Brzdy

Nápravy, podvozky, snižování, brzdy, řízení - vše kolem náprav a brzd

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma

Odpovědět
Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od honza 2.0 16v »

jelikož dělám ve vývoji brzdovejch systémů, kde část našeho oddělení vyvíjí brzdová vedení, tak můžu potvrdit to, že samotná měď by se vůbec neměla používat...


Už jen kvůli tlakům, který v brzdový soustavě mohou nastat při panickým brždění a u systémů s rozdělováním brzdného účinku a stabilizace už vůbec..tam elektronika sama pracuje pro každý kolo individuálně s dost vysokými tlaky...
(100 a více bar u systému s 10" singl posilovačem a TMC 23,81mm což je dnes standart u velkýho% nových aut. Destrukční tlak nesmí jít pod 500 bar..zpravidla se u potrubí a hadic pohybuje na hranici 800 bar což měď nedává ani kdyby za ní stál chuck norris)

tlak je problém č. 1 a rekrystalizace mědi, kdy měď mění svoje mechanický vlastnosti věc druhá... Pokud se nemýlim, tak měď začíná měnit svou krystalickou strukturu už na cca 150°C a to není vůbec problém při delším bržděn, aby se takto prohřála brzdovka a ohřála trubky...navíc má měď 3-4x lepší tepelnou vodivost než ocel..takže opatrně...


trubky jsou z velké části ocelové s povlakem ze slitini nikl/měď.. případně ještě ochranej nástřik
,že se to prodává je hodně slabej argument... větráčky do sání, 20korunovej pičtuing, či zmíněný 100W žárovky a hromada dalších chujovin se taky prodává že...

posero
Příspěvky: 584
Registrován: 02 kvě 2007 12:45

Re: Brzdy

Příspěvek od posero »

maRkus píše:tak se nechavam podat... nevim jak to je... vsude vsichni mluvi o medi.....
z mědi to matlaj garážisti protože se to dá napertlovat důlčíkem.
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4

Uživatelský avatar
Lukin_GSi
Příspěvky: 4963
Registrován: 30 pro 2007 17:31
Bydliště: Dětmarky
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od Lukin_GSi »

Taboo> dík, konečně to snad každý pochopí :)

honza 2.0 16v> taky jsi to pěkně napsal.. :mavani:


posero> tak ty opancéřované hadice dám jen místo stávajících
Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau

C20XE inside

posero
Příspěvky: 584
Registrován: 02 kvě 2007 12:45

Re: Brzdy

Příspěvek od posero »

Lukin_GSi píše:posero> tak ty opancéřované hadice dám jen místo stávajících
určitě, rozmysli zdali nedat ty trubky dovnitř je to nej řešení. další věc je taky omezovač dozadu a ručka, takový věci si rozmysli než to budeš předělávat pořád dokola jako já.
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4

Uživatelský avatar
Lukin_GSi
Příspěvky: 4963
Registrován: 30 pro 2007 17:31
Bydliště: Dětmarky
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od Lukin_GSi »

U Astry GSi je ručka na pakny.. tudiž na lanko.. to bych neřešil.. a tahat trubky vnitřkem taky nechci.. takže je víceméně rozhodnuto.. co se týče omezovače tlaku zadní nápravy.. těžko říct.. brzdový válec se dělal u ABS pro 4x kotouče snad jen 1 typ.. akorát některé Astry mají na zadní nápravě omezovač s pružinkou dle zatížení.. jiné nikoliv.. já ho tam zrovna mám.. na jaře jsem ho rozhýbal.. takže funguje.. má ho cenu tam nechat? Nastavil jsem ho asi dost agresivně.. protože když pořádně šlápnu po brzdě.. bloknu i zadní kola.. v případě ABS OFF.
Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau

