výběr oleje

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: výběr oleje

Příspěvek od JRD McLAREN »

jeee... ty zijesh ...?? :mrgreen:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: výběr oleje

Příspěvek od kentoya »

JRD McLAREN píše:jeee... ty zijesh ...?? :mrgreen:
stále jen už nikam skoro nepřispívám, nemám na to náladu, a tak nějak nemám ani náladu na zvyšování své úrovně, na to bych potřeboval praxi u profíka a ne jen zkoušet a zkoušet, stálo mě to už hoooodně monů a zdroje jsou vyčerpány dočasně
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: výběr oleje

Příspěvek od elviiis »

A ja myslim ze se tady resi hovadiny... vetsina zdejsich pripovavetelu ma doma beznej motor do ktrereho staci nalej jakejkoliv 10W40 za 400kc za 5l... moje octavka jezdi od zrozeni do ted 10W40 ma najeto 396tis na puvodnim turbu a motoru a slape jako ty co maji na netu 100tis :lol:

110stupnu teplota oleje na okruhu nooo to bych moc neresil pac to je celkem nic :lol:

podtrzeno secteno bez do obchodu kup si nejakej olej jez plni normu pro tvuj vuz (asi kazdej kerej capnes) a jedem... spise ho obcas vymente nez premejslejte nad tim kerej tam nalejt :lol:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: výběr oleje

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:46, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Smayk
Příspěvky: 356
Registrován: 29 úno 2008 20:57
Bydliště: Jihlava

Re: výběr oleje

Příspěvek od Smayk »

10W40 + častá výměna nejlepší volba 8)
I live in SUPRA World
Celý život bychom měli žít tak, že jednou, až se za ním otočíme, si budem moci říct: Hmm nice smoke-screen...

dimitar
Příspěvky: 12
Registrován: 31 srp 2008 08:13

Re: výběr oleje

Příspěvek od dimitar »

a co YACCO GT 10w60

Uživatelský avatar
Sova
Příspěvky: 3475
Registrován: 07 lis 2006 04:03
Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen

Re: výběr oleje

Příspěvek od Sova »

dimitar píše:a co YACCO GT 10w60
:lol:
Četl sis předchozí příspěvky?
Cléon & Fonte

Uživatelský avatar
Tuner#2
Příspěvky: 1280
Registrován: 02 pro 2005 19:09
Bydliště: Plzeň

Re: výběr oleje

Příspěvek od Tuner#2 »

Nechápu tyhle předchozí reakce... Pokud vím, nikdo tu nepsal, že 10W40 neumí 110°C, ale třeba konkrétně u mě to 10W40 nevydržela na okruhu. Kolik tam mám °C netuším (mám jen budík na tlak oleje což je pro mě daleko důležitější údaj než nějaká teplota), ale kamarád na ostřejším motoru leze s olejem ke 150°C a to neměříme kolik má olej na stěnách vložek... Takže prostě po přepálení 10W40 jsem usoudil, že na moje jaro/léto/podzim ježdění je lepší 10W50 a taky že je, neb od té doby je klid.

Zároveň jsem dodal, že dnešní motory s výměníkem voda/olej sotva překročí 100°C na oleji a pak je tam cokoliv víc než 40tka samozejmě nesmysl...

Takže vždy záleží na motoru a jeho stupni úprav. Pokud někdo do sériového ale ku*va wočipovaného motoru dá 10W60 tak by měl začít používat to na krku i na něco jiného než na ozdobu :lol:

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: výběr oleje

Příspěvek od elviiis »

Mno pokud se ti zda teplota oleje nepodstatna tak jo no... mne to prijde jako dulezity udaj... ja jezdil v celice 10w60 a menil jej po 1000km takze asi tak no a 10w60 jsem jezdil proto pac 20w60 je drahej na to abych ho hned zase vylil... ja radeji menim proste casto olej nez abych laboroval nad blbostma a proc po kazde navsteve okruhu nevymenit olej??? neni to lepsi nez hledat takovej ktere vydrzi dva okruhy? dyt 10W40do skodovky sotji 300kc... mno skodovka fungovala s 10W40 naprosto perfektne mozna tim ze ma od vyroby chladic oleje :lol: a ze je to kvalitni motor s alu vanou a chladicimi zabry :lol: kuva ti byli napred 8)
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

