže odpor jde dolů. Navíc při míň výkonných sestavách jsou ztráty minimální, u těch výkonnějších je samozřejmě lepší natáhnout plus i mínus kabelem. Taky záleží jak je kastle dělaná, svařovaná, stará, zhnilá apod.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: vypina se zesilovac
ja viem ze to tak "hoooooodne lidi delaaaa" ..
a pri zosiku co ma 2x 25A poistky mi to pride jako pekna kravina..
to co som pisal bolo len jako "inspiracia" ...
by si sa divil so robi take zle ukostrenie nejakych cidiel z ECU motora..
a to sa nebavime o nejakych velkych prudovych zatazeniach, ako je to v pripade zosiku
(kvoli tomuto ja nikomu neopravujem radia, zosiky, repraky cd menice v aute)
(99% z tych co to po mne chcu, to bastlili niekde na parkovisku pred barakom)
a pri zosiku co ma 2x 25A poistky mi to pride jako pekna kravina..
to co som pisal bolo len jako "inspiracia" ...
by si sa divil so robi take zle ukostrenie nejakych cidiel z ECU motora..
a to sa nebavime o nejakych velkych prudovych zatazeniach, ako je to v pripade zosiku
(kvoli tomuto ja nikomu neopravujem radia, zosiky, repraky cd menice v aute)
(99% z tych co to po mne chcu, to bastlili niekde na parkovisku pred barakom)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- pivasek
- Příspěvky: 79
- Registrován: 28 dub 2007 11:56
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: vypina se zesilovac
Když se podíváš na kabelový sady co nabízí stejný firmy, který nabízí i zesilovače (Crunch, Sinus Live, Autotek atd.), z 99% v nich bude 5m plusovýho a pár centimetrů mínusovýho napájecího kabelu, takže i výrobcům to tak příjde v pořádku. Zesilovač, kterej má 2x 25A pojistky bude brát ve špičce možná těch 40A, což není skoro nic, podívej se kolik bere třeba startér. Nevím jak v jiných autech, ale já ho mám taky napájenej jen jedním plusovým kabelem a mínus přes kostru.
Nicméně, tím nechci říct, že jsem zastáncem napájení zesilovačů přes kostru, právě naopak, ale jde to tak udělat pokud někdo potřebuje ušetřit.
Co se týče čidel a ŘJ motoru, tam je to něco jinýho, jednotka pokud vím vyhodnocuje běžně desetiny, někdy i setiny voltu, takže tam je kvalitní kostření určitě potřeba. U zesilovače je vcelku jedno, jestli tam jde 12.3V nebo 12.8V, vliv to má pouze na výstupní výkon, kde rozdíl běžnej uživatel stejně nepozná, tohle řešíme většinou až kvůli soutěžím, kde to SPL měřák ukáže. Tam už se často nahání každá desetina dB.
Nicméně, tím nechci říct, že jsem zastáncem napájení zesilovačů přes kostru, právě naopak, ale jde to tak udělat pokud někdo potřebuje ušetřit.
Co se týče čidel a ŘJ motoru, tam je to něco jinýho, jednotka pokud vím vyhodnocuje běžně desetiny, někdy i setiny voltu, takže tam je kvalitní kostření určitě potřeba. U zesilovače je vcelku jedno, jestli tam jde 12.3V nebo 12.8V, vliv to má pouze na výstupní výkon, kde rozdíl běžnej uživatel stejně nepozná, tohle řešíme většinou až kvůli soutěžím, kde to SPL měřák ukáže. Tam už se často nahání každá desetina dB.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: vypina se zesilovac
ved ja sa nehadam..
na roznych castiach karoserie su "kostriace body", teda srubky ktore su na to urcene..
pri starteri to je riesene vacsinou tak, ze motor ci prevodovka je ukostrena, alebo minus kabel od baterky
ide priamo na blok, co je teda hlinnik/liatina...
ja som len napisal, ze by som doporucil skusit minus drat natiahnut priamo z baterky k zosilovacu.
inaaac je mi hifi v aute u prrr....
urcite si v tejto oblasti lepsi nez ja...
kedze ja so uz akosi odmietam komukolvek montovat radia, repraky a vobec celkovo elektriku v aute..
na roznych castiach karoserie su "kostriace body", teda srubky ktore su na to urcene..
pri starteri to je riesene vacsinou tak, ze motor ci prevodovka je ukostrena, alebo minus kabel od baterky
ide priamo na blok, co je teda hlinnik/liatina...
ja som len napisal, ze by som doporucil skusit minus drat natiahnut priamo z baterky k zosilovacu.
inaaac je mi hifi v aute u prrr....

urcite si v tejto oblasti lepsi nez ja...

kedze ja so uz akosi odmietam komukolvek montovat radia, repraky a vobec celkovo elektriku v aute..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/