C20XE inside

luke.bean
Příspěvky: 1355
Registrován: 11 bře 2006 16:38
Bydliště: Praha venkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od luke.bean »

honza 2.0 : konečně kloudný vysvětlení 8)

akorát mě teda zaráží,že kamkoliv přijde člověk do nějaký mototechny apod , tak tam visí trubky snad jenom z mědi

já to dělám třeba takhle spek :
Obrázek
QUATTRO 309 kW

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od JRD McLAREN »

luke.bean píše:akorát mě teda zaráží,že kamkoliv přijde člověk do nějaký mototechny apod , tak tam visí trubky snad jenom z mědi
to preto, ze su to tie iste trubky, co pouzivaju chladnickari, a su pomerne lahko dostupne, s priaznivou cenou
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od NeviM »

no jako já jsem taky dost čuměl, když mi kámoš přinesl z kelly měděnou trubku, at mu ji tam dam... bych necekal, ze si dovolej to prodavat... tak jsem mu jen rekl, co si o tom myslim (respektive co uz tu davno psal Taboo :lol: ) a dal jsem mu ji tam no, on to je stejne takovej vrak, ze se to snad rozpadne driv nez ta trubka...
(OT: to auto je fakt šílenost, fiesta původně 1.1 karbec, bo co to bylo, motor uplne v prdeli, to vzdycky rozjel do 4. kvaltu na 90, dal tam petku a zaclo to zpomalovat :D tak jsem mu tam dal k tý trubce ještě 1.6 16v z escorta, aby to bylo aspoň trochu pouzitelny :lol: ale desna kasle, desnej podvozek, desnej interier, proste pojizdnej vrak)

luke.bean: nevim nevim, ale na Tvym miste bych si precetl par postu zpet, kde se pise o zkusenostech s celohadicema, pak bych si eventuelne nasel jeste dalsi zkusenosti lidi co to meli (a predelali zase na trubky) a pak to rovnou predelal, dokud to mas rozdelany a ne pak zas kvuli tomu rozebirat pul auta, az zjistis sam, ze to je na hovno :D
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

luke.bean
Příspěvky: 1355
Registrován: 11 bře 2006 16:38
Bydliště: Praha venkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od luke.bean »

tohle auto vyjelo titul mistra republiky ve svý třídě v MČR rally , takže jsem naprosto v klidu z nějakých trubek :pifko:
QUATTRO 309 kW

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od JRD McLAREN »

jako dobre berem .. titul MCR ..

ale skus rozlisovat medzi autom "na bezne cesty" a autom "na zavody"
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od NeviM »

luke.bean: jo aha, ja myslel, ze to je nejaka tvoje tuning vikendovka :) a co to je za kategorii a auto? takze uz s tim zkusenosti prakticky mas? docela by me zajimaly 8) ja jsem to zatim neresil, jen me tak napadlo o tech hadicich taky zapremejslet vzhledem k jednoduchosti montaze a přiznám se, i designu :lol: a nazor mam zatim jako ze ne, ale jsem na zacatku zjistovani informaci o tomhle :D
Naposledy upravil(a) NeviM dne 22 pro 2012 00:34, celkem upraveno 1 x.
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

luke.bean
Příspěvky: 1355
Registrován: 11 bře 2006 16:38
Bydliště: Praha venkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od luke.bean »

já nevim , řídit neumim , brácha čaka norise taky nejsem , abych poznal jestli se mi nafukuje opancířovaná hadice nebo ne :mrgreen:

moje práce to auto je , ale neřídil jsem ho
QUATTRO 309 kW

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od NeviM »

aha :) no tak ja nemyslel, ze bys sledoval za jizdy jak se nafukujou hadice :lol: ale kdyby kazdy kolo brzdilo jinak, by sis asi musel vsimnout, kdybys to teda nejak testoval :) no ale stejne by me zajimalo, co je to za auto a kategorii :D
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
Lukin_GSi
Příspěvky: 4963
Registrován: 30 pro 2007 17:31
Bydliště: Dětmarky
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od Lukin_GSi »

chválíš se takovou práci a že se nepoužívají meděné trubky na brzdy nevíš.. hm 8) 8)

a jaká je Tvoje teorie o kompletním hadicovém opancéřovaném potrubí, pán odborník??
Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau

C20XE inside

luke.bean
Příspěvky: 1355
Registrován: 11 bře 2006 16:38
Bydliště: Praha venkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od luke.bean »

Polo 1.4 16V N1 , nejslabší kategorie , ale stavělo se to pro kluka kterej jezdil v 17 letech tzv Pohár Mládeže a tam musíš mít tohle maličký auto 8) dneska jezdí nějaký mišáky,jel i pár světů a tak :?:
QUATTRO 309 kW

luke.bean
Příspěvky: 1355
Registrován: 11 bře 2006 16:38
Bydliště: Praha venkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od luke.bean »

