Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Moderátor: Idaho
Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Ahoj,potřeboval bych poradit s motorkem Ford HCS 1,3i,už jsem z toho jelen a fakt nevím čím by to mohlo být stejně jako mechanici od Fordu kde auto bylo na diagu. Auto prostě drží vysoké otáčky,je jedno jestli ujedete 1km nebo 100km,otáčky prostě zůstávají viset na úrovni jakou měl motor v záběru předtím. Nemusím na plyn ani šlapat a auto jede samo a zrychluje. Plynové lanko nedrhne,je napnuté spíš navolno, klapka se vrací, otáčky nekolísají takže bych lambdu vyloučil. Vše se tváří jako že je bez závady. Ale asi není protože kromě zmíněných otáček je koncovka výfuku komplet černá od sazí a auto žere 12-14L na sto. a to u tak miniaturního motoru fakt není asi v pořádku.
Chci tomu dát šanci... ale pokud by se nemělo přijít na závadu tak jde do šrotu. Nevíte někdo co by to mohlo být za haluz? Díky.
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Ten motor vubec neznám, ale napadá mě třeba volnoběžný ventil, jestli tam nějaký je, netěsnost v sání, tlak paliva, bordel může dělat třeba i špatně nastavené čidlo úhlu klapky jestli tam je...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
jj,jednobod Weber. Ale co jsem sundával airbox tak mě dost vyděsila ta elektrocentrála pod ním.
Nějakej motorek a spousta čidel... někde na cizím fóru jsem vyčetl že tam je nějakej píst taky... Mám na Fiestu i servisní manuál,ale tam není Endura v 1,3L ale jen 1,1 a to je zase úplně jiný. Mám Fiestu Classic,ty se dělaly souběžně s Fiestama Mk.IV s tím že ten motor byl v něčem překopanej.
Pokud jde o ventily tak je jistý že by chtěly udělat,jenže nevím jak,je to OHV motor a musím říct že po bavorech je to pro mě španělská vesnice.
Napadlo mě čidlo teploty motoru,předehřev lambda sondy,vadná klapka nebo něco na ní... nebo ECU. Jinak fajn autíčko,spolehlivý,jezdí furt... ale ta spotřeba je katastrofa. Nejede to a ještě to bere jak 2,5L bmw. 
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Za chvíli jdu ten motor rozdělat až na ventily a pojede se odspodu. Seřídím vůle,to je stejně potřeba protože to má zvuk jak chrochťák a uvidíme. 
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
mě to u mondea dřív drželo plyn pořád na 2-3tis. otáčkách a nechtělo to spadnout dolů, tak se odpojilo čidlo teploty motoru a už to bylo cajk...
VW - Very Wonderful
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
- Tiger.s
- Příspěvky: 2575
- Registrován: 17 lis 2005 11:44
- Bydliště: Téměř Pilsen :)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
nemá ten motor třebas za klapkou nějaký vedení který by mohlo rupnout? celkem častá závada u x14xe a x16xe . ty motory mají za klapkou gumovou redukci a ta praská .
89´Corsa A Sport (motor nebudu psát
)
01´Movano Combi SU8
00´Astra G Van x17dtl
00´Astra G Caravan Y20DTH Elegance
Ex:Škoda Rapid 90hp,Opel Tigra 115hp,Opel Tigra 186hp,vw golf ,Opel Corsa A,Opel Corsa B 17?hp+,Felicia Pick-up
01´Movano Combi SU8
00´Astra G Van x17dtl
00´Astra G Caravan Y20DTH Elegance
Ex:Škoda Rapid 90hp,Opel Tigra 115hp,Opel Tigra 186hp,vw golf ,Opel Corsa A,Opel Corsa B 17?hp+,Felicia Pick-up
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Pod klapkou je asi 5mm tlustá guma co jsem koukal,mohlo by to být ono? Jinak se vše zdá být OK na pohled. Víc zjistím asi při rozborce,no doufám že to nebude nějakej extra průser. 
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
- Tiger.s
- Příspěvky: 2575
- Registrován: 17 lis 2005 11:44
- Bydliště: Téměř Pilsen :)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
zkus na ní kouknout ja tenhle tvuj motor vůbec neznám ale u x14xe to dělalo hrozný problémy . a zjistils to až když si sundal klapku .