posero
Příspěvky: 584
Registrován: 02 kvě 2007 12:45

Re: výběr oleje

Příspěvek od posero »

pointu tohoto tématu chápu, chybí mi tady takový to klasický shrnutí proč něco ano a něco ne. případně jak vybrat ten správnej olej pro konkrétní motor. když se nebudem bavit o seriových motorech kde je nejlepší řídit se tím co doporučuje výrobce

jako příklad bych rád slyšel proč nedávat 10w60 do průměrně 15 let starejch hond? (já jezdím 10w40 a nechápu proč to tam všichni lejou)

případně jakej olej by byl vhodnej pro motor honda b16 turbo kterej by se snad mohl podívat přes 300hp
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: výběr oleje

Příspěvek od Libor12 »

taky teplotu oleje stavím na stejnou úroveň jako tlak. Pointa? V mém 4age měním olej podle budíku tlaku a teploty oleje. Dávám 10w40 provozní otáčky motoru 5-8500 někdy 9200 a po tom co jsem upgradoval chlazení za všech okolností se držím do 120st. Jakmile olej při 3bar a provozních otáčkách začne stoupat přes 120st jde okamžitě ven. Někdy je to po dvou někdy po čtyřech tisících km. Když tam dám 5w50 nebo 60 vydrží průměrně o tisíc víc. Což je ročně o jednu náplň čtyřicítky navíc a i tak ušetřím. :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Tead
Příspěvky: 486
Registrován: 08 srp 2009 15:58
Bydliště: Plzeň

Re: výběr oleje

Příspěvek od Tead »

Když jsme u těch doporučeních výrobce..na Micru mám doporučeno 10W-30 výrobcem.. po zjištění, že je to olej především do zahradních sekaček a 50tek skůtrů od toho asi ustoupím :? teď se evidentně nějakou dobu do auta lilo 10W-40..co si o tom myslíte ? vím, že -30 má lepší vizkozitní parametry, otázkou je jestli zaznamenám zlepšení chodu na motoru kterej má skoro 200tkm :lol:
Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P

Uživatelský avatar
Tuner#2
Příspěvky: 1280
Registrován: 02 pro 2005 19:09
Bydliště: Plzeň

Re: výběr oleje

Příspěvek od Tuner#2 »

elviiis: Nepsal jsem, že je teplota nepodstatná, ale že pro můj účel a motor není důležitá a daleko víc je pro mě hodnotý tlak oleje (kdyby se nedej bože něco stalo nebo jako předzvěst problému) dle kterého se i dá ta teplota docela doře vysledovat protože už přesně vím jaký tlak mám na volnoběhu při studeném, běžně teplém a nebo plně ohřátém oleji na okruhu. Tím, že to 10W50 snese tak mě bez problému vydrž celou sezónu což je právě kolem těch 5 - 6tkm a olej dám vždy po zimním stání na jaře nový. Dělám to takhle už sedmým rokem a bez problému... Kvalitní 10W40 je kolem 400,- tohle kupuju za cca. 650,- takže fakt není co řešit když 40tka je prostě málo...

P.S.: Chladič oleje měla jen LS a GLS a byl to víceméně problém... Takže na motoru žádný chladič není a pokud budu něco měnit, tak v budoucnu bude výměník voda/olej. Jinak pravda Al vana s žebrama je super oproti plechu co tam byl origo z Felicie.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: výběr oleje

Příspěvek od Libor12 »

Tuner#2 píše:elviiis: Nepsal jsem, že je teplota nepodstatná, ale že pro můj účel a motor není důležitá a daleko víc je pro mě hodnotý tlak oleje (kdyby se nedej bože něco stalo nebo jako předzvěst problému) dle kterého se i dá ta teplota docela doře vysledovat protože už přesně vím jaký tlak mám na volnoběhu při studeném, běžně teplém a nebo plně ohřátém oleji na okruhu
a tohle mne zajímá. Jak určíš teplotu oleje podle tlaku???? Pro mne při špatném chlazení olejoveho okruhu nebyl problém mít tlak 5bar a teplotu oleje na konci stupnice budíku,tedy víc jak 150st. Myslím že daleko horší věc na opotřebení kroužků než nějaký nízký tlak oleje.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Tuner#2
Příspěvky: 1280
Registrován: 02 pro 2005 19:09
Bydliště: Plzeň