GSI : viděl jsem to ve spoustě vozech ( dokonce i závodních ) , viděl jsem že to funguje, prodává se to , tak jsem víc neřešil . ani ve snu by mě nenapadlo že se to legoslativěn nesmí natož že je to tak nebezpečný
QUATTRO 309 kW

Uživatelský avatar
Tead
Příspěvky: 486
Registrován: 08 srp 2009 15:58
Bydliště: Plzeň

Re: Brzdy

Příspěvek od Tead »

Luke.Bean : Není to Semišovo auto? to který na prvním závodě rozstřelil o barák a pak stavěl nový ? :lol:
Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P

luke.bean
Příspěvky: 1355
Registrován: 11 bře 2006 16:38
Bydliště: Praha venkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od luke.bean »

no,tak to nový už jsem stavěl já právě z toho rozstřelenýho
QUATTRO 309 kW

posero
Příspěvky: 584
Registrován: 02 kvě 2007 12:45

Re: Brzdy

Příspěvek od posero »

luke.bean píše: já to dělám třeba takhle spek :

pěkná práce, mohl bys napsat co tam přišlo za ručku? omezovač? a zajmají mě palivový hadice pokud jsou od paliva ty co tam vidim :lol: odkud? za kolik? sem nebo do sz prosím
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4

Uživatelský avatar
TSpeed
Příspěvky: 37
Registrován: 02 pro 2012 20:04

Re: Brzdy

Příspěvek od TSpeed »

Lukin_GSi píše:luke.bean> však ano a co? jako že jsou to články 4 roky staré tak co? Měď je dneska asi považován za nevodič, že? Máš dost.. 8)

To víš fyzikální vlastnosti to se mění jak zákony ČR :lol: nechápu proč se s ním dohaduješ ať si tam dá třeba papírový trubičky z hajzlpapíru :rock: (druhá věc je až někoho zabije ale to prostě některým nevysvětlíš)
I cesta může být cíl

luke.bean
Příspěvky: 1355
Registrován: 11 bře 2006 16:38
Bydliště: Praha venkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od luke.bean »

posero : ručka samo domo vyrobená a omezovač je takovej specál udělanej ze zátěžovýho regulátoru zadní nápravy , je to takhle v homologaci,tak to tak musí být , klasickej pákovej nebo kolečkovej nemůýe být v tomhle autě

Obrázek

nakupovali jsme všechno u Křenek motorsport a ten bere z německa od http://www.isa-racing.de" onclick="window.open(this.href);return false; :mavani:
QUATTRO 309 kW

Uživatelský avatar
Lukin_GSi
Příspěvky: 4963
Registrován: 30 pro 2007 17:31
Bydliště: Dětmarky
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od Lukin_GSi »

Pořád mi v hlavě leží to hadicové vedení k zadní nápravě.. asi to tak udělám.. když většina zázodních strojů to má běžně na všechny 4 kola.. a vede jim v tom určitě daleko větší tlak..
Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau

C20XE inside

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel
Příspěvky: 3089
Registrován: 04 srp 2011 19:12
Bydliště: Havířov

Re: Brzdy

Příspěvek od LiberaleMiguel »

Pánové mám ještě dotaz: Jakou brzdovku používáte do extremně zatěžovaných brzd ? Četl jsem na stránkách XYZ Racing, že s emá používat brzdovka s bodem varu 300+°C Po dlouhém hledání jsem našel todle jako asi nejlepší alternativu, můžeb být ? Kotouče a destičky budu nechávat zmrazit, takže by měly snést hodně vysoké teploty. Neuvařím to při výletech na okruh ?
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru

Lukinho
Příspěvky: 2445
Registrován: 10 kvě 2012 16:08

Re: Brzdy

Příspěvek od Lukinho »

Hodne znamych lidi, co navstevuje okruh, tam lije http://www.ficars.cz/c73-brzdovy-system ... cing-0-5l/" onclick="window.open(this.href);return false;. 8)

Uživatelský avatar
Tead
Příspěvky: 486
Registrován: 08 srp 2009 15:58
Bydliště: Plzeň