89´Corsa A Sport (motor nebudu psát
)
01´Movano Combi SU8
00´Astra G Van x17dtl
00´Astra G Caravan Y20DTH Elegance
Ex:Škoda Rapid 90hp,Opel Tigra 115hp,Opel Tigra 186hp,vw golf ,Opel Corsa A,Opel Corsa B 17?hp+,Felicia Pick-up
01´Movano Combi SU8
00´Astra G Van x17dtl
00´Astra G Caravan Y20DTH Elegance
Ex:Škoda Rapid 90hp,Opel Tigra 115hp,Opel Tigra 186hp,vw golf ,Opel Corsa A,Opel Corsa B 17?hp+,Felicia Pick-up
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Ta guma se zdá být OK. Vůle ventilů po těch 15ti letech bez servisu byla okolo 3mm takže si jistě zvuk dovedete představit.
Na vysoké otáčky jsem zatím nekápnul,klapka maká jak má a k proměřování čidel jsem se zatím nedostal.
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Nuže po seřízení ventilové vůle,výměně svíček a nějakých dalších drobnostech jde auto jak úplně jiný. Motor jde tiše,měkce,líp to startuje,ochotněji to jde za plynem atd. ale otáčky... spadnou o něco dříve ale visí dál. Asi to bude nějaké to čidlo,horší je že nevim kde je hledat. 
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Tady ti snad nekdo poradí:
http://www.fordfans.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordfans.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
jj,dík,to tam prošmejdím jestli se to neřešilo.

BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
co to je za rv? Ja se ve fiestach moc neorientuju, takze nevim presne o jakym motoru se bavite. Nicmene co jsem delal ted fiestu znamemu (rv89), tak mel problemy s volnobehem. Jednou jsem si vsiml ze z boku klapky (jakoby pred ridicem byl snimac a do nej vedly 3 draty, nejspis k volnobeznymu ventilu. Ty 3 draty mely totalne sezranou izolaci a slo to do zkratu. Kdyz se to dotklo, vylitnul volnobeh. Jak pisu nevim jestli se nebavis o jine generaci, ale dle popisu motoru to vypada podobne 
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
ma to servorizeni? pokud jo, tak na vedbi serve je taky cidlo a to dava impuls ke zvysenym otackam kuli potrebe pohonu servocerpadla, me to blblo na 14 escortu, cidlo se odpojil a potiz se zmensila, ted ma v hajzlu jeste volnobeznej ventil, ale ten dela opacnej problem, nez se mi auto ohreje na provozku, tak chcipa, ale zena uz se s tim naucila jzdit, tak to neresim
cabrio bukvice
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
U Fordu Ka stačilo vypojit čidlo od spojky 
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Jde o starý 1,3L OHV motor HCS Endura E (montoval se do Escortů,Fiest a Ka) opatřený jednobodovým vstřikem Weber. Auto je rok výroby 1996, jde o Fiestu Mk.III dělanou již souběžně s Fiestama Mk.IV a označenou cedulkou Classic. Servo má,to je pravda. Je teda fakt že jak jsem koukal tak všechno umístili tak aby se k tomu nedalo dostat
takže věci jako rozdělovač nezkontroluju. Napadla mě ještě lambda nebo její předehřev,ale to by asi otáčky houpaly a to nedělají,jen jsou volnoběžný někde okolo 1500 což je skoro dvojnásobek maximálních co to má mít. V létě co pamatuju po nastartování občas houpaly nebo to i chcípalo. Diagnostika byla bez chyb,to se však neslučuje s poslechem a vizuelní kontrolou auta.
EDIT: nojo... tak mě napadlo že to servo může být fakt viníkem... kolikrát když zatočím tak má auto tendenci se dusit,nechce vůbec jet.
Vždy to udělá když je větší rejd,jinak ne. 
čidlo od spojky?
No je tam mechanická lanková na páku. A nad pákou... tuším... no nebo někde u ní je něco elektrickýho,taková černá kostka. to je ono?
EDIT: nojo... tak mě napadlo že to servo může být fakt viníkem... kolikrát když zatočím tak má auto tendenci se dusit,nechce vůbec jet.
čidlo od spojky?
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
Jo to by mělo byt ono (na skříni s převodovkou nebo někde pobliž) pokud to není tachák 
Odpoj, zkus a uvidiš.
Na Kačku byl taky problem s otáčkama, při přeřazování to pořad drželo plyn, na mistě při zatočení se to skoro zadusilo.
Odpojení konektoru pomohlo, o d ty doby je klid.
Odpoj, zkus a uvidiš.
Na Kačku byl taky problem s otáčkama, při přeřazování to pořad drželo plyn, na mistě při zatočení se to skoro zadusilo.
Odpojení konektoru pomohlo, o d ty doby je klid.
Re: Fiesta 1,3i Classic extrémní spotřeba a otáčky motoru
fordy do roku 2000 jsou touto zavadou uplne znamy ... volnobezny ventil 
HONDA CIVIC 8G