Re: výběr oleje

Příspěvek od Tuner#2 »

Libor12: Za studena je tam 5 barů jak na volnoběh, tak na vyšší otáčky. Za tepla je tlak 1,5 na volnoběh a 4,5 - 5 při vyšších otáčkách. Po okruhu je tlak na volnoběh 1 v otáčkách to drží pořád 4,5 - 5. Takže prostě se studeným autem vyrazím opatrně a teprve když se to na volnoběh začne dostávat pod 2bary můžu tomu začít šlapat což je v létě kolem 10 za chladnějšího počasí na jaře/podzim cca. 15km. Snad pochopeno a jak říkám nejde mě o absolutní hodnotu teploty, protože mám odzkoušeno, že i 7x10min. v Mostě oleji neublíží. Na to nemám zas tak ostrou vačku a neprovozuju takové otáčky...

Uživatelský avatar
Lukin_GSi
Příspěvky: 4963
Registrován: 30 pro 2007 17:31
Bydliště: Dětmarky
Kontaktovat uživatele:

Re: výběr oleje

Příspěvek od Lukin_GSi »

Takový možna hloupý dotaz, kde měříte teplotu oleje? Já mám u Opla 2.0 16V čidlo v olejové vaně, mám i olejový chladič a budíky na tlak a teplotu oleje.. leju tam orig. GM 10w40 8) Po průměrné jízdě již s teplým motorem cca 10km mám na volnoběh tlak 3 bary, po takové agresivnější až 2 bary. Budíky mám VDO a teplotu ukazuje 60, čárku a 130.. průměr je tak 80 nad jsem se nikdy moc nedostal. Vana je taky hliniková s žebrováním.
Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau

C20XE inside

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: výběr oleje

Příspěvek od NeviM »

tak jsem to tu trochu procital. Docela me zarazilo, ze jsem tu nenasel ani zminku o vykonnostnich specifikacch oleju, coz je podle me udaj priblizne stejne dulezity, jako viskozita. Nevim, ale kdyz resim olej do auta, tak me celkem zajima jestli nahodou neleju do benzinaka olej konstruovany pro naftove motory (SAF Cx), nebo jestli tam neleju sice olej pro benzin (SAF Sx), ale kterej se uz ale vyrabi treba 30 let (treba SAF SD) a vyvijeli ho v dobe, od ktere se v konstrukci a pouzivanych materialech u motoru zmenilo tolik, ze ten olej je pro muj motor naprosto nedostatecny. Kazdopadne jak uz se tu psalo, vic energie nez vyberu uplne nejvic nejvhodnejsi viskozity pro muj motor a typ provozu se mozna vyplati investovat do zapremysleni v jakem rezimu motor provozuju a jak CASTO bych mel olej menit (napr. kdyz vim ze s autem jezdim pilu vetsinou jen co se zahreje jeste k tomu treba casto startuju studenej motor, coz je pro olej nejvice degradujici faze provozu a jeste jezdim samy kratky trasy pri kterej se ani olej neohreje odstatecne aby se z nej stihala vyparovat zkondenzovana voda a pistnimi krouzky do oleje setreny benzin, jehoz pritomnost nasledne olej opet degraduje, tak ho radsi vymenim kazdch 5 tkm, abych mit cisty svedomi, ze az se mi na motoru neco vysype, tak za to nemuzu spatnou olejospravou :) pak je taky dobry vedet ze kdyz jezdim na plyn, ktery s olejem sice netvori tolik karbonu, za to vsak tvori jine a jeste hure odstranitelne usazeniny a jeste ma talent drive degradovat cistici schopnosti oleje, proto je dobry tak o tretinu zkratit interval mezi vymenama oproti benzinu... Kazdopadne je dobry si o olejich precist neco vic, pac mazani je proste alfa a omega motoru a kdo (spravne) maze ten jede :lol:
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: výběr oleje

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:47, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Tuner#2
Příspěvky: 1280
Registrován: 02 pro 2005 19:09
Bydliště: Plzeň

Re: výběr oleje

Příspěvek od Tuner#2 »