Re: Brzdy

Příspěvek od Tead »

Pokud jsi si jistej stavem svejch brzd 8) http://www.ask-motorsport.cz/?page=sort ... rt_id=1296" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: hlavně brzdovýho systému jako takovýho, ta kapalina se moc nekamarádi s gumou už - bod varu 320°C...
Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P

Uživatelský avatar
Richie
Příspěvky: 19
Registrován: 04 črc 2012 21:37

Re: Brzdy

Příspěvek od Richie »

...nechci bejt rejpavej,ale závodní brzdovku si rozmyslete. Pochybuju,že to totiž využijete,čili z toho pro vás bude plynout víc nevýhod,než výhod... Navíc by mě zajímal důvod,proč chcete použít závodní kapalinu - od toho se to dost odvíjí spek

Uživatelský avatar
Tead
Příspěvky: 486
Registrován: 08 srp 2009 15:58
Bydliště: Plzeň

Re: Brzdy

Příspěvek od Tead »

Chtěl kapalinu s bodem varu nad 300 :lol: moc dobře vím, že "obyč" 5.1, když se pravidelně mění tak jí po třech kolech na okruhu neuvaří...to spíš věřím tomu, že padnou desky...
Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P

Uživatelský avatar
Richie
Příspěvky: 19
Registrován: 04 črc 2012 21:37

Re: Brzdy

Příspěvek od Richie »

...tak já to psal spíš z důvodu,že je sice hezký mít v autě závodní kapalinu,ale pro člověka,kterej využívá auto převážně civilně a občas se rád sveze,tak je to prostě nevhodnej produkt. Proto jsem se ptal,co ho nutí dávát závodní kapalinu? Aby to na foru znělo dobře??? A uvědomuješ si,co to obnáší používat závodní kapalinu??? Myslím,že každej,kdo do problemu alespon trochu vidí,tak se mnou bude souhlasit,když si dovolím tvrdit,že kapalina určená pro závodní použití je to poslední,co by měl člověk ve spojistosti s brzdama řešit... Kolikrát si uvařil brzdovku??? A pokud jsi jí uvařil,bylo to způsobený tím,jakej si palič,nebo spíš nevhodným výběrem kotoučů,třecích materiálů a konfigurací systemu pro dannej vůz??? V žádnym případě nechci rejpat,nebo prudit. Spíš bych rád donutil majitele se zamyslet,jestli je tahle volba opravdu nutná a zda si uvědomuje klady a zápory. Osobně v závodní brzdový kapalině spatřuju jen jedno plus a to je právě bod varu,ale upřímě,kdo z nás uvařil seriovou kapalinu,která byla poctivě měněná??? ... nicméně,je to každýho volba...

Uživatelský avatar
Richie
Příspěvky: 19
Registrován: 04 črc 2012 21:37

Re: Brzdy

Příspěvek od Richie »

Tead píše:Tak záleží na tobě co chceš...tu značku neznám, což neříkám, že jsou špatný to určitě ne 8) ale asi bych vzal komplet Feroda a máš klid DS performance destičky i kotouče, víš že napíšeš ke Krejsům do Kostelce (Renovak) a nic neřešíš ;)
...pánové tady je to samej blábol :D ... ukaž mi pls kotouče DS Performance 8)

Uživatelský avatar
Richie
Příspěvky: 19
Registrován: 04 črc 2012 21:37

Re: Brzdy

Příspěvek od Richie »

tholis píše:
luke.bean píše:
tholis píše:Já jezdím Derodo DS2500 (teď je to snad ten performance) na kotouče ferodo (nějaká special verze za 6tis jeden) koupil jsem to jako set a chová se to fantasticky.. V provozu o moc lepší než série i za studena a za tepla je to porno 8)
ty woe , alespoň se nauč co máš na autě než začneš zase psát nějaký bludy ... to je lepší mlčet než říkat něco co není pravda :kladivo: :kladivo:

kotouče jsou OZ Zimmermann formula :?
Ta moje mizerná paměť no :oops: Jak to nekupuju nové a nekrvácím na tom finančně hned se mi to vykouří..

...DS2500 nejsou žádný performec ty woe :D :D :D ... mezi směsí obou typů je poměrně značnej rozdíl :D ...

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a brzdy“