NeviM: Tak dodržení výkonostní specifikace dle typu motoru je snad elemetární znalost pokud se chci pouštět do výměny/změny oleje 8) Navíc dnešní oleje pro benzinové motory v drtivé většině splňují specifikaci SL a s horšíma se potkáš max. ve výprodeji v marketu (kde snad nikdo normální ani olej nekupuje a nebo max. na mazaní řeťezu u motorovky :lol: ) a nebo u starého M6AD, který má SC... Říkat ale třeba o Mogulu obecně (jak mnohdy čtu), že je na hovno je taky krátkozraké, neb mají i špičkové oleje co plní normu SM viz. třeba 5W40 racing: http://oleje.cz/eshop/seznam_prod.php?p ... &kat=10121" onclick="window.open(this.href);return false;

Taboo: JJ přesně tak a jak jsem psal je to o stupni úprav a využití auta v daném prostředí/podnebí 8)

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: výběr oleje

Příspěvek od NeviM »

Tuner: co je pro jednoho elemntarni znalost muz byt pro jineho nova informace, proto sem o tom psal... A MOGUL je na hovno jakejkoliv z toho principu, ze se vyrabi z rusky ropy.. Takze muze mit normy jaky chce a stejne bude vzdycky horsi nez olej z nerusky ropy ve stejny specifikaci.. a to si nedelam prdel, nevim proc, ale ruska ropa je na oleje prej fakt na hovno :lol:
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
Lukin_GSi
Příspěvky: 4963
Registrován: 30 pro 2007 17:31
Bydliště: Dětmarky
Kontaktovat uživatele:

Re: výběr oleje

Příspěvek od Lukin_GSi »

Kdybych Ti nalil Mogul do flasky od Shellu tak to budes vychvalovat do nebe. 8)
Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau

C20XE inside

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: výběr oleje

Příspěvek od NeviM »

Lukin_GSi píše:Kdybych Ti nalil Mogul do flasky od Shellu tak to budes vychvalovat do nebe. 8)
moji reakci si nevstahuj prosim Te celkove na svou osobu, ale jen na ten konkretni prispevek :wink: typickej prispevek uplne o hovne, kterej si ani nezaslouzi reakci, ale tak teda... Zadnej olej nevychvaluju do nebe a to z jednoduchyho duvodu (jestli nekde najdes pravej opak, mas u me treba litr :lol: ). Jeste jsem nemel s olejema potrebu laborovat natolik, abych mel vytribenej nazor na jednotlivy znacky a typy, takze se v tomhle docela striktne ridim radami lidi kterym verim bud proto ze je aspon trochu znam a vim ze neplacaj zbytecny sracky ale fakta a nebo proto ze se zabyvaji oleji cely zivot a jsou schopni opotstatnit svuj nazor na ten ci onen olej a zatim jsem tim chybu rozhodne neudelal. Treba s Mogulem nemam zadny osobni zkusenosti, pac jsem ho z principu nikdy nepouzil, stejne jako treba barum nebo matador :lol: Jinak jedinej olej se kterym mam spatnou zkusenost je ten kterej tam byl dlouho a jeste k tomu ho tam bylo malo, to je dle meho nazoru olej jeste mnohem horsi nez novej mogul :lol: takze si lej co kam chces, ale me tim fakt neuchvatis 8)
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
Lukin_GSi
Příspěvky: 4963
Registrován: 30 pro 2007 17:31
Bydliště: Dětmarky
Kontaktovat uživatele:

Re: výběr oleje

Příspěvek od Lukin_GSi »

Asi nevis co mluvis, pises ze s Mogulem nemas zadnou zkusenost a o prispevek vys pises ze je Mogul uplne na hovno. Proto ti rikam ze kdybych ti nalil Mogul do kanistru Shell a rekl ti ze je to super ultra hustrokrutoprisny olej co zvedne vykon o 5% tak tomu uveris a kazdemu reknes co jsi tam nalil za delo a jak je to super 8) To jsou jasne pocty, ze se olej vybira dle stari motoru, do stareho motoru radeji nejaky "obycejnejsi" olej a casteji ho vymenit, nez prave nejakou tu reklamni delovku za 15 stovek a jezdit na tom 20tis 8)
Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau

C20XE inside

Uživatelský avatar
Sova
Příspěvky: 3475
Registrován: 07 lis 2006 04:03
Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen

Re: výběr oleje

Příspěvek od Sova »

Kresta jezdil 207 S2000 a ted Fabii S2000 s Mogulem 5W50.
Cléon & Fonte

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: výběr oleje

Příspěvek od NeviM »

Lukin_GSi píše:Asi nevis co mluvis...
asi neumis cist, takze evidentne nema tahle diskuse smysl, moc me nabavi opakovat co jsem napsal vyse, kvuli tomu ze nejsi schopnej si to precist. Skusim to teda shrnout tak, aby to pochopila i cvicena opice. Psal jsem, ze s mogulem nemam osobni zkusenost z toho duvodu, ze verim lidem co tomu opravdu rozumi a zabyvaji se tim mnohonasobne dele a hloubkoveji nez ja a dalsich 99% lidi. A tito lide mi ve zkratce rekli, ze mogul je na hovno, stejne jako vsechny oleje vyrobene z ruske ropy, ktera nema takove vlastnosti jako jina ropa a tudiz z ni nelze vyrobit tak kvalitni olej. Proto povazuju za ztratu casu a penez zabyvat se tim, jestli nahodou nekecaj a tudiz jsem Mogul do sveho auta nikdy nenalil a jistojiste ani nenaliju. Presto, ze vim, ze by se tim nejspis nic hned neposralo, ale uz jen pro ten pocit ze nedavam motoru neco, o cem rovnou vim ze je horsi, nez neco co tam muzu dat uplne stejne. Nic o shellu jsem tu nepsal, jak mi tu furt (opravdu velice trapne) predhazujes. A nesud me prosim Te podle sebe, opravdu nejsem tak hloupej abych si lil do motoru olej kterej mi da nejakej jouda co vubec nevi o cem mluvi a rekne mi ze je to ultradobrej olej, tak jednoduchej opravdu nejsem. Za urazky na tvou osobu se neomlouvam, jen upozornuju, ze ty si zacal na zaklade vyplodu svoji fantazie urazet me, tak na zaklade holych faktu urazim i ja tebe, ja uz jsem holt takovej, kdyz se ke me nekdo chova slusne, snazim se byt jeste slusnejsi a kdyz se ke me nekdo chova jako cur*k, ja k nemu jsem cur*k jeste vetsi..... A to jen proto ze pouzivas olej, kterej je na hovno a nedochazi ti, ze se to nemusi projevit najednou nejakou fatalni poruchou motoru, ale ze se to na motoru podepisuje postopne napriklad vetsim opotrebenim, vetsi tvorbou nezadoucich sracek atd., tudiz to u seriovyho auta nemas nikdy sanci posoudit, pokud neprovozujes identicky dve identicky auta na ruzny oleje a treba po 200tkm nerozeberes jejich motory a nestudujes rozdily, coz predpokladam, ze nedelas... Takze si lij do svyho auta naprosto co chces, ale proboha te prosim, nevkladej mi do ust svoje smyslenky vznikly na zaklade tve psychycke pohnutky po tom co jsem kritizoval tvuj subjektivne oblibeny olej. Dekuju za pochopeni 8)

Sova: ono nechat se od nekoho sponzorovat jeste nemusi znamenat, ze verim jeho vyrobkum, ale treba jen proste to, ze se to financne vyplati, tvarit se, ze ty vyrobky pouzivam. Nejspis bude jednodussi se na sponzorstvi domluvit s Mogulem, nez treba s Elfem, navic je to domaci znacka, takze se da celkem pochopit. Osobne znam par zavodniku a vim jak to je kolikrat slozity se ziskavanim financnich prostredku, takze verim, ze by se naslo spousta zavodniku, kteri by klidne rikali, ze jezdej na fritovaci olej, pokud to bude financne rozhodovat o tom jestli ten clovek zavodit bude, nebo nebude. Jinak teda muj subjektivni pocit mi brani verit tomu ze opravdu na ten mogul jezdi, ale rikam, fakta nevim, pac sem Krestu nikdy menit olej nevidel, je to jen muj nazor, ale rozhodne bych neveril tomu, ze kdyz nekdo propaguje nejakej vyrobek, tak to je protoze je to opravdu jeho presvedceni a ze to opravdu pouziva, penize dokazou s "nazorem" cloveka divy 8)
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
Sova
Příspěvky: 3475
Registrován: 07 lis 2006 04:03
Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen

Re: výběr oleje

Příspěvek od Sova »

jasně...mogul je jeho hlavní sponzor a on bude tajně jezdit na castrol... :roll:
Cléon & Fonte

Uživatelský avatar
Sova
Příspěvky: 3475
Registrován: 07 lis 2006 04:03
Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen

Re: výběr oleje

Příspěvek od Sova »

http://sdeleni.idnes.cz/automobilove-ol ... deleni_ahr

já sem před časem četl tenhle článek...samozřejmě můžeš říct, že je to vymyšlená zaplacená reklama...já nevím...
Cléon & Fonte

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: výběr oleje

Příspěvek od NeviM »

ten clanek: vzhledem k tomu, ze je psan nekym od mogulu, tak o jeho objektivnosti nelze ani uvazovat. Nerikam ze tam je vsechno lez, ale nezaujate to stoprocentne neni a ucel toho clanku kazdopadne neni poradit ctenarum nejlepsi olej na svete, ale ovlivnit jejich nazor ve prospech mogulu. Ja na to nemam cas ani potrebu se tim nejak zabyvat, ale kdyz uz, tak by to chtelo najit vysledky opravdu nezavisleho testovani, nazor cloveka, ktery je od te firmy sponzorovan urcite uplne objektivni nebude, presto, ze si toho cloveka treba vazim. Jinak zrovna Castrol je kapitola sama pro sebe, co jsem tak o nich cetl, tak je to pro me naprosto neduveryhodna spolecnost u ktere ceny oleju nevypovidaji nic o jejich kvalite. Jak rikam, netvrdim, ze Kresta na ten olej opravdu nejezdi, ale jak uz jsem psal, v takovych pripadech podle me hrajou mnohem vetsi roli penize, nez fakta ohledne kvality atd., tudiz si nemyslim, ze kvalita lubrikantu je hlavnim kriteriem pro jeho pouzivani/nepouzivani zavodnim tymem a tudiz pro me nema az takovou vypovidaci hodnotu o skutecne kvalite tech oleju. Jinak dalsi vec je MARKETING. Taky uz jsem ledaskde cetl o tom, jak "chudsi" spolecnosti kopiruji slozeni drazsich oleju, cimz usetri za vlastni vyvoj, tim padem maji mensi naklady, tim padem si muzou dovolit prodavat levneji. Tim padem je mozne koupit levny olej horsi firmy, ktery bude temer nebo uplne identicky s drazsim olejem lepsi znacky, protoze je proste okopirovany. Pak jsem taky chtel jeste doplnit, ze ne vzdy cisla a pismena na obalu oleje stoprocentne odpovidaji realite, stejne jako v reklame.
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
Sova
Příspěvky: 3475
Registrován: 07 lis 2006 04:03
Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen

Re: výběr oleje

Příspěvek od Sova »

a co leješ ty do biturba?

ted sem si pročítal příspěvky na oleje.cz o Mogulu/Orlenu a zaujali mě dva příspěvky:

Nevím jak Orlen, ale Mogul se svou cenovou politikou díru do světa neudělá. Třeba 5W-50 vychází mnohem levněji od Mobilu. Ale s kvalitou jsem nikdy problémy neměl.

reakce ->

No praveže svetové značky konkurujú cenovo tým stredoeuropskym len za aku cenu to nikto netuší...
Prirovnám to úvahou mojej ženy Prací prach Persil kupený u nas v Tescu perie lepšie ako napr. Rex ale zas horšie ako Persil dovezený z rakúska. je to na zamyslenie ale žena čo denne perie si myslím že neklame a nie je to len jej pocit


:D
Cléon & Fonte

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: výběr oleje

Příspěvek od NeviM »

do biturba jeste dlouho nic nenaleju, protoze nejsem ochotnej slevit z predstavy o tom jak ma vypadat az ho dam dohromady a za posledni 3 roky jsem si bohuzel jeste nebyl schopnej k tomu vytvorit podminky (jo stydim se, vzal jsem si tenkrat docela velky sousto na svoje moznosti, ale hreje me aspon pocit, ze na tom teoreticky aspon financne vydelam, pac ceny dobrejch biturb vzhledem k jejich mnozstvi jdou uz jen nahoru, navic vyhoda toho, ze nejezdi, je, ze se nemuze rozbit :lol: ). Zatim si myslim, ze tam chci lejt Elf co tam ma bejt, ale je mozny, ze az to bude aktualni a budu se o to vic zajimat, tak to prehodnotim, pokud k tomu bude relevantni duvod.
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“